![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bah nee, ge luisterd nie hé, als een kunstenaar het goed aanpakt is hij zelf in staat om mosselpotten te verkopen . kijk stel nu ik heb een villa, en ik moet iet hebben voor in mijn hall te hangen dan ga ik naar een gallerie en daar koop ik iet, kan mij nie schelen wat het kost. en dat kan zelf non commerciele kunst zijn, trouwens als de kunst non commerciel is, waarom moet ze dan geld opbrengen... ik kan thuis ook 5 blokken klei samengooien ze in mijn oven smijten, en ze dan naar Jan Hoet sturen met de boodschap, dat het kunst is, non commersjeele weet je wel, maar ik moet daarvoor ansjau nen brief sturen of hij soms toevallig 100 000 euro te veel heeft. ? Dacht ik niet hé... Okee absurd misschien, maar hoe moet ik sommige kunstwerken anders noemen, ... Okee als ik zot genoeg ben om dat in mijn huis te pakken, dat ik dan de prijs betaal die die kunstkwiet er voor wil, geen probleem. Maar moet de staat dat werkelijk subsidieëren ? We hebben toch ook al acadamies etc, waar die gasten hun lusten kunnen botvieren ? Ik zeg niet dat er geen subsidiering moet zijn, voor jong tallent bv, maar dan wel echt voor tallent, en niet voor nen pipo die hem al geen 3 jaar meer gewassen heeft, in een schuurtje zit, te hopen tot iemand eens die rol prikkeldraad met wasco's van hem gaat kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in dat geval kunnen we veel meer besparen ! we kunnen dan namelijk heel het kunstonderwijs, de conservatoria, de academie én het Hoger Instituut afschaffen ! ... wow wat een besparing ... 't is dat je volgens 't reglement niet mag schelden ... maar soms krijg ik godverdomme toch wreed veel goesting om eens goed te roepen ze ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook andere voorbeelden hé, hoeveel groepkes zijn er zo nie die voor wa pré, nen avond opvrolijken, van bedrijfsfeest tot begrafenisfeest, Ik heb zo al behoorlijk professionele gasten bezig gezien die het ook zonder subsidies doen, en die ook in hun materiaal moeten investeren enz... zo'n typische voorbeelden van ontspoorde hobby's hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ja, wat noem je kunst hé, ... Noem je een rockgroep kunst, of is dat te komersjeel om kunst te zijn... noem je een kunstsmid kunst, of is dat ook te komersjeel, omdat m smeedijzeren trappen bouwt, die nen normale mens hem nie kan permiteren ? Moet ik als belastingsbetaler happy zijn, omdat een kerel 6 planken op nen hoop kunst noemt en er bv, 50 000 smakken voor gekregen heeft van Bertjen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt gelijk, maar dan moet er wel volk naar komen kijken, ... en mensen komen alleen kijken als het niks kost, of als het heel goed is en het iets mag kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik geneer er mij eigenlijk een beetje om, gij waarschijnlijk ook, dus laat ons daar geen gewoonte van maken hé ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 9 augustus 2006 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat ik buiten mijn uren nie bezig ben met kunst ! ![]() Mijne maat bv, heeft da wel lang gedaan, puur voor zichzelf, voor zijn ammusement, en den Bert moet zijnen eerste cheque nog sturen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar zoals verwacht gaat het hier al snel over het budget van het kunstbeleid in Vlaanderen ... ge moet dat eens gaan zoeken op de begroting ... en kom mij dan nog eens vertellen of we ons daar idd druk om moeten maken, of dat er misschien belangrijkere kostenposten zijn waar we het beter over kunnen hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is kunst het enige circuit, waar de "artiesten" die niks verkopen ook gesteund worden onder de noemer : niet verkoopbare kunst... of experimenteel, of abstract, of, noem maar op als t maar nen naam heeft. Jamaar, wacht, het is niet verkoopbaar, dus niemand wil, het ?, maar toch moet het gemaakt worden, sta mij toe te zeggen dat dat op zijn minst een beetje absurd is... Nu ik snap ook wel, dat er misschien dingen zijn, waar niet direct iemand op zit te wachten en die toch een meerwaarde betekenen. Laat ons zeggen, ok, laten we daar wat geld voor vrij maken voor materialen bv, of voor promotie, etc... Maar het moet wel serieus blijven. Als ik morgen frigo's aan escimo's wil verkopen moet ik ook geen subsidies verwachten hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laat ons wel zeggen dat dat geld goed moet besteed worden. Net omdat het maximaal effect zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Vorige week werd Peter Moreels tot topsporttrainer benoemd. Niet verwonderlijk, want als trainer heeft hij de beste polsstokspringer die we hier hebben: Kevin Rans. Daarnaast coacht hij ook nog twee beloftevolle junioren, nu op het junioren-WK aan de slag in China. Plus daarnaast ook nog enkele jongeren, waaronder ook veel dames, die het over enkele jaren misschien ook wel kunnen waarmaken. Zeker een degelijk trainer, want hoewel ik geen polsstok doe, als lid van diezelfde club waar hij training geeft, heb ik wel ook al met hem kunnen meetrainen en dat is niet van de poes.
Maar in het persbericht stond dat hij werd aangesteld door Anciaux. Nou, hij wist ons wel te vertellen dat hij Anciaux niet eens heeft gezien bij zijn officiële benoeming. Maar is dat eigenlijk niet oud niews dat Anciaux als minister van sport en cultuur niet deugt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee dat heb ik niet, en u gaat me vast een cultuurbarbaar vinden maar dat intereseert mij totaal niet, net zoals ik Van Ostaijen ook nie ga lezen buiten die paar vb die ze mij in het middelbaar onderwijs door mijn strot geramd hebben. Gedichten daar hou ik nu eenmaal nie van. Ik lees andere dingen, die ik persoonlijk goed vind, van gasten die al lang dood zijn overigens, en sommige zijn plat komersjeel, die met mijn geld ongetwijfeld een schoon villa gekocht hebben. ![]() Bovendien, het feit dat ge uw geniale dichter kunt kopen, bewijst dat hij ook voor de principes van de vrije markt is moeten zwichten ... ![]() Ik geef trouwens zelf eigenlijk best wel wa geld uit aan kultuur/auteursrechten/tickets etc... Ge moet maar eens tellen wat er allemaal in uw boekenkast staat, CD collectie, DVD collectie, tickets voor concerten, toegangsgeld voor de cinema / musea... Als ik dat geld allemaal op een hoop gooi, daar kan ik ies heel goe van op reis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
gerespecteerd. Ik blijf inmiddels met mijn probleem zitten, als het ministerie van cultuur dient afgeschaft te worden, wat moet er dan in de plaats komen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 9 augustus 2006 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ps dat ik die dichters kan lezen komt door het cultuurbeleid ... door de subsidie aan de dichter én de uitgever ... dank u belastingbetaler ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Waar een roofridder is, zal wel een brandende hoeve zijn." Heb je nog van die luchtledige one-liners? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zijn niet alleen dichters. Dat Pelckmans nog fantastische filosofische werken kan uitgeven, heeft ook te maken met de opdrachten voor bv. onderwijs dat ze in de wacht slepen. Als de steun van de overheid verdwijnt, zal onherroepelijk eeuwen van cultuurleven stilaan verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De taak van een ministerie van cultuur omhelst o.m.: 1. Bewaren van het cultuurpatrimonium, voor alle kunst/cultuurvormen, eventueel gedeeltelijk in samenwerking met UNESCO 2. Het voorkomen van artistiek brain-drain en het stimuleren van artistieke beroepen 3. Het geven van kansen aan kwaliteitsvolle vernieuwende kunstenaars 4. Het aanbieden aan de bevolking van een kwaliteitsvol palet aan cultuurproducten Het is duidelijk dat Bertje faalt op zowat alle vlakken, ik vermoed zelfs "moedwillig".
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 9 augustus 2006 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |