![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Argumentloze taal uitkramen? Tegengaan van het de belachelijke toer opgaan? Het enige dat ik van jou gelezen heb hier is: Citaat:
Waarom zou dit hele optreden nu eens geen plat opportunistische politieke recuperatie zijn van een SPa politicus, b.v. ?
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Maar als je zo goed vecht als je schrijft zal je er niet veel schrik kunnen inboezemen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Mannekes!!! gaat is buiten spelen of blijft aub ontopic !
![]() dank u Laatst gewijzigd door postbus24 : 20 november 2006 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit had niks met politiek te maken... Dit ging over de opwarming van de planeet en een dappere vrouw die dit op zich nam! Het enige wat daar politiek recuperatie aan is is daarop reageren zoals u en de starter van deze topic doet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Ongestraft? ZOT! zo iemand krijgt wel vlug miserie net als u als u altijd aggressief (fysisch nu) reageert! reactionair geweld (fysisch of psychologisch) kan ik wel inkomen... Men moet het zwart schaap niet spelen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toch ook niet vergeten dat dat mens er door de politiek gewoon randomly was uitgepikt om als een soort gebruiksvoorwerp te fungeren. Ze had dat moeten weigeren. Zij heeft niets bereikt (of het is de kortstondige illusie iets te betekenen) en de politiek wrijft in z'n handjes. Sterkt dit haar tot eer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Het merkwaardigste aan de reis van deze 'gewone huisvrouw' naar Afrika vond ik het volgende (uit haar dagboek, gepubliceerd op de stek van Tobback jr.:
"Tijdens de vlucht kan ik kennismaken met de meegereisde journalisten en wissel ik van ideeën met Bruno. Ik laat ook aan het gezelschap weten dat ik mijn massage-olie bij heb om een voetmassage te geven aan de gestresseerden onder ons". http://www.brunotobback.be/default.a...AHABAK&lang=NL Ze laat niet weten of iemand op haar aanbod is ingegaan. Zou ze de voeten van Tobback of iemand anders gemasseerd hebben tijdens die vlucht? En zou het ayurvedische massage-olie zijn? Tenslotte is mevr. Guidone ayurvedische praktizijn en gastdocente aan een dito school. Ik bedoel dit alles niet spottend. Guidone wordt stereotiep afgeschilderd als 'gewone huisvrouw' maar ik vermoed dat achter dat fletse label toch wel een speciale persoon schuilgaat. Het is dus wachten op 1 of ander interview. http://www.ayurveda-oase.be/3-ICAU/3_05Organisatie.html
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nederlands is duidelijk niet uw moedertaal. Hoop ik toch.
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bon,
Behalve het feit dat ik mij bij sommigen dusdanig geliefd heb gemaakt, dat ze mij eens IRL willen ontmoeten, onthoud ik uit voorgaande het volgende: Blijkbaar is er een groep bij wie "oproepen voor een beter klimaat" als primair geldende regel vooropstaat. Zolang als men oproept voor een beter klimaat, kan het deze groep niet echt veel deren wie het is die oproept, onder welke omstandigheden, waarom men die oproep doet, en wat het effect ervan is. Een andere groep, onder wie ikzelf, bekijkt eerder de context, en gaat de oproep (her)interpreteren in functie van die context. Daardoor valt de boodschap grotendeels in het water, maar dat is niet erg, want, zo zegt die groep, die boodschap is grotendeels "gefaked". Ik denk dat beide groepen goed illustreren wat over het algemeen de reactie is bij het grote publiek op milieuproblemen. Sommigen vinden elke oproep tot een beter milieu een goede oproep. Anderen bekijken eerst wie en waarom er oproept, en vertalen de boodschap dan als dusdanig. De vraag wordt dan: bij welke van beide groepen is het milieu het best gebaat?
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de belangrijkste groep in de mentaliteitssturing en -verandering is De Wetenschappelijke Wereld. En pas daarna de politiek. Die hinkt dan ook een halve eeuw achter. De essentie is volgens jou van minder belang dan de context? Laatst gewijzigd door eno2 : 21 november 2006 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De essentie lijkt me te zijn dat wetenschap meer en meer onderhevig wordt aan politiek en drukkingsgroepen. Immers, als er iets een wetenschapper zou moeten kenmerken, dan is het wel de (gegronde, beredeneerde) twijfel. Van zodra wetenschap Waarheid wordt, burger pas op uw centen !
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wordt die vrouw gerecupereerd door de politiek en zullen ze haar even snel weer laten vallen, maar dat betekent niet dat haar boodschap niet klopt. De conferentie was een grote flop voor het milieu, want heeft niets opgeleverd. En dat ondanks jouw zogezegde "waarheid". De werkelijkheid is dat die "waarheid" jammer genoeg nog lang geen "waarheid" is voor velen. Daar staan te veel economische belangen voor op het spel en die hebben nog steeds meer macht in de politiek. Laatst gewijzigd door Edina : 21 november 2006 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens jou zijn die hem door de politiek dus opgedrongen, omdat hij door de politiek betaald wordt. Stern zegt dat we met 1% van het BNP de gevolgen van de klimaatwissel kunnen keren, en als we dat niet doen, we dan met het 25 �* 50-voudige van de kost zullen geconfronteerd worden. Daardoor zal de economische groei ongetwijfeld zo goed als tot een halt komen. Terwijl die 1% voor de economische groei niets betekent. Maar volgens jou zit de context van zulk onderzoek bij voorbaat al fout en kunnen we het beter vragen aan de schoenenpoetser op de hoek of aan de taxichauffeur, wat er moet gebeuren. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 november 2006 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is pas wanneer wetenschap misbruikt wordt om bepaalde visies te gaan verkondigen, dat industrie, politiek, en drukkingsgroepen zich actief gaan inlaten met de conclusies die wetenschappers al dan niet dienen te verkondigen. En eerlijk gezegd: de politiek trekt daar meestal aan het langste eind... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een huisman spreekt. Alloo, mag ik even aan mijn speech NR 58 herinneren? Of luistert er niemand???? Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2006 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |