![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
waarom moet ik mee betalen voor de uitkering voor gehandicapten ? Waarom moet ik nu nog meebetalen voor werkloosheidsuitkeringen ? Waarom moet ik meebetalen voor pensioenen ? Waarom moet ik meebetalen voor werken in antwerpen, limurg, .. ? ik passeer daar nauwelijks. Waarom moet ik meebetalen aan humanitaire acties in het buitenland ? |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() Jan Decleir: "de politiek hoeft zich niet te moeien"
Ja wadde, als de politiek zich niet mag moeien well dan moet er ook geen geld van de staat gegeven worden. T'is verdomme het zelvde als: Die president die geen verandwoording wil geven voor de milioenen euro die hij (jaarlijks) krijgt van Belgie en Verofstad vindt het nog goed ook!!!!!!!!!!! Zijn ze nu verdomme nog niet geleerd? Geef verdekke geld aan sholen die naar ondwikkelingslanden willen gaan bouwen! De Don Bosco sholen hebben dit jaarlijks gedaan en met resultaat. Maar ja ik veronderstel dat elke politieker wel zijn "pot de vin" moet hebben van tijd tot tijd!!!!!!!! Dit beste mensen is het resultaat van jaren lange laxhijd van Belgie. We geven geld en ze spuwen in uw gezicht en dit op alle vlakken. Dit beste mensen moet ge uw goed realiseren! Ze lachen de werkende mens uit!! Ik geef ook geld aan goede doelen maar ik will niet dat Belgie IN MIJN ZAKKEN gaat zitten om goede doelen te sponsoren!!!!!!!! Stukske hipocriet!!!! |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() justme
tjah, waarom moet ik mee betalen voor de subsidie van Agalev of het vlaams belang ? (Voor de democratie) waarom moet ik mee betalen voor de uitkering voor gehandicapten ? (Omdat gij dat nog kunt worden wanneer ge het niet verwacht) Waarom moet ik nu nog meebetalen voor werkloosheidsuitkeringen ? (Omdat gij ook op straat kunt staan van vandaag op morgen) Waarom moet ik meebetalen voor pensioenen ? (Dat vraag ik mij ook af) Waarom moet ik meebetalen voor werken in antwerpen, limurg, .. ? ik passeer daar nauwelijks. (Goei vraag ) Waarom moet ik meebetalen aan humanitaire acties in het buitenland ? (Omdat de ministers hun zakken kunnen vullen met "geschenkjes") |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij betaald voor de partij waar gij voor gestemd hebt Citaat:
Kunstenaars kunnen best voor zichzelf zorgen, desnoods gaan ze maar in de industrie werken. Citaat:
Waarom betaalt ge een brandverzekering ? Citaat:
Voor mijn hobby betaald ge echter niets, die betaal ik zelf. |
||||
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest mag verwacht worden dat al degenen die betalen democratisch kunnen beslissen voor wat ze betalen, en hoeveel. En dat is nu juist het probleem, zeker als het om de gesubsidieerde media (oa toneel) gaat. Hier is het gewoonweg een 10% van de bevolking (pc en het establishment) die bepalen wat de andere 90% moeten en mogen goed vinden. Nu, als ge pleit voor minder staatstussenkomst, volledig akkoord, maar dan ook in de media. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Elitair
Oh nee, niet weer dat antediluviaanse gezeik over elitaire kunst. Vlaams Belanger laat volkseigen scheet en hop, op de voorpagina’s. En hop, opiniestukken. En hop, bezoekersaantallen. Optellen, aftrekken, delen, lijsten, tabellen, hoeveel volk komt waar en wanneer. En vernieuwing hier en volksmond daar. En natuurlijk het geld uit onze zak. En bla bla bla. Weer een dee-batje. Weer dat onnoemelijke gezemel. Door lieden die beter weten, maar gegijzeld zijn door de Sisyfusarbeid van de nuance. Kunst IS elitair. Punt. Ook FC De Kampioenen is dat op zijn manier: alleen voor de domsten. Iemand Philip Dewinter gezien, hoe hij in Terzake naar Visionair België liep te kijken voor de gewillige, onderdanige, op zijn knieën kruipende camera? Hij wist niet eens naar welke tentoonstelling hij ging. En dan het pertinente onvermogen, de manifeste onkunde, de puberale trots op de eigen onbenullige inzichten. Niets zo elitair als de pauwenstaart over de eigen onwetendheid. Een wereld zonder elitaire kunst. Schaf maar af. De grauwheid, de modder, het eigen nat eerst. En de kouwe kak. “De Antwerpenaren zijn bang voor Het Toneelhuis. Ze vrezen dat ze zich in de zaal zullen doodergeren.” Prima zo. Hoe dodelijker de ergernis, hoe beter. En kust na mor allemôal maan kloêten. Een wereld zonder elitaire kunst. Niets dan het drijfzand van de dagelijksheid. De beerput van ons gebeuzel. De detailhandel van onze nesterij. Het eigen geboetseer met de achtertuinklei eerst. Dat hier en daar nog een kunstenaar die niet verkocht is aan de woekerhandel, dat ergens nog een stuk of wat elitairen, volkomen parasitair, een onbegrijpelijk hemels geluid maken, een heelal van zinnen scheppen dat mijn verstand van aardslak te boven gaat, dat ergens nog iemand broedt op het sublieme, aanwezig in het uitdijende wereldrijk van de domheid – en dat ik daarvoor mág betalen. Belasting op mijn en uw middelmaat. Onvermogenstaks. De hemel zij geprezen. Bernard Dewulf Laatst gewijzigd door Yossarian : 11 maart 2005 om 18:08. |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Grappig eigenlijk, dat net zij beginnen te zeuren over die subsidies, terwijl ze zélf het meest gesubsidieerde theater van Vlaanderen zijn.
- Greetz, la Principessa |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat: