Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2020, 22:26   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
That little katje also does pipi and kaka in the house, he Bem. You must also kuis that op. Very hard werk.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 22:26   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wel, wel, dit is een gezellig huis- tuin- en keukendraadje geworden.
Eindelijk iets gezelligs op internet.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 22:27   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Katten eten die muizen of vogels niet op.
Ze spelen er mee tot ze doodvallen.
Katten die geen eten krijgen van mensen, evt restafval van vlees ... , gaan dood van de honger.
in de stad.
Oud 3 oktober 2020, 22:29   #44
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Met dat ik afstand moest doen van Gregoire m'n troeteltje... ben ik nu aan het uitkijken naar een katje/kitten om in huis te nemen. Met de herfst die voor de deur staant + de aankomende winter heb ik echt zin om het warmte & affectie te bieden. Tevens zal het eveneens een goede oplossing zijn voor m'n muizen'probleem' dat maar blijft aanslepen. (Ondanks vallen + gif + ultrasoon machientje dat continu aanstaat, blijf ik maar hun aanwezigheid aanhoren... vooral 's nachts + de vroege uurtjes . Echt, ik ben zo fed-up met it you can not imagine. Ik hou van muisjes, maar niet wanneer ze m'n boel onder pissen etc.)

Nu om op het onderwerp terug te komen.... een katje in een asiel is not free (zowel letterlijk als figuurlijk, lol) en er loopt hier in de buurt een zwerfkatje rond. Het is heel aanhankelijk, volgt me zefs wanneer ik ze tegenkom, en ze heeft nog nooit gekrabt-uitgehaald ofzo.

Ze is zo'n 1,5 a 2 jaar oud ofzo...... maar is klein voor haar leeftijd. Vorige aankomende herfst -vlak voor m'n holiday naar Thailand....zat haar rughuid vol kale plekken van 1 of andere parasiet (I guess) en toen ik terugkwam was dat helemaal genezen. Dus I suspect dat ze naar de dierenarts werd gebracht voor verzorging door een of andere buurtbewoner. Ik heb ook de indruk dat ze gesteriliseerd werd, wat zeker ih voordeel speelt xD.

Ze krijgt ook regelmatig food & zo...... Maar ze blijft alleen/op zichzelf aangewezen het grootste deel vd tijd. Wanneer het regent-sneeuwt zit ze gewoon buiten 'in de bosjes' nabij de XL-appartementsgebouwen bij mij om de hoek.

Dus ik denk dat wanneer ik haar op een avond (wanneer ze allemaal met de kop in de TV) zitten, ik het erop zou kunnen wagen om dat diertje mee naar huis te nemen. Het is zo'n schatje en mits ze goed aanpast in m'n studio'ke zou het het een echte meerwaarde vr me betekenen. Ik heb zo'n zin om 's morgens door zo'n katje gewekt te worden, het te vertroetelen met lekkere hapjes, er mee te spelen en haar in m'n kattenhuisje (meegebracht uit Korea~) te zien spinnen. (Recent kocht ik ook een kartonnen huisje ih Kruidvat... & ik heb ook zo'n superschattige XL-Whiskas voederbakjes xD).... Yes, it's almost written in the stars I should go get her~

Wat vinden jullie?
Discuss pls, thx.
't schijnt dat kat naar konijn smaakt.

In Korea draaien ze de kat dan weer in de soep

zwerfkatttensoep
Oud 3 oktober 2020, 22:29   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan heb je onze weldoorvoede katten nog niet zien smikkelen van hun prooi.
We hebben het wel over kattekes (poesjes). Geen tijgers, welpjes en andere katachtigen en zo ..
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 22:29   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom zeg. Zo'n muiske, toegetakeld door een kat zet je met twee vingertjes terug buiten. En de kat krijgt aan stamp onder zijn/haar gat, en kom de eerste 24 uur niet meer binnen.
Buiten spelen
Met het muisje dat je buiten gezet hebt met 2 vingertjes...

???
Oud 3 oktober 2020, 22:42   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
't schijnt dat kat naar konijn smaakt.
Blijkt dat er tijdens WO II nogal wat kattenvlees werd gegeten in onze contreien. Zo hoor ik het van een madam van bijna 90 jaar. En ze heeft het blijkbaar overleefd
Oud 3 oktober 2020, 22:43   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
in de stad.
Ja.
Oud 3 oktober 2020, 22:44   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Met het muisje dat je buiten gezet hebt met 2 vingertjes...

???
Met het muisje binnen
Oud 3 oktober 2020, 23:25   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat muizen betreft, als u weet langs waar ze binnenkomen, vul dan die gaatjes op met staalwol, daar kunnen ze niet doorknagen. Pepermuntolie is naar het schijnt ook goed om ze buiten te houden, met een plantenspuit gevuld met water en pepermuntolie rondspuiten op de plekjes waren dikwijls keuteltjes liggen of op die plaatsen gebruikte pepermunttheezakjes leggen.
Mja........ will try that........ thing is dat degene verschanst in de living daar niet weg kunnen gezien ze aanvankelijk van onder het aanrecht in de keuken kwamen en ik de deur* met de keuken nu echt toe houd opdat er geen nieuwe zouden binnenkomen-infiltreren xD

*deur die door vergeetachtigheid/nalatigheid van house sitster tijdens holiday open bleef staan waardoor er dus muizen afkomstig v m'n keukengedeelte in m'n living/slaapgedeelte zitten. Pfft laatste keer dat ik iemand laat oppassen -zelfs al betreft het familie, in the end kan je bijna enkel op jezelf betrouwen aka wat je zelf doet doe je beter -had er nochtans expliciet op gehamerd van die deur dus toe te houden (but I digress).

Laatst gewijzigd door bembem : 3 oktober 2020 om 23:32.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 23:33   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Verdwenen en gestolen katten.
Een tijdje geleden was het grote mode tussen veertien en twintigjarigen om hun vijftien minuten internetroem te behalen via andermans kat.
Je zag dan regelmatig in de dorpsgroepen "Ge zet van ..... als ge" foto's van weldoorvoede tamme katten opdoeken die de jonge aandachtshoertjes in hun tuin "gevonden" hadden. Meisjes, ook huiskatten zwerven rond hoor en tamme weldoorvoede katten zijn van iemand, blijf er af.
Ik zelf had een kat een "Heilige Birmaan" nu was ze op het idee gekomen om hierover bij zo een niet al te slimme achtienjarige deerne door de tuin te gaan wandelen en eens een kijkje te nemen in hun pergola of hoe zoiets ook noemt de dag van vandaag. Dus 's anderendaags de foto van mijn kat in de groep "Ge zijt van....." Nu ok, dus even naar hierover mijn kat gaan terughalen denk je dan, maar dat is natuurlijk buiten de inteligentie van de kattendievegge gerekend, mijn kat was blijkbaar al doorgegeven naar een vriend van haar die hier zestien km. vandaan woont.
Bon dus het spel kan geen beginnen, ge juffrouw die hier in de plaatselijke winkel als hulpje werkt wilde mijn kat niet terug geven omdat de veearts gezegd had dat als ze niet gechipt was ze deze mocht houden. Nu den Hoomer heeft al voor hetere vuren gestaan hoor: "Kijk meisje jij geeft mij mijn kat vanavond nog terug of ik zet je als kattendief in de groep met foto van mijn kat en de uwe, ik vertel heel het verhaal over het feit dat jij mijn dochtertje van 10 haar kat gestolen hebt en ze niet wil terug bezorgen". Ben jij zo iemand die een meisje van tien zoveel verdriet wil laten hebben voor haar kat?" "Jij werkt hier in de dorpswinkel en iedereen weet wie je bent, je baas zal lachen".
Een uur later had ik mijn kat terug.
Totzover de rage van de kattendiefstallen in die tijd

PS. Ze had bij haar adv gezet dat zo een mooie raskat alleen maar kon gedropt zijn. Ongelooflijk;
On topic blijven please. Dit betreft een dakloos katje.
Oud 3 oktober 2020, 23:35   #52
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja........ will try that........ thing is dat degene verschanst in de living daar niet weg kunnen gezien ze aanvankelijk van onder het aanrecht in de keuken kwamen en ik de deur* met de keuken nu echt toe houd opdat er geen nieuwe zouden binnenkomen-infiltreren xD

*deur die door vergeetachtigheid/nalatigheid van house sitster tijdens holiday open bleef staan waardoor er dus muizen afkomstig v m'n keukengedeelte in m'n living/slaapgedeelte zitten. Pfft laatste keer dat ik iemand laat oppassen -zelfs al betreft het familie, in the end kan je bijna enkel op jezelf betrouwen aka wat je zelf doet doe je beter -had er nochtans expliciet op gehamerd van die deur dus toe te houden (but I digress).
Een house sitster ?

Om te kijken of je daybed er nog stond ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 23:39   #53
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het geen schatje ^^

Ik heb vandaag ontdekt dat de bakkersvrouw vd nieuwe bakkerij hier in de straat zich er deels over ontfermt. Dus ik zal nog wat wachten met m'n plan in executie te brengen. Als het echt koud wordt en ze nog steeds buiten zich moet beredderen, neem ik haar binnen~ xD

Laatst gewijzigd door bembem : 3 oktober 2020 om 23:39.
Oud 3 oktober 2020, 23:43   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
We hebben het wel over kattekes (poesjes). Geen tijgers, welpjes en andere katachtigen en zo ..
Hmm, 2 Felix Vulgariskes. ( Freya, een 13 jarige poezeke van 1.6kg en Rikkishi, een 10 jarig ex katertje van zo'n 2 kg)
Hrimnir, 1 deels Noorse boskat, runt of the litter als het ware. Ook 13 jaar , en met moeite 2.5 kg.

En dan 3 Maine Coons.
De oudste, Chuck sNorris, 6 jaar, en een mooie 6 kg.
Zijn neef Beau van Droomwereld. 5 jaar en een dikke 6 kg. (machtige pluimstaart,woha)

En onze laatste, Prince Charming. 2.5 jaar , dikke 8 kg -slank, geen vetklep-
Die komt met zijn schouders tot aan mijn knie... En ik ben met mijn 1.8m geen klein ventje.
Je kan argumenteren dat deze jongen geen kat meer is, maar een gekrompen zwart/witte leeuw.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 oktober 2020 om 00:03.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 23:50   #55
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het geen schatje ^^

Ik heb vandaag ontdekt dat de bakkersvrouw vd nieuwe bakkerij hier in de straat zich er deels over ontfermt. Dus ik zal nog wat wachten met m'n plan in executie te brengen. Als het echt koud wordt en ze nog steeds buiten zich moet beredderen, neem ik haar binnen~ xD
Doe dat dat arme dier asjeblieft niet aan, dat beestje heeft heel haar /zijn leven van vrijheid genoten en jij gaat 't opsluiten in 'n koteke niet eens groot genoeg voor jezelf, zonder naar buiten te kunnen.

Je kan niet eens voor jezelf zorgen, niet voor 'n baby konijn dat na 'n paar dagen naar je gaat bijten, wat wil je dan 'n volwassen kat in huis halen, dankbaar zal 't dier je niet zijn.

Wil je van je muizen af, kuis je kot regelmatig!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 00:00   #56
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

O nee
Oud 4 oktober 2020, 00:03   #57
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

O ja
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 00:05   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Is het geen schatje ^^

Geen flauw idee, het is niet aan't kijken, maar aan't kanen.

Citaat:
Ik huiver bij het vetgedrukte.
Oud 4 oktober 2020, 00:13   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb er een speeltje voor gekocht, een egeltje
looks soooo cute~

Oud 4 oktober 2020, 00:16   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hihi

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be