Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2024, 09:55   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Domoren dus.
Dus omdat u technisch geschoold bent, zijn alle mensen die dat niet zijn plots domoren?

U doet wel heel neerbuigend over mensen die geen verstand hebben van fietstechniek hoor.
Voelt u zich echt zoveel beter omdat u zo maar eventjes een (hou u vast!!) technische opleiding hebt genoten?
Oud 14 december 2024, 10:34   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Welke kosten ? Ondertussen zit ik ver boven de 50000 km met een Bosch-motor, en de unit heeft zelf nog nul kosten en onderhoud nodig gehad.

Dat de aandrijflijn (ketting, cassette, voortandwiel) door slijtage moet vervangen worden elke 5000 a 7000 km heb je evenzeer met een gewone fiets of bij één met achterwielaandrijving. Aandrijving met riem heb je evenzeer ook bij middenmotoren, maar geen idee hoe lang de levensduur van de aandrijfriem daar is.

Eerlijk, ketting met middenmotor geeft ook weinig gedoe als je een lekke band onderweg moet vervangen, en dat gebeurt nog al eens vaak.
Rij je tubeless? Sinds ik 3 jaar geleden overgeschakeld ben op tubeless op mijn koersfiets heb ik geen enkele platte band meer gehad en ik heb ondertussen toch al 30K kilometer gefietst. Gewoon om de 5-6K kilometer vervangen en je bent weer goed.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2024, 10:42   #43
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is gewoon goed gebruik van tijd.
U kan veel meer geld verdienen op de tijd die u zou spenderen aan de moeilijke dingen van uw fiets om de kosten van de fietsenmaker uit te sparen.
Kost van de werktuigen specifiek voor fietsenmakers wel in acht nemen.

Ik vraag me af wat de 'specialekes' zijn waar u het over heeft. En hoe u dat zou kunnen doen zonder die specifieke werktuigen.

Een basisset van het goedkopere Poolse merk Unior voor fietsenmakers kost 6000 euro. En dan heb je nog lang niet alles wat nodig is.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 10:50.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2024, 10:43   #44
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dus omdat u technisch geschoold bent, zijn alle mensen die dat niet zijn plots domoren?

U doet wel heel neerbuigend over mensen die geen verstand hebben van fietstechniek hoor.
Voelt u zich echt zoveel beter omdat u zo maar eventjes een (hou u vast!!) technische opleiding hebt genoten?
Dat stoefen zou inderdaad beter achterwege gelaten worden.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 11:03.
Oud 14 december 2024, 12:56   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Neen, Fox geeft het duidelijk aan, hij gebruikt zijn tijd en middelen liever nuttiger.
Oud 14 december 2024, 13:15   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Kost van de werktuigen specifiek voor fietsenmakers wel in acht nemen.
En daar wring de schoen.
U hebt daar wel een punt, de "fietsenbouwers", oftewel, in de meeste gevallen "gewoon" de bestellers van kant en klare fietsen uit Taiwan (voor de betere kwaliteit) of China (supermarktpromofietsen) vragen aan hun leveranciers de software zodanig aan te passen dat alleen "merkeigen" apps en connectoren werken. Ook Bosch doet hier vrolijk aan mee. Een Bosch motor en accu voor Gazelle kan je niet mixen met exact dezelfde Bosch motor en accu van een Giant.

Mijn oplossing, indien de gebruiker dat wenst om zijn fiets hardwarematig te "jailbreaken", is "generisch" Chinesium materiaal te gebruiken. De KT controllers zijn betaalbaar en trekken zich niks aan van merk. Zolang de motor 3 kabels heeft voor de stroomvoering en de nodige HAL sensoren om de rest te meten, kan je er elke accu aan hangen die je wil.

We halen ten andere onze cellen bij deze Nederlandse leverancier.

En dat is een deel van de speciallekes.

Citaat:
Ik vraag me af wat de 'specialekes' zijn waar u het over heeft. En hoe u dat zou kunnen doen zonder die specifieke werktuigen.
Met gereedschap maakt men gereedschap. Da's punt 1.
Punt 2.
Mijn kompanen uit Helmond.
Het draai en freeswerk in die thuis in elkaar gebakken quads heb ik voor hen gedaan. Onder andere.
Citaat:
Een basisset van het goedkopere Poolse merk Unior voor fietsenmakers kost 6000 euro. En dan heb je nog lang niet alles wat nodig is.
Klopt. En ik heb dan ook niet niet alle speciale gereedschappen.
Moet ook niet, ik werk met plezier samen met de lokale fietsenmaker, die trouwens Park Tool gebruikt.
Oud 14 december 2024, 13:15   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen stoefen, en doen.
Oud 14 december 2024, 14:05   #48
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Een speedpedelec zou beter zijn dan een e bike voor de planeet volgens een zekere logica

Citaat:
The bicycle is the slow death of the planet.
General Director of Euro Exim Bank Ltd. got economists thinking when he said:
"A cyclist is a disaster for the country's economy: he does not buy cars and does not borrow money to buy. He does not pay for insurance policies. He does not buy fuel, does not pay for the necessary maintenance and repairs. He does not use paid parking. He does not cause serious accidents. He does not require multi-lane highways. He does not get fat.
Healthy people are neither needed nor useful for the economy. They don't buy medicine. They do not go to hospitals or doctors. Nothing is added to the country's GDP (gross domestic product).
On the contrary, every new McDonald's restaurant creates at least 30 jobs: 10 cardiologists, 10 dentists, 10 dietary experts and nutritionists, and obviously, people who work at the restaurant itself."
Choose carefully: cyclist or McDonald's? It is worth considering.
P.S. Walking is even worse. Pedestrians don't even buy bicycles.
https://vk.com/dhpaul

Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 14:05.
Oud 14 december 2024, 14:14   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een speedpedelec zou beter zijn dan een e bike voor de planeet volgens een zekere logica

https://vk.com/dhpaul
Een speedelec is een brommer met een rare gaspedaal.
Oud 14 december 2024, 14:16   #50
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar wring de schoen.
U hebt daar wel een punt, de "fietsenbouwers", oftewel, in de meeste gevallen "gewoon" de bestellers van kant en klare fietsen uit Taiwan (voor de betere kwaliteit) of China (supermarktpromofietsen) vragen aan hun leveranciers de software zodanig aan te passen dat alleen "merkeigen" apps en connectoren werken. Ook Bosch doet hier vrolijk aan mee. Een Bosch motor en accu voor Gazelle kan je niet mixen met exact dezelfde Bosch motor en accu van een Giant.

Mijn oplossing, indien de gebruiker dat wenst om zijn fiets hardwarematig te "jailbreaken", is "generisch" Chinesium materiaal te gebruiken. De KT controllers zijn betaalbaar en trekken zich niks aan van merk. Zolang de motor 3 kabels heeft voor de stroomvoering en de nodige HAL sensoren om de rest te meten, kan je er elke accu aan hangen die je wil.

We halen ten andere onze cellen bij deze Nederlandse leverancier.

En dat is een deel van de speciallekes.

Met gereedschap maakt men gereedschap. Da's punt 1.
Punt 2.
Mijn kompanen uit Helmond.
Het draai en freeswerk in die thuis in elkaar gebakken quads heb ik voor hen gedaan. Onder andere.

Klopt. En ik heb dan ook niet niet alle speciale gereedschappen.
Moet ook niet, ik werk met plezier samen met de lokale fietsenmaker, die trouwens Park Tool gebruikt.
Park tool of VAR zijn de standaard in de lage landen. We hebben het hier niet meer over wat de beste keuze van fiets is voor een consument. Daar ging mijn oorspronkelijke opmerking over die niet ongedaan gemaakt wordt door uw persoonlijke situatie.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 14:17.
Oud 14 december 2024, 14:17   #51
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Rij je tubeless? Sinds ik 3 jaar geleden overgeschakeld ben op tubeless op mijn koersfiets heb ik geen enkele platte band meer gehad en ik heb ondertussen toch al 30K kilometer gefietst. Gewoon om de 5-6K kilometer vervangen en je bent weer goed.
Nee, maar op de speed-pedelec valt het goed mee sinds ik er 4-seizoensbanden (Schwalbe) op liggen heb, gaan toch een goed jaar mee met max. 1 keer lek per jaar (13 K/jaar).

Op de koersfiets ook niet, maar dat is goed voor 2-tal keer lek per jaar (5 K/jaar).

Nu goed, een nieuwe binnenband steken is goed voor ongeveer 5 minuten werk onderweg.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2024, 14:21   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Park tool of VAR zijn de standaard in de lage landen.
Maakt eigenlijk niet uit. Zolang het gereedschap de job maar doet.
Citaat:
We hebben het hier niet meer over wat de beste keuze is voor een consument.
En daar komen we bij de basis van uw startpunt. Speedelecs met middenmotor zijn wat moeilijker kwa herstellingen.

Citaat:
Daar ging mijn oorspronkelijke opmerking over die niet ongedaan gemaakt wordt door uw persoonlijke situatie.
Spijtig genoeg voor u ben ik geen gehoorzame proletariër.
Oud 14 december 2024, 14:23   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:

Omdat mensen hun Ebike motor misbruiken omdat ze te lui/lomp zijn om te schakelen zoals het hoort?

Ga ervoor, vertrek maar 4de versnelling met uw auto. De koppeling gaat u dankbaar zijn.
Oud 14 december 2024, 14:29   #54
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En daar komen we bij de basis van uw startpunt. Speedelecs met middenmotor zijn wat moeilijker kwa herstellingen.
Niet moeilijker. Vaker.

Citaat:
Spijtig genoeg voor u ben ik geen gehoorzame proletariër.
Hoeft niet. Maar beginnen mensen uit te lachen omdat ze niet over uw off topic technische bagage beschikken vind ik wel wat spijtig.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 14:30.
Oud 14 december 2024, 15:17   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet moeilijker. Vaker.
Waarom zou het vaker zijn? Omdat mensen niet doorhebben dat ook kabels af en toe een drupje olie willen?
Citaat:
Hoeft niet.
U zou het me ook niet kunnen verplichten.
Citaat:
Maar beginnen mensen uit te lachen omdat ze niet over uw off topic technische bagage beschikken vind ik wel wat spijtig.
Mensen die niet beseffen dat versnellingen op een fiets nut hebben, zijn geen domoren? En hoe is dat technische bagage?
Zoals ik aanhaalde, als iemand niet goed schakelt met de auto, zijn er snel kosten.

En ik zou toch durven beweren dat er veel mensen zonder enige vorm van technische kennis toch vele jaren probleemvrij kunnen rijden.
Oud 14 december 2024, 15:22   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Nee, maar op de speed-pedelec valt het goed mee sinds ik er 4-seizoensbanden (Schwalbe) op liggen heb, gaan toch een goed jaar mee met max. 1 keer lek per jaar (13 K/jaar).

Op de koersfiets ook niet, maar dat is goed voor 2-tal keer lek per jaar (5 K/jaar).

Nu goed, een nieuwe binnenband steken is goed voor ongeveer 5 minuten werk onderweg.
Ik doe ongeveer evenveel kilometers, en zolang ik de bandenspanning maar tussen de 3 en 4.5 bar houd moet het echt al een grof object zijn wil ik plat rijden. (snakebites zijn de voornaamste bandenherstelling bij de lokale fietsenmaker)

Maar ja, Marathon plus en downhill binnenbanden helpen echt wel.

Die gaan bij mij zo'n 8000 km mee ten andere.
Oud 14 december 2024, 15:28   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is Engels zeker he Sturmey Archer ? Bij mij zit er ne Nexus in, al hetzelfde materiaal voor een 45 per uur, maar op 25 gezet. Als ge dus gaat klooien met de chip ga je er dus wat meer uit kunnen pietsen, maar ik begin daar niet aan.
Sinds de vroege jaren 2000 Taiwanees. En ge merkt dat.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be