Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2005, 20:24   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Jah dat wil ik heel graag.
Waarom zou ik dat in godsnaam willen?
omdat je mij een 'extremist' noemt. Nu, in veel gevallen zijn het juist die mensen die dit soort zaken aanmoedigt in plaats van het juist in te (willen) perken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 20:24   #42
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ja, ik vroeg me ook af. In Brussel wonen er nochtans veel Turken ..
ik geef u gelijk.
Arabisch was natuurlijk mis, laat ons zeggen 'niet-Europese'.
Oud 7 september 2005, 20:28   #43
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Zeg eens, Sinan..

Kun jij je voorstellen dat er ooit een tijd komt waar de helft van de Nederlanders van niet-westerse afkomst is?

Het is misschien moeilijk om in te denken, alhoewel, voor een Rotterdammer in 1970 was het eveneens moeilijk in te denken dat zijn stad anno 2005 compleet van kleur zou zijn veranderd.. En toch, het is gebeurd.
De ''kleurverandering'' is langzamer gebeurd dan werd verwacht. Bovendien zijn grote groepen Rotterdamse allochtonen perfect geintigreed/geassimileerd/

Citaat:

Sinan, over slechts 10 jaar wordt de kiem gelegd voor dit scenario. Dan is namelijk naar schatting de helft van de Nederlandse jeugd nog "Nederlands". Over 10 jaar wordt dus een generatie van Nederlanders geboren die voor slechts de helft uit oorspronkelijke Nederlanders zal bestaan..
Mag ik vragen waar jij deze cijfers vandaan haalt?

Citaat:
Of, er moeten zeer fascistische en stigmatiserende maatregelen genomen worden: zoals, een verbod op huwelijksmigratie, een verbod op 3e wereldimmigratie tout court, en een kweekprogramma voor blondharigen..
Wat is er mis met zwart haar?

Citaat:
Zo'n maatregelen zullen niet genomen worden en daarom zal de bruine evolutie ook onvermijdelijk zijn.
Jammer dat blond haar recesssief is. Maar als allochtonen echt gaan integeren en assimliren dan is dat waarschijnlijk een logisch gevolg.

Citaat:
Vindt je dit geen explosief recept? Een bevolkingsgroep (Nederlanders) die op amper 50 jaar tijd ziet dat ze de grootste minderheid zal worden. Hoe naief kan je zijn om te geloven dat hier gèèn burgeroorlog van komt.

Hoe naief!
Dit is een doemscenario.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 20:28   #44
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
omdat je mij een 'extremist' noemt. Nu, in veel gevallen zijn het juist die mensen die dit soort zaken aanmoedigt in plaats van het juist in te (willen) perken.
Extremist? Ik zei ''extremer'' dat is een groot verschil he.
Oud 7 september 2005, 20:29   #45
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
ik geef u gelijk.
Ik zie daar eigenlijk weinig Turkse namen.
Oud 7 september 2005, 20:29   #46
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik geef u gelijk.
1 Mohamed
2 Adam
3 Ayoub
4 Nathan
5 Mehdi
6 Bilal
7 Anas
Het gaat om Arabische namen hoor.

Enkele Turkse namen

Ergenekon
Alparslan
Batouhan
Attila (den deze is Europees aangezien de Hongaren het ook gebruiken )
Alperen
Koray
Dzjengiz
Timour
Alpay

Klinken toch iets anders ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 20:31   #47
Ambiorix

Standaard

ahzo. Geef toe, dan zat ik er toch niet zo ver langs hé..
Oud 7 september 2005, 20:32   #48
Ambiorix

Standaard

1 Mohamed
2 Adam
3 Ayoub
4 Nathan
5 Mehdi
6 Bilal
7 Anas

(zie topic van radicaal)
Oud 7 september 2005, 20:44   #49
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Mohamed
2 Adam
3 Ayoub
4 Nathan
5 Mehdi
6 Bilal
7 Anas

(zie topic van radicaal)
Ik had ze toch ook opgegeven ...
Oud 7 september 2005, 20:45   #50
Ambiorix

Standaard

jaja turco probeer mij nu niet te strikken in futuliteiten
ik ben moe
Oud 7 september 2005, 20:49   #51
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ''kleurverandering'' is langzamer gebeurd dan werd verwacht. Bovendien zijn grote groepen Rotterdamse allochtonen perfect geintigreed/geassimileerd/
Al dat integratie en assimilatiegezever is zwaar gelul. Zowel van linkerzijde als van rechterzijde. Een marokkaan mag nog zo zijn best doen om zich zo Nederlands mogelijk te gedragen, in het volgende dorp is het terug een marokkaan..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123
Mag ik vragen waar jij deze cijfers vandaan haalt?
Het komt in het inleidende stuk voor van een artikel van Marcel Roele:
http://www.meervrijheid.nl/index.html?mr-eindenl-1.htm
Ik neem aan dat iemand die schrijft voor een kritisch publiek geen platte onwaarheid verkoopt. Talloze demografische studies ondersteunen zijn opmerking.

Citaat:
Wat is er mis met zwart haar?
Niks, ik heb het zelf.. Dat blonde haar was een metafoor voor de "Hollander".
Citaat:
Jammer dat blond haar recesssief is. Maar als allochtonen echt gaan integeren en assimliren dan is dat waarschijnlijk een logisch gevolg.
Ten eerste ze gaan niet integreren, laat staan assimileren. Enkel segregatie zal je de komende tien jaar zien. Je ziet het zelf nu.
En ten tweede, als het waar is, dan is de multikulturele samenleving toch een diversiteitsverkrachter, niet..
Citaat:
Dit is een doemscenario.
.. dat meer en meer mensen stiekem in hun hoofd denken. Hoe zal het scenario "halfbruin Holland" dan wel aflopen denk je? Allemaal hand-in-hand. Heel Nederland dat eruit zal zien als een Nederlandse grootstad..
Oud 7 september 2005, 20:51   #52
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
jaja turco probeer mij nu niet te strikken in futuliteiten
ik ben moe
cava, ga dan maffen .. De Rode Duivels zullen wel winnen
Oud 7 september 2005, 20:53   #53
Ambiorix

Standaard

Citaat:
cava, ga dan maffen .. De Rode Duivels zullen wel winnen
ochja die Duvelkes. Voor mij part winnen ze met 10-0. Er zou hoogstens een glimlach afkunnen dan.
Oud 8 september 2005, 16:15   #54
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Al dat integratie en assimilatiegezever is zwaar gelul. Zowel van linkerzijde als van rechterzijde. Een marokkaan mag nog zo zijn best doen om zich zo Nederlands mogelijk te gedragen, in het volgende dorp is het terug een marokkaan..
So what, na een paar generaties rassenvermenging is dat probleem ook opgelost

Citaat:
Het komt in het inleidende stuk voor van een artikel van Marcel Roele:
http://www.meervrijheid.nl/index.html?mr-eindenl-1.htm
Ik neem aan dat iemand die schrijft voor een kritisch publiek geen platte onwaarheid verkoopt. Talloze demografische studies ondersteunen zijn opmerking.
Sorry, maar je moet begrijpen dat ik jouw bron niet betrouwbaar vindt. Het CPB heeft andere cijfers.

Citaat:
Niks, ik heb het zelf.. Dat blonde haar was een metafoor voor de "Hollander".
Ok.

Citaat:
Ten eerste ze gaan niet integreren, laat staan assimileren. Enkel segregatie zal je de komende tien jaar zien. Je ziet het zelf nu.
Nu nog wel, maar dat is aan het veranderen.
Citaat:
En ten tweede, als het waar is, dan is de multikulturele samenleving toch een diversiteitsverkrachter, niet..
Ja, dat wel.

Citaat:
.. dat meer en meer mensen stiekem in hun hoofd denken. Hoe zal het scenario "halfbruin Holland" dan wel aflopen denk je? Allemaal hand-in-hand. Heel Nederland dat eruit zal zien als een Nederlandse grootstad..
Tuurlijk niet, er gaat helemaal niks ''spectaculairs'' gebeuren. En de integratie is nu aan de gang, maar veel mensen zijn daar te blind voor.
Oud 10 september 2005, 15:20   #55
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geloof in dit scenario ontroert mij.. Maar het zal nooit gebeuren in Europa. Dat is de realiteit. Wanneer is die immense rassenvermenging gebeurd in Amerika? Na 300 jaar zwarte aanwezigheid is het nog steeds een "groep", duidelijk onderscheidbaar van de blanken. Hetzelfde verhaaltje voor Zuid-Afrika, waar blanken al honderden jaren wonen en nog steeds een duidelijk onderscheidbare groep is.

Ken je de Roma-zigeuners? Ze wonen al 600 jaar in Zuid-Oost-Europa en nog steeds worden ze als niet-Europees beschouwd door de Bulgaren en Roemenen. Tot op de dag van vandaag is duidelijk te zien dat de Roma, Indiërs zijn.

In West-Europa leeft de laatste 30 jaar een andere minderheid: de Allochtoon. Kenmerk van de allochtoon is dat hij voornamelijk uit het arme Afrika komt, moslim is, en tot de laagste klasse van de maatschappij behoort. Al deze factoren maken het wel héél onwaarschijnlijk dat de autochtoon zich hiermee zal willen "mengen". Enkel de laagste-sociale klasse der autochtonen zal opgaan in de allochtoonse, maar voor de rest zal er enkel een scherpere aflijning komen.

Je kan van een autochtoon toch niet verwachten dat hij het liefst een kind heeft dat lijkt op de sociaal-economisch zwakste klasse van een land?

Of ga je mij zeggen dat je veel Turkse vrouwen kent die met een islamitische neger zijn getrouwd?

Citaat:
Sorry, maar je moet begrijpen dat ik jouw bron niet betrouwbaar vindt. Het CPB heeft andere cijfers.
Ik heb op Internet wat gezocht naar de rapporten waarmee MR zijn bevindingen staaft, maar heb ze niet gevonden. Anderszijds moet men de cijfers van het CPB ook met een korreltje zout nemen: een 3e generatie allochtoon wordt daar als autochtoon beschouwd..

Citaat:
Hoe groter een te integreren minderheid wordt, hoe makkelijker dit zal gaan? Op welke theorie staaf je jouw voorspelling?

Citaat:
Tuurlijk niet, er gaat helemaal niks ''spectaculairs'' gebeuren. En de integratie is nu aan de gang, maar veel mensen zijn daar te blind voor.
Misschien is het omdat je Turks (of Armeens.., verbeter me) bent, en bijgevolg er nog "Europees" uitziet, maar de integratie die zich nu afspeelt is een integratie van de laagste sociaal-economische autochtone klasse in de grote poel der allochtonen.

En niet omgekeerd..[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Levertraan on 10-09-2005 at 16:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Je geloof in dit scenario ontroert mij.. Maar het zal nooit gebeuren in Europa. Dat is de realiteit. Wanneer is die immense rassenvermenging gebeurd in Amerika? Na 300 jaar zwarte aanwezigheid is het nog steeds een "groep", duidelijk onderscheidbaar van de blanken. Hetzelfde verhaaltje voor Zuid-Afrika, waar blanken al honderden jaren wonen en nog steeds een duidelijk onderscheidbare groep is.

Ken je de Roma-zigeuners? Ze wonen al 600 jaar in Zuid-Oost-Europa en nog steeds worden ze als niet-Europees beschouwd door de Bulgaren en Roemenen. Tot op de dag van vandaag is duidelijk te zien dat de Roma, Indiërs zijn.

In West-Europa leeft de laatste 30 jaar een andere minderheid: de Allochtoon. Kenmerk van de allochtoon is dat hij voornamelijk uit het arme Afrika komt, moslim is, en tot de laagste klasse van de maatschappij behoort. Al deze factoren maken het wel héél onwaarschijnlijk dat de autochtoon zich hiermee zal willen "mengen". Enkel de laagste-sociale klasse der autochtonen zal opgaan in de allochtoonse, maar voor de rest zal er enkel een scherpere aflijning komen.

Je kan van een autochtoon toch niet verwachten dat hij het liefst een kind heeft dat lijkt op de sociaal-economisch zwakste klasse van een land?

Of ga je mij zeggen dat je veel Turkse vrouwen kent die met een islamitische neger zijn getrouwd?

Citaat:
Ik heb op Internet wat gezocht naar de rapporten waarmee MR zijn bevindingen staaft, maar heb ze niet gevonden. Anderszijds moet men de cijfers van het CPB ook met een korreltje zout nemen: een 3e generatie allochtoon wordt daar als autochtoon beschouwd..

Citaat:
Hoe groter een te integreren minderheid wordt, hoe makkelijker dit zal gaan? Op welke theorie staaf je jouw voorspelling?

Citaat:
Misschien is het omdat je Turks (of Armeens.., verbeter me) bent, en bijgevolg er nog "Europees" uitziet, maar de integratie die zich nu afspeelt is een integratie van de laagste sociaal-economische autochtone klasse in de grote poel der allochtonen.

En niet omgekeerd..[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Of ga je mij zeggen dat je veel Turkse vrouwen kent die met een neger zijn getrouwd?

Citaat:

Citaat:

Citaat:

En niet omgekeerd..[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Levertraan : 10 september 2005 om 15:22.
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 15:49   #56
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien is het omdat je Turks (of Armeens.., verbeter me) bent, en bijgevolg er nog "Europees" uitziet.

Turken zijn in het algemeen BLANK. Het heeft niet veel te maken de Armeniërs. De eerste Turken sterk verwant met de Mongolen.
Maar vanaf 14de eeuw was er liefde tussen de Turken en andere bewoners van Anatolië.

In Turkije heb je veel arische Turken. Je hebt ook veel Turken met spleetoog (nakomelingen van Dzjengiz Khan) en tenslotte heb je Turken die zuiders uitzien.
Oud 10 september 2005, 16:01   #57
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch ziet niemand ze als een gevaar voor de samenleving en vlak na de terroristische aanslagen was er een gevoel van eenheid in het land.

Citaat:
Ja, maar wij gaan in Europa toch het verschil maken. Bijvoorbeeld: Ken je de Grieken en Romeinen?

Citaat:
Stel je voor jij bent een kind jouw ouders zijn plots heel rijk en gaan een lui leventje in de VS leiden. Jij bent daar geboren en opgegroeid, maar toch krijg je veel dingen van je ouders mee. Jouw kinderen minder enz.

Dit proces kan een heel andere wendig krijgen als je etnishce concentratie krijgt. Dan krijg je een cultuur die niet is zoals de cultuur als het land van herkomst, maar ook niet als de bewoners van het land waar je in leeft.

Citaat:
Liefde maakt blind.

Citaat:
Niet veel. Maar ik ken toevallig een Turk die met een niet-islamtische neger is getrouwed. (maar da's een beetje off-topic)

Citaat:
Met CPB bedoel ik CBS (foutje). Maar een derde generatie allochtoon wordt niet als autochtoon beschouwd. 4de pas. (een of meer ouders geboren in het buitenland=allochtoon).
De 2de generatie is voornamelijk in het buiteland geboren. Kindern die hierheen werden gehaald omdat de vaders hadden besloten iets langer te blijven.
De getallen die ''dat soort sites'' gebruiken zijn meestal verdraaid of incorrect.

Citaat:
De groei is aan het afnemen zoals ik al zei, de verwachtte getallen (een paar jaar terug voorspeld) worden zeker niet zo snel gehaald en ook moslims krijgen minder kinderen.

Citaat:
Ik ben Turks hoor (maar sommige vinden dat ik er Armeens uitzie) en erg Eruopees zie ik er niet uit.

Citaat:
En niet omgekeerd..
Jewel hoor, vele voorbeelden van allochtonen die integreren in hoge sociaal-economische autoctonen groepen.
Spreidingsbeleid op basis van inkomen (werd als eerst gestest in Rotterdam) blijkt te werken (vele probleemwijken waar de problemen zijn opgelost) Men is van plan dit landelijk in te voeren.
Oud 10 september 2005, 16:04   #58
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Turken zijn in het algemeen BLANK. Het heeft niet veel te maken de Armeniërs. De eerste Turken sterk verwant met de Mongolen.
Maar vanaf 14de eeuw was er liefde tussen de Turken en andere bewoners van Anatolië.

In Turkije heb je veel arische Turken. Je hebt ook veel Turken met spleetoog (nakomelingen van Dzjengiz Khan) en tenslotte heb je Turken die zuiders uitzien.
Ik heb waarschijnlijk ook Armeense genen. Nou ja, het dorp waar mijn ouders vandaan komen is in Centraal-antolië, maar is gestischt door mensen die waren gevlucht voor de Russische oorlog, daar waren ook Armeniërs bij.
Oud 10 september 2005, 16:57   #59
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb waarschijnlijk ook Armeense genen. Nou ja, het dorp waar mijn ouders vandaan komen is in Centraal-antolië, maar is gestischt door mensen die waren gevlucht voor de Russische oorlog, daar waren ook Armeniërs bij.
Sinan123, tis niet erg. Ik heb Georgische en Lazische genen. De kans is zelfs groot dat ik Chazaarse genen heb Dat is nog niet bewezen, maar soit.

We zijn allemaal 'besmet'.
Oud 10 september 2005, 17:03   #60
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinan123, tis niet erg. Ik heb Georgische en Lazische genen. De kans is zelfs groot dat ik Chazaarse genen heb Dat is nog niet bewezen, maar soit.

We zijn allemaal 'besmet'.
Ik vind het ook niet erg hoor.
Maar zoals ik al zei, het gaat bij mij om het individu, niet waar hij/zij vandaan komt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be