![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op heterdaad betrappen, dat is de mop van de dag daar ik er nog nooit eentje heb zien tegenhouden of zou dat te Mad Max achtig zijn? I'm the nightrider!!!! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees jij eigenlijk geen kranten? Citaat:
Dat jij die niet gezien hebt kan ik begrijpen, je rijdt immers met het snelwegverkeer mee en moet op het verkeer rondom je letten. Als je geluk hebt zijn dezelfde wagens nog bij jouw in de buurt die al 50 km lang 120 kmu rijden zoals jij. Treintje rijden. Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2022 om 11:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnet groot in het middagjournaal, Vincent Van Quickenborne, de minister van Justitie: "men flitst voortaan vanaf 129 kmh op de snelweg (marge inbegrepen)", niet vanaf 121 kmh of 139 kmh blablabla.
Dit volgens strafrechterlijk beleid of Omzendbrief COL 11/2006, ja al 16 jaar oud. En dit in gans België. Dus de Waalse of Brusselse politie mogen geen extra marge instellen op hun mobiele flitsers naargelang limiet. De COL 11/2006 moet nu eens eindelijk strikt gevolgd worden. Maar nu pas valt de laatste waas erover en maken ze het aan iedereen DUIDELIJK. De norm. In het middagjournaal en wslk zal het nog eens herhaalt worden in alle kranten. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2022 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat iedereen zo hard rijdt als ze zelf willen.
Maar niet komen klagen als je een boete krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tot nu was dat volgens mij met 10% marge, dus 120 + 12 = 131km/h, nu zou dat dan 129 zijn. Geen idee wat de zin is van die 2km/h op een snelheidsbeperking die op zich al nergens toe dient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moogt altijd de wettelijke bron geven van die 10%. lol. Ik zal de "wettelijke bron" geven: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2022 om 19:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot nu toe stelden ze dat willekeurig in. Nu is het duidelijk: 129
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het artikel op VRT NWS vind ik niet meer terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En duidelijk veelvuldig bekend gemaakt. Eindelijk zou ik zo zeggen Snelheidsboetes zijn eigenlijk een belasting op domme dwaasheid Iets wat in het rechtse Vlaanderen een onuitputbare bron van inkomsten zal blijken te zijn.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100 kmu op de snelweg vanaf de winter? Of nog eerder?
Tankstations ook dicht in het weekend? Een econoom denkt luider... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2022 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of belasting op kuddegedrag. Gewoon met de hoop meerijden is genoeg om prijs te hebben.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, de "barometer" is de prijs zelf he. Meer moet dat niet zijn. Waarom zouden er "maatregelen" moeten komen om minder te verbruiken als de prijs stijgt ? Dat doet de prijs stijging vanzelf. Dat is de ganse marktwerking. Hoe bekom je dat er minder gas gebruikt wordt ? Verkoop het aan 500 Euro de kubieke meter he. Zij die het gas echt willen, dokken dan. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2022 om 06:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of mijn auto nu 12 of 13 liter 98 octaan benzine verbruikt per 100km kan mij geen zak schelen.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen plaat met snelheid buiten bebouwde kom 70 per uur Staat er een plaat met snelheid, dan vervalt die bij de volgende plaat of als je een weg passeert. Of als er expliciet een bord staat dat de snelheidsbeperking beeindigt. Voor walonie maak je van die 70 een 90 Dan tel je om en bij de 5 a 10 % bij van wat je meter effectief aanduid en je rijdt de echte maximum snelheid. Je kan dat eens testen bij zo een bord dat uw snelheid meet. Of zo een coyote ding of GPS in uw auto plaatsen waar je ook de reele snelheid op kan aflezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat de automobilisten dan ook eens de verkeersregel fietsstraat leren.
In een fietsstraat mag de automobilist de fietser niet voorbij steken. Als die fietser dan tegen 5 km/h rijdt dan moet de automobilist ook 5 km/h rijden om achter de fietser te blijven. Maar dat doet de automobilist uiteraard niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin jaren 70 was men er zelfs zeker van dat de laatste druppel olie zou zijn opgebruikt tegen het jaar 2000. 10 jaar geleden verkondigde paljas P De Grauwe ook dat de Euro op zijn laatste benen liep...en het onheil dat Europa wegens Griekenland crisis stond te wachten. Ik hoor niks meer over Griekenland. Maar De Grauwe zevert er lustig verder op los. Ach economen voorspellers.....zeveraars. Die mannen zijn vet betaald vind ik voor alle dagen mekaar tegen te spreken Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2022 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |