![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor een staatsnationalist is de staat eeuwig en ondeelbaar, m.a.w. de staat primeert op de wil van het volk en niet omgekeerd. Volkssoevereinisme is een taboe, en in het verlengde daarvaan is meer autonomie ook een taboe. Dus als in een onafhankelijk Vlaanderen bvb West-Vlamingen meer autonomie willen zal een staatsnationalist dat niet toestaan.
Het is ook gekoppeld aan chauvinisme en patriottisme. Het verheerlijken van de staat, je eigen staat meerderwaardig achten aan andere, enz. |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wat met de staat eerst en dan het volk? |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Waarom is dat een vreemde definitie voor een nationalist? Misschien ben ik wel een ander type nationalist dan jij? Ik ben me ervan bewust dat er veel nationalisten zijn die culltuur en volk zien als een statisch iets, maar ik doe dat nu eenmaal niet. Wat Marokko hier mee te maken heeft snap ik niet. Misschien behoren die mensen voor jou niet tot het Vlaamse volk, voor mij doen ze dat wel, althans als ze dat willen. Als zij meer autonomie eisen of zichzelf uitroepen tot volk moet dat natuurlijk een draagkracht hebben. Dat zullen ze nooit hebben en realistisch gezien kan je moeilijk enkele wijken meer autonomie verschaffen. Ze hebben een andere cultuur, maar daarom ben je nog geen volk. Als ze ooit bvb. een groot draagvlak hebben en een duidelijke geografische eenheid vormen, als ze zichzelf zien als een ander volk en als ze zich schikken naar bepaalde democratische en ethische normen dan kunnen ze althans voor mij meer autonomie krijgen. De rand valt helemaal niet te vergelijken. In die rand leven toch nog steeds veel Vlamingen, die mensen hebben ook recht tot spreken. Dat er trouwens zo veel mensen Franstalig zijn is het gevolk van de arrogantie van een rijke klasse en het taalimperialisme van bepaalde Franstaligen. Maar je moet m'n voorbeeld over West-Vlaanderen nu niet ontwijken en ook niet de vraag of voor jou de staat eerst komt en dan pas het volk. Voor mijn part mag je staatsnationalist zijn, maar besef dan wel goed tegen wie de Vlaamse Beweging strijd voert. Als je consequent wil zijn heul je niet mee met staatsnationalisten en neem je hun methodes niet over. Als je consequent wil zijn gun je ook anderen die meer autonomie eisen hun vrijheid (binnen het mogelijke). Samenwerken met Franse staatsnationalisten getuigt van weinig idealisme maar wel van veel opportunisme, want die Frans staatsnationalisten gunnen namelijk de streken en volkeren die binnen Frankrijk meer autonomie eisen helemaal niets. |
|
![]() |
![]() |
#53 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Als nationalist moet je ook zorgen voor de komende generaties en niet alleen aan je eigen denken! Citaat:
Citaat:
Trouwens wie werkt er samne met de franse staatsnationalisten? Eerst had je het over bewondering voor Le Pen en nu begin je over samenwerken? Of heb je over de technische fractie die ooit bestaan heeft in het Europees Parlement? Moet ik je uitleggen waarvoor die "technisch" staat voor fractie? |
||||||||
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk je nu echt dat er over 100 of 200 jaar nog steeds dezelfde volkeren zijn, dezelfde culturen? En wat met dat de staat eerst komt en dan de burger. |
|||||
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |