![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De VS gebruikt rampen als deze als excuus om hun militaire aanwezigheid in bepaalde regio's op te voeren. Alles onder het mom van humanitaire hulp. Why is the US military Calling the Shots on Humanitarian Relief?? Why in the wake of the disaster, is the US military (rather than civilian humanitarian/aid organizations operating under UN auspices) taking a lead role? The US Pacific Command has been designated to coordinate the channeling of emergency relief? Marine Corps Lt. Gen. Rusty Blackman, commander of the 3rd Marine Expeditionary Force based in Okinawa, has been designated to lead the emergency relief program Lieutenant General Blackman was previously Chief of Staff for Coalition Forces Land Component Command, responsible for leading the Marines into Baghdad during "Operation Iraqi Freedom." Three "Marine disaster relief assessment teams" under Blackman's command have been sent to Thailand, Sri Lanka and Indonesia. US military aircraft are conducting observation missions. In a bitter irony, part of this operation is being coordinated out of America's Naval base in Diego Garcia, which was not struck by the tidal wave. Meanwhile, "USS Abraham Lincoln carrier strike group, which was in Hong Kong when the earthquake and tsunamis struck, has been diverted to the Gulf of Thailand to support recovery operations" (Press Conference of Pacific Command). Two Aircraft Carriers have been sent to the region. Why is it necessary for the US to mobilize so much military equipment? The pattern is unprecedented: Conway said the Lincoln carrier strike group has 12 helicopters embarked that he said could be "extremely valuable" in recovery missions. An additional 25 helicopters are aboard USS Bonhomme Richard, headed to the Bay of Bengal. Conway said the expeditionary strike group was in Guam and is forgoing port visits in Guam and Singapore and expects to arrive in the Bay of Bengal by Jan. 7. Conway said the strike group, with its seven ships, 2,100 Marines and 1,400 sailors aboard, also has four Cobra helicopters that will be instrumented in reconnaissance efforts. Because fresh water is one of the greatest needs in the region, Fargo has ordered seven ships — each capable of producing 90,000 gallons of fresh water a day — to the region. Conway said five of these ships are pre-positioned in Guam and two will come from Diego Garcia. A field hospital ship pre-positioned in Guam would also be ordered to the region, depending on findings of the disaster relief assessment teams and need, Conway said. (Ibid) Why has a senior commander involved in the invasion of Iraq been assigned to lead the US emergency relief program?
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 31 december 2004 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() In feite moest de EU de VN bijeenroepen en de VS laten veroordelen... Die cowboys...
Want uiteraard doen dit voor eigen profijt... Wij natuurlijk niet... Wij sturen zatte fles Flahaut naar ginder... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Europese Unie plant drie minuten stilte 5 februari Met drie minuten stilte wil de Europese Unie woensdag 5 januari de slachtoffers van de vloedgolframp in Azië gedenken.U ziet... men mag nooit wanhopen. Dat de VS nu maar geen 5 minuten stilte gaat houden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door R. Heydrich : 31 december 2004 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 1 januari 2005 om 15:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi van de V.S., toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sta me toe nog maar eens een keer de vloer aan te vegen met je onnozele opmperkingen. Chipie mag in deze getuige zijn. Hij is trouwens diegene die ( op een overigens flauwe en niet van bijster veel intelligentie getuigende manier) me wil “pakken” op een eerdere uitspraak. Ten eerste, Steve komt ALTIJD terug om verantwoording op te nemen voor eerder gedane uitspraken EN zonodig z’n ongelijk toe te geven. Een eigenschap waarop ik overigens trots ben, en eentje die ik zelden ben tegen gekomen gedurende de twee jaar dat ik dit form frequenteer. Trouwens Antoon, je zegt, "WEER EENS." .?.?Voorbeelden graag! However, in deze zie ik niet in waar ik “weer eens ongelijk” zou hebben? De cijfers waren correct at the time of report. Bovendien stond in mijn post wel duidelijk “ligt VOORLOPIG achter” Dus Antoon, wil je nu aub eens uitleggen waar ik “weer eens ongelijk” had. Btw, ik wacht nog op jou verantwoording voor de relatie tussen Bush en die slavendrijvers op de andere topic. Citaat:
Heb vandaag, voor de tweede keer nog maar, (ik k�*n het gewoon niet aanzien) naar beelden van de ramp zitten kijken. We zaten bij m'n ouders en ik ben na twee minuten onopvallend stilletjes huilend de kamer uit gegaan, om in de keuken m'n tranen de vrij loop te laten. Iedereen fantaseert wel eens over multimultimiljonair te zijn. De meesten stellen zich dan Ferrari's en villa's enzo voor. Ik fantaseer over écht rijk zijn op momenten als daarstraks. Dan fantaseer ik over wat ik allemaal zou doen voor die mensen als ik bvb Bill Gates z'n geld had. Wel, mocht d�*t het geval geweest zijn, Steve zou op z'n eentje méér bijdragen dan VS regering. Deze bedragen zijn echt BELACHELIJK!!!!!!
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 1 januari 2005 om 21:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maak gewoon een goed voornemen in het nieuwe jaar 2005: stop met roken en met het bedrag dat anders in "cannabis-rook" opgaat kan je het goede doel spijzen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus indien je niks zinnigs hebt aan te merken op de inhoud van de tekst, of STEEDS opnieuw m'n mariuhanagebruik erbij moet sleuren, BACK OFF!, okay? Ga uw kleuters maar onderwijzen over de koran.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 2 januari 2005 om 01:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() KEY AID PLEDGES
EU $44m US: $35m Canada: $33m Japan: $30m UK: $28.9m Australia: $27m France: $20.4m Denmark: $15.6m [size=4] Saudi Arabia: $10m[/size] ![]() Norway: $6.6m Taiwan: $5.1m Finland: $3.4m Kuwait: $2.1m Netherlands: $2.6m UAE: $2m Ireland $1.3m Singapore: $1.2m Source: Reuters, United Nations [font=Arial]Rijke oliestaten voorlopig samen $ 14m. ??? Om te lachen. -craban [/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
-craban |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje het engeltje hier komen spelen terwijl 'm voor gezorgd heeft dat er 100.000 burgerslachtoffers in Irak zijn gevallen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Amai, het is weer schrikwekkend te zien hoe de media zoveel mensen heeft kunnen hersenspoelen tot anti-VS 'ers.
Je kunt niet anders dan toegeven dat de VS het voortouw heeft genomen. Met groot materieel zijn ze bezig. Hier sturen ze enkele speurders en wat geld. Laatst gewijzigd door lustige lezer : 3 januari 2005 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de olie wegvalt krijgt noorwegen het moelijker maar zal het voor de rest weinig hinder ondervinden, als de olie wegvalt in een oliestaat zakt de complete economie in elkaar wegens gebrek aan iets anders. Het is inderdaad zielig om te zien dat zo'n staten samen maar een 14miljoen geven terwijl denemarken alleen al meer geeft en dat met een kleinere economie.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
De VN wacht trouwens nog steeds op dat VS geld, anan zei dat het nu wel tijd word dat ze dat eens gaan betalen. Maar langs de andere kant heb je ten dele gelijk, de VS doet nu eens iets goed (zo groot is de hulp nu ook weer niet) en nog zagen sommige mensen dat het niet goed is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wordt U dat lullen niet beu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |