Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2022, 11:35   #41
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Tegenstrijdigheden zijn wat ze zijn he.
Ze tonen aan dat er gelogen wordt.
Afhankelijk, onafhankelijk, wijzigt daar niks aan.
Hoeft geen tegenstrijdigheid te zijn lijkt me.
Je zou het als een soort R hamstergedrag kunnen zien, grijpen wat maar kan zolang de mogelijkheid zich stelt.
Mochten ze er gerust in zijn dat wat bezet is ook verworven is voor de eeuwigheid hoeft zo'n gedrag natuurlijk niet, maar die zekerheid blijkt zeker niet op basis van dit gedrag.
Oud 11 mei 2022, 12:52   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat een voorrecht om zo verstandig en onafhankelijk denkend te zijn ...

en in wezen ook alleen maar op dezelfde soort websites te leunen om even weinig onafhankelijke info te halen.

Ergens aan een Catalaans zwembad liggen en zeggen dat voedselroof, kunstroof en moord op burgers van alle tijden zijn.

Zelfgenoegzame decadentie van onze tijd.
FYI; mijn zwembad is niet in Cataluña.

Ik heb nooit beweerd wat jij hier neerschrijft, richt je tot de juiste persoon of verwijder de fanta uit je hoofd.

Ik stel dat 'n verliezer van de oorlog die aan de haal gaat met oorlogsbuit nieuw is voor mij, deze had ik nog niet gehoord.
Meestal gaat de overwinnaar aan de haal met de buit.
Dat lijkt mij logica.

Kritisch denken is idd niet iedereen gegeven.
Als 't (TV/gazetten)plaatje klopt in hun hoofd, worden er zelfs geen vragen meer bij gesteld, niet verder over nagedacht.

In heb geen aandelen in deze oorlog, ik kies geen kant.
Ik kan 't me veroorloven om alles wat de media verspreidt in twijfel te trekken & er m'n eigen conclusies over te trekken, daar ik door de westerse censuur op de andere kant van 't verhaal niet in staat ben te verifiëren wat zij te vertellen hebben.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2022, 12:54   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zoete koek is in crisistijden altijd ruim beschikbaar en is het stapelvoedsel der goedgelovigen.
Exact!
Oud 11 mei 2022, 13:00   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl ze hun gesneuvelde medestrijders niet meenemen.

Maar we moeten dat normaal gedrag vinden blijkbaar. Een wasmachine uit Oekraïne slepen en je dode maats daar laten.
Jij slikt voor zoete koek wat Schoof ergens LAS!

Hoe kritisch denkend ben je dan? (Ik zou daar meteen bewijs voor vragen voordat ik mee op de kermismolen spring).

Ik las ergens dat 't morgen goud gaat regenen.

Dalibor rent naar buiten met z'n pet om 't op te vangen.

Je ziet, 't is niet iedereen gegeven...
Oud 11 mei 2022, 13:04   #45
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Hoe kritisch denkend ben je dan? (Ik zou daar meteen bewijs voor vragen voordat ik mee op de kermismolen spring).

Ik las ergens dat 't morgen goud gaat regenen.

Dalibor rent naar buiten met z'n pet om 't op te vangen.

Je ziet, 't is niet iedereen gegeven...
https://www.youtube.com/watch?v=RWpT4P8GuDE
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2022, 13:57   #46
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er oorlog was wist ik al hoor.
En dat er in oorlogen vreselijk smerige dingen gebeuren weet welhaast iedereen.
Daar had ik jou niet voor nodig.

Ik stelde zelfs 'n paar posts eerder al dat oorlog an sich immoreel is, waarop jij mij toeschreef, en ik citeer;

Citaat:
dat voedselroof, kunstroof en moord op burgers van alle tijden zijn.
mijn uitspraak zou zijn.

Maar waar is nu die duivelse Russische soldaat die 'n wasmachine uit 'n Oekraïens huis op z'n rug laadt & ermee huiswaarts keert, 100den, misschien zelfs duizenden kilometers ver.
Of liep hij ermee naar 't plaatselijk postkantoor om 't als postpakketje te versturen?

Want daar ging 't om!

Wel serieus blijven èh.

PS; Het regende "allegedly" goud! Hint...
Oud 11 mei 2022, 15:06   #47
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Man, man, man! hier wordt wat afgezeverd zenne!

Als neutrale persoon zou ik willen vragen aan onze westerse MSM om onmiddellijk te stoppen met hun verhaaltjes. Ge moet volgende eens lezen. Ge kunt er direkt een film van maken:

https://www.hln.be/buitenland/hel-op...riek~ac518ef3/

Bij die redakties zitten stevige fantasten mijn gedacht! Genre de filmmakers van de dood-op-straat-vallende-covid-chinezen.
Oud 11 mei 2022, 15:15   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Man, man, man! hier wordt wat afgezeverd zenne!

Als neutrale persoon zou ik willen vragen aan onze westerse MSM om onmiddellijk te stoppen met hun verhaaltjes. Ge moet volgende eens lezen. Ge kunt er direkt een film van maken:

https://www.hln.be/buitenland/hel-op...riek~ac518ef3/

Bij die redakties zitten stevige fantasten mijn gedacht! Genre de filmmakers van de dood-op-straat-vallende-covid-chinezen.
Jamaar, jamaar ... 't staat toch in de gazet.
Dan moet 't wel allemaal waar zijn.
Straks op't vrt Nieuws, dan is't zeker waar.
Oud 11 mei 2022, 15:23   #49
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jamaar, jamaar ... 't staat toch in de gazet.
Dan moet 't wel allemaal waar zijn.
Straks op't vrt Nieuws, dan is't zeker waar.
Tis te geloven dat Eli Roth en Oliver Stone daar aan het samenwerken zijn!
Oud 11 mei 2022, 15:27   #50
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tiens, in dit filmpje hebben de filmmakers toch wat meer aangedrongen bij de figuranten om écht wel stil te liggen!
Oud 11 mei 2022, 15:48   #51
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er oorlog was wist ik al hoor.
En dat er in oorlogen vreselijk smerige dingen gebeuren weet welhaast iedereen.
Daar had ik jou niet voor nodig.

Ik stelde zelfs 'n paar posts eerder al dat oorlog an sich immoreel is, waarop jij mij toeschreef, en ik citeer;

mijn uitspraak zou zijn.

Maar waar is nu die duivelse Russische soldaat die 'n wasmachine uit 'n Oekraïens huis op z'n rug laadt & ermee huiswaarts keert, 100den, misschien zelfs duizenden kilometers ver.
Of liep hij ermee naar 't plaatselijk postkantoor om 't als postpakketje te versturen?

Want daar ging 't om!

Wel serieus blijven èh.

PS; Het regende "allegedly" goud! Hint...
Dit toont het door u in twijfel getrokken feit aan dat de Russen zich weinig bekommeren om het lot van hun gesneuvelde kameraden.

En wat dat stelen betreft: zoek eens de beelden van in het kantoortje van een koerierbedrijf in Mazyr, Witrusland.

Ik ga niet alle opzoekwerk voor je doen he.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 11 mei 2022 om 15:54.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2022, 15:50   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Tis te geloven dat Eli Roth en Oliver Stone daar aan het samenwerken zijn!
Oliver Stone ... hmmm

Dè Oliver Stone van de Putin interviews?
Oud 11 mei 2022, 15:53   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit toont het door u in twijfel getrokken feit aan dat de Russen zich weinig bekommeren om het lot van hun gesneuvelde kameraden.
Nee meneer, stop met mensen woorden in de mond te leggen, mediapapegaai.

Daarover heb ik zelfs met geen woord gerept.

Dit toont NIET aan wat gij beweerde, dat ze er vandoor gingen met wasmachines ed.

Ik heb nooit oorlog gevoerd, ik weet niet eens hoe 't er aan toegaat op 'n slagveld.
Wat ik wel weet is dat 't allemaal niet zo is als in de cinema.

Laatst gewijzigd door SDX : 11 mei 2022 om 15:56.
Oud 11 mei 2022, 16:50   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja precies, dat was het tegenstrijdige dat ik zag.
Ik heb geleerd dat de beste manier om de waarheid te achterhalen, en om de leugenaars te identificeren, het opmerken van tegenstrijdigheden is.
Er wordt hier voortdurend beweerd dat het RU regime leger zoveel dit en zoveel dat verloor, dat ze de oorlog verliezen, enz, en dat al > een maand.
En dan zie ik een nieuw onderwerp dat het RU leger in een negatief daglicht wil plaatsen door het te beschuldigen van graan en groenten diefstal.
Die activiteit ligt niet binnen de macht van een oorlogsverliezer he.
Een leger dat gevechten verliest, verliest manschappen en wapens, en/of moet zich terugtrekken. Een beeld van kapotte tanks en ander legertuig, rijmt niet met een beeld van kamions, van hetzelfde leger, die graan en groenten laden en afvoeren he.
Dit is dus een tegenstrijdigheid.
Er is dus een leugenaar.
Ofwel is die graan en groenten buit een leugen,
Ofwel is RU leger dat oorlog verliest een leugen.
Als ik jou was, zou ik toch eens beter luisteren naar hoe de toestand in Oekraïne is, zoals uitgelegd bijvoorbeeld door de ex-kolonels in de verschillende journaals.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2022, 16:57   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
... maar die wel in zowat elk Russisch huishouden te vinden zijn. Misschien geen microgolf, die ongezonde rommel komt bij de heer en mevrouw Kodo ook het huis niet in, maar toch alle huishoudtoestellen waar plaats voor is.

Dat je hier over een Rusland en een Oekraïne schrijft die alleen in je fantasie en de Westerse leugenmedia bestaan, hoeft voor mensen die deze landen echt bezocht hebben geen betoog, en dit is weer een bijna hilarisch voorbeeld van de mate waarin je gehinderd zou kunnen zijn door kennis van zaken.
Ik heb als ambtenaar voor mijn werk maar weinig landen in Europa buiten West-Europa bezocht en contacten gehad met hun ambtenaren. Alleen maar Polen, Roemenië en destijds Joegoslavië.
Wellicht ben ik stekeblind, zie niet verder dan mijn neus lang is en weet ik er dus den hond zijn kloten van.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 mei 2022, 17:08   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...
Als ik dat zo schrijf, dan is dat de oprechte waarheid: ik las dat ergens. Maar tegelijk geef ik toe te lui zijn om de link terug op te zoeken. Deels omdat het al even geleden was, deels omdat ik veronderstel dat jullie ook soms eens een gazet openplooien.

Maar zoals jij mij hier nogal veel fantasie toeschrijft (waar ik wel voor in mijn gat gebeten ben), heb ik het toch nog eens gegoegeld.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220405_95357306

Titel: Twee ton aan geroofde spullen op drie uur tijd: Russische soldaten sturen massaal goederen huiswaarts

Noot: ik las ook zo ergens enige tijd geleden dat nogal wat Russische simpele piotten afkomstig zijn uit de verre Aziatische streken tegen de Chinese grens. Die jonge boerengasten telefoneerden naar huis hoe verwonderd ze waren dat Oekraïne zo'n modern wegennet heeft ...
Dit mag je zelf opzoeken.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 mei 2022 om 17:08.
Oud 11 mei 2022, 18:50   #57
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...
Noot: ik las ook zo ergens enige tijd geleden dat nogal wat Russische simpele piotten afkomstig zijn uit de verre Aziatische streken tegen de Chinese grens. Die jonge boerengasten telefoneerden naar huis hoe verwonderd ze waren dat Oekraïne zo'n modern wegennet heeft ...
Niet overdrijven aub. Het Bruto Regionaal Product per hoofd van de bevolking bedraagt in Rusland, Roemenië, Bulgarije ... 2 x dit van Oekraïne, dat met Moldova het armste land van Europa is.

Nu is het wel zo dat enkele gemeenschappen in Siberië het ook niet beter stellen en dat bovendien door de uitgestrektheid van dit laatste en de dunbevolkt zijn , men zich niet te veel dient voor te stellen qua wegennet.

Oekraïne is veel dichter bevolkt dankzij de vruchtbare bodem en zal dan ook een beter wegennet hebben dan Siberië. Ik schat het ontwikkelingsniveau op dat van Frankrijk in het interbellum met veel stoffige landwegen vol kuilen en maar dan zonder kasseien.
Oud 13 mei 2022, 18:39   #58
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Aan de grenzen met de EU staan ellenlange rijen vrachtwagens volgeladen met wintergraan, als ze honger hebben in oekraiene , dan zal het zijn omdat wij onze pens volvreten met hun graan.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 18:49   #59
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Aan de grenzen met de EU staan ellenlange rijen vrachtwagens volgeladen met wintergraan, als ze honger hebben in oekraiene , dan zal het zijn omdat wij onze pens volvreten met hun graan.
En waar heb je gelezen dat ze honger hebben in Oekraine? En dan bedoel ik het het Oekraine dat nog onder controle staat van Kiev, niet het bevrijde deel van dat land.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 19:06   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik dat zo schrijf, dan is dat de oprechte waarheid: ik las dat ergens. Maar tegelijk geef ik toe te lui zijn om de link terug op te zoeken. Deels omdat het al even geleden was, deels omdat ik veronderstel dat jullie ook soms eens een gazet openplooien.

Maar zoals jij mij hier nogal veel fantasie toeschrijft (waar ik wel voor in mijn gat gebeten ben), heb ik het toch nog eens gegoegeld.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220405_95357306

Titel: Twee ton aan geroofde spullen op drie uur tijd: Russische soldaten sturen massaal goederen huiswaarts

Ik geloof meteen wat in de Vlaamse gazet staat.

Ik las ergens...

Ik veronderstel dat gij die Rus met eigen ogen hebt aanschouwd hoe hij 100en, zelfs 1000den kilometers met dat wasmachien op z'n rug naar, zelfs tot de grens van de verre Aziatische streken, sjouwde, of als postpakket verstuurde, terwijl z'n lijk in 'n koelwagen ligt.

Verhalen eerst op elkaar afstemmen HH journalisten.

En 't enige Westerse, moderne in Oekraïene zijn zo'n beetje de grote steden, Kiev, Odessa ed., de rest, 't hinterland, zijn achterlijke boerengaten, net als in Rusland.

Laatst gewijzigd door SDX : 13 mei 2022 om 19:22.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be