![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja hoor, op de juiste momenten is buiten koken best leuk tot je merkt dat je voor werkelijk het keinste prul naar binnen moet. Of je moet al een volledig uitgeruste keuken buiten hebben met alle kookspullen, kruiden, potten en pannen en weet ik wat nog allemaal...
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Ik ben opgegroeid in een open keuken en heb afgelopen 45j nooit anders gekend. De nadelen die hier aangehaald worden ondervind ik hoegenaamd niet.. ik heb ook nog nooit gasten horen klagen over rommel.. enkel goede herinneringen aan gezellige avonden.
Weldra verhuis ik naar een huis met gesloten keuken, maar 't zal niet lang duren eer die muur eruit ligt en we de hele keuken vervangen.. Ik ervaar de interactie tussen diverse ruimten als een pluspunt waartegen 'wat zichtbare keukenchaos' niet opweegt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En vergeet 't niet: een buitenkeuken kunt ge per definitie niet afsluiten dus uw gasten zitten dan ook nog eens op al die rommel te kijken.. vreselijk!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Inderdaad.. een logisch opgestelde keuken werkt 't makkelijkst.. de volgorde van voedsel bereiden in gedachten houden bij het inrichten van de keuken dus.. en dan voldoende werkvlakken naast vuur & water.. en liefst alles voldoende ruim, maar zodanig opgesteld dat je een minimum aan stappen moet zetten om overal aan te kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag in (hoogwaardige maar veel kleinere) schoendozen levend is dat alles verleden tijd. Trouwens veel te warm hier tussen de tropic keerkringen om de geneugten van buitenkeukens met echte kolen-BBQ en grote frituurketel/wok dag in dag uit te waarderen. (Terrasdouches uitgezonderd.) Ne mens kan niet alles hebben.
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar is de tijd van de keuken met een stenen waterbak en een pomp? Een Leuvense stoof, eenvoud en we aten ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoel je die tijd? ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu komt die kokkin moe thuis van haar werk, steekt een plastic bakje eten met chemische rommel en bewaarmiddelen in de microgolfoven . Voila ze hebben gegeten,, allerhande allergieën nemen we er maar bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een plafond hoogte van 2,6m zie je de dampen alle richtingen uitgaan vooraleer ze de dampkap bereiken. De afstand is veel te groot om efficient te zijn. Om dan inderdaad nog maar te zwijgen over het onderhoud op die hoogte. Waarbij een trapladder niet altijd volstaat om dat die dampkap immers... exact boven uw kookplaat hangt.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets is zo hatelijk om moederziel alleen eten klaar staan te maken terwijl de rest (gasten, gezin,...) in een aanpalende kamer zitten.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal tachtig plussers stijgt al jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ziet er leuk uit maar daar houdt het ook mee op. De miserie die je hebt vooraleer je buiten aan't koken bent overtreft alle plezier dat je er aan hebt. Gelukkig kreeg ik mijn buitenkeuken destijds gratis van mijn buurman, die vertegenwoordiger was in die dingen. Als tegenprestatie omdat ik hem geholpen had bij wat reparatiewerken in de tuin. Als ik dat ding niet gekregen had, had ik het ook nooit gekocht. De plaats dat zo'n spel inneemt alleen al...
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die dingen heten niet voor niets "bewaar"-middelen eh?