![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Nogmaals een bewijs dat het belgisch staatsverband met een dik probleem zit.
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verwissel fascisme en democratie en ik ga volledig akkoord met die tekst.
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() (*) tegenwoordig ook wel met enig gevoel voor eufemisme "weapons of mass destruction" genoemd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Ik ben niet voor bush maar ook niet tegen Amerika. Ik heb persoonlijk wel vertrouwen in Al Gore
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Geloof je wel wat je daar zegt? Indien niet, waarom zeg je het dan?
Laatst gewijzigd door Kaal : 9 november 2006 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wat mij uitermate beangstigt is dat de oorlog in Irak (en voorheen Afghanistan) blijkbaar het speerpunt van de verkiezingen in de VS is geworden. Ten bewijze waarvan Bush intussen zijn minister van Defensie Rumsfeld heeft opgeofferd om de publieke opinie terug voor zich te winnen. Dat in combinatie met het feit dat hij wat de buitenlandse politiek betreft via zijn 'executive orders' in werkelijkheid zelf buitengewoon veel macht behoud, maakt dat hij thans niet anders meer kan dan zijn gezicht redden via zijn buitenlandse (lees: oorlogs-)politiek. Zie ook samenvatting in de Standaard van vandaag : "In de buitenlandse politiek behoudt de president grondwettelijk zeer veel macht, ook met de Democratische stoorzender in het Congres. Dit is niet het einde van Bush. IRAK: De president erkende gisteren dat de kiezers hun woede over de toestand in Irak duidelijk hebben gemaakt. Hij voegde eraan toe dat hij het als zijn verantwoordelijkheid ziet om de oorlog te winnen." (De Standaard, 09.11.2006) Vraag is natuurlijk hoe ver hij zal gaan om die oorlog te winnen... Uiteraard geloof/hoop ik niet dat hij daartoe ooit zou overwegen om kernwapens in te zetten, maar de wereld heeft zijn laatste gekken nog niet gehad vrees ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Alweer een lichtje die aangaat. Maar ik begrijp uw "verwissel de twee" niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hans1 ![]() Wat vinden jullie eigenlijk van het feit dat de hispanics na bijna 250 jaar onafhankelijkheid van de VSA nog altijd geen offiële taalwetten hebben terwijl die in België al bestaan sinds het einde van de 19de eeuw? Welk land is er dan op dat vlak het meest op vooruit? ik zal eens vertalen.....wablief ??? waarom zouden hispanics in de US aparte taalwetten krijgen ???? omdat ze in grote getale aanwezig zijn in de zuidelijke staten ???
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Citaat:
En de wet op het taalgebruik in bestuurszaken waarbij België wordt ingedeeld in taalgebieden pas dateert van 18.07.1966... |
![]() |
![]() |