Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2005, 20:34   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tweelingen worden zo goed als altijd te vroeg geboren.
Ik ken er een aantal van dichtbij (mijn eigen tweelingbroers bijvoorbeeld). Allebei mijn ouders rookten(moeder stopte en leeft nog, vader stierf aan longkanker)maar de jongens werden probleemloos groot. Eén van hen ontwikkelde echter op jonge leeftijd schildklierkanker.
Ikzelf baarde een premature dochter na een normale draagtijd terwijl ik nooit heb gerookt of gedronken.
Mijn dochter gaat stilaan naar haar 40ste toe en is nog altijd kerngezond.

De tweeling van een kettingrokende overbuurvrouw is tijdens zijn enkele maanden oude leeftijd nog niet anders dan van kliniek naar kliniek geweest.

Wat moet ik nu daaruit besluiten?
Oud 13 augustus 2005, 20:58   #42
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tweelingen worden zo goed als altijd te vroeg geboren.
Ik ken er een aantal van dichtbij (mijn eigen tweelingbroers bijvoorbeeld). Allebei mijn ouders rookten(moeder stopte en leeft nog, vader stierf aan longkanker)maar de jongens werden probleemloos groot. Eén van hen ontwikkelde echter op jonge leeftijd schildklierkanker.
Ikzelf baarde een premature dochter na een normale draagtijd terwijl ik nooit heb gerookt of gedronken.
Mijn dochter gaat stilaan naar haar 40ste toe en is nog altijd kerngezond.

De tweeling van een kettingrokende overbuurvrouw is tijdens zijn enkele maanden oude leeftijd nog niet anders dan van kliniek naar kliniek geweest.

Wat moet ik nu daaruit besluiten?

Sorry ik ben leek op dit gebied, maar een "premature dochter, na een normale draagtijd" ?
Kan je dan spreken van "prematuur" ?
Verskoon asseblief.
Oud 13 augustus 2005, 21:12   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze woog slechts 2 kilo, moest in de couveuse en werd kunstmatig gevoed ook al werd ze 9 maanden gedragen.
Alle kenmerken van een prematuurtje dus.

Pas op haar elfde kwam aan het licht dat ze aan het syndroom van Turner leed. Een weinig voorkomende X0-chromosoomafwijking. Ze kon dus zelf nooit op een normale wijze kinderen krijgen (heeft desalniettemin een zoon ondertussen) maar is voor de rest kerngezond.
Oud 13 augustus 2005, 21:58   #44
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze woog slechts 2 kilo, moest in de couveuse en werd kunstmatig gevoed ook al werd ze 9 maanden gedragen.

Pas op haar elfde kwam aan het licht dat ze aan het syndroom van Turner leed. Een weinig voorkomende X0-chromosoomafwijking. Ze kon dus zelf nooit op een normale wijze kinderen krijgen (heeft desalniettemin een zoon ondertussen) maar is voor de rest kerngezond.
Ge hebt er blijkbaar toch iets aan over gehouden hé[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 13-08-2005 at 22:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ge hebt er blijkbaar toch iets aan over gehouden hé[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

this blijkbaar nooit helemaal meer in orde gekomen hé[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 13 augustus 2005 om 21:59.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 22:01   #45
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
blablalblablal....
... en voor de vrouwen in kwestie is het allesbehalve sociaal wenselijk.
Om over de kinderen in kwestie maar te zwijgen zeker.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 22:43   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Ge hebt er blijkbaar toch iets aan over gehouden hé
Zo te zien heb jij, als volstrekt 'normale', geen benul waarover het hier gaat anders zou je wel je mond gehouden hebben.
Oud 13 augustus 2005, 22:49   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij worden er niet meer of minder prematuurtjes geboren dan vroeger.
Ikzelf woog 1.900kg toen ik geboren werd na een volle dracht en ik overleefde zonder couveuse maar bij mijn grootmoeder onder leuvense stoof.

Veel van de huidige prematuurtjes zouden het echter zonder de moderne middelen nooit gehaald hebben maar gestorven zijn. Een heleboel zwakkere mensjes blijven vandaag dan wel in leven, ze blijven wel kwetsbaarder doordat ze in aanleg al minder sterk waren.
Bovenstaande postte ik daarstraks verkeerd.
Oud 14 augustus 2005, 14:03   #48
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Ge hebt er blijkbaar toch iets aan over gehouden hé
Wat voor een lage klootzakkerij is dit nu?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:50   #49
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Dit is de enige juiste oplossing voor een verkeerde aanpak in het verleden:
Door de ontwikkelingen op medisch gebied kan men de 'zwakkeren' in de maatschappij steeds langer laten leven, en voortplanten. Gevolg: De reeds zwakkeren zorgen voor nog meer genetische afwijkingen bij een volgende generatie. Zo komt men terecht in een vicieuze cirkel waarbij men alsmaar meer zwakkeren gaat krijgen die alsmaar betere medische hulp gaan hebben én zelfs een leeftijd bereiken waarop ze zich kunnen voortplanten.
Dus laten we even stilstaan bij wat Darwin ons geleerd heeft. Het is cru, maar tevens ook de waarheid en wie weet ook wel een deel van de oplossing.

Nu ja, andere factoren zullen ook wel nog een rol spelen in heel deze zaak.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:19   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nochtans onderscheid ons juist dat van de dieren: dat wij welbewust en uit vrije wil de zwakkeren zoveel mogelijk kansen geven. Bij de dieren overleven enkel de sterksten.

Ik werd op het einde van de oorlog geboren, wat misschien één en ander verklaart. Ik overleefde ondanks mijn minimaal gewicht, de oorlogsomstandigheden gedurende mijn eerste levensjaar en de gevolgen van een onmenselijke geboorte. Desalniettemin gun ik de minder sterke babytjes de zorgen die ze krijgen van al degenen die hen hebben gewenst en liefhebben.[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 14-08-2005 at 16:20
Reason:

Nochtans onderscheid ons juist dat van de dieren: dat wij welbewust en uit vrije wil de zwakkeren zoveel mogelijk kansen geven. Bij de dieren overleven enkel de sterksten.

Ik werd op het einde van de oorlog geboren, wat misschien één en ander verklaart. Ik overleefde ondanks mijn minimaal gewicht, de oorlogsomstandigheden gedurende mijn eerste levensjaar en de gevolgen van een onmenselijke geboorte. Desalniettemin gun ik de minder sterke babytjes de zorgen die ze krijgen van al degenen die hen hebben gewenst en liefhebben.[/size]

Ik werd op het eiden van de oorlog geboren, wat misschien één en ander verklaart. Ik overleefde ondanks mijn minimaal gewicht, de oorlogsomstandigheden gedurende mijn eerste levensjaar en de gevolgen van een onmenselijke geboorte. Desalniettemin gun ik de minder sterke babytjes de zorgen die ze krijgen van al degenen die hen hebben gewenst en liefhebben.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 augustus 2005 om 15:20.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:29   #51
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Anders en beter

Het is met de prematuren en de stijgende onvruchtbaarheid van man en vrouw zoals met het weer en de klimaatsverandering : er zijn talrijke aanwijzingen dat het aan vanalles kan liggen (er is ook voor de aanwezigheid van de mens op aarde een oparming en een afkoeling geweest) - ook in het verleden waren er terugvallen in de bevolking (halvering van de bevolking in europa door de pest bv) etc.. ktp.; enz..

..

Dat doet geen afbreuk aan die zaken die we toch wel zeker weten :

- het broeikasteffect wordt voor een groot gedeelte wèl door de mens veroorzaakt
-premaure geboorten en onvruchtbaarheid worden oa; door diezelfde milieuvervuiling veroorzaakt..

Als we nu in onze auto's de gaspedalen wat minder agressief zouden gebruiken staan we al een klein beetje verder...
Oud 14 augustus 2005, 15:41   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als het broeikas effect al als schuldige wordt gezien om een 9 maanden durende zwangerschap te verkorten, wat moet het effect dan zijn van drank en drugs tijdens de zwangerschap en in de onmiddelijke nabijheid van ter wereld gebrachte babies?

Akkoord, de luchtvervuiling was 100 jaar geleden misschien veel minder maar drugs bestonden er toen evenmin.
Oud 14 augustus 2005, 15:51   #53
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord, de luchtvervuiling was 100 jaar geleden misschien veel minder maar drugs bestonden er toen evenmin.
100 jaar geleden bestonden er geen drugs?
Oud 14 augustus 2005, 15:56   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat ons zeggen, niet onder de vorm en in de concentraties waarop ze vandaag van straat te plukken zijn.
Ik weet ook wel dat mijn overgrootvader een pijpje rookte met een borreltje erbij, maar dat overgrootmoeder de pijp meerookte en de fles meedronk, met of zonder zwangerschap, was niet zo evident.
Oud 16 augustus 2005, 12:33   #55
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik zal deze premature discussie eens voortijdig beëindigen se...

de reden dat er meer prematuren zijn is gewoon omdat de ziekenhuizen dat graag hebben, dat de dokters dat graag hebben, en dat zo iets de kassa doet rinkelen...

Denkt ge nu echt dat het besparen door de ziekenhuizen in Vlaanderen niet op een of andere manier gaat gecompenseerd wo(e)rden.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 12:35   #56
Tegendradigaard

Standaard

soms zijn de conclusies van den andere kant bekeken nog de beste he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 16 augustus 2005, 12:48   #57
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
De coverstory van Knack: het aantal prematuurtjes dat in Vlaanderen geboren wordt is de laatste 10 jaar verdrievoudigd. Van alle babies die geboren worden, zijn vandaag bijna 8% prematuur tot zeer prematuur.

Met de moderne geneeskunde kunnen de gevolgen van deze premature geboorten voor het kind weliswaar wat verminderd worden, toch zijn dergelijke prematuurjes later minder intelligent, minder groot, minder sterk, en veel meer vatbaar voor allerlei kleine en grote ziektes. Kortom, premature geboorten leveren ongezonde Vlamingkjes op.

Dit is uiteraard een totale ramp. En het wordt dringend tijd dat aan de oorzaken iets gedaan wordt.

Die oorzaken zijn vooral van ecologische en sociale aard: een vervuilde omgeving, slechte voeding, slecht drinkwater, en een totaal gestoorde bourgeois stress-wereld.

Onze zieke maatschappij produceert blijkbaar zieke babies. En dat hebben wij dit keer volledig aan onszelf te danken. Moeten we misschien toch niet Anders Gaan Leven?
En de grootste reden is degeneratie. We worden door alle verwennerij en sterke geneeskunde, tere planjes.

We lezen gezonder dan ooit en toch worden we zwakker.[edit]
[size=1]After edit by Geertje on 16-08-2005 at 13:51
Reason:

Citaat:
De coverstory van Knack: het aantal prematuurtjes dat in Vlaanderen geboren wordt is de laatste 10 jaar verdrievoudigd. Van alle babies die geboren worden, zijn vandaag bijna 8% prematuur tot zeer prematuur.

Met de moderne geneeskunde kunnen de gevolgen van deze premature geboorten voor het kind weliswaar wat verminderd worden, toch zijn dergelijke prematuurjes later minder intelligent, minder groot, minder sterk, en veel meer vatbaar voor allerlei kleine en grote ziektes. Kortom, premature geboorten leveren ongezonde Vlamingkjes op.

Dit is uiteraard een totale ramp. En het wordt dringend tijd dat aan de oorzaken iets gedaan wordt.

Die oorzaken zijn vooral van ecologische en sociale aard: een vervuilde omgeving, slechte voeding, slecht drinkwater, en een totaal gestoorde bourgeois stress-wereld.

Onze zieke maatschappij produceert blijkbaar zieke babies. En dat hebben wij dit keer volledig aan onszelf te danken. Moeten we misschien toch niet Anders Gaan Leven?
En de grootste reden is degeneratie. We worden door alle verwennerij en sterke geneeskunde, tere planjes.

We lezen gezonder dan ooit en toch worden we zwakker.[/size]

Citaat:

En de grootste reden is degeneratie. We worden door alle verwennerij en sterke geneeskunde, tere planjes.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Geertje : 16 augustus 2005 om 12:51.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 12:49   #58
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Idd, Tegendraad, gij zit er pal op.
Oud 16 augustus 2005, 13:39   #59
Tegendradigaard

Standaard

ach zoals gewoonlijk he... wat ben ik weer bescheiden in mijn zwanezangweek ....

Oud 16 augustus 2005, 15:13   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje

We lezen gezonder dan ooit en toch worden we zwakker.
Als ge de natuurlijke selectie verknoeid moete de gevolgen daarvan natuurlijk maar kunnen dragen ook ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be