Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2005, 23:34   #41
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Nu nog problemen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht
UTRECHT - De politie heeft donderdagavond in Hoog Catharijne opgetreden tegen groepen Marokkaanse jongeren, die zich in groten getale in het Utrechtse winkelcentrum ophielden. Volgens een woordvoerder van de politie ging het om enkele groepen van veertig tot tachtig personen, in totaal minstens tweehonderd tot driehonderd man.

Onder hen waren diverse jongeren die zich eerst provocerend opstelden tegen het winkelend publiek en later tegen agenten die hen daarop aanspraken. Vervolgens keerden de groepen zich als geheel tegen de politie.

Om hier een eind te maken hielden enkele tientallen agenten een zogenoemde veegactie. Daarbij werden honden en de wapenstok ingezet. Volgens de zegsman van de politie is er echter weinig geweld gebruikt. De politie hield acht personen aan. Onder hen waren volgens de politie ook veel jongeren van buiten Utrecht. Wat precies de reden van hun aanwezigheid in Hoog Catharijne was, is de politie niet duidelijk...

Uitgegeven door NU : 21 januari 2005 07:04

Het doet mij allemaal een beetje denken aan toestanden van Borgerhout.
Het is allemaal nog olie bij op het vuur gaan gieten... GOE BEZIG !!!!!!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 22 januari 2005 om 23:36.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:21   #42
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Wat voor soort boeken?

Moslims waren in de middeleeuwen verdraagzamer dan Christenen...
In de door Christenen veroverde gebieden werden alle moslims vermoord.
In de door moslims veroverde gebieden mochten Christenen en Joden leven.

Nu echter misbruiken de mensen de Islam en is het ''Christendom'' verdraagzamer maar voor hoe lang dat is de vraag.
Het blauwe deel is totale nonsens, lees de geschiedenis van Zuid-Spanje er maar eens op na, daar zijn in dezelfde periode als de laatste kruistochten door Moslims kerken en volledige dorpen in brand gestoken, ten tweede zie ik niet in hoe de middeleeuwen verband houden met de situatie van vandaag, tenslotte wisten de mensen die op kruistocht gingen niets over hun vijand en kon men deze mensen indoctrineren en aanzetten tot onverantwoordelijke misdaden, in onze moderne informatiemaatschappij kan men echter nog moeilijk zeggen dat men niet weet hoe men leeft in de westerse wereld en dus is er geen enkele moslim die zich hier vestigt die kan zeggen dat hij de regels en/of gewoonten van ons land niet kent. Dat is dus al een onmiskenbaar verschil met de kruistochten en daarom zijn deze twee gebeurtenissen totaal niet vergelijkbaar.

Je vraagt je ook af hoe lang het christendom nog verdraagzaam blijft, wel ik zal je vraag beantwoorden, zolang de islam het toellaat, elke moslim heeft het recht om gebruik te maken van de godsdienstvrijheid maar tegenwoordig wordt er meer misbruik dan gebruik van gemaakt en je zal moeten begrijpen dat de publieke opinie dat niet blijft slikken, korter gezegd de moslims hebben in Europa geen enkele reden om te klagen over de christenen andersom is het echter een andere zaak.

Btw. voor de mensen die zich afvroegen waarom ik zolang niet op dit forum heb gereageerd, ik ben enkele maanden in het buitenland geweest (vrij onverwacht) en daar had ik niet veel vrije tijd voor dit forum.
Oud 23 januari 2005, 17:29   #43
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Vanuit Christelijke hoek??? Man leef jij nog in de middeleeuwen???
Nee zeker niet. Maar het is nog niet zolang geleden dat we de last van het "christendom" van ons af hebben gegooid. Tot ergens vlak na WO2 was de wil van de pastoor wet. En bepaald voor een groot stuk hoe de mensen van toen dachten. Spreek daar eens over met je grootouders....Of praat eens met een oostfronter over hoe de pastoor die jongens met een kluitje in het riet naar rusland stuurde om te gaan vechten tegen de demonische communisten....

En als we toch alles wat bruin ziet en van noord-afrika komt bestempelen als moslim, dan zie ik niet in waarom wij ons bange blanke soort niet als christenen mogen beschouwen, veel van wat we doen en zeggen komt voort uit die indoctrinatie door het vaticaan. Gelukkig zijn wij er van verlost, wat niet gezegd kan worden van een groot deel van de westerse wereld.

Laatst gewijzigd door spaz322 : 23 januari 2005 om 17:30.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 21:40   #44
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Imponderabilia: ... tenslotte wisten de mensen die op kruistocht gingen niets over hun vijand en kon men deze mensen indoctrineren en aanzetten tot onverantwoordelijke misdaden ...
Dit komt mij ook in deze "moderne" tijd niet onbekend voor; hoeveel "incidenten" zijn nodig om te kunnen spreken van OORLOG? Lees de koran.
Oud 23 januari 2005, 22:07   #45
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

De enige goede moslim is een ex-moslim.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 23:01   #46
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Je vraagt je ook af hoe lang het christendom nog verdraagzaam blijft, wel ik zal je vraag beantwoorden, zolang de islam het toellaat, elke moslim heeft het recht om gebruik te maken van de godsdienstvrijheid maar tegenwoordig wordt er meer misbruik dan gebruik van gemaakt en je zal moeten begrijpen dat de publieke opinie dat niet blijft slikken, korter gezegd de moslims hebben in Europa geen enkele reden om te klagen over de christenen andersom is het echter een andere zaak.
Wat een nonsens(nu we er toch een kleurenspelletje van maken), je leeft echt in een zwart-wit wereld. Bij een conflict heeft nooit een groep meer schuld dan een ander.

Ten eerste tuurlijk zijn er dorpen afgebrand dat is gewoon oorlog (gruwelijk dus), maar na een oorlog hoeft niet de hele bevolkingsgroep uitgemoord te worden?

Ik heb ''Christenen'' tussen haakjes gezet want Christenen zijn alles behalve
verdraagzaam ik heb het over de ex-christenen in Europa.

Waarom zou een moslim niets te klagen hebben, als er een mongool denkt voor God te spelen wordt gelijk een hele groep daarvoor schuldig geacht en dan beginnen we nog niet over het opkomend nazisime.... de leuke ideeën van etnische zuiveringen enz.

Maar het is voor jou vast leuker om te denken, alles is de schuld van die slechte moslims.

Als jij een VB'er bent kan jij hierop antwoorden?

Citaat:
Weer een overeenkomst, Joden werden als slechte mensen gezien...
In de Kerken werd ook vaak ook negatief gepraat over hen.

Nadat alle moslims zijn vermoord zie ik het al voor me dat vele vlamingen zullen zeggen ''Ach, wat een erge moorden, wat onmenselijk''.

Ook is dit mij opgevallen, als nazi's zich negatief over homo's uitlaten dan krijg je al reacties van vele Vlaams Belangers als ''domme nazi'' ''Hitler aanbidder'' enz.
Maar als onze lieve nazi's het hebben over moslims of etnische zuivering dan blijft het ijzingwekkend stil stil in de Vlaams Belangse hoek. Waarom?
Zijn jullie het toch stiekem met hun eens en ga jullie na een etnische zuivering zeggen ''Wat gruwelijk''
Kan iemand een antwoord hierop geven?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 23:01   #47
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige goede moslim is een ex-moslim.
Zo ken ik er ook een paar, alleen ik verlaag me niet tot uw discussie niveau.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 23 januari 2005 om 23:02.
Oud 24 januari 2005, 19:18   #48
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat een nonsens(nu we er toch een kleurenspelletje van maken), je leeft echt in een zwart-wit wereld. Bij een conflict heeft nooit een groep meer schuld dan een ander.

Ten eerste tuurlijk zijn er dorpen afgebrand dat is gewoon oorlog (gruwelijk dus), maar na een oorlog hoeft niet de hele bevolkingsgroep uitgemoord te worden?

Ik heb ''Christenen'' tussen haakjes gezet want Christenen zijn alles behalve
verdraagzaam ik heb het over de ex-christenen in Europa.

Waarom zou een moslim niets te klagen hebben, als er een mongool denkt voor God te spelen wordt gelijk een hele groep daarvoor schuldig geacht en dan beginnen we nog niet over het opkomend nazisime.... de leuke ideeën van etnische zuiveringen enz.

Maar het is voor jou vast leuker om te denken, alles is de schuld van die slechte moslims.

Als jij een VB'er bent kan jij hierop antwoorden?
Als er iets nonsens is dan is het wel het eerste deel van je quote, namelijk dat bij een conflict de ene groep nooit meer schuld heeft dan de andere, waren de geallieerden dan even schuldig aan W.OII als de Nazi's? Om over de situatie in ex-Joegoslavie nog maar te zwijgen waar vele etnische groepen in een conflict terecht zijn geraakt zonder dit te hebben uitgelokt.

Ten tweede haalde ik alleen maar aan dat moslims die aanslagen plegen goed genoeg weten dat de Westerse wereld hun geloof niet bedreigd wat in de tijd van de kruistochten niet zo was (daarmee wilde ik alleen maar aantonen dat de vergelijking kruistochten <--> heden niet opgaan).

Ten derde ik ben zeker geen Vlaams Blokker, maar ik ben wel een sociaal mens en ik hekel net als vele andere rechtgeaarde Vlamingen de arrogante mentaliteit van de meerderheid van de Marokaanse gemeenschap zowel in het binnenland als in het buitenland (vb. de optocht na de recente gebeurtenis in Nederland, waar honderden mensen op straat komen voor een crimineel die omgekomen is tijdens het plegen van een misdaad).

Omdat ik geen VB'er ben antwoord ik dus ook niet op dat laatste tekstje.
Oud 24 januari 2005, 19:37   #49
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Als er iets nonsens is dan is het wel het eerste deel van je quote, namelijk dat bij een conflict de ene groep nooit meer schuld heeft dan de andere, waren de geallieerden dan even schuldig aan W.OII als de Nazi's? Om over de situatie in ex-Joegoslavie nog maar te zwijgen waar vele etnische groepen in een conflict terecht zijn geraakt zonder dit te hebben uitgelokt.
Hier nog een paar dingen wat de geallieerden fout hebben gedaan
1 Verdrag van Versailles
2 gedoogbeleid, duitsland mocht alles en iedereen binnenvallen

Tuurlijk is het(schuld) niet altijd precies evenveel, maar om nou meer dan 90% van de schuld aan de moslims te geven.
Waarom werd er in de jaren '60 alles aan gedaan om de nieuwkomers geen Nederlands te leren? En nu hoor je nog vaak van: '' Je woont hier al 40 jaar''. Lekker handig in een buurt zetten met allemaal mensen van dezelfde cultuur er alles aan doen om ze geen Nederlands te leren en nu zeveren.

Citaat:
Ten tweede haalde ik alleen maar aan dat moslims die aanslagen plegen goed genoeg weten dat de Westerse wereld hun geloof niet bedreigd wat in de tijd van de kruistochten niet zo was (daarmee wilde ik alleen maar aantonen dat de vergelijking kruistochten <--> heden niet opgaan).
Als je alleen uithaalde naar aanslagplegers dan ben ik het wel grotendeels met je eens, maar veel mensen zien Bush als de huidige ondernemer van de kruistochten en hij is wel degelijk christen. Dus Christelijk terreur bestaat wel.

Citaat:
Ten derde ik ben zeker geen Vlaams Blokker, maar ik ben wel een sociaal mens en ik hekel net als vele andere rechtgeaarde Vlamingen de arrogante mentaliteit van de meerderheid van de Marokaanse gemeenschap zowel in het binnenland als in het buitenland (vb. de optocht na de recente gebeurtenis in Nederland, waar honderden mensen op straat komen voor een crimineel die omgekomen is tijdens het plegen van een misdaad).
Er zijn genoeg normale criminelen.
Maar dit over het tasjesdief gezever de laaste dagen, Als de dief een Nederlander en de moordenaar een Marokkaan was geweest durf ik er op te wedden dat er ook stille tochten gehouden zouden worden en jou reactie zou dan totaal anders zijn.

P.S. Ik heb nog steeds geen normaal antwoord gekregen op mijn vragen (door een VB'er) ik wacht nog steeds.
Oud 24 januari 2005, 20:04   #50
imponderabilia
Schepen

Standaard

Citaat:
Hier nog een paar dingen wat de geallieerden fout hebben gedaan
1 Verdrag van Versailles
2 gedoogbeleid, duitsland mocht alles en iedereen binnenvallen

Tuurlijk is het(schuld) niet altijd precies evenveel, maar om nou meer dan 90% van de schuld aan de moslims te geven.
Waarom werd er in de jaren '60 alles aan gedaan om de nieuwkomers geen Nederlands te leren? En nu hoor je nog vaak van: '' Je woont hier al 40 jaar''. Lekker handig in een buurt zetten met allemaal mensen van dezelfde cultuur er alles aan doen om ze geen Nederlands te leren en nu zeveren.

Als je alleen uithaalde naar aanslagplegers dan ben ik het wel grotendeels met je eens, maar veel mensen zien Bush als de huidige ondernemer van de kruistochten en hij is wel degelijk christen. Dus Christelijk terreur bestaat wel.

Er zijn genoeg normale criminelen.
Maar dit over het tasjesdief gezever de laaste dagen, Als de dief een Nederlander en de moordenaar een Marokkaan was geweest durf ik er op te wedden dat er ook stille tochten gehouden zouden worden en jou reactie zou dan totaal anders zijn.

P.S. Ik heb nog steeds geen normaal antwoord gekregen op mijn vragen (door een VB'er) ik wacht nog steeds.
Het is nonsens om te zeggen dat er alles werd aan gedaan om de mensen GEEN Nederlands te leren en ze op die manier dom te houden. Het is wel waar dat de mensen geen Nederlands werd aangeleerd en dat dat een fout is, doch nooit werden zij ontmoedigd om Nederlands te leren. Dit is echter geen excuus voor het wansmakelijke rascistische gedrag van allochtonen van de tweede en derde generatie, die hier allemaal school hebben gelopen, deze mensen/jongeren zijn rascistisch t.o.v. de Vlamingen, hetgeen ze blijkbaar niet beseffen is dat ze zich wel in een land bevinden waar dat niet wordt geaprecieerd. Het samenscholen van vreemdelingen in bepaalde wijken is geenzins door de staat geregeld, het is echter een soort van natuurlijke gang van zaken dat je in het buitenland op zoek gaat naar mensen die dezelfde moedertaal spreken en dezelfde culturele achtergrond hebben.
Ten tweede verwijs jij (net als vele anderen) steeds naar Bush doch moet je weten dat Bush een lijst bondgenoten heeft (in Irak) die ik hier niet ga typen omdat dit te langdradig zou zijn als dat allemaal terroristen zijn dan zijn er heel wat democratisch verkozen terroristen aan de macht in de wereld, ik vind de vergelijking Bush <--> terrorist niet opgaat, doch hier gaat het niet over in deze discussie.
[qoute] Er zijn genoeg normale criminelen.
Maar dit over het tasjesdief gezever de laaste dagen, Als de dief een Nederlander en de moordenaar een Marokkaan was geweest durf ik er op te wedden dat er ook stille tochten gehouden zouden worden en jou reactie zou dan totaal anders zijn. [/quote]
In de eerste plaats kwam die "tasjesdief" net van de rechtbank waar hij in beschuldiging werd gesteld voor gewapende overval, een echte crimineel dus. Dat er mensen voor zo iemand op straat komen geeft een fout signaal en dit zou zeker door Belgen niet gedaan worden. De allochtone gemeenschap heeft echter met die optocht het signaal gegeven dat zij meer respect hebben voor een crimineel dan voor de Nederlandse wet, waarvan ik en vele andere mensen akte hebben genomen.
Oud 24 januari 2005, 20:37   #51
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
[qoute] Er zijn genoeg normale criminelen.
Niet om de marokkanen te beledigen ofzo, maar mijn zin moest zijn ''Er zijn genoeg noramle marokkanen'' i.p.v. ''er zijn genoeg normale criminelen''
Oud 24 januari 2005, 20:42   #52
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nonsens om te zeggen dat er alles werd aan gedaan om de mensen GEEN Nederlands te leren en ze op die manier dom te houden.
Het is toch duielijk zo, dat het als een gevaar werd gezien dat als de gastarbeiders Nl's gingen leren. Straks vroegen ze nog noor sociale voorzieningen?
Er is in die tijd echt geprobeerd om mensen geen Nederlanders te leren, geloof het of niet.

Citaat:
De allochtone gemeenschap heeft echter met die optocht het signaal gegeven dat zij meer respect hebben voor een crimineel dan voor de Nederlandse wet, waarvan ik en vele andere mensen akte hebben genomen.
Waarom alle allochtonen over één kam scheren, waarom alle marokkanen over één kam scheren?

De conclusie is gewoon dat die persoon is vermoord en een herdenking mag.
Oud 24 januari 2005, 21:14   #53
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch duielijk zo, dat het als een gevaar werd gezien dat als de gastarbeiders Nl's gingen leren. Straks vroegen ze nog noor sociale voorzieningen?
Er is in die tijd echt geprobeerd om mensen geen Nederlanders te leren, geloof het of niet.

Waarom alle allochtonen over één kam scheren, waarom alle marokkanen over één kam scheren?

De conclusie is gewoon dat die persoon is vermoord en een herdenking mag.
Met alle respect, Sinan, geloof ik dat U verkeerd bent...
Het wordt hoog tijd dat de moslims (en meer bepaald de Marikkanenen) een signaal geven dat ze deel weensen uit te maken van de gemeenschap, waar ze zoveel kansen heeft gekregen?

Vindit U persoonlijk dat U in Nederland niet voldoende kansen heeft gehad?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 08:01   #54
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Vindit U persoonlijk dat U in Nederland niet voldoende kansen heeft gehad?
Ikke wel hoor,genoeg kansen van mijn ouders van mijn school enz. en ik heb de meeste benut, maar ik dan ook hier geboren.

Zoals ik al zei, als je de ouders niet genoeg kansen geeft, kunnen ze de kinderen ook niet goed opvoeden...

Men heeft in het begin een fout gemaakt en dat heeft men (nog) niet kunnen herstellen.

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat de moslims (en meer bepaald de Marikkanenen) een signaal geven dat ze deel weensen uit te maken van de gemeenschap, waar ze zoveel kansen heeft gekregen?
Dat doen vele moslims al, dacht ik
Ja en ik ben het met je eens dat de straatjogeren dat ook moeten doen.
Alles begint bij de opvoeding
Groeten Sinan

Laatst gewijzigd door sinan123 : 25 januari 2005 om 08:06.
Oud 25 januari 2005, 13:50   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikke wel hoor,genoeg kansen van mijn ouders van mijn school enz. en ik heb de meeste benut, maar ik dan ook hier geboren.

Zoals ik al zei, als je de ouders niet genoeg kansen geeft, kunnen ze de kinderen ook niet goed opvoeden...
Waarom kregen uw ouders wel kansen en andere ouders niet ?
Het gaat niet alleen om kansen krijgen maar ook ze (willen) benutten.
Vergeet niet dat ten tijde van de aankomst van uw ouders er ook nog analfabetische autochtonen rondliepen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 15:36   #56
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Waarom kregen uw ouders wel kansen en andere ouders niet ?
Het gaat niet alleen om kansen krijgen maar ook ze (willen) benutten.
Vergeet niet dat ten tijde van de aankomst van uw ouders er ook nog analfabetische autochtonen rondliepen.
Dat klop Bob,
En als ik nu zie welke posities de kinderen/kleinkinderen van deze autochtonen momenteel bekleden, dan is dat onvoorstelbaar...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:37   #57
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klop Bob,
En als ik nu zie welke posities de kinderen/kleinkinderen van deze autochtonen momenteel bekleden, dan is dat onvoorstelbaar...
Dus uw conclusie?
Oud 26 januari 2005, 17:20   #58
imponderabilia
Schepen

Standaard

Ik denk dat Sinan een grote misvatting heeft, namelijk dat de allochtonen in de jaren 60 naar europa zijn gehaald om te werken als slaven zonder rechten en ondergeschikt aan de Belgische en de Nederlandse werknemers en werkgevers, en dat o niet uit die rol te kunnen komen hen zeker geen Nederlands werd aangeleerd. Dat beeld beste Sinan is helemaal fout, de gastarbeiders zijn in ons land gekomen omdat er werk teveel was (in 1964 waren er in Belgie 30.000 werklozen waarvan +\- 97% werkonbekwamen). Je hebt gelijk wanneer je zegt dat de staat het nagelaten heeft de allochtonen van de eerste generatie actief op te zoeken en Nederlands te leren, je slaat de bal echter volledig mis wanneer je beweert dat de staat ooit zou hebben willen verhinderen dat allochtonen onze taal leerden, als je dat gelooft geloof je in een pertinente leugen, bewijs hiervan de mensen van de eerste generatie die wel lessen Nederlands hebben gevolgd (zelfs ingericht door de staat).

Dan over de overreden crimineel. Laat mij eerst iets duidelijk stellen, in deze zaak zijn beide personen schuldig, zowel de vrouw die de man heeft overreden als de man die door zijn misdaad aanzet heeft gegeven tot heel het gebeuren. En daar komen we tot de clew van heel het verhaal, die man is enkel en alleen maar gestorven ten gevolge van een criminele daad die hijzelf stelde, sorry maar daar kan en mag geen medeleven mee betuigt worden, die man heeft tenslotte zelf aanleiding gegeven tot zijn dood door criminele feiten te plegen, dat staat als een paal boven water. Wanneer er een deel van de Marokaanse gemeenschap het nodig vindt om voor zo een figuur de straat op te gaan welja dan vind ik (en samen met mij de meerderheid van de bevolking) dat die mensen een verkeerd signaal geven naar de autochtone bevolking toe, zij geven het signaal dat een crimineel van eigen volk die sterft door toedoen van zijn eigen criminele daden toch nog respect verdient als enig ander mens, wel als je die boodschap geeft dan geef je de boodschap dat iedereen maar beter crimineel wordt en maar op doet, want je wordt toch evenveel gewardeerd (of zelfs nog meer) dan iemand die sterft op een normale manier (de eerste optocht voor een Marokaans(e) gepensioneerde die overlijdt aan een hartinfarct moet ik nog zien).
Oud 28 januari 2005, 01:08   #59
imponderabilia
Schepen

Standaard

En toen was het stil...
Oud 28 januari 2005, 06:37   #60
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Sinan een grote misvatting heeft, namelijk dat de allochtonen in de jaren 60 naar europa zijn gehaald om te werken als slaven zonder rechten en ondergeschikt aan de Belgische en de Nederlandse werknemers en werkgevers, en dat o niet uit die rol te kunnen komen hen zeker geen Nederlands werd aangeleerd.
Ik heb nergens slaaf gezegd, ik zei alleen dat de integratie-politiek onjuist was en nu kunnen we dat goed zien en er wordt toch wel alles aan gedaan om ze geen Nederlands te leren.

Citaat:
Dan over de overreden crimineel. Laat mij eerst iets duidelijk stellen, in deze zaak zijn beide personen schuldig, zowel de vrouw die de man heeft overreden als de man die door zijn misdaad aanzet heeft gegeven tot heel het gebeuren.
Tot zover ben ik het met je eens.

Citaat:
En daar komen we tot de clew van heel het verhaal, die man is enkel en alleen maar gestorven ten gevolge van een criminele daad die hijzelf stelde, sorry maar daar kan en mag geen medeleven mee betuigt worden, die man heeft tenslotte zelf aanleiding gegeven tot zijn dood door criminele feiten te plegen, dat staat als een paal boven water.
Belachelijk, criminelen mogen ook herdacht worden...

Citaat:
want je wordt toch evenveel gewardeerd (of zelfs nog meer) dan iemand die sterft op een normale manier (de eerste optocht voor een Marokaans(e) gepensioneerde die overlijdt aan een hartinfarct moet ik nog zien).
Dan hebben we elke dag een optocht. Toch gaat het hier om doodslag en het mag herdacht worden.
Trouwens de mensen die medeleven betuigden waren vooral famillie of vrienden.
Wil jij nu zeggen dat zij hun vriend/zoon/broer(tje) niet mogen herdenken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be