![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook over het Engels, dat het Nederlands zal vervangen op termijn, zeg ik, zolang het maar geen Frans is.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarmee de pertinente vragen die ik gesteld heb natuurlijk nog niet zijn beantwoord.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, antwoorden ter zake zal je niet krijgen. Henri is daar een meester in, ere wie ere toekomt.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk ook niet dat daar een zinnig antwoord op te geven is, behalve "ik keur alles goed wat Vlaamsnationalisten afkeuren, vraag mij niet om over zaken na te denken, want dat is te moeilijk voor mij."
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemuilkorfde heeft gelijk : verlaging naar voor verkiezingen op één niveau is onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou je vinden van een België zonder alarmbellen, pariteiten en grendel-grondwetten ???
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Misschien wel samen met de PVDA,dat wordt lachen.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nu wel benieuwd naar (ernstige) peilingen voor het lokale.
En ik blijf het spijtig vinden dat men de mensen opdeelt: de geïnteresseerden en de anderen. Die anderen worden als minderwaardig beschouwd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, en uitkijken wat er in Ninove gebeurt.
![]()
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Het geld dat partijen krijgen moet enkel niet verdeeld worden door het % van behaalde zetels, maar moet ook verminderd worden met het aantal % van niet opgedaagd e wettelijke stemmers. De volledige koek van 100% gewoon verminderen van niet op gedaagde % stemmers.
Dan moeten alle partijen moete doen om geld binnen te halen van wat uiteindelijk de koek is. Wie heeft er baat bij dat stemrecht afgeschaft word zonder extra moeite te doen en toch meer geld binnen te rijven? Want de foert stemmers blijven thuis, toch een groot deel ervan. Goede statagie van laffe partijen, dus dan mag de koek ook verminderd worden omdat zij meer zetels halen door minder opgedaagd stemmers. De koek laten afhangen van opgedaagde stemmers. 60% opgedaagde stemmers koek verminderen met 40 % Laatst gewijzigd door Deo : 2 mei 2021 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ik er dan toch ben ... en alsof ik weet welke lijst eerst verschijnt waarvoor ik moet stemmen (federaal, Vlaams, gemeentelijk, europees,...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een beetje onnozel.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is in de meeste gevallen al stof tot nadenken genoeg want wie zijn dat die 'goeien?' ![]() Dus lijkt mij het beste plan om in uw bed te blijven liggen die dag al in goed gezelschap verkerende.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En veel mensen houden van nietszeggende zinnen: "Op één been kun je niet staan.". "Dat we ze nog lang mogen mogen."
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of niet. Het zou maar kunnen zijn dat er niets gaat veranderen, net zoals in landen die ook geen stemplicht hebben.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zit over deze afschaffing van de stemplicht te kakken als ware dit het einde der tijden. Ongetwijfeld dezelfden die lockdowns, elkaar verklikken, avondklokken en domme koeien van ministers wél ok vinden.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 2 mei 2021 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is goed dat de opkomstplicht wordt afgeschaft dan kan ik thuis blijven. Hier in Gent heb je als kiezer niets in de pap te brokken, alle partijen zitten in het stadsbestuur behalve VB en N-VA en dat zal in 2024 niet veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 mei 2021 om 16:04. |
||
![]() |
![]() |