Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2025, 12:57   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De beste dampkap is een buitenkeuken. Dus een extra deur voorzien tussen keuken en een buitenterras. Nadeel is soms de winterse temperatuur, maar dat is niks wat een deftige fles goede whisky niet kan oplossen.
Ik heb hier pas mijn +€3000 Kitchen Aid buitenkeuken verkocht wegens nooit gebruikt.

Ja hoor, op de juiste momenten is buiten koken best leuk tot je merkt dat je voor werkelijk het keinste prul naar binnen moet.
Of je moet al een volledig uitgeruste keuken buiten hebben met alle kookspullen, kruiden, potten en pannen en weet ik wat nog allemaal...
Oud 21 september 2025, 13:58   #42
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Afzuiging... (...)
Zie in ieder geval dat ge gemakkelijk aan de dampkap kunt.. ingebouwd in 't plafond oogt misschien strak, maar 't is meer gedoe met het reinigen ervan.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 14:08   #43
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Ik ben opgegroeid in een open keuken en heb afgelopen 45j nooit anders gekend. De nadelen die hier aangehaald worden ondervind ik hoegenaamd niet.. ik heb ook nog nooit gasten horen klagen over rommel.. enkel goede herinneringen aan gezellige avonden.

Weldra verhuis ik naar een huis met gesloten keuken, maar 't zal niet lang duren eer die muur eruit ligt en we de hele keuken vervangen.. Ik ervaar de interactie tussen diverse ruimten als een pluspunt waartegen 'wat zichtbare keukenchaos' niet opweegt..
Oud 21 september 2025, 14:33   #44
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb hier pas mijn +€3000 Kitchen Aid buitenkeuken verkocht wegens nooit gebruikt.

Ja hoor, op de juiste momenten is buiten koken best leuk tot je merkt dat je voor werkelijk het keinste prul naar binnen moet.
Of je moet al een volledig uitgeruste keuken buiten hebben met alle kookspullen, kruiden, potten en pannen en weet ik wat nog allemaal...
Buitenkeukens zijn een commerciële hype in gang gezet door tv-kookprogramma's waar de buitenkeuken van kop tot teen afgekuist wordt voor het programma begint, waar elke nodige pot en pan aanwezig zijn en waar de kok zijn ingrediënten allemaal netjes proper en goed afgewogen klaarliggen.. natuurlijk wil ik dat ook in mijnen hof.. maar als ik al zie hoe mijn tafel er buiten uitziet na een paar dagen niet gebruikt te zijn, dan krijgen ze aan mij geen buitenkeuken verkocht..

En vergeet 't niet: een buitenkeuken kunt ge per definitie niet afsluiten dus uw gasten zitten dan ook nog eens op al die rommel te kijken.. vreselijk!!
Oud 21 september 2025, 14:52   #45
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja vrijstaand apparaten en een praktische inrichting met werkbladen op de juiste plaats zoals naast het fornuis. En veel schuifladen, dat is altijd handiger.
Inderdaad.. een logisch opgestelde keuken werkt 't makkelijkst.. de volgorde van voedsel bereiden in gedachten houden bij het inrichten van de keuken dus.. en dan voldoende werkvlakken naast vuur & water.. en liefst alles voldoende ruim, maar zodanig opgesteld dat je een minimum aan stappen moet zetten om overal aan te kunnen.
Oud 21 september 2025, 16:03   #46
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voldoende uitgerust op buitenterras is vanzelfsprekend een must. Dat en voldoende lang en breed overhangend afdak als regen/wind bescherming waren destijds erg gewaardeerd.

Vandaag de dag in (hoogwaardige maar veel kleinere) schoendozen levend is dat alles verleden tijd.
Trouwens veel te warm hier tussen de tropic keerkringen om de geneugten van buitenkeukens met echte kolen-BBQ en grote frituurketel/wok dag in dag uit te waarderen. (Terrasdouches uitgezonderd.)
Ne mens kan niet alles hebben.
Oud 21 september 2025, 19:35   #47
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Waar is de tijd van de keuken met een stenen waterbak en een pomp? Een Leuvense stoof, eenvoud en we aten ook.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 01:37   #48
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Waar is de tijd van de keuken met een stenen waterbak en een pomp? Een Leuvense stoof, eenvoud en we aten ook.
Dat was de periode dat de kokkin de door jou -en voor de kerk- getrouwde keukenslavin, ditto algemene huismeid was.

Bedoel je die tijd?
Oud Gisteren, 06:15   #49
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat was de periode dat de kokkin de door jou -en voor de kerk- getrouwde keukenslavin, ditto algemene huismeid was.

Bedoel je die tijd?
Nu komt die kokkin moe thuis van haar werk, steekt een plastic bakje eten met chemische rommel en bewaarmiddelen in de microgolfoven . Voila ze hebben gegeten,, allerhande allergieën nemen we er maar bij.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:35   #50
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Zie in ieder geval dat ge gemakkelijk aan de dampkap kunt.. ingebouwd in 't plafond oogt misschien strak, maar 't is meer gedoe met het reinigen ervan.
Mijn vriend heeft een ingebouwde in het plafond.
Met een plafond hoogte van 2,6m zie je de dampen alle richtingen uitgaan vooraleer ze de dampkap bereiken.
De afstand is veel te groot om efficient te zijn.

Om dan inderdaad nog maar te zwijgen over het onderhoud op die hoogte. Waarbij een trapladder niet altijd volstaat om dat die dampkap immers... exact boven uw kookplaat hangt.
Oud Gisteren, 09:37   #51
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben opgegroeid in een open keuken en heb afgelopen 45j nooit anders gekend. De nadelen die hier aangehaald worden ondervind ik hoegenaamd niet.. ik heb ook nog nooit gasten horen klagen over rommel.. enkel goede herinneringen aan gezellige avonden.

Weldra verhuis ik naar een huis met gesloten keuken, maar 't zal niet lang duren eer die muur eruit ligt en we de hele keuken vervangen.. Ik ervaar de interactie tussen diverse ruimten als een pluspunt waartegen 'wat zichtbare keukenchaos' niet opweegt..
Hier hetzelfde idee.

Niets is zo hatelijk om moederziel alleen eten klaar staan te maken terwijl de rest (gasten, gezin,...) in een aanpalende kamer zitten.
Oud Gisteren, 09:37   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Nu komt die kokkin moe thuis van haar werk, steekt een plastic bakje eten met chemische rommel en bewaarmiddelen in de microgolfoven . Voila ze hebben gegeten,, allerhande allergieën nemen we er maar bij.
Zo slecht zal dat allemaal niet zijn.
Het aantal tachtig plussers stijgt al jaren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:39   #53
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buitenkeukens zijn een commerciële hype in gang gezet door tv-kookprogramma's waar de buitenkeuken van kop tot teen afgekuist wordt voor het programma begint, waar elke nodige pot en pan aanwezig zijn en waar de kok zijn ingrediënten allemaal netjes proper en goed afgewogen klaarliggen.. natuurlijk wil ik dat ook in mijnen hof.. maar als ik al zie hoe mijn tafel er buiten uitziet na een paar dagen niet gebruikt te zijn, dan krijgen ze aan mij geen buitenkeuken verkocht..

En vergeet 't niet: een buitenkeuken kunt ge per definitie niet afsluiten dus uw gasten zitten dan ook nog eens op al die rommel te kijken.. vreselijk!!
Daar draait het inderdaad om ja.

Het ziet er leuk uit maar daar houdt het ook mee op.
De miserie die je hebt vooraleer je buiten aan't koken bent overtreft alle plezier dat je er aan hebt.

Gelukkig kreeg ik mijn buitenkeuken destijds gratis van mijn buurman, die vertegenwoordiger was in die dingen. Als tegenprestatie omdat ik hem geholpen had bij wat reparatiewerken in de tuin.
Als ik dat ding niet gekregen had, had ik het ook nooit gekocht.
De plaats dat zo'n spel inneemt alleen al...
Oud Gisteren, 09:41   #54
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zo slecht zal dat allemaal niet zijn.
Het aantal tachtig plussers stijgt al jaren.
Die dingen heten niet voor niets "bewaar"-middelen eh?
Oud Vandaag, 14:37   #55
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een nieuwe keuken op komst.
Momenteel werken we nog vanaf een wit blad dus we kunnen nog alle kanten op.

Do and don'ts graag!

Wat heb jij (niet) in je keuken waar je spijt van hebt of waar je net heel blij mee bent?

Heb je een traditionele keuken of een tegenwoordig amper te passeren eiland-keuken?

Enz...
Inductieplaat met variabele zone genomen --> Wat een zever, als je pot een beetje te scheef staat kookt die gewoon niet meer. er ging toch niks boven mijn gewoon gasvuur eigenlijk, maar je we zitten er nu mee.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be