Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2003, 19:57   #41
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[ And because of that, rightfully so, the US is the greatest nation in the world.
Prima. Dat ze content zijn met die wetenschap en die dan op hun eiland houden.
De American Way of Life is een degeneratie van het europees cultuurpatroon. Alle negatieve elementen daarvan-materialisme, egoïsme, verspilzucht,intellectuele gemakzucht, oppervlakkigheid...-zijn uitvergroot geworden door de laagste elementen van Europa die hun laatste kans gingen wagen op het Nieuwe Continent en daar de plaatselijke cultuur gingen uitroeien.
Er is een parallel te trekken met de Moslim migranten in Europa: dat zijn ook de cultureel minderwaardige elementen van hun gemeenschap die zich hier opdringen en niets bijdragen tot onze cultuur.
De grootste misdadigers van de 20ste eeuw waren niet Hitler en Stalin maar Mc. Donalds en Walt Disney!!!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2003, 21:04   #42
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen ons fel vergist hebben toen de Sovjet nukes werden opgesteld. Geschiedenis is grijs, Castro is een dictator. Ik heb geen geschiedenis nodig, ik leef temidden van vluchtelingen van het Castro regime, sommigen ooit opgesloten omwille van hun gedachte, anderen gemarteld en anderen enkel op foto omdat ze vermoord zijn door uw held.
" Ik heb geen geschiedenis nodig"
Met die uitspraak alleen al bewijs je dat het dus onmogelijk is om met u op een objectieve manier te discussiëren over iets.
Je weet dus niet wat er juist is gebeurd in Cuba aan het eind van de revolutie. Je weet dus ook niet welke inmense inspanningen Castro geleverd heeft om met de Amerikaanse president een gesprek te voeren over de toekomst van Cuba. Wel, hij heeft hem niet eens willen ontvangen.
Nu, voor mijn part hoef jij uiteraard geen geschiedenis te gaan studeren.
Als jij aan het huidige mediacircus genoeg hebt om uw mening op te basseren, geen probleem voor mij.
Maar houd dan wel eens eindelijk uw bakkes toe als het over dingen gaat waar ge niets van afweet. Ten eerste maakt ge u hopeloos belachelijk tav mensen die wél een beetje geschiedenis kennen. Ten tweede loop je niet het gevaar bepaalde personen ten onrechte van dingen te beschuldigen.
Hoe zou u het vinden als mensen u zomaar van alles en nog wat gaan beschuldigen, zonder nog maar even de moeite doen om de feiten in z'n werkelijke context te plaatsen? En nee, ik heb geen zin om hier de hele biografie van Castro en Cuba neer te schrijven. Dus begin weer niet te zeiken over "bewijzen" enz....
Eigenlijk bent ge wel ne goeie gij. Aan de ene kant toegeven dat ge van geschiedenis niets afweet en aan de andere kant niets anders doen dan mensen die er wél iets van afweten, hun woorden in twijfel te trekken of zelf leugens te noemen.
Ik waarschuw u. Ik heb vernomen dat ge in augustus ons arm Belgenlandje terug aandoet. Wel, als ge hier nog één keer over Castro lasterpraat of leugens neerpent, dan kom u zoeken.
Oud 12 april 2003, 21:13   #43
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Is het werkelijk nodig om iemand af te dreigen omwille van wat onenigheid over de oude Castro? Die kerel heeft meer op zijn bankrekening staan dan alle andere Cubanen samen. Allicht is hij, buiten de toeristen natuurlijk, de enige kapitalist op dat eiland
Oud 12 april 2003, 22:40   #44
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Ja
...

Het gegeven was:

American way of life

Waarbij ik de Amerikaanse droom in vraag stelde in de vorm van een boot die de fragiliteit van deze droom voorstelt.

Gaan we daar op voort?
Of gaan we lullen?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2003, 02:26   #45
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
We zullen ons fel vergist hebben toen de Sovjet nukes werden opgesteld. Geschiedenis is grijs, Castro is een dictator. Ik heb geen geschiedenis nodig, ik leef temidden van vluchtelingen van het Castro regime, sommigen ooit opgesloten omwille van hun gedachte, anderen gemarteld en anderen enkel op foto omdat ze vermoord zijn door uw held.
" Ik heb geen geschiedenis nodig"
Met die uitspraak alleen al bewijs je dat het dus onmogelijk is om met u op een objectieve manier te discussiëren over iets.
Je weet dus niet wat er juist is gebeurd in Cuba aan het eind van de revolutie. Je weet dus ook niet welke inmense inspanningen Castro geleverd heeft om met de Amerikaanse president een gesprek te voeren over de toekomst van Cuba. Wel, hij heeft hem niet eens willen ontvangen.
Nu, voor mijn part hoef jij uiteraard geen geschiedenis te gaan studeren.
Als jij aan het huidige mediacircus genoeg hebt om uw mening op te basseren, geen probleem voor mij.
Maar houd dan wel eens eindelijk uw bakkes toe als het over dingen gaat waar ge niets van afweet. Ten eerste maakt ge u hopeloos belachelijk tav mensen die wél een beetje geschiedenis kennen. Ten tweede loop je niet het gevaar bepaalde personen ten onrechte van dingen te beschuldigen.
Hoe zou u het vinden als mensen u zomaar van alles en nog wat gaan beschuldigen, zonder nog maar even de moeite doen om de feiten in z'n werkelijke context te plaatsen? En nee, ik heb geen zin om hier de hele biografie van Castro en Cuba neer te schrijven. Dus begin weer niet te zeiken over "bewijzen" enz....
Eigenlijk bent ge wel ne goeie gij. Aan de ene kant toegeven dat ge van geschiedenis niets afweet en aan de andere kant niets anders doen dan mensen die er wél iets van afweten, hun woorden in twijfel te trekken of zelf leugens te noemen.
Ik waarschuw u. Ik heb vernomen dat ge in augustus ons arm Belgenlandje terug aandoet. Wel, als ge hier nog één keer over Castro lasterpraat of leugens neerpent, dan kom u zoeken.
Nah Steve, maar als ge onzin post, moet ge ook onzin terugverwachten. Het embargo van Cuba is een pijnlijke zaak in de geschiedenis. Ik ben het echter meer dan beu dat alles zomaar op een hoopje wordt gegooid om de Amerikanen maar zwart af te schilderen. Als je de geschiedenis van Cuba echt kent weet je dat Castro er tevens ook voor verantwoordelijk is om het spel politiek zodanig te spelen dat het voor geen enkele president mogenlijk is om reeel het embargo op te heffen. Zijn daarmee economische belangen verwoven: Uiteraard, wat had u gedacht na 40 jaar? Hoe reageerde Belgacom op de komst van Mobistar in het begin? En dat is een pak kleinschaliger he man. Zoals Paulus reeds herhaalde, gaat deze thread over hoe het eraan toe gaat voor Sam met de pet in de Verenigde Staten, niet over hun buitenlandse politiek.
Oud 13 april 2003, 20:17   #46
kiezel
Vreemdeling

Standaard

DE amerikaan bestaat al evenmin als DE vlaming (of DE belg - voor onze lichtgeraakte BUB'ers...)

TomB ik waardeer je bijdragen op dit forum, maar je hebt de neiging in een alle negatieve dingen die over Amerika geschreven te worden als een aanval op je persoon te zien...

1984 van Orwell was een kritiek op het Stalinisme, maar je kan er George moeilijk van gaan verdenken dat hij blij zou zijn als je hem zou gaan gebruiken om het VS-systeem te promoten...
Kijk eens hoeveel van de kritiek die hij geeft op de totalitaire staat toepasbaar is op de VS...
kiezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2003, 13:08   #47
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiezel
DE amerikaan bestaat al evenmin als DE vlaming (of DE belg - voor onze lichtgeraakte BUB'ers...)

TomB ik waardeer je bijdragen op dit forum, maar je hebt de neiging in een alle negatieve dingen die over Amerika geschreven te worden als een aanval op je persoon te zien...
Enkel die bijdragen die er met de haren zijn bijgesleurd. Er is een tendens om zomaar alles aan te nemen wat slecht is over de VS. Dat is verkeerd en bovendien gevaarlijk.

Ik heb er geen problemen mee om mijn mening te uiten over dingen die hier niet goed gaan, noch heb ik er problemen mee mijn mening te wijzigen als ik verkeerd ben. Mijn dossierkennis is geen 100%. Noch is de dossierkennis van gelijk wie op dit forum op dat niveau. Soms leer je iets bij, soms loop je tegen een muur van vooroordelen. Als de vooroordelen weg zijn, kan je soms iets constructiefs doen.
Oud 14 april 2003, 13:44   #48
Calle
Parlementslid

Standaard

Weet je TomB, ik heb zelf ook in Amerika gewoond.
Een paar van mijn vrienden wonen er trouwens nu nog , alhoewel ze binnen een maand verhuizen ( door de recente gebeurtenissen in de US )

Ik heb ondervonden hoe hypocriet de meeste ( ja ik zeg de meeste ) amerikanen zijn.

