Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2005, 14:52   #41
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Toch is dat in de praktijk zo. De overheid laat toe, en promoot zelfs dat andere culturen zich hier vestigen, ongeacht in welke mate ze verschillen. De mensen uit de autochtone cultuur kunnen dan kiezen tussen problemen of verhuizen.
Ik noem een dergelijke keuze moreel onacceptabel.

Dat 'leren' kan enkel neerkomen op het opgeven van de eigen cultuur.
Terwijl mensen juist ergens bij willen horen. Het gevoel hebben deel uit te maken van een overzichtelijk geheel waarmee ze zichzelf kunnen identificeren.
De kans op een vrijwillig opgeven is bijgevolg nagenoeg nihil.

Er is maar één manier om culturen samen te houden, namelijk verplichten tot samenleven. Voorbeelden daarvan genoeg in de geschiedenis.
De duur van de verplichting is de duur van conflicten en eindigt meestal met een bloedige revolutie.

Sommigen zien een andere 'oplossing'. Roei een cultuur uit... Opnieuw een verhaal dat eindigt in bloed...
Ik dacht dat ik daar al had opgereageerd, maar goed, der saat ook geen vraag in ofzo ... wat kan ik hierover zeggen ... dat ik vind dat het niet huist is ... je kan perfect samenleven met mensen met andere gebruiken, er wordt ons niks verplicht, bij ons in de straat woont er al enkele jaren een Marrokkaans gezin en dat gaat prima, wij voelen ons niet verplicht of niks ... en der gaat hier echt niemand verhuizen hè ... heb ik nu voldoende gereageerd op jouw reacties ?
Oud 22 juli 2005, 15:02   #42
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En wordt gemakkelijkheidshalve Rusland niet vergeten?
Of
  • of gebeuren/gebeurden daar geen aanslagen door moslimterroristen?
School vergeten waar al die kinderen werden gedood? Tjetjenen zijn ook nogal eens aangepakt door de Russen, net zoals de Afganen.
Citaat:
en/of ligt Rusland tegenwoordig ook in het Westen?
Ooit gehoord van de val van de muur en zo? Van het invoeren van het kapitalisme? Neen. Ha.
Citaat:
Of worden de aanslagen in Rusland - al dan niet bewust - verzwegen omdat dit niet past in het correct denken?... Niet past in het VS bashen?
Dus opnieuw: zij zitten nu in het kamp van de VS. Soms eens een ander gazet lezen dat kan deugd doen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 15:09   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ik dacht dat ik daar al had opgereageerd, maar goed, der saat ook geen vraag in ofzo
...
heb ik nu voldoende gereageerd op jouw reacties ?
U beweerde dat ik deed alsof culturen stilstaan, hetgeen op geen enkele manier was af te leiden uit mijn tekst noch er ook maar iets mee te maken had. Geen antwoord dus.
Citaat:
... wat kan ik hierover zeggen ... dat ik vind dat het niet huist is ... je kan perfect samenleven met mensen met andere gebruiken, er wordt ons niks verplicht, bij ons in de straat woont er al enkele jaren een Marrokkaans gezin en dat gaat prima, wij voelen ons niet verplicht of niks ... en der gaat hier echt niemand verhuizen hè
Nu zegt u het zelf, zie vet-gequote. Mijn punt was net dat je dat niet mag OPLEGGEN:
Citaat:
Toch is dat in de praktijk zo. De overheid laat toe, en promoot zelfs dat andere culturen zich hier vestigen, ongeacht in welke mate ze verschillen. De mensen uit de autochtone cultuur kunnen dan kiezen tussen problemen of verhuizen.
Ik noem een dergelijke keuze moreel onacceptabel.

Dat 'leren' kan enkel neerkomen op het opgeven van de eigen cultuur.
Terwijl mensen juist ergens bij willen horen. Het gevoel hebben deel uit te maken van een overzichtelijk geheel waarmee ze zichzelf kunnen identificeren.
De kans op een vrijwillig opgeven is bijgevolg nagenoeg nihil.

