Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2020, 10:25   #41
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Volledig voor die maatregel maar ik hoop wel dat men in de katholieke rusthuizen moeder Theresa niet navolgt.

(Moeder Theresa weigerde medicatie aan zieke kinderen en liet ze pijnlijk creperen om dichter tot god te komen.)

Maw. men hoeft het leven van de zieke mensen in de rusthuizen niet nodeloos te rekken maar men moet ze ook niet gewoon aan een tekort aan zuurstof laten stikken.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 10:25   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ge weeft een heel verhaal rond wat ik schreef, maar uiteindelijk schreef ik hetzelfde, als het dichtbij komst beseft men pas de ernst, dan is heel die miserie niet fair, terwijl ze het eerder ook niet was voor iemand anders.
Ik weet niet of ik uw post verkeerd begrepen heb of niet.

Ik dacht echter dat het verschil tussen uw post en mijn post is dat u dat als negatief / hypocriet / ... leek te beschouwen, terwijl ik het gewoon de logica zelve vind en er geen enkel moreel bezwaar tegen heb.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 10:36   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Kiezen wie leeft of sterft, het is dus van alle tijden nietwaar.
Oud 24 maart 2020, 10:37   #44
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Alsof er in een rustoord geen behandeling / aangepaste verzorging mogelijk is.
Beademingsmachines???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 10:40   #45
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Worden ze ziek, dan laten we ze daar doodgaan.

Want ze naar een hospitaal brengen zou "mensonwaardig zijn".
Da's eigenlijk altijd zo geweest alleen is de schaalfactor nu hoger

Ook in ziekenhuizen is dat zo
Er wordt steeds afgewogen of het nog zinvol is om de moeite te steken er iemand door te sleuren
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 10:42   #46
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zolang het algemeen is, vinden we dat allemaal goed.
Maar zodra het concreet wordt, is het een ander verhaal.
Gaan ze mijn moeder niet meer redden?
Of jouw broer, voor wie al wat ouder is.
Dan voelt het toch wel heel anders aan.
Mijn man is 88 jaar oud en nog heel goed en gezond, want niemand geeft hem zijn leeftijd en ze vallen om van verwondering als ze het horen...
Hij leeft nu in doodsangst om besmet te geraken wetende dat hij op zijn leeftijd, veel gezonder dan vele mensen die 10, 20 en zelfs 30 jaar jonger zijn dan hij, veel kans maakt om niet meer verzorgd te worden om te genezen...
Hij heeft nog helemaal geen zin om het hier af te trappen, in tegendeel...
Dus ja, oudere versleten mensen, laat ze met rust maar kom niet af met een algemene regel van eens 70 of 80 jaar laten we ze creperen...
Oud 24 maart 2020, 10:44   #47
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de capaciteit nu al op?

Dat men dat zegt hé.
eerder een aankondiging indien die capaciteit op is of bijna op is dat dat principe wat uitgebreid/soepeler wordt toegepast

Het heeft totaal geen enkele zin als een rusthuis wordt getroffen en er zouden, zeg maar, plots 5 oudjes met de nodige problematiek naar het ziekenhuis moeten dan zouden ze daar ook op de laatste plaats komen.
Dus bespaar dat gedoe
Oud 24 maart 2020, 10:45   #48
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard niet altijd eenvoudig

In verband met dit onderwerp kan men zich de vraag stellen wat kan de familie doen?

Als wettende dat men altijd het gevaar loopt met zijn aanwezigheid iemand van zijn geliefden te besmetten.

Anders was de zoon waarschijnlijk bij zijn moeder gebleven nadat zij uit de kliniek werd ontslagen.

Kathy Pauwels verliest lievelingstante: “Ze moest weg uit het ziekenhuis om plaats te maken”

Gisteren 23.03.20 om 19:05 door bpr -

“Mijn lievelingstante met hartfalen moest haar ziekenhuisbed afstaan. De dag daarna is ze thuis overleden.

. “Het was haar zoon die ’s ochtends merkte dat ze niet reageerde op zijn telefoontjes en haar daarna thuis vond.”

Einde citaten;
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200323_04899584
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 10:47   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
't Zal maar jouw moeder of vader zijn, dan zul je wel minder hard zijn in je oordeel.
2 !

Er zitten hier een paar mensen die zich willen interessant maken...
Ochchottekes.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 10:48   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Voor jou maakt het niet uit wie er sterft, je eigen kind of een willekeurig kind in Afrika?

Het menselijk sociaal weefsel werkt nu eenmaal met kringen. Als je eigen kind sterft, is dat het ergst. Sterft je nichtje, is dat al wat minder erg. Sterft er een kind in de klas van je eigen kind, is dat nog iets minder erg,...

De meesten vinden dit de logica zelve, maar vanaf dat de kringen een bepaalde grootte krijgen, gaan de zelfverklaarde anti-racisten verkondigen dat het racistisch is of hypocriet is om meer wakker te liggen van doden in Italië (gemeenschappelijke cultuur, EU-lid, voor velen een geliefde vakantiebestemming,...) dan van doden in China.
En dan is de echte vraag daarover... Wie is er racistisch??? Zij die aan hun eigen volk en waarden vasthouden of zij die aan een volk die eigenheid en die waarden verbieden... en het zotten is dat ze dat dan nog doen omdat ze vinden dat andere vrijwillig gekomen of ingevoerde individuen wel recht daarop zouden hebben...
Oud 24 maart 2020, 10:48   #51
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat niet aan de persoon zelf, of de familie om dat te beslissen?
nooit geweest
Artsen (da's in overleg) mogen een behandeling stopzetten als het 'medisch zinloos handelen' wordt... dan moogt ge daar als naaste of familie nog staan smeken van het zoveelste te proberen...dat gaat niet baten
Oud 24 maart 2020, 10:48   #52
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Da's eigenlijk altijd zo geweest alleen is de schaalfactor nu hoger

Ook in ziekenhuizen is dat zo
Er wordt steeds afgewogen of het nog zinvol is om de moeite te steken er iemand door te sleuren
Het gaat niet om de moeite, het gaat hoofdzakelijk om de wens van de betrokkene...
Oud 24 maart 2020, 10:50   #53
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
't Gaat hier niet om redden hé:
Het gaat om de zwakste rusthuisbewoners van wie duidelijk is dat ze aan het coronavirus zullen sterven.

(bron)

In zo'n geval beslissen om iemand toch te hospitaliseren is niet in hun belang, maar uit eigen belang.
idd

Dus als ge ze naar het ziekenhuis brengt wordt het automatisch 'medisch zinloos handelen'
Oud 24 maart 2020, 10:50   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worden ze ziek, dan laten we ze daar doodgaan.

Want ze naar een hospitaal brengen zou "mensonwaardig zijn".
Men heeft het geld nodig om asielkampen en hulp te bieden aan mensen die in ons land/de EU eigenlijk totaal niet moeten zijn neer te planten en zo laat men onze grootouders en ouders in de steek want men wil de omvolking doordrijven?

Ik val in herhaling als ik schrijf dat men die kampen allemaal moet sluiten en de plaatsen/terreinen die dan vrijkomen aldaar men hospitalen/scholen/bejaardentehuizen moet neerplanten.

Voor velen zal het misschien klinken als: "Eigen volk eerst" maar kijk naar wat sommige andere landen in de EU doen, tal van EU landen sluiten hun grenzen.
Oud 24 maart 2020, 10:52   #55
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
nooit geweest
Artsen (da's in overleg) mogen een behandeling stopzetten als het 'medisch zinloos handelen' wordt... dan moogt ge daar als naaste of familie nog staan smeken van het zoveelste te proberen...dat gaat niet baten
Het probleem stelt zich meestal wel in omgekeerde orde... Familie weet dat er niets meer aan te doen is en sommige artsen willen tot het uiterste gaan...
Meestal niet uit respect voor de patient maar wel voor hun eigen kunne...
Oud 24 maart 2020, 10:53   #56
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De paragnost van dienst velt dit oordeel?
wauw ge trekt de expertise van artsen in twijfel en hoopt nog op een mirakel ?

Wel trek dat dan consequent door als gij door corona getroffen worden en zwaar in de patatten komt : gewoon thuisblijven en hopen op een mirakel
Oud 24 maart 2020, 10:58   #57
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Mijn man is 88 jaar oud en nog heel goed en gezond, want niemand geeft hem zijn leeftijd en ze vallen om van verwondering als ze het horen...
Hij leeft nu in doodsangst om besmet te geraken wetende dat hij op zijn leeftijd, veel gezonder dan vele mensen die 10, 20 en zelfs 30 jaar jonger zijn dan hij, veel kans maakt om niet meer verzorgd te worden om te genezen...
Hij heeft nog helemaal geen zin om het hier af te trappen, in tegendeel...
Dus ja, oudere versleten mensen, laat ze met rust maar kom niet af met een algemene regel van eens 70 of 80 jaar laten we ze creperen...
Doet men niet
Leer aub lezen : het gaat over oudjes waarvan men met zekerheid stelt dat ze het toch niet zullen halen
Ge kunt die misschien een rit besparen daar ze in het ziekenhuis ook geen behandeling meer zullen krijgen ...artsen beslissen daarover
Da's altijd zo geweest
Alleen wordt het nu wat concreter mét die corona

Maar kan nog komen hé eens de capaciteit niet voldoende meer is...dan wordt het selecteren op wie meer kansen heeft dan een ander
Oud 24 maart 2020, 11:02   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doet men niet
Leer aub lezen : het gaat over oudjes waarvan men met zekerheid stelt dat ze het toch niet zullen halen
Ge kunt die misschien een rit besparen daar ze in het ziekenhuis ook geen behandeling meer zullen krijgen ...artsen beslissen daarover
Da's altijd zo geweest

Maar kan nog komen hé eens de capaciteit niet voldoende meer is...dan wordt het selecteren op wie meer kansen heeft dan een ander
Ik vrees dat het al zo is in UZ Gent ---> prof. D. Benoit, hoofd intensieve zorg.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 11:04   #59
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
2 !

Er zitten hier een paar mensen die zich willen interessant maken...
Ochchottekes.
Als een dokter de keuze maakt om mijn grootmoeder te laten sterven om jonge mensen te kunnen behandelen, dan kan ik daar perfect mee leven. Die dokter heft dan de juiste keuze gamaakt. Ja, ik ga verdrietig zijn voor het verlies.

Dat heeft niets van doen met interessant doen.
Oud 24 maart 2020, 11:04   #60
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Doet men niet
Da's altijd zo geweest

Als de nood echt aan de man is, dan gaat men objectieve maatregelen moeten nemen en de leeftijd wordt dan gezien als een objectieve maatregel...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be