Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2021, 18:24   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Gestoord is niet perse fout uitgedrukt, maar het klinkt wat onrespectvol.

Het is gewoon een ontwikkelingsstoornis. Een verkeerde dosis hormonen in de baarmoeder. Die ontwikkelen dan hersenen die niet bij het lichaam passen.
Dat zou mij verwonderen, die hersenen en de rest van het lichaam ondergaan normaal gezien dezelfde blootstelling he. Op inderdaad genetisch rare gevallen, of het soort gevallen waar morte vivante het over heeft, na, hebben we gewoon een wezen dat niet akkoord is met het lichaam dat-ie heeft.

Citaat:
Mensen die denken dat ze een kip zijn zijn zijn ook gestoord, maar van een totaal andere klasse.
Wel, voor mij niet. Of je nu denkt dat je het lichaam van Napoleon moest hebben, van een vrouw (als je een man bent) of van een kip, dat komt op hetzelfde neer. Je denkt dat je in een ander lichaam zou moeten zitten dan datgene waar je in zit, en dat is een vorm van gestoord zijn he. Eens je aanvaardt dat hersenen in een ander lichaam hadden moeten zitten, waar is de grens ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 18:25   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maatschappelijk minder aanvaard, voor de rest zie ik ook weinig verschil.
ge wilt biologisch iets zijn wat ge niet zijt. het grote vershcil is dat we gedwongen worden om mee te gaan in het verhaal vd geslachten.
iemand die een kat wil zijn om dat ie zich zo voelt mag ik gewoon vierkant uitlachen.

uiteindelijk komt ontwikkelingsstoornis wel in de buurt.
alle kinderen denken of voelen zich op een bepaald moment alsof ze superman, messi of een topmodel zijn. Daar gaat da over, pubertijd/identiteit/aanvaarding/...

bij transgenders blijkbaar niet. Al zit ge natuurlijk nu wel met een stroming waar kinderen in die richting gemanipuleerd worden.
Voila.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 18:33   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vertel van je belevenis in Thailand.
Dat is heus geen Thais verhaal meer hoor, er komen meer omgebouwde venten vanuit Zuid-Amerika naar Europa om hier perverten te komen afzuigen dan vanuit azië. Daar blijft de scène grotendeels lokaal, en trekken de sextoeristen naar daar zodat wij er lokaal geen last van hebben, die zuid-amerikanen komen jammer genoeg naar hier zodat wij hier eindigen met die vuiligheid.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 18:34   #44
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila.
zijn we het eens?
da roept op een ricard daar bij u in 't zonneke
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 19:11   #45
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou mij verwonderen, die hersenen en de rest van het lichaam ondergaan normaal gezien dezelfde blootstelling he. Op inderdaad genetisch rare gevallen, of het soort gevallen waar morte vivante het over heeft, na, hebben we gewoon een wezen dat niet akkoord is met het lichaam dat-ie heeft.

Wel, voor mij niet. Of je nu denkt dat je het lichaam van Napoleon moest hebben, van een vrouw (als je een man bent) of van een kip, dat komt op hetzelfde neer. Je denkt dat je in een ander lichaam zou moeten zitten dan datgene waar je in zit, en dat is een vorm van gestoord zijn he. Eens je aanvaardt dat hersenen in een ander lichaam hadden moeten zitten, waar is de grens ?
De Matrix?

Chappie.

Dat zijn zowat de grenzen zeker?

In films kan alles natuurlijk.

Maar er bestaat zoiets als sociale druk.

Als de "Elephant Man" in de zalen kwam, liepen er ook mensen weg. Neem ze dat niet kwalijk...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 19:15   #46
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila.
Ik denk dat het vaak ook compensatiegedrag is: jongens en meisjes die niet goed meekunnen in de respectievelijke mannelijke en vrouwelijke hiërarchievorming en dus de 'meeteenheid' zelf aanpassen, en op een andere manier willen overtreffen. Het zou het samengaan van exhibitionisme en het narcistische 'gekwetst willen zijn' kunnen duiden: dat is een soort permanente ego-boost, versterkt door de bevestiging van de politiek correcte goegemeente. Of men kan mimetisch aangetrokken zijn door het specifieke 'prestige' van de andere sekse: bv. als man ook bewonderd willen worden zoals vrouwen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 maart 2021 om 19:23.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 19:35   #47
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik denk dat het vaak ook compensatiegedrag is: mannen en vrouwen die niet goed meekunnen in de respectievelijke mannelijke en vrouwelijke hiërarchievorming en dus de 'meeteenheid' zelf aanpassen, en op een andere manier willen overtreffen. Het zou het samengaan van exhibitionisme en het narcistische 'gekwetst willen zijn' kunnen duiden: dat is een soort permanente ego-boost, versterkt door de bevestiging van de politiek correcte goegemeente.
?

Problemen zien die er niet zijn. Geen zin in psychologie.

Je lost 1 vraag op en er komen er 1.000 bij. Het is gewoon oneindig.

Maar als je extremen uitvergroot heb je een goed cliché van een persoon die makkelijk in te schatten is..
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 19:42   #48
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Transgenders zouden wel willen denk ik dat hun conditie een biologische verklaring heeft
Onwaarschijnlijk echter dat de hersenen door 'verkeerde hormonen' zich ontwikkelen in de richting van het andere geslacht....maar de rest van het lichaam totaal niet.

Citaat:
Er is toch een kwalitatief verschil lijkt me tussen zich het andere geslacht van dezelfde specie voelen of een totaal andere specie. Al is het maar qua sociale aanvaardheid van het fenomeen, met u als uitzondering dan.

Ik heb ooit eens mensen in huis gehad die dachten van Syrius te zijn. Ik denk echter niet dat die ooit aan fysieke ingrepen dachten. Wie weet wat daar zou uitgekomen zijn?

Laatst gewijzigd door Bach : 28 maart 2021 om 19:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 19:44   #49
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
?

Problemen zien die er niet zijn. Geen zin in psychologie.

Je lost 1 vraag op en er komen er 1.000 bij. Het is gewoon oneindig.

Maar als je extremen uitvergroot heb je een goed cliché van een persoon die makkelijk in te schatten is..
Ik denk dat de mechanismen die ik aangeef wel degelijk een grote rol spelen, zeker bij de vele mode-fifi's etc. tegenwoordig. Ik zeg niet dat er geen 'echte' gevallen zijn, maar tegenwoordig is het vaak ook profilering. Met als bijkomend 'voordeel' dat de aandachttrekkerij vanwege het zogezegde 'uiten van je identiteit' sociaal niet afgestraft wordt. Zoals men ook homo-aanstellers 'flamboyant' noemt bij gedrag waarvan men equivalenten wel expliciet zou durven afkeuren.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 21:03   #50
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Stel ik ben vrijgezel en zie Petra de Sutter wel zitten, heb ik dan het recht als ik een relatie met 'haar' begin om haar historiek te kennen ?

Ik zeg jazeker
Stel je begint een relatie met iemand die vroeger mishandeld is, jaren in een witness protection program heeft gezeten, stiekem heel erg van één hele slechte film houdt, ooit 30 miljoen gewonnen heeft maar het allemaal weer heeft verbrast of vroeger flaporen had maar daaraan geopereerd is, zou je dat ook het recht hebben om dat te weten? Hoe zou je dat recht invullen?

Het zijn meestal dingen die vroeger of later ter sprake komen, maar zou je daar een officieel recht van willen maken?
Oud 28 maart 2021, 21:05   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Dat is heus geen Thais verhaal meer hoor, er komen meer omgebouwde venten vanuit Zuid-Amerika naar Europa om hier perverten te komen afzuigen dan vanuit azië. Daar blijft de scène grotendeels lokaal, en trekken de sextoeristen naar daar zodat wij er lokaal geen last van hebben, die zuid-amerikanen komen jammer genoeg naar hier zodat wij hier eindigen met die vuiligheid.
Ja gij?
En hoe weet gij dat dan?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 21:10   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er is maar één regel en die is: basis-respect voor de andere.

(dit impliceert het recht om het voorwerp te zijn van grappen en grollen ... maar zelfs dan nog in omstandigheden die geen disrespect verraden)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 21:14   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Stel ik ben vrijgezel en zie Petra de Sutter wel zitten, heb ik dan het recht als ik een relatie met 'haar' begin om haar historiek te kennen ?

Ik zeg jazeker
Wat bedoel je met historiek ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 21:28   #54
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat bedoel je met historiek ?
het feit dat 'm getrouwd is met een madammeke en vroeger een ventje was?
nu is 'm niet gescheiden is en dan stelt zich de vraag of zijn vrouw nu van hetero naar lesbisch gegaan is.
ik dacht, zo hebben ze het mij geleerd, dat uw geaardheid niet kan veranderen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 21:33   #55
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
maatschappelijk minder aanvaard, voor de rest zie ik ook weinig verschil.
ge wilt biologisch iets zijn wat ge niet zijt. het grote vershcil is dat we gedwongen worden om mee te gaan in het verhaal vd geslachten.
iemand die een kat wil zijn om dat ie zich zo voelt mag ik gewoon vierkant uitlachen.

uiteindelijk komt ontwikkelingsstoornis wel in de buurt.
alle kinderen denken of voelen zich op een bepaald moment alsof ze superman, messi of een topmodel zijn. Daar gaat da over, pubertijd/identiteit/aanvaarding/...

bij transgenders blijkbaar niet. Al zit ge natuurlijk nu wel met een stroming waar kinderen in die richting gemanipuleerd worden.
Het grote verschil is dat iemand die denkt dat hij een kat is, gewoon gek is. Hij heeft niet de hersenen van een kat.

Een echte transgender, en dan bedoel ik niet een aandachtshoer zoals ons annunatje, heeft effectief de verkeerde hersenen voor zijn/haar lichaam.

Maar gezien die hersenen dan in een lichaam zitten dat de verkeerde hormonen aanmaakt, werken ze ook weer niet helemaal zoals bij het andere geslacht.

Citaat:

Blijkbaar moeten we in de baarmoeder op meerdere momenten de juiste hoeveelheid hormonen krijgen. Het eerste bepaalt welk geslacht je wordt, de rest hoe je hersenen zich ontwikkelen. Een foutje daarbij kan je homo maken, maar ook transgender.

Net zoals je een gespleten gehemelte of een open rug kunt hebben, of het syndroom van down kun je ook verkeerd ontwikkelde hersenen hebben.

Dat is niet genetisch, gewoon een foutje in de ontwikkeling.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 21:34   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het feit dat 'm getrouwd is met een madammeke en vroeger een ventje was?
nu is 'm niet gescheiden is en dan stelt zich de vraag of zijn vrouw nu van hetero naar lesbisch gegaan is.
ik dacht, zo hebben ze het mij geleerd, dat uw geaardheid niet kan veranderen
Wat heeft zijn/haar vrouw daarmee te maken. Dat is toch haar probleem.
Dit heeft niets met veranderen van geaardheid te maken.
Eerder met wie je door het leven gaat. En dit kan al eens tegenvallen.
Lessons learned.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 21:35   #57
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je vandaag niet iets anders dan hetero bent, ben je niet meer hip. Maar dat zal mij worst wezen. Ik ben voor de volle 100% lesbisch.
Zullen we ?? Ik ben ook 100% lesbisch !!

(Sorry , schot(se) voor open doel)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2021, 21:35   #58
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

____ ----____ ----____ ----____ ----

Nu serieus:
Van mag iedereen zijn wie die wil , I don't give a bloody shit !!
ivm Transgenders , ik ken er wel een paar !!
Je kan per ongeluk iemand met hun oude naam noemen ,
of doelbewust , dit maakt wel een groot verschil !!
De wokegedachte hierrond , den hoogste boom ermee in !!
Mekaar respecteren is zelfs iets geheel anders dan gewoked worden !!

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 28 maart 2021 om 21:37.
Oud 28 maart 2021, 21:40   #59
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die denken dat ze een kip zijn zijn zijn ook gestoord, maar van een totaal andere klasse.
Ik zie geen gelijkenis met mensen ??

breedbandwurger 1967

Oud 28 maart 2021, 22:14   #60
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote verschil is dat iemand die denkt dat hij een kat is, gewoon gek is. Hij heeft niet de hersenen van een kat.

Een echte transgender, en dan bedoel ik niet een aandachtshoer zoals ons annunatje, heeft effectief de verkeerde hersenen voor zijn/haar lichaam.

Maar gezien die hersenen dan in een lichaam zitten dat de verkeerde hormonen aanmaakt, werken ze ook weer niet helemaal zoals bij het andere geslacht.

Blijkbaar moeten we in de baarmoeder op meerdere momenten de juiste hoeveelheid hormonen krijgen. Het eerste bepaalt welk geslacht je wordt, de rest hoe je hersenen zich ontwikkelen. Een foutje daarbij kan je homo maken, maar ook transgender.

Net zoals je een gespleten gehemelte of een open rug kunt hebben, of het syndroom van down kun je ook verkeerd ontwikkelde hersenen hebben.

Dat is niet genetisch, gewoon een foutje in de ontwikkeling.
En die theorie zou bewezen zijn? Ik schat nogal controversieël.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be