Er is maar één manier om culturen samen te houden, namelijk verplichten tot samenleven. Voorbeelden daarvan genoeg in de geschiedenis.
De duur van de verplichting is de duur van conflicten en eindigt meestal met een bloedige revolutie.

Sommigen zien een andere 'oplossing'. Roei een cultuur uit... Opnieuw een verhaal dat eindigt in bloed...
Of gaat u soms ontkennen dat culturen kunnen botsen en voor problemen zorgen? Hallo? Kijk eens naar het nieuws?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 15:15   #44
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
School vergeten waar al die kinderen werden gedood? Tjetjenen zijn ook nogal eens aangepakt door de Russen, net zoals de Afganen.

Ooit gehoord van de val van de muur en zo? Van het invoeren van het kapitalisme? Neen. Ha.

Dus opnieuw: zij zitten nu in het kamp van de VS. Soms eens een ander gazet lezen dat kan deugd doen.
Wat spreekt u eigenlijk tegen bij CHIPIE?
En waarom 'opnieuw'?
Dit is uw eerste post in dit onderwerp.
Vergissingske met de muis?
Oud 22 juli 2005, 15:22   #45
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Of gaat u soms ontkennen dat culturen kunnen botsen en voor problemen zorgen? Hallo? Kijk eens naar het nieuws?
Dat heeft weinig met moslims in mijn straat te maken hè, wat kunnen zij der aan doen dat een groep gekken is die aanslagen pleegt ... zij zijn toevallig moslim ja, maar ze veroordelen die aanslagen ook hoor ... ik zie gn problemen ... trouwens er zaten ook mowlims uit London op die metro's hè, 't is niet zo dat de volledige moslim-wereld alle ongelovigen aanvalt hé, 't zijn een paar extremen die zo ver gaan, laar alsjeblieft de moslims uit mijn straat met rust enook die van in Genk of waar ze ook wonen ...
Oud 22 juli 2005, 15:26   #46
krizis
Gouverneur

Standaard

Wat er in tsjetchenië gebeurt heeft niet met AL Quida te maken, dat is een nationalistische opstand, zij willen onafhankelijkheid ... en toevallig zijn dat moslims ja! Zij zijn vergelijkbaar met IRA, ETA, PKK, ... het geloof is daar bijzaak, het gaat om nationalisme ...
Oud 22 juli 2005, 15:28   #47
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft weinig met moslims in mijn straat te maken hè, wat kunnen zij der aan doen dat een groep gekken is die aanslagen pleegt ...
Wie zegt dat de moslims in uw straat meewerken aan aanslagen?
Citaat:
zij zijn toevallig moslim ja, maar ze veroordelen die aanslagen ook hoor ... ik zie gn problemen ...
Wie zegt dat de moslims in uw straat die aanslagen goedkeuren?
Citaat:
trouwens er zaten ook mowlims uit London op die metro's hè, 't is niet zo dat de volledige moslim-wereld alle ongelovigen aanvalt hé, 't zijn een paar extremen die zo ver gaan,
't is wel zo dat de meeste aanslagen vanuit de moslim-wereld komen.
Citaat:
laar alsjeblieft de moslims uit mijn straat met rust enook die van in Genk of waar ze ook wonen ...
Wie wil de moslims waar u geen problemen mee heeft niet met rust laten?

Samenvattingske: U gaf 4 'antwoorden' op niks van wat werd gezegd.

Terug naar wat er wèl werd gezegd:
Citaat:
Oud 22 juli 2005, 15:32   #48
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er in tsjetchenië gebeurt heeft niet met AL Quida te maken, dat is een nationalistische opstand, zij willen onafhankelijkheid ... en toevallig zijn dat moslims ja! Zij zijn vergelijkbaar met IRA, ETA, PKK, ... het geloof is daar bijzaak, het gaat om nationalisme ...
Feit is dat de meeste terroristische aanslagen in de wereld vanuit de moslimwereld komen.
Feit is dat Islam-geloofs-elementen er telkens weer mee te maken hebben.
Ze staan namelijk letterlijk op papier, gevonden bij de (opgeblazen) terroristen.
Oud 22 juli 2005, 15:34   #49
krizis
Gouverneur

Standaard

dat is neit een boting van culturen, dat zijn wraak-acties om die landen uit Irak te krijgen, door de aanslagen in Madrid is het hen al gelukt de Spanjaarden met hun leger daar te doen terugtrekken ... nu willen ze dat ook met de Britten ... voor hen werd het tijd dat er eens britse burgerslachtoffers vielen nadat er al zoveel Iraakse burgerslachtoffers zijn gevallen... zij hebben bommen van Britse jachtbommenwerpers op hun dak gekregen, dit is hun wraak denk ik.
Oud 22 juli 2005, 15:35   #50
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Feit is dat de meeste terroristische aanslagen in de wereld vanuit de moslimwereld komen.
Feit is dat Islam-geloofs-elementen er telkens weer mee te maken hebben.
Ze staan namelijk letterlijk op papier, gevonden bij de (opgeblazen) terroristen.
En wat wil je daaraan doen? Alle moslim gaan doden? Neen toch, je moet die terroristen aanpakken en dat begint door ginder die bezitting te beeindigen en de troepen thuis gebruiken voor verdediging...
Oud 22 juli 2005, 15:41   #51
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zij hebben bommen van Britse jachtbommenwerpers op hun dak gekregen, dit is hun wraak denk ik.
van een gigantische simplificatie gesproken: "zij" zijn geen Iraakse burgers, maar goed opgeleide Pakistanen die in Europa woonden en uit de middenklasse kwamen. "Zij" hebben geen bommen van Britse jachtbommenwerpers op hun dak gekregen. Of zou u het misschien normaal vinden wanneer ik een zelfmoordaanval ga plegen tegen moslims in Molenbeek omdat extremistische moslims in Indonesië daar een disotheek opblazen???
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 15:45   #52
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
van een gigantische simplificatie gesproken: "zij" zijn geen Iraakse burgers, maar goed opgeleide Pakistanen die in Europa woonden en uit de middenklasse kwamen. "Zij" hebben geen bommen van Britse jachtbommenwerpers op hun dak gekregen. Of zou u het misschien normaal vinden wanneer ik een zelfmoordaanval ga plegen tegen moslims in Molenbeek omdat extremistische moslims in Indonesië daar een disotheek opblazen???
Normaal? Neen, maar dat willen een heel deel mensen van hier wel en dat is fout ...
Die pakistanen hebben niet op igen houtje gewerkt die zijn aangesproken geweest in een verkeerde moskee waar een paar van die extremisten zitten met waarschijnljk connecties naar het midden oosten ... en zij handelen voor "de zaak" en met "zij" bedoel ik dan ook die paar extremisten die vergelding willen voor het bezetten van een land in het midden oosten ...
Oud 22 juli 2005, 15:47   #53
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het "waarom" van terreur? Is dat niet duidelijk?
Jaloezie. Minachting. Haat. Elke extremist is een potentiële dictator.
Bien étonné de se retrouver ensemble!
Dit klopt natuurlijk. Zonder deze emoties geen terreur. Men neemt het recht in eigen handen, men zaait in blinde haat paniek omdat men meent, zoals vele geesteszieken, een recht op revanchisme te hebben, op wraak. Het gaat slecht met mij, want men heeft mij tekort gedaan dus mag ik jou ook tekort doen.
Bij 'een oog voor een oog' geraakt iedereen blind.
Het aanwakkeren van die haat, het opwekken ervan gebeurt door racistische en discriminerende mensen, die niet willen dat men samenleeft met andere culturen. Die geen vernieuwing verdraagt, geen aanpassing geen veranderering. Deze extremisten, meestal van uiterst rechts zetten constant aan tot wantrouwen tegen de andere. Roepen "eigen volk eerst" waardoor ze de mythe creëren dat er een fundamenteel verschil is tussen de mensen.
Van elke misstrap van de tegenpartij maken zij gebruik om het vijandsbeeld dat ze wensen te creeëren te verhevigen. DE moslimterroristen, DE allochtonen, DE joden. DE Walen enz... Zij diaboliseren bevolkingsgroepen en kenen die extreem negatieve eigenschappen toe. Omdat ze hun eigen decadent, inhumaan gedrag wensen goed te praten. Men dood geen medemens: men dood een goddeloze bolsjevist, een moslimterrorist enz...
Links heeft de verdienste gehad in de negentiende eeuw om aan te tonen dat hier geld aan de basis zit. Dat godsdienstoorlogen of etnische oorlogen maar een truc zijn om mensen op te jagen en de echte, economische oorzaken die aan de basis liggen van de meeste oorlogen en conflicten verborgen te houden. Busch vecht niet voor de vrijheid, voor het christendom of tegen het zogenaamde islamterrorisme: hij wil macht over olie.
Het VB heeft net zo min als iedereen last van 4 procent allochtone medemensen (zelf niet van 40 procent Walen...) maar zoekt een hefboom om een autoritaire maatschappij te creëren voor zijn zogenaamde elite.
De mensen lopen daar in. Zij worden door een hardnekkige en aanhoudende publiciteit en propaganda misleid.

