Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Astra Zeneca vaccin niet aan ouderen toedienen?
Niet toedienen 10 66,67%
Wel toedienen 5 33,33%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2021, 16:44   #41
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Toch straf dat ze niet onderzocht hebben of het vaccin werkzaam is bij de groep die er net het meeste baat bij heeft..

De gepensioneerden die hier op politics moord en brand schreeuwen als er ene zich niet aan de maatregeltjes houdt, kunnen zich niet even test-kandidaat stellen, nee?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 17:01   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maar dan nog. Stel dat je een jaar naar de gevangenis moet en je weet dat je nog een jaar te leven hebt, zou je dan liever onmiddellijk sterven ?
Jij niet ?

Citaat:
Idem voor wie nu onder de coronamaatregelen leeft, en weet dat hij of zij nog een jaar te leven heeft.
Vandaar dat ik het gelijk stel aan 3 maanden, niet aan een jaar. Ik stel dat men dit jaar voor 3 maanden totaal omzeep geholpen heeft, gemiddeld gezien.

Stel U de vraag anders: stel dat je KON KIEZEN tussen nog een jaar gemaatregel, of 3 maanden eerder sterven en GEEN gemaatregel. Stel dat je kon kiezen tussen "een jaar gemaatregel en dan sterven", of "nog 9 maanden zonder gemaatregel en dan sterven".

Of nog beter, om het nog wat realistischer te maken. Stel dat je kan kiezen tussen:

a) nog 9 maanden gemaatregel, en dan nog 3 maanden normaal leven en dood gaan

b) nog negen maanden normaal leven zonder gemaatregel en dan dood gaan.

Ik zou niet twijfelen, ik ga voor b. Jij niet ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2021 om 17:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 17:05   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat je een verloren kwaliteitsvol jaar als epicurist gelijkstelt met een verloren levensjaar, en als de kwaliteit van het leven mindert je er evengoed een eind aan kan maken als je zou weten dat je niet zo lang meer te leven hebt.
Ja, dus. Lijkt mij evident. Het is gewoon dat "de stap zetten" natuurlijk moeilijk is omdat wij biologisch zo gemaakt zijn om dat niet te willen. Maar ja, je vat het beter samen dan ik het zelf kan zeggen. Ik zou dat eigenlijk "levenswijsheid" noemen, nee ?
Oud 3 februari 2021, 17:09   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het is dus niet boven de 55 geworden.
België zit dus opgescheept met 20% vaccins die niet eens voor 40% werkzaam zijn, als we het op de ganse bevolking betrekken.
Hadden de aankopers niet moeten ge-allarmeerd zijn ?
Voor 1.78 euro lijkt het mij onmogelijk een hoog technolisch vaccin te ontwikkelen, flesjes te kopen, het vaccin afvullen en te verpakken (in aanname dat het transport door de koper betaald wordt)

Zouden wij niet beter een klontje suiker met enkele druppeltjes elxir d' anvers onder onze tong leggen ? Lijkt mij even effectief tegen covid en misschien helpt het nog tegen zweetvoeten ook.
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 17:11   #45
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
ZEE water, geen BLEEK water. Dat laatste is gevaarlijk. Veel bijwerkingen.
Tut, tut, tut, uw vriend Trump verklaarde dat bleekwater goed is
en hij kan het weten.
Oud 3 februari 2021, 17:16   #46
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Toch straf dat ze niet onderzocht hebben of het vaccin werkzaam is bij de groep die er net het meeste baat bij heeft..
Voor 1,78 euro moogt u niet te veel verwachten hé ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 17:27   #47
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tut, tut, tut, uw vriend Trump verklaarde dat bleekwater goed is
en hij kan het weten.
Nee dat deed hij niet.
Dat is een leugen die werd gelanceerd door Biden en klakkeloos werd gekopieerd en rondgebazuind door zijn propaganda-arm: zowat de voltallige reguliere media.

Hier is het exacte citaat:

https://eu.statesman.com/story/news/...rus/113754708/

Citaat:
"A question that probably some of you are thinking of if you’re totally into that world, which I find to be very interesting. So, supposedly we hit the body with a tremendous, whether it’s ultraviolet or just very powerful light, and I think you said that hasn’t been checked, but you’re going to test it. And then I said supposing you brought the light inside the body, which you can do either through the skin or in some other way. (To Bryan) And I think you said you’re going to test that, too. Sounds interesting, right?"

