Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2003, 15:42   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als dan onder het masker een anders getinte zit is het racisme.
Leuk precedent. Ik hoor het excuus al komen:

Mor enfin, hoe konne kik nu wete dat da ne vremde was onder daan tulband?
Wow, wat een uitspraak !

Dus enkel allochtonen dragen een bivakmuts of versta ik u verkeerd ?
Het aantal autochtonen dat een tulband draagt lijkt me vrij klein. Ik had het hier over een precedent. In theorie weet u bvb. niet dat dit een bruine dame is:

Hoe kan men u dan aantijgingen maken over racisme wanneer u zo iemand aanvalt?
Oud 18 november 2003, 15:51   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Heeft u een probleem met uw postings
Heeft u een probleem met het feit dat een politieagent een crimineel tracht tegen te houden?
Wanneer deze politieagent zijn functie correct uitoefend heb ik geen bezwaar,wel wanneer deze politieagent iemand vermoord.
Een politieagent is geen rechter
Uiteraard is dit voor de Vlaamsgezinde racisten een goede zaak(Vlaams Blok pleit voor politieagent).
Een rechter zal oordelen of de politieagent correct handelde.
Peterke is géén rechter meen ik, u kunt dus niet oordelen of de agent iemand vermoorde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 15:55   #43
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wow, wat een uitspraak !

Het aantal autochtonen dat een tulband draagt lijkt me vrij klein. Ik had het hier over een precedent. In theorie weet u bvb. niet dat dit een bruine dame is:

Ah ok, we zijn het eens

Sorry voor het misverstand.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 16:02   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had deze politieagent het recht om te vuren
Deze politieagent had volgens mij niet het recht om te vuren.
Deze persoon moet op staande voet ontslagen worden,en moet zich verantwoorden voor het gerecht waar de rechter de strafmaat moet bepalen
Uw mening doet hier niets ter zake, daar zal een rechter over beslissen. 8)
Oud 18 november 2003, 16:08   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daan tulband is géén masker, een bivakmuts is dat wel.
Pittig detail; bivakmutsen worden meestal door blanke criminelen gebruikt.
Oud 18 november 2003, 16:14   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wow, wat een uitspraak !

Dat is geen tulband hé, dat is een nihaab of hoe heet zo’n ding.
Het zou natuurlijk kunnen gebruikt worden door autochtone criminelen om de politie op het verkeerde been te zetten.
Oud 18 november 2003, 16:35   #47
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat de Peter aan zijn volgende partij bezig is.

Ook heb ik zo mijn vragen bij zijn manier van praten over die overval. Net of hij er bij was...... hij weet er echt alles van.
was er gene onschuldig verdachte nog voortvluchtig ?

[size=1][/size]wedden dat hier een blauw knopke volgt maar dat trek ik mij niet aan want ik heb al door dat sommige personen mijnen humor niet doorhebben of er zich aan storen maar ook dat trek ik mij niet aan[size=3][/size]
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 18:07   #48
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

dienen polies die daar in de Mac-do geschoten heeft mag van geluk spreken dat hij géén klacht aan zijn broek krijgt van nen braven huisvader die daar met zijn kinderkes nen Big-Mac aan t'eten is....
moest ik daar zitten en ze weigeren te schieten als ze mijn kindjes bedrijgen met een wapen....... hij zou het nogal mogen uitleggen !
Oud 18 november 2003, 18:15   #49
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
dienen polies die daar in de Mac-do geschoten heeft mag van geluk spreken dat hij géén klacht aan zijn broek krijgt van nen braven huisvader die daar met zijn kinderkes nen Big-Mac aan t'eten is....
moest ik daar zitten en ze weigeren te schieten als ze mijn kindjes bedrijgen met een wapen....... hij zou het nogal mogen uitleggen !
Niet de eerste verdwaalde kogel in België.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 18:48   #50
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Niet de eerste verdwaalde kogel in België.
Ben jij er misschien al eens tegengekomen? Ik nog niet, gaat te snel voor mijn supersonisch gehoor.
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 21:56   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft u een probleem met het feit dat een politieagent een crimineel tracht tegen te houden?
Wanneer deze politieagent zijn functie correct uitoefend heb ik geen bezwaar,wel wanneer deze politieagent iemand vermoord.
Uiteraard is dit voor de Vlaamsgezinde racisten een goede zaak(Vlaams Blok pleit voor politieagent).
ga eens zelf een Quick overvallen en vergeet geen masker op te zetten...

uit het voorlopige onderzoek lijkt het op wettige zelfverdediging en wees blij dat er maar één dode viel het had inderdaad slechter gekund omdat die overvallers al buiten waren... stel dat er binnen werd gevuur op een drukker uur wat had je dan komen zeveren
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 22:06   #52
Hanne
Banneling

Standaard

Ik wens hierbij de politie van Mechelen te feliciteren voor hun effecient optreden. Thanks!

En voor die zogenaamd verdwaalde kogel ... laat er vooral je nachtrust niet voor als die kogel een bende gewapende roofovervallers treft.
Opgeruimd staat netjes
Een plaats bespaart in onze reeds overvolle gevangenissen.
En een uitkering minder op kosten van mijn sociale bijdragen.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 23:05   #53
Praetoriax I
Vreemdeling

Praetoriax I's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politie van Mechelen Vermoordt een Marokkaanse jongen van 17

De AEL organiseert samen met de familie van de jongeman een persconferentie om het ware verhaal van het gebeuren toe te lichten.

De AEL keurt elke vorm van diefstal af en veroordeelt daarom sterk de overval die werd gepleegd in de McDonalds in Mechelen. Doch stellen we ons serieuze vragen over waarom men de jonge man van 17 die betrokken was met de overval heeft dood geschoten.

Het is namelijk een feit dat de jongen van 17 geen wapen droeg en daarom geen bedreiging kon vormen voor de politie. De familie van de jonge man ziet daarom in dat de doodslag zonder enige reden werd uitgevoerd.

Dieven horen in de gevangenis, de politie heeft bij deze geen enkel recht om rechter te spelen en dieven ter plaatse te executeren. De AEL en de familie van de jonge man nodigen jullie uit voor de persconferentie waar de familie haar versie zal toelichten over wat juist is gebeurd aan de McDonalds in Mechelen.

De persconferentie vindt plaats op woensdag 19 november ’03 om 11u in de Provinciestraat 77 te Antwerpen. De Vader van de Vermoorde jongen zal de pers toespreken.

http://www.arabeuropean.org/nederlands/index-Dutch.html
Of de persoon al dan niet bewapend was , indien u het verhaal zou kennen zou u weten dat de agent en de betrokkenen tegen elkaar zijn gelopen en dat het getrokken vuurwapen van de agent is afgegaan door de botsing en de verschrikking die zorgde voor een verkramping van de hand waardoor de trekkervinger meebewoog in een vuist en de trekker werd overgehaald met het bekende resultaat tot gevolg.
Zulke dingen gebeuren. Wie met vuur speelt en een MacDo of wat dan ook overvalt weet dat er een echte kans bestaat dat hij geconfronteerd zal worden met bewapende agenten die rondlopen met hun wapens getrokken.

U zult hoogstwaarschijnlijk objectiever zijn en beter weten dan ik , ik weet enkel het verhaal langst de zijde van de politie.

Trouwens U weet toch ook dat het afschieten van een onschuldige/ of schuldige allochtoon bijna meteen rellen tot gevolg geeft.....maar ja u woont misschien niet in (of in de omgeving van) Brussel waar dit regelmatig gebeurd.
Oud 18 november 2003, 23:22   #54
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Peter, aan je hoeveelste ideologische wending ben je nu eigenlijk bezig? De laatste keer was je bezig aan de Vlaams-Nationalistische Rechtse Partij maar nu ben je (al twee topics) druk bezig de AEL op te geilen door hun recuperatie van drama's en straatfeesten toe te juichen.

