Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2002, 15:13   #41
Anonymous
Partijlid

Standaard

De nazi's waren ook voorstanders van euthanasie...
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 10:32   #42
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Een zeer kwetsbaar gegeven.Velen hebben de mening wanneer het zover is maak er maar een eid aan. Persoonlijk heb ik het ongeluk gehad om mijn moeder op tamelijke jonge leeftijd aan een terminale ziekte te verliezen. Diverse malen vroeg zij,na vele aanvallen van helse pijnen en een intense twijfel aan het al of niet,een einde eraan te maken. Om eerlijk te zijn was ik één van diegenen die het eerst stond te roepen wanneer het bij mij zo zou zijn er een eind aan te maken. Hoe gek het ook klinkt maar ik wou haar wensen toch niet inwillegen. Hypocriet of pure angst om iemand te verliezen? Het zit in onze genen ingeboren om verlies als iets heel ernstigs te nemen en zeker een leven. Andere mensen (sommige stammen) zien de dood als een verlossing. Ook bepaalde geloofsovertuigenden hebben die inzicht. Diegenen die het kunnen om euthanasie te aanvaarden en te laten uitvoeren zijn personen met enorm veel moed.Onze levenswijze(Westen) is gebouwd op :in sstand houden van het leven en word de dood geliëerd met pijn,afzien,bepaalde waanideeën(hemel en hel) en een imens verlies.
Ook als men over de dood praat wordt men met een schin oog bekeken en aanzien als een negativo. Een enorm taboe heerst er op dit onderwerp.We moeten dringend ons standpunt daarover wijzigen.De geboorte en de dood eerder zien als een cyclus.De jeugd van jongs af ermee confronteren en niet als een negatief gegeven. Het is uiteraard pijnlijk iemand plotseling te verliezen bij een plotse ziekte of ongeval.
Pas wanneer het idee over leven en dood wordt herzien kan men vlugger een oordeel scheppen over euthanasie
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 15:41   #43
wauwelaer
Lokaal Raadslid

wauwelaer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous Bekijk bericht
De Nazis hadden een heel ander doel voor ogen dan waar het hier omgaat. Ik vind het etisch onverantwoord om een mensenleven te vernietigen. De politici hebben goed praten. Maar of zij gelukkig zijn als voor een keuze komen te staan, wil ik hun bittere tranen wel eens zien vloeien.
Ook een ministers, rechters en uitvoerenden kunnen niet vluchten als de rekening wordt gepresenteerd.
wauwelaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 15:50   #44
Zam
Burger

Zam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lucien Bekijk bericht
Deze week staat het wetsontwerp euthanasie op de agenda van de kamer. Persoonlijk ben ik een voorstander van een wettelijke regeling van euthanasie. Eigenaardig genoeg vind ik op de site nergens enig spoor over euthansie.
Bedankt voor de mededeling, ik zal uitkijken naar het resultaat. Ik ben persoonlijk ook voorstander van wettelijke euthanasie. Iedereen beschikt over het recht zijn leven te eindigen. Tenslotte hebben we niet gekozen om te leven in eerste instantie.

http://www.directdemocracy.be
Zam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 16:21   #45
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous Bekijk bericht
Ja, en ook voor goede snelwegen.

Overigens vind ik euthanasie iets waar je ver van te voren voor mag tekenen, en dat niemand anders behalve jijzelf daarover kan beslissen.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 11:31   #46
wauwelaer
Lokaal Raadslid

wauwelaer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ja, en ook voor goede snelwegen.

Overigens vind ik euthanasie iets waar je ver van te voren voor mag tekenen, en dat niemand anders behalve jijzelf daarover kan beslissen.
Dat is het punt. Maar of daarmee de problemen zijn opgelost, trek in twijfel. Het zijn de nabestaanden of naaste familieleden die deze zware last moet dragen. Een verre buitenstaander zal het geen biet interesseren, totdat een noodlot hem/haar zal treffen.
Als ik zijdelings een link leg naar het omstreden proces van Lucy de B. in den Haag; zij is onterecht veroordeeld omdat er onvoldoende bewijsmateriaal was. Als de naaste familie van deze patienten ingestemd hadden, en na het post overlijden zich hebben beroepen op de gewetenswroeging Dan zouden de familieleden opnieuw verhoord moeten worden. En zijn er in het ziekenhuis juridische fouten gemaakt, dan moet het ziekenhuis zich verantwoordelijk moeten stellen.
Wie speelt wie de bal om de verantwoordelijkheid? Dus het Ministerie van Justitie moet een forensisch onderzoek < in zoverre de overleden mensen niet gecremeerd zijn> instellen naar de precisie van de doodsoorzaak. Bovendien moet het het ziekenhuis als de familieleden opnieuw in verdenking stellen. Want de Minister van Justitie is altijd verantwoordelijk omdat het als laatste de Wet op de Euthanasie moet ondertekenen .

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 22 juli 2008 om 11:38.
wauwelaer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be