Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2003, 16:19   #41
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb vele geluiden van westerlingen gehoord dat de Islam met wortel en al uitgeroeid moet worden. Ik hoor ook vele negatieve geluiden over de Islam op deze forum. Deze reacties worden zelfs normaal geacht. Een moslim mag echter zulke reacties niet plaatsen. Ik ken weinig moslims die zo negatief denken over het Christendom als velen onder jullie doen over de Islam. Nu vraag ik me af wie een grotere bedreiging voor wie is. Is de Islam een grotere bedreiging voor het Christendom of is het Christendom een grotere bedreiging voor de Islam?
Het christendom (degenen die een christelijke opvoeding hebben genoten) is allang geëvolueerd naar iets dat veel beter zou gedefinieerd worden als atheïsme of humanisme en consoorten.

Van de verhaaltjes uit de Bijbel gelooft bijna geen enkele moderne 'christen' nog iets meer.

Zelfs het het zogezegde 'kerngeloof' van de 'verrijzenis' wordt door praktisch alle 'christenen' naar fabeltjesland verwezen.
ZEG JIJ!

méér dan 50% van de Nederlanders gelooft in mirakels las ik recent.. en wat de USA betreft...:

resultaat van een korte opzoeking in Google:
http://www.google.be/search?q=cache:...hl=nl&ie=UTF-8

en dan moslims "achterlijk" noemen...

(George Magazine bestaat niet meer, de site ook niet) dit komt uit de cache van Google:
Belief in America
A few interesting (and depressing) statistics, according to the December 1996 issue of George magazine (a political magazine that proclaims itself "not just politics as usual"):
[Note: the numbers don't always add up to exactly 100%, due to rounding.]
48% of Americans attend religious services once a week.
37% attend less than once a week.
13% attend on religious holidays only.
60% of Americans believe the world was created in 7 days.
27% don't believe the world was created in 7 days.
13% don't know or refused to answer.
78% of Americans believe in angels.
15% don't believe in angels.
7% don't know or refused to answer.
49% of Americans are pro-life.
42% are pro-choice.
10% don't know or refused to answer.
56% of Americans don't support the Christian Coalition.
29% do support the Christian Coalition.
16% don't know or refused to answer.
67% of Americans believe that other religions are as legitimate as theirs.
20% believe their religion is more legitimate.
14% don't know or refused to answer.
41% of Americans follow the laws of religion over the laws of the land.
37% choose the law of the land over the laws of religion.
23% don't know or refused to answer.
55% of Americans believe that there is life on other planets.
Of those, 53% believe that aliens have visited us in the last century.
And of those, 70% believe the government is covering it up.

Broken down by partisan beliefs:

Liberals Conservatives Belief
45% 70% 7-day Creation
58% 30% Evolution
67% 79% Life after death
76% 79% Heaven
69% 83% Hell
72% 82% Angels
76% 87% Miracles
40% 30% Reincarnation
44% 41% Ghosts
29% 27% Astrology

: :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
En wie zijn die "Nederlanders" ?

Ik raad u aan om dergelijk onderzoek ook eens te voeren in "the bible belt" van Amerika, dan krijg je nog verbluffender resultaten.

Indien u hetzelfde onderzoek zou uitvoeren bij Moslims dan benaderen vele percentages de 100 percent. Mohammed was trouwens zelf bijgelovig (pre-Islamitisch bijgeloof). Moslims hebben dan ook angst voor geesten en spoken die allerlei vormen kunnen aannemen (Jinni, Gull). Ik heb zelf al meegemaakt hoe bijgelovig en angstig ze zijn.

Interessante lectuur hierover: http://www.angelfire.com/vt/OkarResearch/jinn.html
Oud 10 juni 2003, 17:05   #42
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb vele geluiden van westerlingen gehoord dat de Islam met wortel en al uitgeroeid moet worden. Ik hoor ook vele negatieve geluiden over de Islam op deze forum. Deze reacties worden zelfs normaal geacht. Een moslim mag echter zulke reacties niet plaatsen. Ik ken weinig moslims die zo negatief denken over het Christendom als velen onder jullie doen over de Islam. Nu vraag ik me af wie een grotere bedreiging voor wie is. Is de Islam een grotere bedreiging voor het Christendom of is het Christendom een grotere bedreiging voor de Islam?
Het Christendom is hier ten dode opgeschreven jongen, er zit geen kat meer id kerk en wie is daar nu nog mee bezig. Misschien een héél kleine minderheid......dus maak je geen zorgen .

Wel staan sommige punten vd Koran haaks op sommige liberale waarden die ih westen belangrijk zijn. 'Daar' moet dringend iets aan gedaan worden. Maar om van een bedreiging te spreken vind ik toch iets te ver gaan!
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 17:18   #43
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Ik denk dat het wat te maken heeft met jaloezie.
Al zeggen ze "ja maar niemand gelooft nog in de bijbel" maar diep in hun hart doet het zeer dat Christendom door de stille dood ten onder gaat.Omdat hun ex-geloof er aan mag geloven mag geen andere geloof een succes hebben. En dat succes daar kunnen ze niet tegen: elke dag komen er maar moslims bij en lopen de moskeeën vol terwijl kerken leeglopen of leegstaan en steeds minder en minder christenen rondlopen.

Wat hen in stand houdt is het vaticaan met hun miljardenomzet. Christendom bestaat enkel nog structureel. Dat is al.

En da's een heel goede zaak. Dus laten we hopen dat deze evolutie zich voortzet, liefst ook id Islam !

De meeste godsdiensten hebben vooral veel miserie,leed en oorlog met zich meegebracht. Met uitzondering vh Boeddhisme(voor zover ik weet).
Oud 10 juni 2003, 20:32   #44
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
Hoe meer gekant men is tegen een bepaalde groep omwillen van geloof hoe radicaler ze zich zullen opstellen ter verdediging. Wees blij dat het hier "beter" is en bewijs het maar, wacht dan wel nog een aantal jaren want op amper een halve eeuw vrouwenrechten,... heb je nog niet bewezen dat het hier beter is. Geef het allemaal tijd en zet vooral geen druk van buitenaf.
Een beetje druk kan wel geen kwaad volgens mij, niks forceren natuurlijk maar een positief voorbeeld kan wel helpen.
MVG
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 21:54   #45
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Al zeggen ze "ja maar niemand gelooft nog in de bijbel" maar diep in hun hart doet het zeer dat Christendom door de stille dood ten onder gaat.
Omdat hun ex-geloof er aan mag geloven mag geen andere geloof een succes hebben. En dat succes daar kunnen ze niet tegen: elke dag komen er maar moslims bij en lopen de moskeeën vol terwijl kerken leeglopen of leegstaan en steeds minder en minder christenen rondlopen.

Wat hen in stand houdt is het vaticaan met hun miljardenomzet. Christendom bestaat enkel nog structureel. Dat is al.
Wat financiele rijkdom betreft hoeven de christenen dus al niet jaloers te zijn, wat het aantal gedode niet of anders gelovigen betreft hoeven de christenen ook al niet jaloers te zijn.
Als christen "leider" kan je wel jaloers zijn om het feit dat er onder de moslims nog genoeg idioten te vinden zijn om hun leven te geven voor de rijkdom van hun leiders.
Persoonlijk geloof ik niet maar ik ben ervan overtuigd dat er onder de echte gelovige, of het nu joden, christenen, moslims of andere, geen enkele is gestorven voor zijn of haar god. Wel voor machtswellustige leiders die misbruik maken van dat geloof en dat de europese christene daar niet zo makkelijk meer intrapt juich ik alleen maar toe.

Waarom zou ik dan jaloers moeten zijn? Ik kan voor de christenen vechten en kerk rijker maken, ik kan voor de moslims vechten en de moskee rijker maken maar ik kan net zogoed bij een of andere sekte gaan en daar alles afgeven. Ik word er in elk geval niet beter van. Dat de ene leider rijker is dan de andere maakt mijn rijkdom niet en zeker niet mijn geluk dus wat kan mij dat schelen. En als het op de god op aan komt, dat die gelukkiger is naargelang het aantal gelovigen dan maakt het zeker niet uit. Zowel de joden, christenen en moslims hebben immers dezelde god en als ge die drie religies opteld mag die al wreed kontent zijn en moet hij ni gaan muggeziften over wie hen in zijn bestaan hebben doen geloven. Das gelijk nen hamburger bij Mc Donald. Dat maakt niet uit of ge er een gaat eten omdat ge dat in de gazet, op TV gezien of op de radio gehoord hebt, zolang ge er maar ene gaat eten. Of ge dat nu van Moses, Jezus of Mohamed gehoord hebt maakt ook niet uit, als ge maar geloofd. Het lijkt mij dan ook vreselijk dom om daarover ambras te maken maar vermits dat toch gebeurt zou ik zeggen, schaf die boel af.
Als je dan toch die houvast van het geloof nodig hebt om je leven zin te geven, geloof dan voor jezelf, volg je eigen pad binnen dat geloof en volg niet die moordlustige leiders. En voor je een religie kiest, kijk eerst eens wat er bestaat. Wat is het meest aannemelijk? Waar kan je je het best in vinden? Enkele eenvoudige tips, hou je van sex, kies dan eerder voor het hindoeïsme, bij moslims of christenen moet je in elk geval niet zijn. Je kan dan natuurlijk toch wel voor Islam kiezen als man in het westen, zo kan je echt vrijen met iemand van het andere geslacht buiten je huwelijk en thuis je patattenzak verkrachten om het kindergeld omhoog te krijgen. Als christene kan dit ook nog wel maar de gouden jaren zijn voor hen voorbij (pastoors kunnen nu zelfs voor de rechtbank komen).
Als vrouw raad ik in het westen die geloofskeuze vanzelfsprekend niet aan. Lust je graag rund, dan moet je zeker geen hindoe worden. Lust je wel eens een lamskotteletje dan zit je goed bij de moslims tenzij je soms ook wel eens zin hebt in een lekker stukje spek. Allemaal dingen die je dient af te wegen. Je dient natuurlijk wel de verschilende religies te leren kennen alvorens je een objectieve keuze kunt maken hé.
MVG
Oud 10 juni 2003, 22:14   #46
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Al zeggen ze "ja maar niemand gelooft nog in de bijbel" maar diep in hun hart doet het zeer dat Christendom door de stille dood ten onder gaat.
Omdat hun ex-geloof er aan mag geloven mag geen andere geloof een succes hebben. En dat succes daar kunnen ze niet tegen: elke dag komen er maar moslims bij en lopen de moskeeën vol terwijl kerken leeglopen of leegstaan en steeds minder en minder christenen rondlopen.

Bent u zeker dat het verzet veeleer komt vanuit Christelijke hoek? Ik heb al veel Christenen ontmoet die de Islam nu net verdedigen door dik en dun.
Ja dat klopt eigenlijk wel, maar dan moet het wel gaan om Christenen die de essentie van hun filosofie belangrijk vinden en niet om zogenaamde Christenen die het geloof maar wat misbruiken om mensen te manipuleren. Dat soort zal wel uitsterven, aangezien niemand zich nog door het geloof laat manipuleren.

Wie zijn woning wil uitbreiden of verfraaien met een kerktoren kan er een gaan kopen in een antiekzaak. Kerkhaan eveneens verkrijgbaar, wel apart te betalen.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 22:33   #47
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat financiele rijkdom betreft hoeven de christenen dus al niet jaloers te zijn, wat het aantal gedode niet of anders gelovigen betreft hoeven de christenen ook al niet jaloers te zijn.
Als christen "leider" kan je wel jaloers zijn om het feit dat er onder de moslims nog genoeg idioten te vinden zijn om hun leven te geven voor de rijkdom van hun leiders.
Persoonlijk geloof ik niet maar ik ben ervan overtuigd dat er onder de echte gelovige, of het nu joden, christenen, moslims of andere, geen enkele is gestorven voor zijn of haar god. Wel voor machtswellustige leiders die misbruik maken van dat geloof en dat de europese christene daar niet zo makkelijk meer intrapt juich ik alleen maar toe.

