Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2023, 09:34   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt utiliteitsshoppen en je hebt funshoppen. In alle mogelijke tussenvormen en combinaties.
Da's ook zo bij het neuken. Allez, bij mij toch.
Wat is neuken?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 09:36   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat is neuken?
Een soms zeer risiscovolle beleggingsvorm,echter niet beschikbaar als service bij de bankautomaten waar ik al mee in aanraking gekomen ben....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 09:37   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Steeds meer gemeenten overwegen om zelf automaten te plaatsen.
Volgens mij is dit toch geen kerntaak van een gemeente, of ben ik mis?
Oud 12 maart 2023, 09:37   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Regering-De Croo stelt grootbanken voor ultimatum: of ze zorgen voor voldoende bankautomaten, of ze worden via wet verplicht
De federale regering eist dat de vier grootbanken in ons land – ING, Belfius, BNP Paribas Fortis en KBC – voor het eind van deze maand akkoord gaan om in steden een bankautomaat te plaatsen op minder dan twee kilometer van elk huis. In landelijke gebieden moet om de vijf kilometer een automaat komen. Gebeurt dat niet, dan wil de regering de banken daartoe verplichten via een wet. Dat schrijft Het Nieuwsblad en bevestigt het kabinet van de minister van Economie, Pierre-Yves Dermagne (PS).
Oud 12 maart 2023, 09:39   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt helemaal gelijk....
Nood dwingt echter.Een gemeentebestuur kan inderdaad niet aanvaarden dat de eigen inwoners voor zo een basisdienst als toegang tot cash geld de middenvinger krijgen van de banken,die tot kort geleden het straatbeeld in diezlefde gemeentes mochten helpen bepalen en nu overal ,in amper 5 jaar tijd,letterlijk "gaten" achtergelaten hebben....
Oud 12 maart 2023, 14:46   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat gemeentes zich daar niet mee moeten bezighouden.
Die automaten moeten worden betaald. Door wie ? De belastingbetaler, wie anders.
Neen, er zijn winkels genoeg waar je ook cash geld kunt opnemen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 15:00   #47
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die automaten moeten worden betaald. Door wie ? De belastingbetaler, wie anders.
Waarom zouden de belastingbetalers, die tenslotte ook de klanten zijn, moeten opdraaien voor automaten die behoren tot de dienstverlening van de banken aan hun klanten?
We betalen anders al meer dan genoeg aan die dieven die speculeren met ons geld en die wij bij verlies dan ook nog eens moeten behoeden voor faillissement door te redden met bail-outs.
Als ze de bankautomaten verwijderen, dan moeten ze de klanten maar de mogelijkheid geven om doorlopend en opnieuw aan loketten HUN cash geld te kunnen afhalen...schept ook weer meer werkgelegenheid
Oud 12 maart 2023, 15:27   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet een reden zijn waarom die geldautomaten verdwijnen.

Hier in Oostende in de winkelstraat zijn alle automaten verdwenen. Raar, er loopt hier nochtans veel volk rond.
De overheid en de banken willen eigenlijk verlost zijn van het biljettengeld. Op het deel van het betalingsverkeer dat met cash wordt geregeld heeft de overheid omzeggens geen controle en om fiscale redenen willen ze dat deel van het geldverkeer zo klein mogelijk houden. Bijgevolg gaan ze de burger "kloten" door het aantal plaatsen waar je biljetten kan ophalen zo klein mogelijk te houden. Digitaal geldverkeer laat een verifieerbaar spoor na. Biljetten niet.
Oud 12 maart 2023, 15:29   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom zouden de belastingbetalers, die tenslotte ook de klanten zijn, moeten opdraaien voor automaten die behoren tot de dienstverlening van de banken aan hun klanten?
We betalen anders al meer dan genoeg aan die dieven die speculeren met ons geld en die wij bij verlies dan ook nog eens moeten behoeden voor faillissement door te redden met bail-outs.
Als ze de bankautomaten verwijderen, dan moeten ze de klanten maar de mogelijkheid geven om doorlopend en opnieuw aan loketten HUN cash geld te kunnen afhalen...schept ook weer meer werkgelegenheid
De banken gaan dat niet doen. Of wil je dat banken worden gesubsidieerd ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 16:24   #50
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De banken gaan dat niet doen. Of wil je dat banken worden gesubsidieerd ?
Subsidies voor personeel? Waarom wel?
En waarmee denk jij dat de banken in 2008 "gered" en overeind gehouden werden?
Met peeschijfkes?
Dat was ook met subsidies van jouw en ieders belastinggeld, alleen noemden ze dat anders: bail-outs, om de gokverliezen (met jóuw geld) van speculerende banken te compenseren.
Banken hebben gegokt met het geld van hun klanten dat zij in beheer hebben en ze verloren en dat gokverlies hebben de klanten, wij allemaal dus, ook nog es mogen ophoesten...met dank aan de criminele politiek die zelf gene cent bijdraagt.
Oud 12 maart 2023, 17:16   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat rekeninghouders genoeg betalen aan banken voor een excellente service.
Oud 12 maart 2023, 17:29   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De overheid en de banken willen eigenlijk verlost zijn van het biljettengeld. Op het deel van het betalingsverkeer dat met cash wordt geregeld heeft de overheid omzeggens geen controle en om fiscale redenen willen ze dat deel van het geldverkeer zo klein mogelijk houden. Bijgevolg gaan ze de burger "kloten" door het aantal plaatsen waar je biljetten kan ophalen zo klein mogelijk te houden. Digitaal geldverkeer laat een verifieerbaar spoor na. Biljetten niet.
Wel.......

misschien...

Zoals in wel meer zaken zou het dan "de overheid" sieren dat ze HUN WERK doen en bij WET regelen dat cash geld er tegen een bepaalde datum UIT gaat hé?Dan is het DUIDELIJK.

Dat moet niet zo moeilijk zijn,eigenlijk niet moeilijker dan de overgang indertijd van de Belgische Frank naar de Euro....

O
Wacht,
Onze overheid heeft daar eigenlijk niks aan te zeggen,aan die Euro..

bummer....

Laatst gewijzigd door kelt : 12 maart 2023 om 17:29.
Oud 12 maart 2023, 21:47   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regering-De Croo stelt grootbanken voor ultimatum: of ze zorgen voor voldoende bankautomaten, of ze worden via wet verplicht
De federale regering eist dat de vier grootbanken in ons land – ING, Belfius, BNP Paribas Fortis en KBC – voor het eind van deze maand akkoord gaan om in steden een bankautomaat te plaatsen op minder dan twee kilometer van elk huis. In landelijke gebieden moet om de vijf kilometer een automaat komen. Gebeurt dat niet, dan wil de regering de banken daartoe verplichten via een wet. Dat schrijft Het Nieuwsblad en bevestigt het kabinet van de minister van Economie, Pierre-Yves Dermagne (PS).
Komt er dan een ATM midden in een bos, op de weg tussen twee dorpen die op zes of meer km verwijderd liggen van mekaar?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 18:10   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Banken & bankdirekteurs...
Begin '22 verdienden 17 belgische bankiers meer dan 1.000.000 €.
De meeste toplonen van Bankrovers liggen in Engeland: 3.520 meer dan , omgerekend, 1.000.000 €. De primus draaide bijna 65.000.000 € in z'n zakken.
De gewone Engelsman moet in de supermarkt ZOEKEN naar sommige voedingswaren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 18:45   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad had de Federale Regering een ultimatum gesteld begin deze maand.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/04/bankautomaten/

Dit kwam er niet "plotsklaps",het is al enkele jaren dat,bewezen, er op meer en meer plaatsen problemen zijn aan het ontstaan,ondanks ,of misschien dankzij,die "bankautomatenfirma" die opgericht is door de grootbanken...

Ik hoor op de radio dat de maand voorbij is,de grootbanken hebben geen overtuigend plan voorgelegd aan de regering hoe ze de situatie snel gaan remedieren en dus is het straks gedaan met het "convenant" van enkele jaren geleden...de zware wapens worden bovengehaald...de WET.

Er komt een WET die VERPLICHT dat in iedere gemeente minstens een bankautomaat is (dus die x km regel zal niet meer bestaan vermoed ik) en bovendien heeft iedere ingezetene van het land recht op minstens 20 gratis beurten aan gelijk welke automaat ,dus ook als het niet van de eigen bank is....

De banksector heeft er om gevraagd blijkbaar,ze slagen er in om gemeentes ZONDER te zetten,wel,ze hebben het aan hun botten en ik voorzie dat het nog straffer zal worden,of anders moeten ze maar hun banklicentie indienen...de "managers" ...

Overigens vind ik dat het verder moet gaan....Het is tijd voor de "heroprichting" van een heel simpele vorm van de oude postrekening.Idere burger KRIJGT een zicht- en spaarrekening,bereikbaar in postkantoren en alle beschikbare bankautomaten...Daarop kunnen alle standaard girale verrichtingen gebeuren en uiterraard cash van gehaald worden of op gezet.

Als de grote banken niet geintersseerd zijn in mensen met zulke heel eenvoudige behoeften (waarvan ik verwacht dat het aantal weer snel zal groeien overigens),dan de moet "de staat" dat maar weer doen....Het is tegen mijn "principes" maar onze bekende banken zijn dapper bezig iedereen die "niet mee kan of nog wil" in de "beleggingsfrenzy" weg te besparen,en dat zijn heus niet alleen oudere mensen....Het moet s t o p p e n ....geldstromen zijn TE belangrijk om aan de banken alleen over te laten!

Laatst gewijzigd door kelt : 31 maart 2023 om 18:59.
Oud 31 maart 2023, 20:38   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is neuken?
Een neuke dat ken ik, dat is een strik.

Ik ga daar op Politieke basis niet verder op inspelen.
Oud 1 april 2023, 08:22   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De PS is al het geld aan het opdoen, dit doen ze om dit probleem op te lossen. Dan zijn er geen geldautomaten meer nodig.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2023, 09:10   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
...
Overigens vind ik dat het verder moet gaan....Het is tijd voor de "heroprichting" van een heel simpele vorm van de oude postrekening.Idere burger KRIJGT een zicht- en spaarrekening,bereikbaar in postkantoren en alle beschikbare bankautomaten...Daarop kunnen alle standaard girale verrichtingen gebeuren en uiterraard cash van gehaald worden of op gezet.
....
Van zo'n communistisch systeem wil ik niet weten.

De actuele stand van zaken vind ik net voldoende regulerend.

Overigens geef ik de ceo van Argenta gelijk: politici doen alsof sommige mensen niet kunnen betalen met bancontact in winkels. Da's raar, want met dezelfde kaart en code, kunnen ze dan blijkbaar wel geld uit de automaat trekken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2023, 09:56   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Overigens geef ik de ceo van Argenta gelijk: politici doen alsof sommige mensen niet kunnen betalen met bancontact in winkels. Da's raar, want met dezelfde kaart en code, kunnen ze dan blijkbaar wel geld uit de automaat trekken.
Euh, deze week voorgehad. In de Delhaize: het kaske deed raar, wou mijn kaart niet aannemen. Heb dan maar met cash betaald (heb altijd cash bij voor het geval dat). Direkt daarna naar een cashterminal om terug cash op te halen, kaart werkte zonder probleem
Oud 1 april 2023, 10:08   #60
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat laatste is naast de kwestie..
Het gaat erom dat cash geld een wettelijk erkende betaalvorm is en zo zal blijven totdat eventueel de wet veranderd is.En het is aan de BURGER ondertussen te doen wat hem schikt.
Het is verder NIET de banksector die de wet moet stellen maar de wetgever zelf...Anders moeten ze maar hun banklicentie inleveren en "investeringsbank" worden,onbereikbaar anders dan op hoofdkantoren ver weg en via internet voor allerlei beleggingetjes en leningen..

Overigens ben ikzelf een 100% gebruiker van de electronische middelen,daar niet van,maar er mogen eens puntjes oip de i gezet worden....

Nog eens,er was een convenant,een gentlemans agreement dat de distributeirs van csh geld (zijnde de banken) de beschikbaarheid ervan,en tevens de mogelijkheid tot het doen van elementaire transacties algemeen mogelijk zouden houden.....

...ze falen....en de regering is duidelijk het vertrouwen kwijt dat het zal verbeteren.Dus dan maar een" communistisch" systeem inderdaad...

Ik vind het ook maar niks,maar wat moet,dat moet dan maar....

En nog eens,ik verwacht een algemene verarming van de veranderende bevolking.....Dat fancy pancy electronisch gedoe dat U en ik zo normaal zijn gaan vinden zal onrealistisch zijn voor steeds meer mensen......de "reset" is al bezig!

Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2023 om 10:12.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be