Citaat:
Degenen die aanslagen plegen zijn meestal geïndoctrineerd door extremisten.
Mensen die om heel uiteenlopende redenen ontevreden zijn en daardoor vatbaar zijn voor indoctrinatie.
Ook heel juist. De aanhoudende racistische of discriminerende propaganda werkt na een tijdje. Deze weerhoudt de mensen ervan om in te gaan op de dieperliggende problemen in onze maatschappij. De echte economische en sociale problemen zijn veel ingewikkelder om te begrijpen of om op te lossen.
Een simplistische zwart-wit redenering, een politieke strijd rond duivels, rond vermeende duivels maakt het gemakkelijker om zichzelf tot engel uit te roepen.
Een vijandsbeeld oproepen en er dan rond ronselen is gemakkelijker dan een economisch model of een maatschappelijke theorie duidelijk te maken. Populisme is gemakkelijker dan een cursus econometrie of politieke wetenschappen proberen uit te leggen.

Citaat:
Streven naar tevredenheid bij iedereen lukt het best door niemand te bevoordelen vanuit een machtspositie
Dit is het principe van de klassenstrijd. De linksen hebben steeds gesteld dat het merendeel van onze problemen, conflicten, oorlogen en armoede te wijten zijn aan het feit dat enkele machtshebbers het zich permiteren om de andere mensen uit te buiten en ze te onderdrukken om dit te kunnen realiseren.

Links stelde dat we moeten streven naar gelijke behandeling van iedereen, van alle mensen ongeacht hun afkomst, hun geboorte, hun cultuur, hun godsdienst en hun overtuiging, ongeacht hun huidskleur, zeden en gewoonten.

Links stelde ook dat het nationalisme, het racisme en discriminatie zaken zijn die hier lijnrecht tegen ingaan. Respect voor andere culturen op een positieve wijze in plaats van afwijzen, segregeren, discrimineren is een eigenschap van links. Links ziet ook in dat er een constante beïnvloeding is van mensen en culturen op mekaar en dat dit de motor vormt van vooruitgang, links is derhalve gericht op het progressieve: het streven naar nieuwe mixen, naar nieuwe experimenten. Links en progressief vallen samen.
Het nationalisme in die zin van "eigen volk eerst" wordt vervangen door het regionalisme: wij hebben recht op een eigenheid, maar dit in een groter geheel en met een leeuwendeel aan samenwerking, niet met een behoefte aan isolatie.
Alle oorlogen en conflicten komen voort uit het "eigen volk eerst" principe.
Tenzij men, zoals links, de mensen ziet als behorende tot één volk: de wereldbevolking. Er is dan geen "eigen volk" meer. Er is WIJ.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 15:52   #54
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het ook toevallig dat die zichzelf ook wilden doen ontploffen met honderden onschuldige slachtoffers tot gevolg?... In dit geval dan nog kinderen...
Het kan inderdaad toeval zijn...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 22-07-2005 at 16:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Is het ook toevallig dat die zichzelf ook wilden doen ontploffen met honderden onschuldige slachtoffers tot gevolg?... In dit geval dan nog kinderen...
Het kan inderdaad toeval zijn...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Is het ook toevallig dat die zichzelf ook wilden doen ontploffen met honderden onschuldigen tot gevolg?... In dit geval dan nog kinderen...
Het kan inderdaad toeval zijn...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 juli 2005 om 15:54.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 16:05   #55
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is neit een boting van culturen, dat zijn wraak-acties om die landen uit Irak te krijgen, door de aanslagen in Madrid is het hen al gelukt de Spanjaarden met hun leger daar te doen terugtrekken ... nu willen ze dat ook met de Britten ... voor hen werd het tijd dat er eens britse burgerslachtoffers vielen nadat er al zoveel Iraakse burgerslachtoffers zijn gevallen... zij hebben bommen van Britse jachtbommenwerpers op hun dak gekregen, dit is hun wraak denk ik.
Dat is een botte leugen. Waar die extremisten op uit zijn is macht.
Zoals alle extremisten overigens. Alle extremisten zijn in basis mensen die anderen 'hun' ideologie of cultuur willen opleggen, wat het ook moge kosten en welke slachtoffers er ook mogen vallen.

De opgegeven redenen voor aanslagen zijn niks meer dan schaamlapjes. Hoe verklaar je anders de talloze burgerdoden (en daar reken ik ook de politie bij) overal ter wereld, inclusief in de landen die die terroristen pretenderen te 'bevrijden'.

De terroristen zijn bang om met Irak nog maar eens een land te verliezen waar ze ongestoord hun gang kunnen gaan. Want in dictaturen kunnen terroristen van overal ter wereld het gemakkelijkst opleiding- en indoctrinatiekampen oprichten om mensen 'bruikbaar' te maken bij hun streven naar macht.

Zo zie je het belang van een overheid die dat uit alle macht bekampt.
Oud 22 juli 2005, 16:10   #56
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat wil je daaraan doen? Alle moslim gaan doden? Neen toch,
Zeg ik dat? Nee toch? Waarom poneert u dan dergelijke onzin hier? Bladvulling? Met wie discussieer jij hier eigenlijk ??? Met jezelf ???
Citaat:
je moet die terroristen aanpakken en dat begint door ginder die bezitting te beeindigen en de troepen thuis gebruiken voor verdediging...
Zie mijn vorige post. Je pakt de terroristen aan uit alle macht en je zorgt ervoor dat hun voedingsbodem zo klein mogelijk is. Hoe? Door niemand te bevoordelen. Zei ik al.
Oud 22 juli 2005, 16:15   #57
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Het kan inderdaad toeval zijn...
Maken westerse landen dan geen burgerslachtoffers ... trouwens, die zich daar in Tschetsjenië hebben opgeblazen, zijn weduw-vrouwen die radeloos waren, ze hebben heel wat meegemaakt, verkrachting door Russische troepen etc. ...
Oud 22 juli 2005, 16:17   #58
krizis
Gouverneur

Standaard

Terrorisme is fout, de Islam niet, de terrorsiten misbruiken de Islam, maar extreem rechts wil dat we denken dat elke moslim de westerse samenleving wil kapotmaken...
Oud 22 juli 2005, 16:29   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De moslim is islam beste krizis. Van een beetje tot heel veel en hun probleem is dat ze zelf gebukt gaan onder hun islam cultuur zodat ze stilzwijgend zijn telkens er van alles aan de hand is. Niet dat ze allemaal akkoord zijn maar ze durven er zelf niks tegen doen.
Nou ja het is allemaal begonnen net na de koude oorlog toen die dreiging wegviel dus je mag wel denken dat het een beetje georchestreerd was van ergens.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 17:00   #60
krizis
Gouverneur

Standaard

wow, mambo, zo had ik er nog niet over gedacht, rechtse regimes hebben een vijand nodig om aan de macht te komen/blijven ... zij hebben die vijanden gecreerd ...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be