Waarom zou ik dan jaloers moeten zijn? Ik kan voor de christenen vechten en kerk rijker maken, ik kan voor de moslims vechten en de moskee rijker maken maar ik kan net zogoed bij een of andere sekte gaan en daar alles afgeven. Ik word er in elk geval niet beter van. Dat de ene leider rijker is dan de andere maakt mijn rijkdom niet en zeker niet mijn geluk dus wat kan mij dat schelen. En als het op de god op aan komt, dat die gelukkiger is naargelang het aantal gelovigen dan maakt het zeker niet uit. Zowel de joden, christenen en moslims hebben immers dezelde god en als ge die drie religies opteld mag die al wreed kontent zijn en moet hij ni gaan muggeziften over wie hen in zijn bestaan hebben doen geloven. Das gelijk nen hamburger bij Mc Donald. Dat maakt niet uit of ge er een gaat eten omdat ge dat in de gazet, op TV gezien of op de radio gehoord hebt, zolang ge er maar ene gaat eten. Of ge dat nu van Moses, Jezus of Mohamed gehoord hebt maakt ook niet uit, als ge maar geloofd. Het lijkt mij dan ook vreselijk dom om daarover ambras te maken maar vermits dat toch gebeurt zou ik zeggen, schaf die boel af.
Als je dan toch die houvast van het geloof nodig hebt om je leven zin te geven, geloof dan voor jezelf, volg je eigen pad binnen dat geloof en volg niet die moordlustige leiders. En voor je een religie kiest, kijk eerst eens wat er bestaat. Wat is het meest aannemelijk? Waar kan je je het best in vinden? Enkele eenvoudige tips, hou je van sex, kies dan eerder voor het hindoeïsme, bij moslims of christenen moet je in elk geval niet zijn. Je kan dan natuurlijk toch wel voor Islam kiezen als man in het westen, zo kan je echt vrijen met iemand van het andere geslacht buiten je huwelijk en thuis je patattenzak verkrachten om het kindergeld omhoog te krijgen. Als christene kan dit ook nog wel maar de gouden jaren zijn voor hen voorbij (pastoors kunnen nu zelfs voor de rechtbank komen).
Als vrouw raad ik in het westen die geloofskeuze vanzelfsprekend niet aan. Lust je graag rund, dan moet je zeker geen hindoe worden. Lust je wel eens een lamskotteletje dan zit je goed bij de moslims tenzij je soms ook wel eens zin hebt in een lekker stukje spek. Allemaal dingen die je dient af te wegen. Je dient natuurlijk wel de verschilende religies te leren kennen alvorens je een objectieve keuze kunt maken hé.
Da's nu eens gesroken se !

Goe gelachen, echt waar........gij hebt (verborgen) talent gast !
Oud 10 juni 2003, 22:43   #48
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
U hebt net gezegd dat Amerikanen achterlijk zijn.
Tom, Ik zeg NIET dat ALLE Amerikanen achterlijk zijn.. Ik zeg dat er nog veel in sprookjes geloven....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 23:29   #49
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tom, Ik zeg NIET dat ALLE Amerikanen achterlijk zijn.. Ik zeg dat er nog veel in sprookjes geloven....
En als die "veel" een meerderheid vormen kunnen de sprookjesvertellers hun gang gaan in een "democratie".
Maarja , das niet enkel in de VS zo.
Groetjes
Oud 12 juni 2003, 01:26   #50
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn echter ook veel westerlingen die anders denken dan jij. Zij zien, vooral na de aanslagen van 11 september, de Islam als vijand. Termen als "Islam moet met wortel en tak uitgeroeid worden" worden veelvuldig gebruikt. Er zijn veel mensen die vinden dat moslims hard aangepakt moeten worden. Naar mijn mening zijn deze mensen net zo gevaarlijk als moslimfundamentalisten.
Het gaat niet enkel om de aanslagen van 11/09 hé. In vele conflicten (op deze wereld) zijn er Islam-strijders betrokken. Toeval of niet? In sommige gevallen kan er sprake zijn van zelfverdediging, maar veelal zijn zij de agressors. Als dan ook nog blijkt dat een groot deel van de westerse moslims sympathie heeft voor ene Bin Laden en/of terrorisme is dit voor velen beangstigend...normaal toch!

Nu, de uitspraak "de Islam moet met wortel en tak uitgeroeid worden" is uiteraard belachelijk. Neemt niet weg dat er problemen zijn met sommige aspecten vd Islam en dat die moeten kunnen besproken zonder dat men u direct het etiket 'Anti-Islam' opkleeft!
Oud 12 juni 2003, 01:59   #51
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Het gaat niet enkel om de aanslagen van 11/09 hé. In vele conflicten (op deze wereld) zijn er Islam-strijders betrokken. Toeval of niet? In sommige gevallen kan er sprake zijn van zelfverdediging, maar veelal zijn zij de agressors. Als dan ook nog blijkt dat een groot deel van de westerse moslims sympathie heeft voor ene Bin Laden en/of terrorisme is dit voor velen beangstigend...normaal toch!

Nu, de uitspraak "de Islam moet met wortel en tak uitgeroeid worden" is uiteraard belachelijk. Neemt niet weg dat er problemen zijn met sommige aspecten vd Islam en dat die moeten kunnen besproken zonder dat men u direct het etiket 'Anti-Islam' opkleeft!
De problemen die Christenen met moslims hebben mogen best besproken en moeten zelfs besproken worden. Er moet alleen geen anti Islamitische sfeer ontstaan. Op deze manier worden Islamieten buitengesloten en gediscrimineerd. De Christenen/humanisten worden dus op hun beurt weer een bedreiging voor de moslims. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Er moet een dialoog zijn maar de toon moet gematigd zijn. Men moet in staat zijn op een normale manier met elkaar te leven. Als men daartoe niet in staat is zal dat kunnen lijden tot een derde wereldoorlog. Bovendien hebben Christenen/humanisten een veel gewelddadiger verleden. Bijvoorbeeld WOII (moslims niet bij betrokken geweest), Euwenlange slavenhandel van negers, kolonialisatie van bijna de gehele wereld, genocide van de Indianen in Noord Amerika en genocide van de aboriginals. Christenen/humanisten zijn verantoordelijk voor het leeuwendeel van de ellende die op deze planeet heeft plaatsgevonden. De criminaliteit gaat nog steeds door. De VS is namelijk de grootste misdadiger ter wereld.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 02:10   #52
filosoof
Banneling

Standaard

[quote=Turk4Ever][quote=" Christenen/humanisten zijn verantoordelijk voor het leeuwendeel van de ellende die op deze planeet heeft plaatsgevonden. De criminaliteit gaat nog steeds door. De VS is namelijk de grootste misdadiger ter wereld.[/quote]
Turk 4ever,
Grotendeels met jou akkoord, ook met de rest van je comment)[size=6]M�*�*r:[/size]
Kristenen en humanisten op één hoopje gooien is niet zeer correct. Humanisten hebben honderden jaren tegen het kristendom moeten strijden en ageren om het een beetje menswaardig te maken na de uitwassen van Sint Augustinus en Sint Domenicus. Vrijzinnigheid en Humanisme zijn in de VS [size=6]niet[/size] maatschappellijk aanvaard (alhoewel wettellijk toelaten).
Zowel bij de slavenhandel als bij WO2 waren Moslims wél betrokken: de Afrikaanse slavenhandelaars waren Moslims, de Groot-Mufti van Jeruzalem ook(akkoord, diens aandeel heeft zich beperkt tot een warme steunbetuiging aan Hitler en een oproep alle joden uit te moorden, maar hij is de uitzondering die de regel bevestigt.)
just to make my point.
Oud 12 juni 2003, 02:20   #53
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

[quote=filosoof][quote=Turk4Ever]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door " Christenen/humanisten zijn verantoordelijk voor het leeuwendeel van de ellende die op deze planeet heeft plaatsgevonden. De criminaliteit gaat nog steeds door. De VS is namelijk de grootste misdadiger ter wereld.[/quote
Turk 4ever,
Kristenen en humanisten op één hoopje gooien is niet zeer correct. Humanisten hebben honderden jaren tegen het kristendom moeten strijden en ageren om het een beetje menswaardig te maken na de uitwassen van Sint Augustinus en Sint Domenicus. Humanisme is in de VS niet maatschappellijk aanvaard (alhoewel wettellijk toelaten).
Het is niet mijn bedoeling om Christenen en humanisten op een hoopje te gooien. Ik ben op de hoogte van de eeuwenlange strijd tussen deze twee filosofieen. Echter, vandaag de dag zien zowel Christenen als humanisten samen de Islam als gevaar. Bovendien kunnen humanisten en Christenen tegenwoordig vreedzaam naastelkaar wonen en worden ze onlosmakelijk van elkaar beschouwd.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 02:56   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bent u zeker dat het verzet veeleer komt vanuit Christelijke hoek? Ik heb al veel Christenen ontmoet die de Islam nu net verdedigen door dik en dun.
De Amrikanen zijn nog steeds een zeer (goed?)gelovig volk(getuige het
succes van Bush als hij met de bijbel zwaait en de cijfers hieronder) In Nederland gelooft nog meer dan de helft van de mensen in mirakels...
resultaat van een korte opzoeking in Google:
http://www.google.be/search?q=cache:...hl=nl&ie=UTF-8
en dan moslims "achterlijk" noemen...
(George Magazine bestaat helaas niet meer, de site ook niet, dit komt uit de cache van GOOGLE)

Belief in America
A few interesting (and depressing) statistics, according to the December 1996 issue of George magazine (a political magazine that proclaims itself "not just politics as usual"):
[Note: the numbers don't always add up to exactly 100%, due to rounding.]
48% of Americans attend religious services once a week.
37% attend less than once a week.
13% attend on religious holidays only.
60% of Americans believe the world was created in 7 days.
27% don't believe the world was created in 7 days.
13% don't know or refused to answer.
78% of Americans believe in angels.
15% don't believe in angels.
7% don't know or refused to answer.
49% of Americans are pro-life.
42% are pro-choice.
10% don't know or refused to answer.
56% of Americans don't support the Christian Coalition.
29% do support the Christian Coalition.
16% don't know or refused to answer.
67% of Americans believe that other religions are as legitimate as theirs.
20% believe their religion is more legitimate.
14% don't know or refused to answer.
41% of Americans follow the laws of religion over the laws of the land.
37% choose the law of the land over the laws of religion.
23% don't know or refused to answer.
55% of Americans believe that there is life on other planets.
Of those, 53% believe that aliens have visited us in the last century.
And of those, 70% believe the government is covering it up.

Liberals- Conservatives -------------------- Belief
45%------------70%-----------------------7-day Creation
58%------------ 30%-----------------------Evolution
67%------------ 79%-----------------------Life after death
76%------------ 79%-----------------------Heaven
69%------------ 83%------------------------ Hell
72%------------ 82%------------------------Angels
76%------------87%-------------------------Miracles
40%------------30%------------------------Reincarnation
44%-----------41%-------------------------Ghosts
29%----------27% -------------------------Astrology
Dit is de tweede maal dat ik dit post, de vorige keer was het binnen de 12 uur gewist:
eens kijken hoe lang het nu houdt!!... Gegarandeerd 100% onafhankelijk!!
Oud 12 juni 2003, 09:28   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Oud 12 juni 2003, 09:47   #56
filosoof
Banneling

Standaard

[quote=Turk4Ever][quote=filosoof]
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door " Christenen/humanisten zijn verantoordelijk voor het leeuwendeel van de ellende die op deze planeet heeft plaatsgevonden. De criminaliteit gaat nog steeds door. De VS is namelijk de grootste misdadiger ter wereld.[/quote
Turk 4ever,
Kristenen en humanisten op één hoopje gooien is niet zeer correct. Humanisten hebben honderden jaren tegen het kristendom moeten strijden en ageren om het een beetje menswaardig te maken na de uitwassen van Sint Augustinus en Sint Domenicus. Humanisme is in de VS niet maatschappellijk aanvaard (alhoewel wettellijk toelaten).
Het is niet mijn bedoeling om Christenen en humanisten op een hoopje te gooien. Ik ben op de hoogte van de eeuwenlange strijd tussen deze twee filosofieen. Echter, vandaag de dag zien zowel Christenen als humanisten samen de Islam als gevaar. Bovendien kunnen humanisten en Christenen tegenwoordig vreedzaam naastelkaar wonen en worden ze onlosmakelijk van elkaar beschouwd.
Turk 4 ever,
In mijn ogen staan (op een aantal punten) kristenen en moslims dichter bij elkaar dan kristenen en vrijzinnige humanisten. Op de laatste bevolkingsconferentie in Kaïro stonden het Vaticaan, Ierland, het "nieuwe" Polen en de arabische staten op één lijn betreffende recht op vrije abortus (toevallig hetzelfde standpunt als het zwartblok in Vlaanderen propageert) ,op de laatste kinderrechtenconferentie (verdomme, ik weet niet meer waar die gehouden werd) stonden de VS en de islamitische landen op één lijn tegenover Europa betreffende recht op seksuele opvoeding (toevallig ?wéér met hetzelfde standpunt als het zwartblok in Vlaanderen propageert...)
Oud 12 juni 2003, 09:51   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Citaat:
En als die "veel" een meerderheid vormen kunnen de sprookjesvertellers hun gang gaan in een "democratie".
Maarja , das niet enkel in de VS zo.
Groetjes
inderdaad, helaas!!
Oud 12 juni 2003, 10:29   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
Hoe meer gekant men is tegen een bepaalde groep omwillen van geloof hoe radicaler ze zich zullen opstellen ter verdediging. Wees blij dat het hier "beter" is en bewijs het maar, wacht dan wel nog een aantal jaren want op amper een halve eeuw vrouwenrechten,... heb je nog niet bewezen dat het hier beter is. Geef het allemaal tijd en zet vooral geen druk van buitenaf.
Het probleem is niet waar het beter is, het probleem is imho het beste van elk voor iedereen beschikbaar te stellen: d�*t probeert het vrijzinnig humanisme te doen.
Bovendien zijn oa wat betreft vrouwenrechten (en ik denk hier bvb aan het bestaan van harems-voor zover er nog zouden bestaan- die een vorm van sociale zekerheid bieden aan vrouwen die er in andere landen & maatschappijengewoon geen zouden hebben) sommige zaken zo economisch gebonden dat ze wel toepasbaar en zelfs absoluut nodig zijn in een maatschappij zonder sociale zekerheid, maar niet doenbaar in een maatschappij die wél sociale zekerheid kent. Ik weet ook zeer goed dat de modernere islam in sommige gevallen (en ik denk aan Tunesië, Marokko en Turkije) vrouwen beter beschermt dan dat bvb het geval is in Zuid- en middenamerikaanse maatschappijen of in het "nieuwe" rurale China en in India...terwijl in Afghanistan en Pakistan de toestanden schandalig zijn (maar dat zelfs in Pakistan toch een vrouw leidende functies kan bekleden, wat absoluut niet evident is in de rest van de wereld) : nuanceren en duiding geven dus is de boodschap, want een groot deel van het succes van de propaganda komt door onwetendheid en gebrek aan kritische zin. Dus vooral niet "het kind met het badwater weggooien"!!!
Oud 12 juni 2003, 10:31   #59
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is de tweede maal dat ik dit post, de vorige keer was het binnen de 12 uur gewist:
Last van vooroordelen?
Oud 12 juni 2003, 10:41   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Last van vooroordelen?
Absoluut geen last van vooroordelen, zelfs nauwelijks last met de vooroordelen van anderen, maar ik wordt nu eenmaal niet graag gecensureerd, en sommige comments durven op deze site al eens op "onverklaarbare wijze "verdwijnen", ook al bevatten ze geen persoonlijke aanvallen of schokkende dingen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be