![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig voor die maatregel maar ik hoop wel dat men in de katholieke rusthuizen moeder Theresa niet navolgt.
(Moeder Theresa weigerde medicatie aan zieke kinderen en liet ze pijnlijk creperen om dichter tot god te komen.) Maw. men hoeft het leven van de zieke mensen in de rusthuizen niet nodeloos te rekken maar men moet ze ook niet gewoon aan een tekort aan zuurstof laten stikken.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht echter dat het verschil tussen uw post en mijn post is dat u dat als negatief / hypocriet / ... leek te beschouwen, terwijl ik het gewoon de logica zelve vind en er geen enkel moreel bezwaar tegen heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kiezen wie leeft of sterft, het is dus van alle tijden nietwaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in ziekenhuizen is dat zo Er wordt steeds afgewogen of het nog zinvol is om de moeite te steken er iemand door te sleuren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij leeft nu in doodsangst om besmet te geraken wetende dat hij op zijn leeftijd, veel gezonder dan vele mensen die 10, 20 en zelfs 30 jaar jonger zijn dan hij, veel kans maakt om niet meer verzorgd te worden om te genezen... Hij heeft nog helemaal geen zin om het hier af te trappen, in tegendeel... Dus ja, oudere versleten mensen, laat ze met rust maar kom niet af met een algemene regel van eens 70 of 80 jaar laten we ze creperen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft totaal geen enkele zin als een rusthuis wordt getroffen en er zouden, zeg maar, plots 5 oudjes met de nodige problematiek naar het ziekenhuis moeten dan zouden ze daar ook op de laatste plaats komen. Dus bespaar dat gedoe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() In verband met dit onderwerp kan men zich de vraag stellen wat kan de familie doen?
Als wettende dat men altijd het gevaar loopt met zijn aanwezigheid iemand van zijn geliefden te besmetten. Anders was de zoon waarschijnlijk bij zijn moeder gebleven nadat zij uit de kliniek werd ontslagen. Kathy Pauwels verliest lievelingstante: “Ze moest weg uit het ziekenhuis om plaats te maken” Gisteren 23.03.20 om 19:05 door bpr - “Mijn lievelingstante met hartfalen moest haar ziekenhuisbed afstaan. De dag daarna is ze thuis overleden. . “Het was haar zoon die ’s ochtends merkte dat ze niet reageerde op zijn telefoontjes en haar daarna thuis vond.” Einde citaten; https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200323_04899584 |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Artsen (da's in overleg) mogen een behandeling stopzetten als het 'medisch zinloos handelen' wordt... dan moogt ge daar als naaste of familie nog staan smeken van het zoveelste te proberen...dat gaat niet baten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Het gaat niet om de moeite, het gaat hoofdzakelijk om de wens van de betrokkene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als ge ze naar het ziekenhuis brengt wordt het automatisch 'medisch zinloos handelen' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik val in herhaling als ik schrijf dat men die kampen allemaal moet sluiten en de plaatsen/terreinen die dan vrijkomen aldaar men hospitalen/scholen/bejaardentehuizen moet neerplanten. Voor velen zal het misschien klinken als: "Eigen volk eerst" maar kijk naar wat sommige andere landen in de EU doen, tal van EU landen sluiten hun grenzen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meestal niet uit respect voor de patient maar wel voor hun eigen kunne... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wauw ge trekt de expertise van artsen in twijfel en hoopt nog op een mirakel ?
Wel trek dat dan consequent door als gij door corona getroffen worden en zwaar in de patatten komt : gewoon thuisblijven en hopen op een mirakel |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leer aub lezen : het gaat over oudjes waarvan men met zekerheid stelt dat ze het toch niet zullen halen Ge kunt die misschien een rit besparen daar ze in het ziekenhuis ook geen behandeling meer zullen krijgen ...artsen beslissen daarover Da's altijd zo geweest Alleen wordt het nu wat concreter mét die corona Maar kan nog komen hé eens de capaciteit niet voldoende meer is...dan wordt het selecteren op wie meer kansen heeft dan een ander |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets van doen met interessant doen.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |