Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 19:23   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Wel ik vind het fijn dat je Hong Kong neemt als vergelijking, maar is de fundamentele fout niet, dat je "Belgie (of beter gezegd vlaanderen)" cultureel niet kunt vergelijken met het worden van een "Pseudo-Hong Kong" omdat het cultureel anders bepaald is?
Zeg jij nu dat ze in Hong Kong kunnen werken, en hier iedereen de lamme goedzak is? En zelfs al is dat tweede waar, moet ik daar dan het slachtoffer van worden?
Oud 16 oktober 2006, 19:23   #42
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me soms afvraag: als bepaalde contracten zelfs bindend zijn als ik niét getekend heb, geldt dat dan ook voor andere contracten?

Kan ik van kay-gell bijvoorbeeld tienduizend euro eisen, op grond van het feit dat hij een bepaald contract niét getekend heeft?

Schept perspectieven.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:23   #43
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

België is inderdaad het beloofde land niet.
Hoeveel armoede bestaat er niet onder de eigen bevolking?
Alleen al daarom is een immigratiestop noodzakelijk, maar ik zal wel weer een extreme VB' er zijn, zeker?
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:25   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
België is inderdaad het beloofde land niet.
Hoeveel armoede bestaat er niet onder de eigen bevolking?
Alleen al daarom is een immigratiestop noodzakelijk, maar ik zal wel weer een extreme VB' er zijn, zeker?
Armoede heeft met migratie weinig te maken. Integendeel, gewone, vrije migratie bevorderd de handel en de kansen.
Oud 16 oktober 2006, 19:27   #45
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zullen nooit genoeg banen zijn voor iedereen vrees ik. Op wat voor steun moeten gehandicapten of ouderen dan rekenen als er geen belastingen zijn waarvan zij in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.

Er zijn duizenden vacatures die niet ingevuld geraken. Bouwondernemers moeten opdrachten afwentelen door gebrek aan personeel. Toch raar dat die banen niet opgevuld worden door al die allochtone leefloners ...

Steun aan gepensioneerden moet er zijn ; zij hebben immers zelf heel hun leven bijgedragen aan de SZ, hetgeen niet kan gezegd worden van allochtone aangespoelden.
En uiteraard moet er hulp aan gehandicapten zijn. laten we beginnen met voor de eigen stoep te vegen ipv het ocmw van de wereld te spelen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:29   #46
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zeg jij nu dat ze in Hong Kong kunnen werken, en hier iedereen de lamme goedzak is? En zelfs al is dat tweede waar, moet ik daar dan het slachtoffer van worden?
Er zijn mensen die hier goed kunnen werken en er zijn mensen ginder die de keus niet krijgen om van hun weekend te profiteren, omdat ze moeten overwerken omdat anders hun leven financieel niet te betalen is.

Moet ik daar dan het slachtoffer van worden ?

Maar pas op , ik vind dat een overmaat van regels de vrijheid 'flexibiliteit' beperken en daar volg ik u wel in (dus ik ben bereid in beperkte mate u gelijk te geven.)
Oud 16 oktober 2006, 19:30   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die hier goed kunnen werken en er zijn mensen ginder die de keus niet krijgen om van hun weekend te profiteren, omdat ze moeten overwerken omdat anders hun leven financieel niet te betalen is.

Moet ik daar dan het slachtoffer van worden ?

Maar pas op , ik vind dat een overmaat van regels de vrijheid 'flexibiliteit' beperken en daar volg ik u wel in (dus ik ben bereid in beperkte mate u gelijk te geven.)
Het is waar dat de meeste mensen in Hong Kong zes dagen werken. Maar dat komt waarschijnlijk omdat hun productiviteit niet in vijf dagen kan eh.

Tenslotte, België daalde ook maar naar de vijfdagenwerkweek af toen alles in vijf dagen kon gedaan worden.
Oud 16 oktober 2006, 19:37   #48
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
In Nederland kun je in ieder geval hartstikke goed leven van 700E/maand.
Probeer het zelf maar eens.

Citaat:
Waha, ik erken jouw democratie voor niemendal. Hoepel dus op van m'n grond met je parlement.
Helaas onmogelijk. Datzelfde parlement is verkozen door een meerderheid die dat principe wel steunt. (ah,die zonnebril-smiley toch )

Citaat:
Er zijn duizenden vacatures die niet ingevuld geraken. Bouwondernemers moeten opdrachten afwentelen door gebrek aan personeel. Toch raar dat die banen niet opgevuld worden door al die allochtone leefloners ...
Of door die autochtone leefloners natuurlijk. Nu weet je even goed als ik dat er ook veel allochtonen op de bouw werken.

Citaat:
Wat jij vreest, hoeft geen wet te zijn.
Laat ons hopen dat niet al mijn vrezen wet worden he

Citaat:
Wat ik me soms afvraag: als bepaalde contracten zelfs bindend zijn als ik niét getekend heb, geldt dat dan ook voor andere contracten?

Kan ik van kay-gell bijvoorbeeld tienduizend euro eisen, op grond van het feit dat hij een bepaald contract niét getekend heeft?

Schept perspectieven.
Tuurlijk niet, maar het burgerschap is een heel ander soort contract. Overigens als je toch zo een manier vind mag je me altijd iets laten weten
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:37   #49
theglanconer
Vreemdeling

Standaard

Uikeringen zijn bedoeld om mensen te helpen die daadwerkelijk ziek/gehandicapt zijn, die even tussen werk inzitten en de ouderen met een klein pensioentje.
Echter de subsidietiet glibbert niet naar die groepen maar spuit haar miljarden altijd naar de profiteurs, parasieten, werkschuwen, hypochondriers en agogen.

De Zieligheidsindustrie die mensen misbruiken om hun eigen centjes veilig te stellen is de enige die hier garen bij spint.
Wat een potsierlijkheid wanneer je zo'n moddervette 'betrokken' advocaat ziet uitleggen dat Mohammed een schadevergoeding dient te krijgen van 5 ton omdat hij zijn schoenen uit moest doen toen ie de cel in moest.

In Nederland is het overigens opvallend dat met name de Surinaamse en Aziatische (Indonesie, Vietnam, Korea, China) zeer gunstig afsteken. Een Kaaskop kan nog veel leren van een gemiddelde Aziaat.
Daar staan de Marokkanen en Antillianen en in (veel) mindere mate de Turken tegenover.
theglanconer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:37   #50
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is waar dat de meeste mensen in Hong Kong zes dagen werken. Maar dat komt waarschijnlijk omdat hun productiviteit niet in vijf dagen kan eh.

Tenslotte, België daalde ook maar naar de vijfdagenwerkweek af toen alles in vijf dagen kon gedaan worden.
Kwou altijd is naar Hong Kong gaan btw. veel Europeanen hebben niet door dat de activiteiten in Azie "Halucinant" zijn al die gigantische bouwprojecten ectra...

Annyway,ik denk moesten al de knelpunt-beroepen gevuld zijn dan zou Belgie kunnen terugvallen op minder werkuren in de week.

My 2 cents.
Oud 16 oktober 2006, 19:40   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Helaas onmogelijk. Datzelfde parlement is verkozen door een meerderheid die dat principe wel steunt. (ah,die zonnebril-smiley toch )
Ja, en de meerderheid weet alles beter en is zoveel slimmer dan ikzelf, offa?

Citaat:
Of door die autochtone leefloners natuurlijk. Nu weet je even goed als ik dat er ook veel allochtonen op de bouw werken.
Van heel die migrantendinges trek ik mij eigenlijk geen sakker aan. Behalve dat er veel gestolen geld voor wordt gepompt en dat dit geen gezonde situatie is.
Oud 16 oktober 2006, 19:42   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kwou altijd is naar Hong Kong gaan btw. veel Europeanen hebben niet door dat de activiteiten in Azie "Halucinant" zijn al die gigantische bouwprojecten ectra...

Annyway,ik denk moesten al de knelpunt-beroepen gevuld zijn dan zou Belgie kunnen terugvallen op minder werkuren in de week.

My 2 cents.
Neen, die regeling zou echt desastreus zijn. Echt. Weerom gaan de grote bedrijven in hun handen wrijven, en zijn het de kleine en middelgrote zaakjes die de dupe zijn. We moeten gewoon de zaak dereguleren.

Of zoals de cartoon al zegt:

Oud 16 oktober 2006, 19:42   #53
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, maar het burgerschap is een heel ander soort contract.
blijkbaar, ja: ik heb plichten zonder dat ik iets getekend heb, dat lijkt me het grote verschil met "andere contracten" - of moet ik zeggen: dat is het verschil tussen burgerschap en "contracten"?
Citaat:
Overigens als je toch zo een manier vind mag je me altijd iets laten weten
Niets van.

Uitgebuit worden zal je lot zijn!
Oud 16 oktober 2006, 19:43   #54
Dude
Vreemdeling

Standaard

Daarmee dat sociale woonwijken gewoon volgepropt zitten met arme migranten die dan per gezin een stuk of tien kinderen hebben die ze maar half opvoeden en dan lopen blijten dat die geen werk vinden.

Veel en mischien zelfs bijna alles heeft ook te maken met de houding van die arme migranten.

Veel mensen zien mij als ne racist omdat ik mij hard opstel tov. migranten en omdat ik op het Vlaams Belang stem maar besef heel goed dat ik migranten door en door ken.Ik zat vroeger in een klas waar 7 van de tien Marokaans,Turks,Spaans en Iraans waren.

Diene Iranier was toen een van mijn beste vrienden en terwijl kon ik met de meeste van die migranten en vooral met Marokanen totaal niet om en vond en vind die hun houding eerder krapuleus.

In tegenstelling tot veel van die migranten waren diene Iranier zijn ouders geen fannatieke moslims,konden perfect Nederlands,hadden beide werk waarvan de Vader zelfs een eigen zaak had.De zoon mijne maat dus diene was dan ook veel meer Westers gezind en ging zelfs meer met Vlamingen om als met andere migranten in tegenstelling tot de meeste anderen,hij stelde zich ook veel meer open voor Vlamingen.Hij is uiteindelijk afgestudeerd in Informatica en heeft nog geen dag zonder werk gezeten.

Vergeet niet dat diene gast pas van zijn 3 jaar uit Iran naar Belgie verhuist is samen met zijn ouders en die zijn al 100 keer zo goed geintegreerd als 95 % van de Marokanen die ik gekend heb waarvan sommigen hier geboren zijn.

De mensen hier en vooral die die altijd als eerste racist ed. schreeuwen moeten echt goed beseffen dat er nog heel veel werk is aan de mentaliteit van die migranten,veel meer dan aan de mentaliteit van de Vlamingen.

De reden waarom ik op Vlaams Belang stem is gewoon omdat zoals het nu gaat het helemaal verkeerd gaat.Die woonwijken verloederen gewoon helemaal,de mensen worden er vierkant in de steek gelaten ook als er geweld plaatsvind ziet ge gewoon absoluut geen flikken.Jongeren en zelfs kinderen hangen daar tot stukken in de nacht op straat drugs te gebruiken en te verkopen enzo,af en toe een goei knokpartij.Maar als ge over een avondklok begint zijt ge ne slechte.

Als ge vindt dat diegene die zich niet schikken naar onze maatschapij en dus kiezen om afstandelijk te blijven waardoor ze geen werk vinden en dat moeten overdragen op hun 10 kinderen hier niet thuishoren maar beter terug naar hun land van herkomst gaan zijt ge ook slecht.

Als die verloederde buurten vol armen het goede voorbeeld is van integratie moeten ze maar verder doen zoals ze al jaren bezig zijn.
Dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 19:45   #55
pinbag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, die regeling zou echt desastreus zijn. Echt. Weerom gaan de grote bedrijven in hun handen wrijven, en zijn het de kleine en middelgrote zaakjes die de dupe zijn. We moeten gewoon de zaak dereguleren.

Of zoals de cartoon al zegt:

Wacht, dus als de knelpuntberoepen worden ingevuld dan zou het slecht zijn voor de kleine en middelgrote zaakjes ??? en enkel een win-win situatie voor de grote bedrijven ???

im confused now
Oud 16 oktober 2006, 19:45   #56
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, en de meerderheid weet alles beter en is zoveel slimmer dan ikzelf, offa?
Nee, maar in een democratie primeert die meerderheid wel boven het individueel belang. Ik had natuurlijk ook graag chocolade wegen gehad maar....
Maar dan brengt ons dat weer naar de discussie waar je dan getekend hebt om het lot te moeten ondergaan dat de meerderheid... En zo raken we nergens

Dus als je het mij vergeeft ga ik even wat met het verstand op nul naar miss belgian beauty kijken. Waar een faciliteiten gemeente volgens sommigen een gemeente is die zeer toeristisch is met veel groen enzo
Oud 16 oktober 2006, 19:48   #57
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
blijkbaar, ja: ik heb plichten zonder dat ik iets getekend heb, dat lijkt me het grote verschil met "andere contracten" - of moet ik zeggen: dat is het verschil tussen burgerschap en "contracten"?
Je hebt niet alleen plichten maar ook rechten. En het contract van het burgerschap ga je aan door hier geboren te worden en de nationaliteit te hebben natuurlijk.
Niemand die je tegenhoudt om in Rob Vanoudenhovens voetsporen te treden en je eigen percalionland te stichten natuurlijk

Citaat:
Niets van.

Uitgebuit worden zal je lot zijn!
Oud 16 oktober 2006, 19:50   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wacht, dus als de knelpuntberoepen worden ingevuld dan zou het slecht zijn voor de kleine en middelgrote zaakjes ??? en enkel een win-win situatie voor de grote bedrijven ???

im confused now
Het verplicht beperken van aantal werkuren zorgt niet voor het oplossen van de knelpuntberoepen.

De wiskundige berekening gaat namelijk niet op (bijvoorbeeld 10000 uur door 100 mensen zorgt bij 7500 uur voor 125 mensen).
Oud 16 oktober 2006, 19:50   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar in een democratie primeert die meerderheid wel boven het individueel belang. Ik had natuurlijk ook graag chocolade wegen gehad maar....
Maar dan brengt ons dat weer naar de discussie waar je dan getekend hebt om het lot te moeten ondergaan dat de meerderheid... En zo raken we nergens

Dus als je het mij vergeeft ga ik even wat met het verstand op nul naar miss belgian beauty kijken. Waar een faciliteiten gemeente volgens sommigen een gemeente is die zeer toeristisch is met veel groen enzo
Niets primeert boven de individuele rechten.
Oud 16 oktober 2006, 19:56   #60
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is dat enkel een veronderstelling die niet gestaafd is met bewijzen.
In plaats van te kijken met wat ze met hun weinige geld doen, wat niemands zaken zijn, kunnen we focussen om deze mensen uit de armoede te halen?
Stuur ze als gastarbeider naar een land waar ze werkkrachten kunnen gebruiken. Marokko zou naar het schijnt volk kunnen gebruiken, als ik het zo hoor. Dat land beschouwd zijn mensen als zijn kapitaal. Ik begrijp wel dat ze daar werkkrachten kunnen gebruiken, vermits een groot deel hier blijkbaar op een uitkering zit te teren, of onder het minimumloon werkt (wat illegaal en negen kansen op 10 in het zwart is).
Ik heb hier een rondgevraagd en de meeste allochtonen die ik ken, leven ruim boven de armoedegrens, terwijl ik veel Belgen ken (mezelf incluis), die het met veel minder moeten stellen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be