En op het gebied van gelijke rechten hebben jullie ook nog wat te leren daar aan de overkant van de grote plas. Er is nog steeds discriminatie van de zwarte medemens.

Wij hebben hier ook onze fouten, dat is waar, maar de manier waarop jullie je eigen land afschilderen is er voor mij teveel aan.

Zo dachten de Duitsers in '39 ook over hun land.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2003, 14:39   #49
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Weet je TomB, ik heb zelf ook in Amerika gewoond.
Een paar van mijn vrienden wonen er trouwens nu nog , alhoewel ze binnen een maand verhuizen ( door de recente gebeurtenissen in de US )

Ik heb ondervonden hoe hypocriet de meeste ( ja ik zeg de meeste ) amerikanen zijn.

En op het gebied van gelijke rechten hebben jullie ook nog wat te leren daar aan de overkant van de grote plas. Er is nog steeds discriminatie van de zwarte medemens.

Wij hebben hier ook onze fouten, dat is waar, maar de manier waarop jullie je eigen land afschilderen is er voor mij teveel aan.

Zo dachten de Duitsers in '39 ook over hun land.
De discriminatie van de zwarte medemens staat op een lager pitje dan de discriminatie van de bruine medemens in Europa als je het mij vraagt. Kan u zich voorstellen dat er een marokaanse Belg de positie van laat ons zeggen Colin Powel zou vertegenwoordigen voor een eengemaakt Europa?

Als u lang genoeg in de VS gewoond heeft, weet u ongetwijfeld ook dat de VS lang niet zo 1 is als wel beweerd wordt van buitenuit. De publieke opinies tussen Californie en New York, of tussen Luisiana en New Hampshire staan in vele gevallen haaks tegenover elkaar.

Toch slagen die mensen erin om hun verschillen te overkomen en als 1 blok een beslissing te nemen en daar als 1 blok achter te staan naar buiten toe. Die eenheid is wat de VS groot maakt.

Ik ben de laatste om te beweren dat de VS van alles het beste in huis heeft en heb regelmatig zelf kritiek, maar in verhouding tot Europa, die andere regio waar ik ooit woonde, weet ik wel waar ik de meeste vrijheden heb, waar ik het minste belasting betaal, en waar ik me best kan vinden met de mentaliteit van wat u hypocriete mensen noemt.

Trouwens, wat doet u zeggen dat de meeste Amerikanen hypocriet zijn? Ik heb dat in het begin ook regelmatig gedacht, tot ik de cultuur, of noem het de sociologie begon te begrijpen. Op dat ogenblik, besefte ik dat die hypocriete Amerikaan eigenlijk dezelfde waardes heeft als alle andere mensen in de Wereld. Op dat ogenblik ging er een wereld van opportuniteiten open. Geef wat meer detail bij je conclusie dat de meeste Amerikanen hypocriet zijn.
Oud 14 april 2003, 14:40   #50
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Oh en : Wist u dat de meeste Belgen dom zijn?
Oud 14 april 2003, 15:20   #51
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh en : Wist u dat de meeste Belgen dom zijn?
Toch die die emigreren

In Californië spreken ze al van de People's Republik of Kalifornistan of iets in die genre.
Ze zullen daar iets strenger zijn of hoe zit dat??
Oud 14 april 2003, 15:45   #52
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De publieke opinies tussen Californie en New York, of tussen Luisiana en New Hampshire staan in vele gevallen haaks tegenover elkaar.

Toch slagen die mensen erin om hun verschillen te overkomen en als 1 blok een beslissing te nemen en daar als 1 blok achter te staan naar buiten toe. Die eenheid is wat de VS groot maakt.
En dus ook als die beslissing fout gevaarlijk of immoreel is.
Het is trouwens niet de bevolking die de beslissingen neemt maar de regering, en ACHTERAF staan ze daar allemaal achter, eens het patriottisme flink genoeg aangeblazen is.
Er is idd wel een parallel met het Nazi-regime. In '39 was de Duitse bevolking niet echt warm voor een oorlog, maar eens Hitler die doorgedrukt had was het ook "één volk, één strijd".
Was dat een goede en"grote"eigenschap? Ik dacht het niet.
Geef mij maar een verdeeld en twijfelend Europa, dat laat tenminste andere landen gerust.
Oud 14 april 2003, 15:48   #53
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
De publieke opinies tussen Californie en New York, of tussen Luisiana en New Hampshire staan in vele gevallen haaks tegenover elkaar.

