![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Gevlucht voor de oorlog zegt trouwens niks de "nieuwe" historici zeggen dus niks meer dan de "oude" ze laten gewoon enkele redenen weg. [/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2]Ik weet enkel dat dit gebeurt om bepaalde redenen en de reden in israel is voor mij een geldige; het ROR zou enkel het conflict aanwakkeren ipv afzwakken. Tuurlijk is het niet rechtvaardig dat palestijnse of duitse (of nog vele andere) vluchtelingen niet mogen terugkeren .[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]bron : [font=Times New Roman][size=3]Progress Report of the UN Mediator on Palestine[/size][/font][/size][/font] [font=Arial][size=2]Hoeveel dat er hier van effectief verdreven van zijn door joodse groepen is onbekend wat wel geweten is dat voor de oorlog begon bijna 100 000 arabieren (vooral de rijkere) het gebied al verlaten hadden. Tel daarbij al diegene die beantwoorde aan de oproep van de arabische leiders, plus al diegene die gewoon vluchte voor de oorlog zonder bedreigt te zijn en diegene die gevlucht zijn voor de arabische groepen en je zit aan 10 000'en niet 100 000'en verdreven door joden.[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2]Nu zeg je het correct; gevlucht voor het oorlogsgeweld.[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Kijk :[/size][/font] [font=Arial][size=2] verdrijven ver•drij•ven /vfrdr’eivf(n)/ overgank. werkw.; verdreef, h. verdreven 1 Ÿ (met kracht of geweld) weg doen gaan synoniem: verjagen [/size][/font] [font=Arial][size=2] vluchten vluch•ten /vl’Jxtf(n)/ vluchtte 1285 ‘in veiligheid brengen, verduisteren, op de loop gaan’ afgeleid van vlucht (ontvluchting) I onovergank. werkw.; is gevlucht 1 Ÿ zich (snel) verwijderen om zich te onttrekken aan een dreigend gevaar, om te ontkomen aan een vijand synoniem: ontvluchten de verslagen troepen vluchtten in wanorde de inbreker trachtte te vluchten, maar werd gegrepen[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Dat er dus arabieren vluchten is niet de fout van israel als het iemand zijn fout is is het die van jordanie die de oorlog begon. [/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
Nogmaals dit zegt niks, Ben goution had kunnen schrijven dat hij alle arabieren ging uitmoorden dat zegt niks, wat telt is wat er feitelijk gebeurde en dat was zeker niet een "georganiseerde transfer van de Arabische bevolking" en het eindresultaat en dat was zeker niet een "Galilea zonder Arabieren." [font=Arial][size=2]Jij sprak echter over de toekomst en dat er ene kans was dat israel nu wel enkele honder duizenden palestijnen zou verdrijven wel: de kans is evengroot dan moest belgie elke allochtoon buiten smijten. [/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Het gaat hier ten slotte om mensenlevens aan beide kanten.[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2]Dan heeft belgie dit ook : doel bijvoorbeeld , waarom protesteer je daar niet tegen? [/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Je begrijpt me trouwens opzettelijk verkeerd ik herhaal dus : er is GEEN master plan om alle ARABIEREN uit israel te verdwijderen. [/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Hou toch op met steeds hetzelfde te herhalen ik heb geen zin in om 10 keer hetzelfde antwoord te geven.[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2]Beide websites (die verschrikkelijk slecht in elkaar zitten btw) tonen onduidelijke kaarten die niet overeenkomen met de werkelijkheid. Dat gush shalom joodse zou zijn maakt niks uit hoor, of denk je soms dat joden onfeilbaar zijn? [/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Voor de xte keer: de officieele kaarten tonen iets compleet anders totdat jij kan bewijzen dat die verzonnen zijn (wat niet het geval is anders had elke pro-arabaische website er al over bericht) zijn dat de juist kaarten.[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Helemaal niet, die kaarten zijn gewoon op te kleine schaal en te onduidelijk. [/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Sinds het hek zijn de aanslagen en doden in de plaatsen waar er een hek is gedeelt door 10 gegaan. Ziende dat er vorig jaar enkele duizenden gestorven zijn betekend dit dus enkele duizenden mensenlevens gespaard (jaarlijks) als het hek ooit voltooid geraakt.[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Voor jou misschien niet zo belangrijk als enkele palestijnen die moeten rondlopen maar voor mij niet.[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2] Citaat:
[font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2][quote][/size][/font] Dit is de website van Gallup, de organisatie die de polls afneemt. je kan het zelf eens opzoeken: www.gallup.com[/QUOTE] [font=Arial][size=2]Niks gevonden, ik heb echte rgeen abonnement[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Ik vraag dus nog steeds of je die poll eens wilt laten zien.[/size][/font]
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei: herhaal niet alles 10 keer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
en so what? Nog langer geleden bestond het voor 100% uit joden en nog langer geleden ... Feit is dat deze 98% in 48 maar een klein deeltje was van de bevolking het grootste deel van de inwoners dan was immigranten, zowel joodse als arabische van zowel europa/amerika als afrika . De arabische immigratie naar het gebied was groter dan die van de joodse, ik zou dus niet weten waarom die arabieren meer rechten hebben op het land dan de joden. Citaat:
Trouwens wel grappig te zien dat je deze verdreven vluchtelingen goed praat. Ongeveer evenveel joden emigreerden (meestal gedwongen) naar israel dan dat er arabieren vluchtte/verdreven/uit de weg gingen . Gaan dus de joden ook gecompenseerd worden door de arabishe landen "voor de goede vrede" ? Of vergeten we deze vluchtelingen maar eventjes? Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() @K9
Bewonder je kennis, argumenten en geduld om dat vooringenomen ventje er elke keer onderuit te halen. Wat wel opvalt is dat hij nu stllekes is toen ik met informatie uit 19de eeuwse boeken aankwam en na één mislukte poging van zijnentwege om weer eens de waarheid te verdraaien, hij het wel degelijk opgegeven heeft... Die vent denkt gewoon omdat hij de Israelbashing met behulp van Nazibronnen door Lucas Catherine gelezen heeft dat hij het conflict verstaat. Hij is gewoon in de "pret �* penser" val getrapt van al die gefrustreerde ex-commies die zich het ganse jaar in het Groen! verkleden of de NGO's geinfiltreerd hebben. En zij spuwen nog steeds dezelfde gal die ze einde jaren '60 en '70 uit de commie literatuur gevonden hebben. En omdat ik die ook heb (was ook gratis te bekomen om het in antizionisme verkleed antisemitisme te verspreiden, en sommigen zijn daar nog steeds door beïnvloed) weet ik vanwaar al hun argumenten komen en wie ze opgebouwd heeft om toendertijd de verslagen arabische landen wat "morele steun" te brengen ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dé vraag is hier "wie kwam er als een bende criminelen een land binnen en plantte zijn vlag neer?" Komt daarbij nog dat israel palestijns grondgebiet bezet, dus het is bezetter. Logisch dat men dan verzet pleegt, het moet. Citaat:
Ik lees hier verschillende begrippen die geen enkel verband met elkaar houden in zo'n korte tekstje: bedoeien , zigeuners, nomaden. Palestijnen bestempelen als nomaden is een raar argument. Joden willen arabieren niet buiten krijgen, althans niet zo genoemd. Joden zijn wel slimmer dan je denkt, ze doen het liever subtieler. Die subtiele manier noemen we vandaag "nederzettingen", of pesterijen. Citaat:
Problemen begonnen na 1948 en gaan minuut vroeger. En door wie werden de problemen gecreëerd? ja danku, inderdaad! Citaat:
De arabieren hoeven geen compensatie te betalen. Niks is een grotere compensatie dan het bestaansrecht van een illegale land israel te aanvaarden. Citaat:
Waarom heeft men eerst een illegale land israel proberen te stichten in argentinië, een afrikaans land, etc? Ooit gehoord van Theodore herzl? De grote denker achter het zionisme. En trouwens vooraleer men palestina inpikte zijn er verschillende grote vergaderingen en bijeenkomsten gehouden. Zo dom zijn de joden ook weer niet om als kiekens zonder kop voet aan wal te zetten. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De bedoeien zijn arabieren maar niet palestijnen (niet alle arabieren zijn aplestijnen hoor ik weet niet of je dat beseft) De bedoeien zijn/waren nomaden (of zigeuners zoals we ze hier kennen) .Snap je het nu al? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het ging over al dan niet kant kiezen. Ik kies hier duidelijk voor de zwakste partij? Iets op tegen? Zelfde als dat ik de kant van joden zou hebben gekozen ten tijde van hitler, zwakste partij gaat altijd voor. Citaat:
en punt 2, Ga wat geschiedenisboeken voor de jeugd lezen en kom dan terug men beste. Citaat:
Het akkoord tussen sharon en abbas heeft voor mij een grotere legitimiteit dan ten in Oslo. Waarom? omdat men nu ALLE partijen heeft aangesproken en iedereen op één lijn staat, ook hamas, islamic jihad, plfp, etc. Citaat:
(je kletst nog altijd wat uit je nek) Citaat:
Ik heb het over de joden over heel de wereld, die totaal geen affiniteit hebben met de gestolen land Israel. Zij mogen allemaal komen wonen. Met als reden zoveel mogelijk plek bezetten zodat er geen plek meer zal zijn voor Palestijnen. Maar ohoooow als men spreekt over de 3miljoen palestijnse vluchtelingen die de authentiekste eigendomsbewijs kunnen voorleggen van hun gestolen landgoed. Citaat:
Voor 48 en vroeger zat men nog met het probleem fransen en engelsen. Citaat:
Bij deze danku! Beweer je nog dat je objectief bent, zoals je altijd graag wilde beweren? Citaat:
Citaat:
Joden zijn in mijn ogen de slimste mensen in het manipuleren. Denk je dat een sharon zomaar plots goesting heeft om handjeschud te spelen met de palestijnen? gij mag het geloven, maar ik heb hun spelletje allang al door. Laatst gewijzigd door Mustapha : 9 februari 2005 om 21:06. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Mustapha, jij moet absoluut de protocollen van de wijzen van Zion lezen, want daar zal een wijze zoals jij de bewijzen vinden van wat je schrijft. Je kunt ze wel voorzeker in elke arabische boekenwinkel hier vinden die ze invoeren uit Libanon, Syrie, Egypte enz...
