Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2021, 10:56   #41
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Wedden dat ze gaan zeggen dat er massaal niet gevaccineerden alle anderen liepen te besmetten in Gent??????? KRUISG HEN............
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 10:59   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wedden dat ze gaan zeggen dat er massaal niet gevaccineerden alle anderen liepen te besmetten in Gent??????? KRUISG HEN............
Ik hoop dat ze dat gaan zeggen. Hoe langer ze op de kop van de niet-gevaccineerden kakken, hoe meer ze het in werkelijkheid laten waaien, want die zijn daar de oorzaak niet van.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 11:08   #43
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zoals Van Damme de vaccins controleren in opdracht van de vaccin-firma's en dan op TV zitten leuteren hoe goed die vaccins wel zijn. kassa kassa
Dat is de enige reden van het voortbestaan van die vaccinatie's. Dat kan ik beroepshalve bevestigen. Hoeveel van onze ministers en "geleerden" zouden er(rechtstreeks onder tafel of in aandelen) geen dikke boterham aan verdienen denk je dat ze er zo een publiciteit voor maken. Vaccins zijn momenteel De melkkoe van de Pharma industrie en die gaan ze zeker de eerste jaren niet slachten tenzij ze , zoals gewoonlijk als het slabakt, een medicijn vinden dat u wel redelijk draaglijk in leven houd, maar zeker niet geneest, zodat ze een levenslange vervanging hebben? Denk maar aan het jaarlijks griepvaccin dat niet weet tegen welke nog niet ontdekte variant het gaat moeten werken...maar toch goed verkoopt.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 12:04   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Den hoerenbok van Brakel liep er ook. Mooi voorbeeld copain.
Oud 13 november 2021, 20:50   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Een uur geleden door 't centrum gereden.
Allez, gesukkeld, op mijn fixie fiets, het was meer maneuvre dan vooruit.
Even druk als bij Gentse feesten.
Niemand gezien met mondvod (maat 't was al donker dus ik kan er gemist hebben).
En dit bij een zogenaamde volgende golf.

Deze zomer, nadat ze hun mondvoddenstraten afschaften, en ik dus na een,half jaar rondrijden de kortste weg terug kon pakken, liep er ook eens veel volk (wel niet als nu), als in een normale wereld, alleen, vlakbij stadshal, Belfortstraat, was de onderkant van een gebouw afgeschermd met hekkens en doeken, wat ze typerend doen bij bvb gevelherstellingen, met op de buitenkant van die hekkens grote borden "mondmasker verplicht op de werf".

Toen en nu, tegenstrijdigheden zo groot als het kwakzalvergehalte van de experts en het nazi gehalte van de politici die in verkiezingsjaren overal hun lachende smoelwerken en propaganda slogans tonen..

Wat ik nu ook zag, was dat overheid Gent recent klaarblijkelijk beslist heeft de toegangsstraten tot centrum met grote betonblokken af te zetten.
Dat deed een schampere gedachte bij me opkomen.
Vroeger zag je nergens betonblokken.
Ze zijn daarmee begonnen, herinner je de terroristische aanslagen, Parijs, die kamion die over voetgangers reed? En hier de aanslagen?
Wel, toen zette overheid Gent voor de eerste keer betonblokken. Tegen zulke terroristische aanslagen, tijdens Gentse feesten.
Nu, anno 2021, zetten ze ze terug. Tegen hun eigen burgers. Schamper he?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 21:15   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat ik nu ook zag, was dat overheid Gent recent klaarblijkelijk beslist heeft de toegangsstraten tot centrum met grote betonblokken af te zetten.
Enkel het parcours van het lichtfestival is afgezet met betonblokken en andere leuke attributen. 7,2 km.
Er mag langs het parcours ook niet op straat worden geparkeerd. Ik kan begrijpen dat de bewoners dit niet leuk vinden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 21:20   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ieder zijn meug maar ik huiver van zo'n massa .....mega concerten destijds vond ik dan wel fantastisch.
Tijdens het parcours stelde ik mij de vraag hoe de hulpdiensten iemand zouden kunnen bereiken die bijvoorbeeld een hartaanval krijgt.
Je hebt zeker een helikopter nodig.
Op sommige plaatsen was het zodanig drummen dat je zelfs niet omver kon vallen.
Oud 13 november 2021, 21:22   #48
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Enkel het parcours van het lichtfestival is afgezet met betonblokken en andere leuke attributen. 7,2 km.
Er mag langs het parcours ook niet op straat worden geparkeerd. Ik kan begrijpen dat de bewoners dit niet leuk vinden.
Ik ken niks van dat lichtfestival, heb do of vr bij het rijden over de Deinsesteenweg R4 brug een elektronisch tekstbord met dat erop gezien, iets van parking aan Blaarmeersen en dan shuttle naar centrum.
Gisteren dan zag ik voor het eerst betonblokken, voor enkele straten die van het noorden naar centrum lopen. Maar ik ben niet in centrum geweest.
Feit is dat Gent vroeger ook evenementen had, en straten werden NIET met betonblokken afgezet, hier en daar een flik en dat was het.
Die betonblokken overal lijken ook een Nieuw Normaal te worden. Eerst in verband met terroristische aanslagen, nu in verband met... een feestje.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 21:27   #49
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijdens het parcours stelde ik mij de vraag hoe de hulpdiensten iemand zouden kunnen bereiken die bijvoorbeeld een hartaanval krijgt.
Je hebt zeker een helikopter nodig.
Op sommige plaatsen was het zodanig drummen dat je zelfs niet omver kon vallen.
Ik kwam deze namiddag terug van Frankrijk en op de signalisatie boven de E 17 werd verwittigd dat alle grote parkings rond Gent vol waren. Ge moet goesting hebben om tussen die massa te lopen en naar de lampjes te kijken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 21:33   #50
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik kwam deze namiddag terug van Frankrijk en op de signalisatie boven de E 17 werd verwittigd dat alle grote parkings rond Gent vol waren. Ge moet goesting hebben om tussen die massa te lopen en naar de lampjes te kijken.
Binnenkort mag da niet meer, maak je geen zorgen.

Al da gepeupel...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 13 november 2021 om 21:36.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 21:38   #51
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Binnenkort mag da niet meer, maak je geen zorgen.
Iedereen zijn goesting maar daar zou ik toch voor passen. Het kan me weinig schelen of dat gevaarlijk is of niet maar zoveel miserie om daar te gaan tussenlopen en de miserie om daar te geraken. Mensen zijn rare dieren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 21:41   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drie jaar geleden ben ik ook naar het lichtfestival geweest. Ja, het was er gezellig druk, maar geen overrompeling zoals nu.
Toegegeven, zo veel volk bijeen zoals nu vond ik in zekere zin ietwat onverantwoord, zelfs zonder het aspect corona. Gewoon de veiligheid.
In het hotel hoorde ik de juffrouw aan de balie zeggen dat alle hotels volgeboekt waren.
In de cafés en eethuizen op het parcours was er voor 23 uur geen enkele stoel of tafel vrij. Alles wat eten of drinken aanbiedt draait als zot.
Zoals gezegd, het is een overrompeling, onverwacht misschien.
Oud 13 november 2021, 21:47   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die betonblokken overal lijken ook een Nieuw Normaal te worden. Eerst in verband met terroristische aanslagen, nu in verband met... een feestje.
Zeg maar dat ze vooral dienen tegen terroristische aanslagen.
Naast die betonnen blokken zie je ook van die metalen zware barelen op wielen dwars over de straat. Om daar door te rijden heb je al een camion nodig.
Oud 13 november 2021, 22:01   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ieder zijn meug maar ik huiver van zo'n massa .....mega concerten destijds vond ik dan wel fantastisch.

En ja die controles hebben we het al over gehad. Wanneer op 3 minuten 60 hooligans een café binnenvallen na de match kun je die controles vergeten op risico van je eigen leven.

Maar ja een omaatje die ergens alleen in een hoekje een koffie besteld is een makkelijker slachtoffer om wat te pesten he.

Allemaal zever in pakskes
Op dit moment zit de Lotto arena stampvol voor één van de Hazes concerten. Denk je echt dat er daar één is binnengeraakt zonder controle ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 22:07   #55
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op dit moment zit de Lotto arena stampvol voor één van de Hazes concerten. Denk je echt dat er daar één is binnengeraakt zonder controle ?
Die maken morgen deel van de positieve testen en daarna de hospitalisaties.
Volgende keer kunnen die terug een test doen alst van Vlieghe afhangt.
Tot zover uw rijk der vrijheid.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Oud 13 november 2021, 22:08   #56
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iedereen zijn goesting maar daar zou ik toch voor passen. Het kan me weinig schelen of dat gevaarlijk is of niet maar zoveel miserie om daar te gaan tussenlopen en de miserie om daar te geraken. Mensen zijn rare dieren.
Het gaat erom da ze da morgen verbieden, en dan, daarna moogt gij ook niet meer wat ge graag doet.
Oud 13 november 2021, 22:20   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hij intelligent is, dat betwijfel ik niet.
Hij zal de geschiedenis ingaan als iemand die warm en koud kan blazen.
Positief. Hij past zich, in tegenstelling tot enkele van collega's, aan aan de realiteit.
Molenbergs daarentegen.
Molenberghs hangt mijn kloten van de Schoof uit. Dat is het type prof die uiteindelijk PatrickVE zijn these waarmaakt : laat dergelijke gasten doen en zelfs met 100% vaccinatiegraad is het nog niet genoeg. Die redeneert zoals een FVDB die ook alleen kijkt naar 'zijn' vakgebied (departement gezondheidszorg, en dus eindverantwoordelijke voor de klinieken) en niet met de maatschappij als geheel. Molenbergh is bezig met zijn statistiekjes, wij zijn de variabelen daarin. FVDB met het functioneren van zijn klinieken. Molenbergh zijn statistiekjes zijn de munitie die FVDB kan gebruiken op het overlegcomité.

Met ongeveer 200 covid gerelateerde opnames per dag zit onze kliniek infrastructuur heus niet op zijn tandvlees. Wat wel erg is, is dat men bezig is om zorg uit te stellen om capaciteit vrij te maken om ongevaccineerde covid zieken prioritair op te nemen. Dat stuit mij enorm tegen de borst.

Op het Operatie Kwartier van onze lokale kliniek zat het diensthoofd 3 weken geleden thuis met covid. Dubbel gevaccineerde, dus zijn ziektesymptomen waren mild. Maar hij was dus wel out. Nu zit zijn collega diensthoofd van de naastgelegen dienst sterilisatie thuis, ook met milde symptomen. Dat wil dus zeggen : anderen moeten invallen voor hen, terwijl ze allemaal weten dat er in hun midden nog één anti-vaxxer verpleegster werkt. Nochtans een A1 verpleegster met + 25 jaar op de teller. Iedereen weet het, niemand durft haar te dwingen en de kliniek durft het niet aan om ze te ontslagen.
Oud 13 november 2021, 22:22   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het echte voorbeeldland is Indie he. Lijken opstoken en voortdoen.
Enkel lijken ? Ik had meer ambitie van jou verwacht.
Oud 13 november 2021, 22:24   #59
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Molenberghs hangt mijn kloten van de Schoof uit. Dat is het type prof die uiteindelijk PatrickVE zijn these waarmaakt : laat dergelijke gasten doen en zelfs met 100% vaccinatiegraad is het nog niet genoeg. Die redeneert zoals een FVDB die ook alleen kijkt naar 'zijn' vakgebied (departement gezondheidszorg, en dus eindverantwoordelijke voor de klinieken) en niet met de maatschappij als geheel. Molenbergh is bezig met zijn statistiekjes, wij zijn de variabelen daarin. FVDB met het functioneren van zijn klinieken. Molenbergh zijn statistiekjes zijn de munitie die FVDB kan gebruiken op het overlegcomité.

Met ongeveer 200 covid gerelateerde opnames per dag zit onze kliniek infrastructuur heus niet op zijn tandvlees. Wat wel erg is, is dat men bezig is om zorg uit te stellen om capaciteit vrij te maken om ongevaccineerde covid zieken prioritair op te nemen. Dat stuit mij enorm tegen de borst.

Op het Operatie Kwartier van onze lokale kliniek zat het diensthoofd 3 weken geleden thuis met covid. Dubbel gevaccineerde, dus zijn ziektesymptomen waren mild. Maar hij was dus wel out. Nu zit zijn collega diensthoofd van de naastgelegen dienst sterilisatie thuis, ook met milde symptomen. Dat wil dus zeggen : anderen moeten invallen voor hen, terwijl ze allemaal weten dat er in hun midden nog één anti-vaxxer verpleegster werkt. Nochtans een A1 verpleegster met + 25 jaar op de teller. Iedereen weet het, niemand durft haar te dwingen en de kliniek durft het niet aan om ze te ontslagen.
Citaat:
In de periode van 25 oktober tot en met 7 november 2021 werden in België in totaal 2.285 mensen opgenomen in het ziekenhuis voor COVID-19. Onder hen waren er 670 niet-gevaccineerd, 31 gedeeltelijk, 1.289 volledig, en de vaccinatiestatus werd niet gerapporteerd voor 295 van hen. De gegevens staan in het laatste weekrapport van Sciensano.

De niet-gevaccineerden maken net geen 30 procent uit van het totaal.
Hoezo?
Oud 13 november 2021, 22:26   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het alternatief. Als een kluizenaar leven ?
De laatste harde kern van anti-vaxxers via dwang alsnog inenten. Wat ze daar zelf over menen te moeten denken speelt geen enkele rol.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be