Het is trouwens niet de bevolking die de beslissingen neemt maar de regering, en ACHTERAF staan ze daar allemaal achter, eens het patriottisme flink genoeg aangeblazen is.
Er is idd wel een parallel met het Nazi-regime. In '39 was de Duitse bevolking niet echt warm voor een oorlog, maar eens Hitler die doorgedrukt had was het ook "één volk, één strijd".
Geef mij maar een verdeeld en twijfelend Europa, dat laat tenminste andere landen gerust.
't was één volk, één rijk, één leider.
Oud 14 april 2003, 15:53   #54
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:

Neen, als die beslissing immoreel is, is dat geen goede zaak.

Er was aardig wat protest hier tegen een oorlog in Irak. Gooi daar laat ons zeggen Syrie bij en er komt nog meer protest. De hoge boom vangt in het binnenland heus wel genoeg wind om teruggefloten te worden.
Oud 14 april 2003, 15:58   #55
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

[quote="Paulus de Boskabouter't was één volk, één rijk, één leider.[/quote]

Ja dat weet ik maar ik bedoel dat dat een algemeen sociologisch verschijnsel is, en zelfs niet specifiek "American".
Bij ons werd er voor 1914 ook met het leger gelachen maar eens de Duitsers hier binnenvielen stonden alle Belgen achter hun generaals.

Het verschil zit 'm in de omvang. Een Keizerrijk als Amerika is natuurlijk gevaarlijker dan een kijzerrijkje als Noord Korea waar ze ook achter hun leider staan...
Oud 14 april 2003, 16:00   #56
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

[quote=michr.oscoop]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Paulus de Boskabouter't was één volk, één rijk, één leider.[/quote

Ja dat weet ik maar ik bedoel dat dat een algemeen sociologisch verschijnsel is, en zelfs niet specifiek "American".
Bij ons werd er voor 1914 ook met het leger gelachen maar eens de Duitsers hier binnenvielen stonden alle Belgen achter hun generaals.

Het verschil zit 'm in de omvang. Een Keizerrijk als Amerika is natuurlijk gevaarlijker dan een kijzerrijkje als Noord Korea waar ze ook achter hun leider staan...
Met het verschil dat Bush Jr. niet lang meer aan de macht blijft.
Oud 14 april 2003, 16:05   #57
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Er was aardig wat protest hier tegen een oorlog in Irak. Gooi daar laat ons zeggen Syrie bij en er komt nog meer protest. De hoge boom vangt in het binnenland heus wel genoeg wind om teruggefloten te worden.
Ik help het u hopen. Maar het is toch zo dat de publieke opinie al flink bewerkt wordt: Syrië heeft net op tijd het gifgas van Sadam overgenomen, wie weet zit Sadam daar zelf niet verscholen...

Voor de inval in Irak vertelde de Bush administratie ook al dat een beslissing tot oorlog absoluut nog niet gevallen was terwijl het nu wel duidelijk is dat methode en datum al vaststonden alvorens die zogezegde"inspecteurs"werden gestuurd.

Ik ben er niet gerust in, en buiten de stedelijke intelligentsia in de VS zullen heel wat rednecks maar al te graag een atoombom op Syrië, en waarom ook niet, Iran zien vallen.
Oud 14 april 2003, 16:09   #58
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Met het verschil dat Bush Jr. niet lang meer aan de macht blijft.
De buitenlandse politiek van de VS volgt een eigen dynamiek, ongeacht er een republikein of een democraat aan de macht is. Ik durf wedden dat Clinton evengoed Afghanistan of Irak zou hebben laten bombarderen. Die heeft het ook gedaan met Joegoslavië, waar dan nog geen énkele dreiging tov de VS van uitging!(van Irak ook niet trouwens, maar het kwam er op aan dat de mensen wijs te maken).
Oud 14 april 2003, 16:09   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

TomB schreef:
Citaat:
De discriminatie van de zwarte medemens staat op een lager pitje dan de discriminatie van de bruine medemens in Europa als je het mij vraagt. Kan u zich voorstellen dat er een marokaanse Belg de positie van laat ons zeggen Colin Powel zou vertegenwoordigen voor een eengemaakt Europa?
1.De bruine medemens is pas veertig jaar in Europa en pas goed aan integratie toe, toch zijn er al een aantal goed op weg.
2.De bruine medemens in Europa kwam uit vrije wil, dat kan niet gezegd worden van de zwarte medemens in de VS dacht ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2003, 16:15   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Paulus schreef:
Citaat:
Toch die die emigreren
Bedoelt u daarmee dat het gemiddelde IQ in beide landen stijgt als een Belg naar daar emigreert.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be