![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ook alleen maar als de zattekloten zatteambetanterikken werden.
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is toch een geval hoor, waarin de cafebaas veroordeeld is geworden omdat er ene met zij zatte kloten wat verder in t straat gevallen was, en dood of gebrekkig of was het nu geschept door een auto. maar het is al enige tijd geleden en ik weet de detalis ook niet meer, maar zoals reeds aangehaald dat zijn de extremen natuurlijk en niet alleen dat maar ook de advocaat van de tegenpartij die ge tegenover u krijgt natuurlijk Maar pas op he, want het hoeft niet alleen die cafebaas te zijn, stel er zitten een paar vrienden bij u thuis en ge geeft die genoeg te drinken, en er is daar ene bij die wat veel zuipt, stapt bij u buiten valt over den dorpel en komt met zijn beet nogal stevig in aanraking met uw oprit, ... dood of zwaar gekwetst, als mevrouw de weduwe geld geroken heeft, hoop ik dat ge goed verzekerd zijt en een goeie rechtsbijstand hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het zo dan zou blijken: wel, dan hebben die in Vlaanderen niks meer verloren. Terug aan afzender. Wij zijn democraten. Het parlement heeft een wet gestemd waarbij schuldig verzuim bedacht wordt met een straf.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft niet goed opgelet in de lessen om uw rijbewijs te bekomen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom was in de oorspronkelijke versie het zelfs verboden om sterke drank te verkopen in hoeveelheden KLEINER dan twee liter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schuldig verzuim of schuldig hulpverzuim is een misdrijf in het Belgisch recht waarvan sprake is wanneer iemand het nalaat een ander te helpen die in groot gevaar verkeert, terwijl men kon helpen zonder zichzelf in gevaar te brengen.
Schuldig verzuim werd ingevoerd met de wet van 6 januari 1961 en wordt geregeld in artikel 422bis van het Strafwetboek. Wiki.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alletwee strafbaar
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een cafébaas had dus, net zoals nu, geen methode die meetbare bewijzen van dronkenschap kon aantonen ter beschikking. Toen waren die er niet, en nu zijn die er wel, maar mag een cafébaas het alleen voorstellen, niet verplichten... Het enige een cafébaas mag doen, is weigeren een klant alcoholische dranken te schenken; En strafbare alcoholintoxicatie, hoe verschilt dat van dronken zijn op de openbare weg, te voet of als bediener van een apparaat?
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dacht ge Xeno?
Efkes wat pluimen in mijn gat steken? Nu wil ik uw feestje niet verbrodden maar toch... "Het zou me dus niet eens verbazen..." is niet echt een voorspelling eh? ![]() Ma soit, laat ze smaken, uw taart!! ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 24 augustus 2024 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: ik las nu ergens dat die andere gasten wel een tijdje aan de waterlijn hebben staan kijken naar hun maat. Terwijl ik eerst dacht dat die gast gaan zwemmen was terwijl de rest lag te slapen. En in dat geval (de rest heeft er nog een tijdje op staan kijken) kan ik begrijpen dat het gerecht in eerste instantie wil onderzoeken of er geen schuldig verzuim bij kwam kijken. Dat heeft men nu gedaan en het blijkt niet het geval te zijn. Zoveel te beter. Maar met stellingen als "ons gerecht verveelt zich" of "ze houden zich bezig met onbenullige zaken" zoals die in het begin van deze draad wel eens geopperd werden kan ik (nu ik het 'volledige' verhaal ken) toch niet echt akkoord gaan.
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De raadkamer die dat die mensen losliet uit het voorarrest, dat is in wezen een controleorgaan dat nakijkt of het voorarrest, dat opgelegd wordt door de onderzoeksrechter - of het parket iets breder gesproken, wel nodig is in verband met het belang van het onderzoek. Redenen die het voorarrest noodzakelijk maken zijn legio. Zo heb je het belang van het onderzoek zelf, als de verdachte bijvoorbeeld bewijsmateriaal zou kunnen laten verdwijnen. Als het parket na een aantal maanden voorarrest geen ernstige reden meer kan uitvinden, dan gebruiken ze de dooddoener van de laatste instantie, recidive gevaar. waarop je de duizenden mensen in voorarrest in wezen voor de rest van hun leven opgesloten kan houden. Nog een tactiek die door het parket graag en veelvuldig gebruikt wordt, dat is de dag voor je verschijnt voor de Raadkamer nog ergens een huiszoeking verrichten, zo kan de procureur tegen de rechter van de Raadkamer zeggen dat er nog veel "bewijsmateriaal" is dat ze nog moeten onderzoeken. En hop, je krijgt weer een maand voorarrest bij. Natuurlijk, na drie a vier maanden begint zelfs de raadkamer dat een beetje erover te vinden, dan komen ze- de procureur, met recidive af. Je weet dan dat je aan je laatste maand voorarrest bezig bent. Alleszins, dat de raadkamer iemand loslaat uit voorarrest, wil helemaal niet zeggen dat het parket het onderzoek afsluit, in tegendeel, ze kunnen dat nog jaren trekken. Die mensen zoeken iemand die het zou kunnen gedaan hebben, en dan bijten ze zich daarop vast, de waarheid doet er dan niet meer toe, enkel het dossier er zo laten uitzien dat de "verdachte" ook de schuldige is. Het is nu, met de wet Franchimont wel verbeterd, maar ik herinner me de tijd nog dat wanneer de procureur weigerde van uw alibi in het dossier te steken, je geen alibi had, die tijd is voorbij, grotendeels alleszins.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik las enkel dat jij schreef dat ze 'zonder voorwaarden' waren vrijgelaten. Daaruit maakte ik dan op (mss onterecht) dat het gerecht niks meer met die gasten van plan is...
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In jouw geval heeft de raadkamer je wel binnen gehouden?
![]() |
![]() |