![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zullen altijd degenen zijn die hun droomjob niet kunnen bemachtigen die het met de minder leuke zullen moeten doen. Gedaan moeten ze in elk geval worden en een goed loon kan er veel aan verhelpen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe op dit moment een job die ik haat. Never again. Misschien 'voor efkes'. Maar niet voor het leven, liefst.
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Gelukiig is het beleid in ons land in handen van mensen die veel meer en betere inzichten hebben in de deze moeilijke problematiek, dan vele van deze "forumfanaten - zonder enig inzicht" �* la Chipie, Stuperstaaf, Cynicus,e.a..
Zij bewijzen, sommigen met duizenden postings, (moeten veel tijd hebben en weinig zinnige bezigheden) dat zij een te verwaarlozen mentaliteit hebben en hoegenaamd geen enkele waardevolle inbreng hebben in een belangrijk debat als het probleem van de werkloosheid. AL hun tussenkomsten zijn te classeren onder de noemer: onzinnig en totaal te verwaarlozen. Overal heb je natuurlijk van die idioten, zo blijkt ook op dit forum.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig maar, zoniet kon je zelf uw afval opvreten omdat niemand hem wilt komen ophalen. Dat is pas iets om depressief van te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verwend nest ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid. Onder werken versta ik niet een hobby beoefenen en daarvoor betaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen die ik ken vonden werkloos zijn dodelijk saai.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar kom, ik ken die vakbondsidioten (heb er 6 jaar mee samengewerkt, via sociaal dienstbetoon, en diverse andere malen via andere kanalen... Grotere egoïsten en/of verdedigers van egoïsten, zijn er niet te vinden*), zou ik kunnen zeggen... Maar ik wens dat niet te doen... Ik wens, zoals steeds, sereen te blijven ![]() Als men meehelpt met het scheppen van doffe ellende, dan is de nickname doffer natuurlijk niet slecht gekozen... En we zullen eens zien wat de vakbonden gaan inbrengen in een belangrijk debat als het probleem van de werkloosheid... Probleem waarvoor ze trouwens zelf medeverantwoordelijk zijn (enkel mensen met een doffe blik op oneindig zien dat niet ![]() En wat werken betreft, doffertje... U zult toch minstens tweemaal zolang moeten leven dan chipke, wilt U dezelfde uren geklopt hebben of kloppen (waarvan praktisch de helft - gratis - ten dienste van anderen)... Wees gerust (daarmee wil ik natuurlijk niet gezegd hebben dat dit nodig is). Het zou veel mooier zijn dat het syndicalistje zijn 'opmerkingen' rechtstreeks aan mij zou richten (Nyrotsky ook) ipv mijn 'naam' zo maar ergens te vermelden... Van vakbondsmannetjes verwacht ik veel, maar toch... er zijn grenzen... Allez, en geef er nog maar eens een ferme lap op, schat ![]() En doe de groetjes aan de rest van uw bende, want die gaan het vaderland redden omdat ze weten wat goed is voor de mensen... Die gaan het land kortelings weer platleggen... om de werkloosheid op te lossen... [size=1]Natuurlijk zijn niet alle vakbondsmannetjes idioten... Ik heb er zelfs enkele gekend die echt bezig zijn met de belangen van hun leden en van de arrebeider in 't algemeen...[/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 18 september 2005 om 08:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar mag dan een zeer goed loon tegenoverstaan, het dood de mens lang voordat zijn lichaam sterft. Dat is niet bij iedereen het geval en niet altijd, maar toch vaak genoeg om er iets aan te veranderen. Nu is het ook zo dat zelfs het loon voor deze vaak minder leuke jobs niet zo schitterend is. Daar komt dan nog eens bij dat het regime en de omstandigheden hier vaak verre van optimaal zijn. Eén keer een wiel monteren is natuurlijk geen probleem, het is mss zelfs leuk. Een ganse dag, week, maand, jaar, het is nog te overbruggen (het één al makkelijker dan het ander). Voor sommigen is het zelfs geen probleem om dit hun hele leven te doen. Het is echter verkeerd volgens mij om hiernaar te verwijzen en te zeggen als die dat kan moet iedereen dit kunnen, zo werkt het niet. Voor veel mensen is het idee alleen al: "is dit nu hoe de rest van mijn leven eruit ziet " voldoende om depressief te worden en dat lijkt me niet eens zo gek. Er zijn jobs die eigenlijk best door meer schouders gedragen zouden worden (knelpuntberoepen - het zijn knelpuntberoepen omdat ze niet aantrekelijk zijn). Het systeem nu is dat men mensen probeert te drijven in deze beroepen en eens ze erin zitten ze daar gevangen te houden. Volgens mij zou het bvb beter zijn om terug een soort van gemeenschapsdienst (zoals de vroegere legerdienst) in te voeren waar jonge mensen een beperkte tijd, een deel van de zwaardere taken die er in de maatschappij zijn, helpen dragen. Dit heeft het voordeel dat je weet dat het slechts voor beperkte tijd is. Tevens kan er in deze periode een besef groeien dat men dankbaar mag zijn dat er mensen zijn die dit soort van jobs een groot deel van hun leven doen en hiervoor ipv dank eerder misprijzen ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bandwerk is er gekomen om de productiviteit op te drijven maar ook om het werk gemakkelijker en lichter te maken. Ik heb nu eenmaal liever een wiel dat zelf bij mij komt dan dat ik dat wiel moet gaan halen en op de juiste hoogte tillen. Ik vind het trouwens frustrerender als ik zie dat mijn garagist een wiel wesselt op twee minuten terwijl ik daar een kwartier over doe. En natuurlijk wilt iedereen liever betaald worden om op reis te gaan maar ze vergeten wel dat het betaald wordt door die arme werkslaven die ze beweren te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brugpensioenen kunt ge als dusdanig beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Automatisatie vind ik persoonlijk heeeeeeel goed. Hoe meer hoe liever. Mocht alle werk uit onze handen genomen worden en de gebraden kippetjes ons zo in de mond zouden vliegen, des te beter. Het is trouwens hetgeen waar we beetje bij beetje naar toe evolueren (over de kippetjes heb ik nog wel mijn twijfels) ![]() Er is een toevloed aan producten, als nooit tevoor. Anderzijds vertaald dit zich niet in stijgende werkaanbiedingen. Het verschil kan verklaart worden door hogere efficiënci en automatisatie. Mocht deze zegen ongeveer gelijk over alle hoofden verdeeld worden was dit fantastisch. Helaas blijven er nog wat minder aangename klussen over en ipv deze wat beter te verdelen en te laten dragen door meerdere schouders wentelt men deze af op een aantal mensen die de hele last moeten dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arbeidsduurvermindering is natuurlijk alleen mogelijk als er voldoende werkwilligen zijn. |
|
![]() |
![]() |