Als Abu Jahjah je vermoedelijk zéér binnenkort met knallende ruzie aan de deur zet, waar ga je dan heen? Groen! al eens geprobeerd? Of toch maar eens voor de PVDA gaan?

Hou ons in elk geval op de hoogte, want anders raken we de tel kwijt!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 00:58   #55
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze persoon moet op staande voet ontslagen worden,en moet zich verantwoorden voor het gerecht waar de rechter de strafmaat moet bepalen
En wie zijt gij dan wel jong ? De rijdende rechter? Gij zijt nogal rap met uw veroordeling.

-craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 07:31   #56
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

De politie heeft gehandeld zoals het moet ,dat kun je niet van de overvallers zeggen.Wat denkt peeke nu dat die overvallers nog een beloning moeten krijgen ook.Het gedachtegoed van peter is hier duidelijk.Nog liever voor een crimineel kiezen dan een politieman vaneigenafkomst een pluim te geven wegens goed en efficient werk.Van zulke mensen als peter zit de riool vol.De politie is er om de burger te beschermen en als het belg was geweest was die kogel ook afgegaan maar ja de AEL en peeke zijn zelfs heel blij dat het marok of turk was dan hebben ze weer reden om zichzelf als martelaren op te stellen.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 07:36   #57
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door craban
Citaat:
En wie zijt gij dan wel jong ? De rijdende rechter? Gij zijt nogal rap met uw veroordeling.

-craban
"gek zijn is gezond" zong Stef Bos... in dit geval eerder gevaarlijk !
Peter gij zijt een staatsgevaar aan het worden... de staatsveiligheid ligt op de loer... They are watching you !

Haal die onzin uit uw onderschriften... dat is al een begin
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 08:20   #58
jef
Gouverneur

Standaard

Die agent schoot GEEN 17 jarige jongen dood, maar een crimineel, dat is wel een verschil.
Het is geen moord, maar een werkongeval van een ingevoerd crapulleke bij het uitoefenen van hun risicohoudend hobby de criminaliteit. Die agent moet gefeliciteerd worden, die heeft tenminste iets gedaan om de criminaliteit te verminderen, dat doen de meeste rechters nog niet als het om allochtoonse criminelen gaat.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 09:19   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De AEL organiseert samen met de familie van de jongeman een persconferentie om het ware verhaal van het gebeuren toe te lichten.

De AEL keurt elke vorm van diefstal af en veroordeelt daarom sterk de overval die werd gepleegd in de McDonalds in Mechelen. Doch stellen we ons serieuze vragen over waarom men de jonge man van 17 die betrokken was met de overval heeft dood geschoten.

Het is namelijk een feit dat de jongen van 17 geen wapen droeg en daarom geen bedreiging kon vormen voor de politie. De familie van de jonge man ziet daarom in dat de doodslag zonder enige reden werd uitgevoerd.

Dieven horen in de gevangenis, de politie heeft bij deze geen enkel recht om rechter te spelen en dieven ter plaatse te executeren. De AEL en de familie van de jonge man nodigen jullie uit voor de persconferentie waar de familie haar versie zal toelichten over wat juist is gebeurd aan de McDonalds in Mechelen.

De persconferentie vindt plaats op woensdag 19 november ’03 om 11u in de Provinciestraat 77 te Antwerpen. De Vader van de Vermoorde jongen zal de pers toespreken.

Wie aan de kost wil komen als overvaller moet nu eenmaal beseffen dat er zeker beroepsrisico's verbonden zijn aan dit vak, het is dan ook aan te raden een goede verzekering te nemen, en eventueel gebruik te maken van Persoonlijke Beschermings Middelen, PBM 's dus zoals dat ook wel eens genoemd wordt.

Even, een kleine risico analayse, : bij het overvallen van een McDo moet men vooral letten op de mogelijks gladde vloer, er kan net gekuist zijn, of er kan altijd een happy meal rondslingeren , of een vers uitgekiepte cola.

Er kunnen altijd GSM'nde of SMS'ende klanten zitten, die stiekem de flikken bellen, ...

Er kunnen altijd klanten, (zoals ikzelf) zitten die altijd een redelijk kloek knipmes in hun zak hebben, en er geen moment over zullen aarzelen dat in uw vege overvallerslijf te rammen, als je te dicht in de buurt komt.

Net hetzelfde met het keukenpersoneel, die durven ook wel in het bezit zijn van een groot groentemes of een ultrascherp stanleymes om dozen mee open te snijden.

Er kunnen mogelijke klanten op de parking rijden, die net van een schietclub komen, en heel maar dan ook heel zwaar bewapend kunnen zijn, ik spreek dan over semiautomatische wapens, met een groot caliber, acuratie, en genoeg kogels om WO III te beginnen, (en meestal kunnen die gasten beter schieten dan de doorsnee flik...) (extreme situatie, maar ze kan voorvallen.)

Wat bijna onbestaande is is het volgende, :

De politie komt door een heel rare samenloop van omstandigheden, toe nog voor de overvallers zijn gaan lopen, ... quasi onmogelijk maar dit weekend is het gebeurd, ... Wat nog merkwaardiger is, de agenten zien dat de overval nog aan de gang is, normaal gezien blijven ze dan nog even wachten in de combi, maar deze keer stappen ze uit, en gaan ze recht naar de McDo, ... Allah is blijkbaar niet aan de kant van de overvallers, want op dat moment stappen de drie jongeren, de McDO via een zijuitgang buiten, ... het is daar donker, en...

Een nog veel groter toeval, ze lopen recht in de armen van de flikken, ... een van de 'jongeren' loopt daarbij op het dienstwapen, van een agent, door de klap van de botsing, gaat dit wapen af, ...

De kogel boort zich door de huid, vlees en ingewanden, om via vlees en huid terug het lichaam te verlaten, en slaat vervolgens in de bil van zijn compaan ...

Eer arbeidsongeval dus, ... had hij een kogelvrije vest gedragen tijdens het uitoefenen van zijn job was er niks gebeurd, ja een ferme blauwe plek, enzo, maar dat zou alles geweest zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 09:23   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:

http://www.arabeuropean.org/nederlands/index-Dutch.html
Ja zeg. De AEL weet het ook niet meer precies. Gaan zij er echt van uit dat de politieman in kwestie dacht: verdorie, hier hebben we weer zo'n Marokkaans klootzakje. Laat me hem eens lekker omver knallen. Weer eentje minder.

Dat de ouders van die jongen kwaad en bedroefd zijn kan ik me voorstellen. Hun zoon was niet gewapend (zijn kompaan wel, maar daar zwijgt het AEL over) en je neemt het altijd op voor je kinderen. Dat de AEL hier misbruik van maakt gaat er voor mij niet in.

OK, die agent heeft een fout gemaakt (ik realiseer mij nu dat deze uitspraak fout is. Het onderzoek zal dit moeten uitwijzen). En OK, die jongen heeft ook een fout gemaakt. Een fout die hij niet met zijn leven moest bekopen maar waarvoor hij naar de gevangenis zou moeten. Helaas liep er nu iets fout. Leg u daar bij neer, AEL! Als dit met de regelmaat van de klok zou gebeuren dán mag je van mij op straat komen en protesteren.

Waarschijnlijk komen er na de persconferentie ook nog wat straatactie's. Ik hoop van ganser harte dat die zonder rellen verlopen want anders wrijft slechts één partij in zijn handen: juist ja.

Die agent heeft nul de botten een fout gemaakt, als gij met uwe stomme kop op een geladen wapen loopt dat is dat uw probleem als het afgaat, ! ge moet daar in de eerste plaats al niet zijn, remember. De fout ligt hier enkel en alleen bij de overvaller.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be