![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Glock17 heeft geen aparte veiligheid: overbodig door design (mits goed gebruik), dus "cocked and locked carry" is niet enkel nodeloos, maar ook gevaarlijk Als dit schot per ongeluk afgegaan is, dan was die agent op twee punten lelijk in de fout: -wapen met een kogel in de loop dragen -wapen ontholsteren zonder noodzaak De man was al gecontroleerd en men kende zijn identiteit dus: ging hij lopen, dan wordt hij later wel opgepakt... Als het schot niet per ongeluk afgegaan is dan is 't méér dan een "ongelukje", en vermits de identiteit gekend was , is het vermoeden van racisme er idd. Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2006 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan de politie nu iemand laten lopen met in het achterhoofd dat zij het zelf zijn die hem later terug moeten pakken?
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Wat een onzin allemaal, had ie gewoon maar niet moeten gaan lopen. Als de flikken mij tegenhouden ga ik niet lopen, punt. Wie dat wel doet loopt natuurlijk het risico dat je wordt neergeknald, moet je achteraf niet komen over zagen.
En wat de titel van het topic betreft, tjonge toch, had beter iets in de aard geworden van: Verdachte Turk gaat lopen bij politiecontrole en wordt neergeschoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Pff, hij is toch niet levensgevaarlijk verwond...
Waar ge niet dood van gaat, maakt u sterker ' t schijnt. Weer ene bij die de rest van zijn leven steun kan trekken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ne zatlap vanwaar je de identiteit van kent, neerschieten? Ze konden er niet achter lopen ofwa? of hem later oppakken? ofwel stom accident waardoor ze bewijzen dat ze niet gemachtigd zijn om een pistool te dragen,ofwel puur racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Schepen
|
![]() En ik die dacht dat onze flikken regelmatig op hun conditie werden getraind en gecontroleerd... halen ze hun schietijzer boven als ze niet kunnen volgen...
Ik vrees dat die flikken een heel serieuze uitleg mogen gaan placeren om henzelf hier nog uit te praten. Iemand in de rug schieten die niet gewapend is, is geen klein misdrijf voor een agent. Zo kan men morgen ook een jongen van 16 gaan neerkogelen omdat hij met zijn opgefokt "camino'ke" probeert te ontsnappen een een combi. Ze mogen... nee moeten dit goed onderzoeken en gepast straffen als het blijkt dat die filkken in overtreding waren. En men moet over de straffen ook berichten, niet dat die politiemensen hun naam moet vermeld worden, maar dat iedereen hier duidelijk kan zien dat misdaden worden bestraft, ook als ze door de politie word begaan. Maar best eerst het verdere onderzoek afwachten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Veiligheidsexpert Vlaams Belang naar strafrechter
Nieuws v/d dag Ex-politiecommissaris en VB-veiligheidsexpert Bart Debie is doorverwezen naar de strafrechter op beschuldiging van schriftvervalsing en racisme. Debie zou zich ook schuldig hebben gemaakt aan foltering en zo is hij ingereden zijn op een Turkse jongeman. Debie beschouwt dit alles als een afrekening van ex-collega's die jaloers zouden zijn... ![]() Meer lezen? www.hln.be ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je slaat de bal echter volledig mis om te zeggen dat het fout was om het wapen met een kogel in de loop dragen. Elke politie-inspecteur die zijn wapen niet wapent alvorens op dienst te vertrekken is op zijn minst onvoorzichtig. Wat als de noodzaak zich voordoet (bij bv wettige zelfverdediging) om wel te schieten? Meestal moet je dan reageren in een fractie van een seconde en als je dan nog moet wapenen, ben je hopeloos te laat. (zenuwen en trillende handen kunnen er zelfs voor zorgen dat je op dat ogenblik de lade op een verkeerde manier loslaat waardoor de kogel komt klem te zitten of zelfs niet gewapend wordt) Vroeger met de .38 had je dat dilemma niet, maar zat je ook met een grotere trekkerdruk. Bij de Glock 17 moet de trekkerdruk zelfs als het wapen gewapend is sterk genoeg zijn om ongelukken te voorkomen maar in de praktijk valt dit wel eens tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat mij opviel is dat de zoon zich afvroeg waarom de agent geschoten had. Ik weet het niet maar als mijn vader was gaan lopen bij een controle zou ik mij afvragen waarom hij dat heeft gedaan.
Maar blijkbaar wist de zoon uitstekend waarom zijn vader was gaan lopen aangezien hij zich daar helemaal geen vragen over stelde. De politie weet het blijkbaar ook nog niet? Volgens mij MOET de politie ALLES in het werk stellen om iemand tegen te houden die zich onttrekt aan controle. Uiteindelijk bepaal je zelf of je de instrukties van de politie opvolgt of niet. Je moet van die vrije beslissing ook zelf de gevolgen dragen. Geen gezever.
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Toch niet; men kan ook op de benen richten. En in veel gevallen zal een waarschuwingsschot wel voldoende zijn. Blijkbaar niet voor de agenten in kwestie, komt dat omdat ze Vloms zijn of omdat ze racist zijn of omdat ze oom agentje zijn of alle drie samen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom legt iedereen hier iedereen woorden in de mond?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het gebeurt zelden dat je iemand in de benen moet/ kan schieten. Ofwel schiet je om de man uit te schakelen (lees : dat die persoon geen levens meer in gevaar brengt - dus meestal zijn vuurwapen niet meer kan gebruiken) ofwel schiet je niet. En een waarschuwingsschot gebeurt enkel wanneer de noodzaak er nog niet is om de man neer te schieten maar de voorwaarden om hem neer te schieten wel vervuld zijn. In dit geval is hier vermoedelijk geen sprake van, maar gaat het om een ongeluk. Uw verwijzing naar racisme getuigt maar weeral eens van misplaatst gelul. Of was u erbij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Ik leg hier niemand woorden in de mond, u vond het in de rug schieten bij vluchtmisdrijf verantwoord en ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
een hardere lafheid bestaat niet. en zéker als dat een flik is tegen een ongewapende. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 juni 2006 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik legde enkel de nadruk op het feit dat men niemand dood hoeft te schieten en dat een schot in de rug niet noodzakelijkerwijze leidt tot de dood (zoals in dit geval).
![]() |
![]() |
#58 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iemand in de rug raken noem jij een ongeluk ? Vanwaar die pro-politiezever ? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pietje ![]() Iemand in de rug schieten kan nooit gerechtvaardigd worden. Als U al ergens de nadruk op een "feit" legt dan was het hierop; dat iemand in de rug schieten gerechtvaardigd is bij een "vluchtmisdrijf". En ik zeg dat men evengoed in de buurt van de benen kan schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik ook hoor. Geen probleem dus.
![]() |