He continued.

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in one minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning, because you see it gets in the lungs and it does a tremendous number on the lungs, so it’d be interesting to check that, so that you’re going to have to use medical doctors with, but it sounds interesting to me. So, we’ll see, but the whole concept of the light, the way it kills it in one minute. That’s pretty powerful."
En hier de video:

https://www.youtube.com/watch?v=33QdTOyXz3w
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 17:27   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een domme enquête.

Illustratie: als ik geopereerd moeten worden aan mijn lever, dan gaat de anesthesist aan mij toch ook niet vragen of hij gas x of gas y moet gebruiken.

Of ze dat vaccin dus gaan gebruiken voor ons oudjes, moeten de dokters maar beslissen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 17:29   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Voor 1,78 euro moogt u niet te veel verwachten hé ?
Waarschijnlijk zonder of laag patent. Ik weet het niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 17:44   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk zonder of laag patent. Ik weet het niet.
Een "laag" patent.
Wat is dat ?
Oud 3 februari 2021, 17:57   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij niet ?

Vandaar dat ik het gelijk stel aan 3 maanden, niet aan een jaar. Ik stel dat men dit jaar voor 3 maanden totaal omzeep geholpen heeft, gemiddeld gezien.
Stel U de vraag anders: stel dat je KON KIEZEN tussen nog een jaar gemaatregel, of 3 maanden eerder sterven en GEEN gemaatregel. Stel dat je kon kiezen tussen "een jaar gemaatregel en dan sterven", of "nog 9 maanden zonder gemaatregel en dan sterven".
Of nog beter, om het nog wat realistischer te maken. Stel dat je kan kiezen tussen:
a) nog 9 maanden gemaatregel, en dan nog 3 maanden normaal leven en dood gaan
b) nog negen maanden normaal leven zonder gemaatregel en dan dood gaan.
Ik zou niet twijfelen, ik ga voor b. Jij niet ?
Dan komen we in een discussie terecht die uiteindelijk meer met uitzichtloos bestaan te maken heeft, en dan komen we vlug bij euthanasie terecht.
Ik respecteer uw standpunt. Maar beschouw wie daar anders over denkt, en liever in leven blijft, niet als een idioot. Snap je ?
Vergeet ook niet dat wie onder coronamaatregelen leeft, of zelfs in de gevangenis zit, nog altijd kerngezond kan zijn. Op welke leeftijd ook.
Oud 3 februari 2021, 18:02   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een "laag" patent.
Wat is dat ?
We betalen doorgaans gedurende enkele jaren veel voor het product door het patent zodat de ontwikkelingskosten kunnen worden gerecupereerd. Dan wordt het een monopoly. Het is te nemen of te laten, er is geen concurrentie, of toch schaarste.
Of de prijs voor een patent kan variëren, weet ik niet zo zeker.

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 februari 2021 om 18:07.
Oud 3 februari 2021, 18:16   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een domme enquête.

Illustratie: als ik geopereerd moeten worden aan mijn lever, dan gaat de anesthesist aan mij toch ook niet vragen of hij gas x of gas y moet gebruiken.

Of ze dat vaccin dus gaan gebruiken voor ons oudjes, moeten de dokters maar beslissen.
De enquête is het gevolg van een beslissing van de overheid.
Zo dom is dat niet. Het kan interessant zijn te weten of mensen eventueel wel bereid zouden zijn zich met het AZ vaccin te laten vaccineren.
Oud 3 februari 2021, 18:30   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik respecteer uw standpunt. Maar beschouw wie daar anders over denkt, en liever in leven blijft, niet als een idioot. Snap je ?
Wel, ik zou dat wel willen proberen als die mij kan overtuigen van geen idioot te zijn. Maar ik heb het moeilijk met het willen verkiezen van "biologisch in leven zijn voor nog een dagje" boven "levensplezier" wat dat ook moge voorstellen.

Citaat:
Vergeet ook niet dat wie onder coronamaatregelen leeft, of zelfs in de gevangenis zit, nog altijd kerngezond kan zijn. Op welke leeftijd ook.
Gezond zijn (of voldoende gezond zijn) is een nodige, maar geen voldoende voorwaarde om het leven te apprecieren he.

Het is zoals ademen. Het is nodig, maar daarom doet ge het niet he. En je kan dat inderdaad extrapoleren naar "biologisch in leven zijn".

Ik kan niet goed begrijpen dat men het "biologisch nog wat bestaan" op zich kan apprecieren.
Oud 3 februari 2021, 18:31   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, in de grond is dat waar, maar het punt is dat zij die beslissing nemen op basis van een criterium, en dat criterium is niet noodzakelijk uw persoonlijk beste voordeel.

Het is een beetje zoals die anesthesist, maar die tussen gas X of Y niet enkel "wat het beste is voor U" in rekening brengt, maar ook het budget van zijn dienst, het feit dat hij het dure gas liever voor zijn tante gebruikt en zo voort.

Het is dus een alles behalve zuiver medische beslissing. Het is een overwegen van de voordelen van de enen, en de nadelen van de anderen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2021 om 18:32.
Oud 3 februari 2021, 18:53   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, in de grond is dat waar, maar het punt is dat zij die beslissing nemen op basis van een criterium, en dat criterium is niet noodzakelijk uw persoonlijk beste voordeel.

Het is een beetje zoals die anesthesist, maar die tussen gas X of Y niet enkel "wat het beste is voor U" in rekening brengt, maar ook het budget van zijn dienst, het feit dat hij het dure gas liever voor zijn tante gebruikt en zo voort.

Het is dus een alles behalve zuiver medische beslissing. Het is een overwegen van de voordelen van de enen, en de nadelen van de anderen.
Ik heb ergens een prijslijst van de vaccins gezien, op dit forum. Vraag me niet meer waar.
Ik stel mij de vraag of er een rechtstreeks verband is tussen de prijs en de kwaliteit, binnen deze context.

Wat je zegt speelt ook in de medische wereld. Bepaalde behandelingen worden om budgettaire redenen niet meer uitgevoerd bij mensen op hoge leeftijd. So be it.
Ik stel mij nu wel de vraag of een 80+ of een 90+ het Astra Zeneca zou weigeren. Volgens mij weigert die dat niet als het alternatief voorlopig geen vaccin zou zijn.
Oud 3 februari 2021, 20:48   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Frank VDB: "Ouderen worden later ingeënt dan voorzien."

Wat een geklungel toch.
Een soapschrijver kan het het zo gek niet bedenken.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210203_95320968

HBVL 3-2-21

Minister Frank Vandenbroucke: “We starten later met inenten van oudere bevolking”
Hasselt - De Taskforce vaccinatie zit vanavond samen om de vaccinatieplanning opnieuw te bekijken, nu het AstraZeneca-vaccin voorlopig niet wordt toegediend aan 55-plussers. “De ouderen zullen wat later gevaccineerd worden dan aanvankelijk was voorzien”, zegt minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (sp.a).

Wat zal de Taskforce vaccinatie vanavond precies bespreken?
Federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (sp.a) besliste gisteravond, na advies van de Hoge Gezondheidsraad, dat het vaccin van AstraZeneca niet wordt toegediend aan ouderen boven de 55 jaar “omdat er geen zekerheid is dat het vaccin voor 55-plussers efficiënt werkt”. Die beslissing heeft gevolgen voor de vaccinatieplanning. “Wat die gevolgen precies zijn, zullen we vanavond bespreken, maar ik kan daar nu nog niet op vooruitlopen”, zegt Dirk Ramaekers, hoofd van de Taskforce vaccinatie. Ons land heeft momenteel zekerheid over de levering van 280.000 AstraZeneca-vaccins. “De eerste 80.000 worden op 7 februari geleverd, de volgende 200.000 op 17 februari”, zegt Ramaekers.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 20:51   #58
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Rel tussen EU-landen en Rusland, maar de overweging om toch dat Spoetnik-vaccin goed te keuren. Dat zegt mij ook al genoeg.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 22:00   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je bent straf aan het theoriseren om je gelijk te halen.

Als jijzelf, of je vader, met spoed naar het ziekenhuis gebracht wordt voor een stent in de omgeving van je tikker te steken, ga jij je - in ons land - gaan afvragen of het er ene zal zijn van dit of van dat merk, van 5000 euro of van 8000 euro?

Als je door een hond gebeten wordt, en je moet een prik tegen tetanus krijgen: welk merk neem je?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2021, 22:39   #60
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Rel tussen EU-landen en Rusland, maar de overweging om toch dat Spoetnik-vaccin goed te keuren. Dat zegt mij ook al genoeg.
Voor wanneer een Aldi-vaccin of een Lidl-vaccin?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be