![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien vergis ik mij, maar ik dacht aan het volgende voorbeeld: ons koningshuis steekt toch nu en dan, rechtstreeks of onrechtstreeks, zijn neus in de politiek, en één van haar "beste raadgevers" zal wel "onze moeder de heilige katolieke kerk zijn"... Dan is er nog het katoliek onderwijs, die via de bisschoppen, ook wel een beetje invloed op de maatschappij zal hebben enz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Ik was vreemdeling en gij hebt mij opgenomen." (Mattheus 25,35)
De kerk heeft kennelijk een rare wending genomen. Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 april 2006 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Zit dat vuil nu nog in die kerk?
![]()
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Dat betwijfel ik bij hem, nonkel dolf stak de priesters liever in Dachau (priesters die opriepen om op Zentrum te stemmen).
Trouwens, volgens nonkel dolf waren ze geen afval. Ooit gehoord van de SS Skanderbeg divisie, witte poes? Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 april 2006 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Witte poes
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Als kannonenvlees waren ze uiteraard zeer geschikt! ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Om wat te doen?
![]() ![]() Ik heb een ander evangelie... ![]() Dat vuil hoort niet thuis in een kerk, er zijn vuilnisbelten/moskeeën genoeg in dit apenland waar ze naartoe kunnen.
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neemt de kerk dan geen vreemdelingen op? Bij mijn weten zijn vreemdelingen steeds welkom in de rooms-katholieke gemeenschap, afkomst speelt daarbij geen rol.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 5 april 2006 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() @ witte poedel: Bwa, de soldaten uit de Skanderbeg-divisie hadden nog besloten om hun Duitse officieren af te schieten. Kennelijk waren ze een pak slimmer dan de Vlamingen, wie wil er nu creperen in een sneeuwwoestijn voor een schreeuwende zondagsschilder.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 april 2006 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Het citaat is wel in de context van "het recht van de vreemdeling". De Kerk is volgens de Bijbel moreel verplicht om die mensen op te vangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij betekent dat dat vreemdelingen opgenomen dienen te worden als iemand van de eigen groep. En dat is in dit geval ook zo. De deken boodt hen een overnachting in de parochiezaal aan.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 5 april 2006 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() En dus is er geen probleem volgens de Bijbel dat ze daar wat langer blijven. Tenzij je een Benedictijn bent, die kerels verkochten hun eigen moeder om in nog grotere weelde te leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() De Kerk is niet moreel verplicht om mensen - die niet eens tot haar geloofsgemeenschap behoren - toe te laten om een kerk en haar functioneren te gaan blokkeren. Het spijt mij, maar de mensen die kerkgebouwen gaan bezetten demonstreren een fundamenteel gebrek aan respect voor hun medemensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Jezus verkondigde nergens dat men moest toelaten aan andere mensen om de geloofsbelevenis van de Christenen te beletten. Nogmaals: de bezetters van kerkgebouwen zijn fundamenteel respectloos t.o.v. hun gelovige medemens.
|
![]() |
![]() |