Alle oorlogen kunnen daardoor verklaard worden! Zeker doen! Want maar weinigen zijn nog geroepen om het zeer hoogstaand niveau van dat boek te verstaan ![]() Indien je echt wenst te specializeren kan je voorzeker nog een discount krijgen indien je het te zamen met "mein kampf". Dat zal ook een goede aanvulling zijn voor jezelf ![]()
Laatst gewijzigd door nadine : 9 februari 2005 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat uw berichten betreft: niet iedereen heeft heelder dagen de tijd om hier uw clichés te komen weerleggen. Een normale mens moet nog werken ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De zwakste heeft niet altijd gelijk je moet je verstand gebruiken en als je dat doet dan zie je duidelijk dat in dit conflict er geen zwakke of sterke is en er geen goede en foute is,... Citaat:
De vergelijking volgt louter jouw logica, leuk te zien dat je je zelf "mongool" vind. Citaat:
Citaat:
Islamic jihad, hamas ed hebben hier niks mee te maken, hamas heeft trouwens al gezegd zich niet ana het akkoor te houden wat duidelijk toont wat voor onzin je hier uitkraamt. Citaat:
Als over de bedouin : http://www.jewishvirtuallibrary.org/...e/Bedouin.html http://news.bbc.co.uk/1/hi/in_depth/...es/1763445.stm http://www.ksafe.com/profiles/p_code/956.html http://world.std.com/~camera/docs/backg/land-pa.html .... Citaat:
Citaat:
Ik kan trouwens ook beginnen over het half miljoen joden dat zonder al te veel van hun eigendommen uit de arabische landen weggegaan zijn of gevlucht, gaan die dan ook al hun 'gestolen' eigendommen terugkrijgen van de arabische landen. Wie denk je dat er het meeste had een half miljoen joden of een half miljoen arabieren? Citaat:
Citaat:
![]() Indien je een gevoel voor humor had zou je opmerken dat dit een grapje was, omdat je dat duidelijk niet hebt zal ik dus geen grapjes meer maken. Voor alle duidelijkheid dus: ik herhaal de problemen en oorzaak ligt bij beide kanten, zowel arabieren als joden hebben fouten in het verleden gemaakt en maken nog steeds fouten met als gevolg dat het conflict blijft duren. Zoals ik al verschillende keren zeg er is geen goede of slecht kant hier, er zijn geen winnars . Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Snelle opmerking: In de regio Syrië, Palestina en Libanon hebben zich doorheen de geschiedenis wel altijd (semi-)nomaden bevonden, mss wordt enkel daarnaar verwezen en niet naar Palestijnen als een geheel; naast nomaden heb je immers ook sedentairen, he.
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
IN WO2 was hitler ook de "zwakste" partij tov de gealieerden, dus jij zou voor hitler kiezen. Immers "zwakste partij gaat altijd voor" . Sorry hoor maar dat is onzin. Citaat:
Citaat:
Arafat was de verkozen leider en die ondertekende het akkoord, meer is er niet nodig, war hamas dacht is en was irrelevant. Citaat:
Citaat:
Voor de rest heeft de politiek leiding weinig te zeggen over de terroristische kant van hamas, dat betekend dus niks dat zei zeggen akkoord te zijn, vooral als de andere kant zegt niet akkoord te zijn . Citaat:
Trouwens als jij denkt dan er enkel arabieren wonen van marokko tot irak dan ken je niet echt veel van de arabische wereld hoor . Er leven een heleboel verschillende volkeren daartussen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou denken dat na 3 nederlagen de arabieren wel hun lesje geleerd zouden hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Waarom trekt sharon zich dus terug daar en start hij gesprekken/overeenkomsten met abbas? De bouw van de muur is bezig en heeft haar nut al bewezen, eens die compleet is zit israel redelijk veilig . Citaat:
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en deze waren niet "per ongeluk" ![]()
![]() |
![]() |