![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() De nazi's waren ook voorstanders van euthanasie...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Partijlid
|
![]() Een zeer kwetsbaar gegeven.Velen hebben de mening wanneer het zover is maak er maar een eid aan. Persoonlijk heb ik het ongeluk gehad om mijn moeder op tamelijke jonge leeftijd aan een terminale ziekte te verliezen. Diverse malen vroeg zij,na vele aanvallen van helse pijnen en een intense twijfel aan het al of niet,een einde eraan te maken. Om eerlijk te zijn was ik één van diegenen die het eerst stond te roepen wanneer het bij mij zo zou zijn er een eind aan te maken. Hoe gek het ook klinkt maar ik wou haar wensen toch niet inwillegen. Hypocriet of pure angst om iemand te verliezen? Het zit in onze genen ingeboren om verlies als iets heel ernstigs te nemen en zeker een leven. Andere mensen (sommige stammen) zien de dood als een verlossing. Ook bepaalde geloofsovertuigenden hebben die inzicht. Diegenen die het kunnen om euthanasie te aanvaarden en te laten uitvoeren zijn personen met enorm veel moed.Onze levenswijze(Westen) is gebouwd op :in sstand houden van het leven en word de dood geliëerd met pijn,afzien,bepaalde waanideeën(hemel en hel) en een imens verlies.
Ook als men over de dood praat wordt men met een schin oog bekeken en aanzien als een negativo. Een enorm taboe heerst er op dit onderwerp.We moeten dringend ons standpunt daarover wijzigen.De geboorte en de dood eerder zien als een cyclus.De jeugd van jongs af ermee confronteren en niet als een negatief gegeven. Het is uiteraard pijnlijk iemand plotseling te verliezen bij een plotse ziekte of ongeval. Pas wanneer het idee over leven en dood wordt herzien kan men vlugger een oordeel scheppen over euthanasie |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De Nazis hadden een heel ander doel voor ogen dan waar het hier omgaat. Ik vind het etisch onverantwoord om een mensenleven te vernietigen. De politici hebben goed praten. Maar of zij gelukkig zijn als voor een keuze komen te staan, wil ik hun bittere tranen wel eens zien vloeien.
Ook een ministers, rechters en uitvoerenden kunnen niet vluchten als de rekening wordt gepresenteerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() Bedankt voor de mededeling, ik zal uitkijken naar het resultaat. Ik ben persoonlijk ook voorstander van wettelijke euthanasie. Iedereen beschikt over het recht zijn leven te eindigen. Tenslotte hebben we niet gekozen om te leven in eerste instantie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik zijdelings een link leg naar het omstreden proces van Lucy de B. in den Haag; zij is onterecht veroordeeld omdat er onvoldoende bewijsmateriaal was. Als de naaste familie van deze patienten ingestemd hadden, en na het post overlijden zich hebben beroepen op de gewetenswroeging Dan zouden de familieleden opnieuw verhoord moeten worden. En zijn er in het ziekenhuis juridische fouten gemaakt, dan moet het ziekenhuis zich verantwoordelijk moeten stellen. Wie speelt wie de bal om de verantwoordelijkheid? Dus het Ministerie van Justitie moet een forensisch onderzoek < in zoverre de overleden mensen niet gecremeerd zijn> instellen naar de precisie van de doodsoorzaak. Bovendien moet het het ziekenhuis als de familieleden opnieuw in verdenking stellen. Want de Minister van Justitie is altijd verantwoordelijk omdat het als laatste de Wet op de Euthanasie moet ondertekenen . Laatst gewijzigd door wauwelaer : 22 juli 2008 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |