![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus omdat u technisch geschoold bent, zijn alle mensen die dat niet zijn plots domoren?
U doet wel heel neerbuigend over mensen die geen verstand hebben van fietstechniek hoor. Voelt u zich echt zoveel beter omdat u zo maar eventjes een (hou u vast!!) technische opleiding hebt genoten?
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wat de 'specialekes' zijn waar u het over heeft. En hoe u dat zou kunnen doen zonder die specifieke werktuigen. Een basisset van het goedkopere Poolse merk Unior voor fietsenmakers kost 6000 euro. En dan heb je nog lang niet alles wat nodig is. Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt daar wel een punt, de "fietsenbouwers", oftewel, in de meeste gevallen "gewoon" de bestellers van kant en klare fietsen uit Taiwan (voor de betere kwaliteit) of China (supermarktpromofietsen) vragen aan hun leveranciers de software zodanig aan te passen dat alleen "merkeigen" apps en connectoren werken. Ook Bosch doet hier vrolijk aan mee. Een Bosch motor en accu voor Gazelle kan je niet mixen met exact dezelfde Bosch motor en accu van een Giant. Mijn oplossing, indien de gebruiker dat wenst om zijn fiets hardwarematig te "jailbreaken", is "generisch" Chinesium materiaal te gebruiken. De KT controllers zijn betaalbaar en trekken zich niks aan van merk. Zolang de motor 3 kabels heeft voor de stroomvoering en de nodige HAL sensoren om de rest te meten, kan je er elke accu aan hangen die je wil. We halen ten andere onze cellen bij deze Nederlandse leverancier. En dat is een deel van de speciallekes. Citaat:
Punt 2. Mijn kompanen uit Helmond. Het draai en freeswerk in die thuis in elkaar gebakken quads heb ik voor hen gedaan. Onder andere. Citaat:
Moet ook niet, ik werk met plezier samen met de lokale fietsenmaker, die trouwens Park Tool gebruikt.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een verschil tussen stoefen, en doen.
![]() |
#48 | |
|
![]() Een speedpedelec zou beter zijn dan een e bike voor de planeet volgens een zekere logica
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de koersfiets ook niet, maar dat is goed voor 2-tal keer lek per jaar (5 K/jaar). Nu goed, een nieuwe binnenband steken is goed voor ongeveer 5 minuten werk onderweg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt eigenlijk niet uit. Zolang het gereedschap de job maar doet.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Omdat mensen hun Ebike motor misbruiken omdat ze te lui/lomp zijn om te schakelen zoals het hoort? Ga ervoor, vertrek maar 4de versnelling met uw auto. De koppeling gaat u dankbaar zijn.
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 14 december 2024 om 14:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou het vaker zijn? Omdat mensen niet doorhebben dat ook kabels af en toe een drupje olie willen?
Citaat:
Citaat:
Zoals ik aanhaalde, als iemand niet goed schakelt met de auto, zijn er snel kosten. En ik zou toch durven beweren dat er veel mensen zonder enige vorm van technische kennis toch vele jaren probleemvrij kunnen rijden.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, Marathon plus en downhill binnenbanden helpen echt wel. Die gaan bij mij zo'n 8000 km mee ten andere.
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds de vroege jaren 2000 Taiwanees. En ge merkt dat.