![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Gouverneur
|
hey Thor en filosoof,
ellenlange posts met véél te lange citaten maken een forum onbruikbaar. Met mate copy&pasten of gewoon de url plaatsen: leesbaardere berichten. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | ||||||||
|
Provinciaal Statenlid
|
eerst even dit
@Eichmann als het voorstel van JoeQpublic mbt tot de Turner diaries je niet kan bekoren wil ik met meerdere soorten genoegens tegelijk mijn Dobberman op je afsturen - alleen kan ik het niet wegens die verdomde Voltaire : "Al gruw ik van Uw mening,ik zal vechten optdat U ze zou mogen uiten" (vrij vertaald) waarschijnlijk is dit het enige zwakke punt die ik heb..... @filo en @JoeQpublic (en op een meer humoristische noot):jullie spitsbroeders zouden moeten trouwen - a match made in heaven!!!! En als jullie toevallig allebei mannen of allebei vrouwen zijn weet dan dat dit in onze tijd naar 't schijnt geen enkel verschil meer mag maken @filo bedankt voor je reaktie - je hebt me op 1 punt laten inzien dat ik fout was - hierover later meer. @ joeQpublic Mijnen outlook vertelt me net dat ik een nieuwe reply heb - ff lezen - volkomen gelijk:hierna volgt mijn bijdrage aan een leesbaarder forum Nu zal ik jullie beidde rode rakkers een geheimpje verklappen:Jullie pennevruchten (allez...klaviervruchten om precies te zijn) doen mij denken aan de periode uit mijn leven waarin ik in Brussel woonde en lid was van het Jetse SP-bestuur (jaja - ik beken:ik heb mij ook "bezondigd" Verder zal ik proberen jullie atgumenten te weerleggen maar waar het tengronde op neerkomt is dit: Niet de sterken zullen overleven,net zomin als de rijken of de uitzonderlijk intelligenten;deze die het zullen halen zijn diegenen die zich bliksemsnel kunnen aanpassen aan een immer veranderend biotoop,maw de toekomst is aan hen die naadloos glijdend kunnen overgaan van gesofistceerde diplomatie naar aan waanzin grenzende geweldplegingen. Realpolitiker - moi???- als het je plezier kan doen maar ik prefereer het predicaat Darwinist..... (en nee ik gebruik Darwin niet als excuus voor een gebrek aan morele of ethische waarden;ik stel alléén maar vast dat de wereld waarin ik geboren ben niet die is waarin ik had gewenst geboren te worden en pas mij aan....) filo schrijft: Citaat:
De "information age" loopt qua rendement op haar laatste benen (geloof het maar:wie nu nog geen internet multimiljonair is zal het wel nooit meer worden....).Maar niet getreurd:de volgende stap in technologische vooruitgang staat reeds keffend aan de voordeur:Nanotechnologie oftewel de vaardigheid materialen te manipuleren op atomaire en binnenkort zels subatomaire schaal.Als je dacht dat onze huidige "miniaturizatie" iets voorsteld - man - you've got another thing coming! Materialen zo dun als een sigarettevloeitje maar met mechanische eigenschappen van een 45 cm dikke plaat pantserstaal,volledige 2000Watts muziekinstallaties kleiner dan een minidisc (luidsprekers inbegrepen) en PC's kleiner dan de toetsen op je klavier - en dat is alleen maar de voorzienbare toekomst - wie weet wat er echt kan?Zelfs gereputeerde futurologen (die meestal niet op een opinie meer of minder kijken) moeten toegeven dat de veranderingen die nanotechnologie zullen teweegbrengen op maatschappelijk,economisch,industrieel vlak evenals haar invloed op intermenselijk relaties NIET in te schatten zijn.De grootste optimisten voorspellen dat N-tech zal toelaten communicatie tussen hersenen te realiseren zonder dat enige noemenswaardig gebruik van onze zintuigen nog zal vereist zijn.Desgewenst zal ik je een met MathCAD opgestelde paper mailen van de door IBM vervaardigde carbon-60 molecule (een bucky ball in de volksmond) die toelaat enkele eenvoudig mechanische eigenschappen van dit HiTech eitje te evalueren.Geloof me - de cijfermatige resultaten zullen je sprakeloos achterlaten.We've aint seen nothing yet...but we can perceive its shape at the horizon if only we knew where to look!!!! filo schrijft: Citaat:
Wil "de politiek" (versta hieronder het volk dat zelf vorm wenst te geven aan haar eigen toekomst) een antwwod kunnen bieden aan de arrogantie van multinatonals dan ligt het antwoord toch voor de hand: (hier ga ik weer Laten we voor het gemak van spreken de samensmelting van de EU en de USA vanaf nu de "Atlantische Unie" oftewel AU noemen. Welnu - waar zullen de multinationals moeten gaan om hun produkten te verkopen?Precies ja - de gereguleerde en met sociale wetgeving gecompenseerde vrije markt van die AU.Exit delokalizatie.Wie niet produceert binnin die superstaat verliest de voordelen die eraan verbonden zijn en dus concurrentievermogen en dus geld!Om nog maar te zwijgen van de toegang tot de resultaten van fundamenteel wetenschappelijk onderzoek (waar het Westen en Japan zowat het monoplie op hebben) en haar spinn-offs. filo citeert en repliceert: Citaat:
Mischien dat het op de schaal van de AU dus wel zou kunen..... filo schrijft Citaat:
Beste vriend:het leven IS pijn En maar goed ook zo:Freud wist al dat pijn als stimulus aanzet tot een poging hem op te heffen en dus fundamentele verbetering in onze beleving van de wereld te realizeren en dat diezelde pijn (indien goed begrepen en constuctief aangewend) een conditio-sine-qua-non is geweest voor de eerste gemuteerde aap die uit zijn boom sprong en de controle over de planeet overnam (mijn vrije interpretatie van de geschiedenis 6 miljoen jaar Homo Sapiens Laat wat pijn doet maar pijn doen - het a-sociale zit hem in de mannier van ermee om te gaan - niet in het gegeven zelf. Maar kben alvast blij dat je inziet dat het-ding-met-de-vuist dateert uit de 19e eeuw en de puur financiele correctie dateert uit de 20e -nu nog ff doordenken hé:als beidde uit vorige eeuwen dateren zal de 21e eeuw een nieuw antwoord vergen - waarschijnlijk dus de Atlantische Unie - of zie ik dat verkeerd? filo schrijft: Citaat:
filo schrijft: Citaat:
Is het mogelijk dat die twee geachte doctoren gestopt zijn met in zichzelf te investeren,gestopt zijn met bijscholing,en,éénmaal hun academische naam gemaakt is,maar vinden dat de samenleving voor hen moet zorgen! Vetel die twee mensen met mijn groeten dat bvb Bombardier Transportation WERELDWIJD op zoek is naar mensen van dat kaliber maar met enkele randvoorwaarden;ze mogen niet aan hersensclerose leiden en ze moeten bereid zijn 12 uur per dag te werken.Als tegenprestatie krijgen ze €5000/maand en een Audi A6 dienstwagen.Gegarandeerd! Quid Pro Quo heh. Filo klaagt terecht aan: Citaat:
Zo achterlijk zijn die Amerikaanse 'grootkapitalisten" nu eenmaal zie.... In Europa is het dankzij een absoluut verwerpelijk beheersmodel veel veiliger om raprap wat te investeren in de staatsschuld - met alle nefaste gevolgen die we kennen:éénmalig bevrijdende aangiftes die een ware kaakslag zijn voor de meerderheid van de mensen die loon- of weddetrekkenden zijn en geen cent kunnen verstoppen voor de fiscus. filo schrijft: Citaat:
Ik heb er eentje,maar je zal wel niet akkoord zijn:ff een vliegdekschip en een paar nucleaire aanvalsonderzeeërs op "oefening" sturen naar het gebied en dan beleefd vragen of ze hun fiskaal stelsel op het onze willen afstemmen.Reken maar dat het werkt! Ofnog:Zwitzerland is omringd door landen van de EU:sluit de grenzen,verbied alle vliegtuigen komende van of gaand naar die kaaskoppen de toegang tot het Europese luchtruim en nodig ze dan uit op een lunch in Brussel waarbij we hen zoetjesweg vragen of ze nog steeds denken dat neutraliteit een verstandige zaak is.Pas dezelfde methode toe op Liechtenstein en Andorra en kijk toe hoe de poedeltjes dansen kunnen.... Realpolitik heeft de neiging problemen bliksemsnel op te lossen geloof me nu maar. En ohja om dit alles nog efficienter te doen en veroordelingen in de VN te vermijden:Mijn AU heeft maar liefst 3 van de 5 vetos in de veiligheidsraad ter beschikking - hier komen we dus gegarandeerd ongestraft mee weg - leuk toch - En als je erbij bedenkt dat het samensmelten van de EU en de USA geen volk ter wereld pijn zal doen want het is een strikt Euro/Amerikaanse binnenlandse aangelegeheid - waar zijn de argumenten contra dan nog?En als ze er al zijn kunnen we ze met meerdere vormen van gemak naast ons neerleggen:Nu reeds is er geen politieke entiteit in de wereld meer die of Europa of Amerika aankan - wie zou suïcidair genoeg zijn om een superstaat als de AU al was het maar een strobreed in de weg te leggen? En reken er maar op dat binnen de kortste keren Australie,Canada,Nieuw Zeeland,Japan en andere demokratien naar westers model zullen staan trappelen om te mogen aansluiten.Voor we het zullen beseffen hebben we een echte wereldregering op poten gezet die een exclusief demokratisch clubje zal zijn (in tegenstelling tot dat tandenloze oude wijf dat de VN is),maar dan wel ééntje met de financiéle,economische en militaire slagkracht om allles en iedereen die onze levenswijze bedreigt op éénvoudig verzoek van gedachten te doen veranderen.En het beste van al:wij zullen burgers zijn die genieten van de gegarandeerde vredevolle,rijke en vervullende toekomst die -in my (not so) humble (but realistic )opinion-ons toekomt als we ze zelf realiseren. Antwoord aan JoeQpublic: Neen trots op ons koloniale verleden ben ik niet - maar schuldig ben ik er evenmin aan.'k Heb er wel wat uit geleerd:doe in de toekomst wat nodig is om de fouten uit het verleden te herstellen en wees niet bescheiden in het aanwenden van macht - daar dient ie namelijk voor! Nogmaals:Kabilla en consoorten steekt onze ontwikkelingshulp schaamteloos in eigen zak en komt ons dan nog verwijten dat we niet genoeg geven.....van mij kan hij nog één zaak krijgen:de kans om asiel aan te vragen in Marokko!!!Anders - juist ja - ParaCommandos,het Légion Etragere en wat bommenwerpers als doorslaggevende argumenten,gevolgd door de installatie van een demokratie (een echte deze keer) en verder hoeven we ons nooit meer om Congo te bekommeren;dat land is vele malen rijker dan wij!Dit lijkt mij in elk geval zinvoller dan maar te blijven geld pompen in de bodemloze put die Afrika nu is! Ter illustratie:Umicore betaalt wel degelijk belastingen in Congo - en nu mag je een halve keer raden naar wie dat geld gaat! (tip:'t is niet coco-met-de-pet) Dit gezegd zijnde:ik voel plots de onverklaarbare drang PS speelt iemand van jullie toevallig Aliens versus Predator 2? Of Command and Conquer Generals?Zo ja laat wat weten dan kunnen we eens samen gamen. [/u]
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat ze gewoon doen. Het is hun goed recht. De discussie is reeds dagenlang bezig. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Hé zeg ik heb echt mijn best gedaan om mijn laatste post wat overzichtelijk te rangschikken.We beschikken niet allemaal over Eichmans "gave" om alles in oneliners samen te vatten hé
En mag ik daar respektvol aan toevoegen,waarde Antoon, dat Uw eigen post 2 lijnen originele content en 3 lijne quotes bevat.Vuur met vuur bestrijden heet zoiets dan zeker? KRITIKASTERS
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar even duidelijk, mijn bericht was geen kritiek. Het was een oprechte mening. Ik begrijp niet dat iemand het jullie kwalijk neemt om lang en volledig te discussiëren over een bepaald onderwerp. Daaris volgens mij niets verkeerd aan. |
|
|
|
|
|
|
#47 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#48 |
|
Provinciaal Statenlid
|
met de feesten op komst kan men niet voorbereid genoeg zijn:
ga naar de volgende link en oefen alvast: http://vapaatila.net/alko/promillelu...kka_v0_13.html Weet je wat nu vreemd is:met de auto is dat totaan 5 promille géénenkel probleem maarja die heeft dan ook afstandsbediening op de portieren.Het ultieme bewijs dat dronkenschap en autorijden WEL samengaan - als je er maar genoeg technologie tegenaan gooit.....
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
filo schrijft:
Citaat:
1/surf naar GOOGLE 2/vul als zoekstring in "weapons of mass destruction" (GEEN ENTER DRUKKEN) 3/klik op << IK DOE EEN GOK>> of I FEEL LUCKY op de engelstalige site 4/lees aandachtig het "foutbericht"....je lacht je rot
|
|
|
|
#51 |
|
Provinciaal Statenlid
|
feitelijk wel
|
|
|
#52 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#54 | |||||||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Voor alle duidelijkheid:een one-liner is dus niet een zin op slechts één lijn geschreven.Hiermee wordt bedoeld "het poneren van een stelling die niet onderbouwd is en verder ontdaan van alle objektieve elementen die haar kunnen ondersteunen of logischerwijze ertoe zouden leiden.
Zo bvb: (met antwoord eronder) Citaat:
Europa lag plat,de SU was maar een schimmetje meer van wat ze in 1940 was en ze waren oorlogsmoe,Zuid-Amerika heeft nooit enige militaire capaciteit die naam waardig gehad en laat ons van Afrika maar zwijgen - die vochten nog met pijl en boog.De VS hadden de Bom en de mogelijkheid ze op elk land of elke stad van hun keuze te droppen - zonder verweer mogelijk.QED Citaat:
Precies waar ligt de hypotheek dan wel op?Als maar één land de 22e eeuw bereikt zonder ooit noemenswaardige bedreigingen te moeten weerstaan is het de VS. Citaat:
Dat de VS financiele belangen te verdedigen had is waar.Maar dan nog wordt ik liever bevrijd door demokraten dan bezet door fascisten.Elk zijn keuze heh.... over zionisme schreef U: Citaat:
Nationalisme betekent:gericht op de eigen nationaliteit kleinzielig is het liefste wat ik daarvan kan zeggen in een tijdperk dat continenten zich omvormen tot superstaten..... of geloof je echt dat de "Republiek Vlaanderen" alléén kan bestaan????Voor Uw informatie:de beste klant van de Vlaamse industrie is....Wallonie - volgens U waarschijnlijk de erfvijand van Vlaanderen. Dat Israel in het bezit kwam van Joden na WO2 klopt,maar niet om historische redenen.Deze staat werd hen geschonken (ten koste van de Arabische volkeren die er reeds millenia woonden) door het Westen,meerbepaald de VS die in het olierijke Midden-Oosten dringend op zoek waren naar een bondgenoot,die niet vonden,en hem toen zelf maar gemaakt hebben.Het eerste schip met Joden dat vanuit het VK vertrok was trouwens nooit aangekomen hadden de VSA geen enorme druk uitgeoefend op ht VK om het toch maar aub niet tot zinken te brengen alvorens het het Engelse protectoraat Palestina bereikte. Citaat:
En verder ook nog dit:Alle - maar dan ook ALLE commerciele organisaties doen wat ze kunnen om economische voordelen te bekomen.bvb Ford,Philips engazomaardoor.In een post hierboven beschrijf ik wat volgens mij een adequate defensie zou zijn maar vermits voor U elke vorm van toenadering tot de VS ongewenst is moet ik concluderen dat U zich beter voelt bij "chanterende Joden" dan bij een open en eerlijke samenleving zoals de Amerikaanse er één is. Citaat:
Wat beterft die kenmerken zelf: 1/eerzuchtig dat zijn we - in varierende mate - allemaal wel iedereen wil graag erkenning krijgen vanuit zijn sociale groep (Piramide van Pavlov) niks typisch Joods dus 2/gehaast das de kwaal waar een half miljard Westerlingen aan lijden en die ons massaal cardio-vasculaire problemen oplevert (doodsoorzaak no 1 in de Westerse werled) niks typisch Joods dus 3/vurig streven naar welslagen soms ook ambitie genoemd vele mensen hebben dat bvb Osama Bin Laden niks typisch Joods dus (of heeft hij zich stiekem bekeerd?????) 4/wraak voor eeuwenlange onderdrukking kan mischien voor sommigen en rol spelen maar zeker niet voor alle Joden net zoals sommige maar zeker niet niet alle Vlamingen de Walen als bron van al het kwade zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opdringen:de VS willen het mischien wel opdringen,maar dat Turkije tot op heden geen lid is geeft aan hoeveel de EU zich hiervan aantrekt.... Het spijt me dit te moeten zeggen Eichman maar Uw argumentatie is onsamenhangend,slecht tot niet onderbouwd en in alle gevallen negatief georienteerd.Het is Uw volste recht zo over dingen na te denken en dit te als dusdanig te uiten,maar begrijp dat het voor velen onder ons in toenemende mate moeilijk zoniet onmogelijk is dit allemaal ernstig te nemen. De simpliciteiten in Uw betoog sluiten mi volledig uit dat dergelijk gedachtengoed ooit door een mmerderheid zal worden onderschreven.Daarvoor zou U eerst de schoolplicht tot 18 moeten afschaffen en kinderen op hun 12 jaar weer in de kolenmijnen doen werken.En dan nog..... [/quote]
|
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn voorlaatste nummerde ik zelfs de paragrafen..., maar die tekst van Bush & Blair was te verleidelijk: gewoon onweerstaanbaar!! |
|
|
|
|
|
|
#56 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#57 | |||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Eerst voor de minder ijverigen onder ons iets over die TurnerDiaries site van de antidefamationleague: http://www.adl.org/learn/Ext_US/Turner_Diaries.asp kort samengevat: US-neonazilitteratuur…. geknipt (verknipt??) om die Eichmann natte dromen te bezorgen…Zet Voltaire gerust in de kast en stuur hem je Dobermann, je hebt mijn zegen! Citaat:
Citaat:
Mogelijk dat jij in de waan leeft dat werkgeversorganizaties en grote firmas geen politieke macht uitoefenen in dit land (en elders, zoals in de US) maar ik vrees dat je daar de theorie voor de werkelijkheid neemt. Je verregaande integratie, liefst unificatie van US en EU neigt naar het "global gouvernement", met uitsluiting van ontwikkelingslanden.. en vooral niet-blanke landen (Japan ea) ruik ik daar toch iets? Bovendien zag je het dan nog als een aansluiting van de EU bij de US, zonder erbij stil te staan dat de USeconomie in niet betere toestand dan de europese is… Een Europees Peuro Rico? De Reagan- en Bushmentaliteit zijn er nooit naar geweest anything non-American als gelijkwaardig te behandelen. Een US wingewest worden dus? Ben je ooit in de US geweest, heb je er ooit de mentaliteit gevoeld? het misprijzen dat ze voor hun intellectuelen hebben? Hun bijbelgetrouwheid gehoord? Bovendien vergeet je dat de US-verkiezingscampagnes duur zijn en volledig betaald worden door het zakenleven (meestal bijna 50/50 naar beide partijen). Die mensen willen uiteraard waar voor hun geld, en de verkozenen weten dat ook (of hoe naïef ben je?), zodat je idee, op die manier de kapitaallkrachtige groepen aan banden te leggen zou tegengewerkt worden door het congress én door het Witte huis…Die eten immers uit de hand van dezelfde groepen die jij langs die weg aan banden zou willen leggen Dus in theorie is dat wel mooi, maar in de praktijk komt er gegarandeerd niks van (waarom denk je dat de US het Kyotoverdrag nooit ratifiëerden? Een dergelijke "fusie" of kolonisatie zal dus de toestand niet verbeteren… Met sociale wetgeving gecompenseerde vrije markt?? Herinner je je dan niet wat er gebeurde met de voorstellen van Clinton om de sociale zekerheid te verbeteren?? De énige die dat enigszins heeft kunnen doen was Roosevelt met zijn New Deal, maar toen moest de koopkracht hersteld worden om het bedrijfsleven te redden. Met internationale markten zit een nieuwe uitgave van de New Deal er niet meer in, tenzij er een mondiale financiële crisis uitbreekt... en dan noch! Integratie en/of unificatie van de US en de EU zullen ons dus geen stap vooruit helpen, vrees ik! Ik moet eerlijk toegeven dat je herhaaldelijk verwijzen naar het 19°-eeuwse gebruik van militaire macht om gelijk welk probleem op te lossen mij niet de aangewezen weg lijkt: het zwitserse evenals het luxemburgse bankgeheim werden gebroken via diplomatiek-financiële chantage, niet door er pantsers naartoe te sturen…vliegdek schepen zou moeilijk zijn, op Rijn en Moezel! Sta me toe te herinneren dat een van de grootste verwezenlijkingen in Europa en een groot deel van de wereld n�* WO2 er juist in bestaan heeft een gans aantal zaken op te lossen zonder kannonneerboten in te zetten. (je juichte het zélf toe ivm de USSR, en dan zou jij terug van de wereld nog méér een schietbarak willen maken dan die al is?) Als je wil schieten, koop een cal 12 en mik op kleiduiven, of laad een shoot'em downspelletje op je pc: waarom geen oude Wolfenstein? daar zat al alles in, (in grote lijnen toch!) Ik stop ermee voor Antoon in gordijnen kruipt!! (Zou dat atavisme zijn bij hem? lange moeilijke teksten zien en de gordijnen in? |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#58 | |||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Eerst voor de minder ijverigen onder ons iets over die TurnerDiaries site van de antidefamationleague: http://www.adl.org/learn/Ext_US/Turner_Diaries.asp kort samengevat: US-neonazilitteratuur…. geknipt (verknipt??) om die Eichmann natte dromen te bezorgen…Zet Voltaire gerust in de kast en stuur hem je Dobermann, je hebt mijn zegen! Citaat:
Citaat:
Mogelijk dat jij in de waan leeft dat werkgeversorganizaties en grote firmas geen politieke macht uitoefenen in dit land (en elders, zoals in de US) maar ik vrees dat je daar de theorie voor de werkelijkheid neemt. Je verregaande integratie, liefst unificatie van US en EU neigt naar het "global gouvernement", met uitsluiting van ontwikkelingslanden.. en vooral niet-blanke landen (Japan ea) ruik ik daar toch iets? Bovendien zag je het dan nog als een aansluiting van de EU bij de US, zonder erbij stil te staan dat de USeconomie in niet betere toestand dan de europese is… Een Europees Peuro Rico? De Reagan- en Bushmentaliteit zijn er nooit naar geweest anything non-American als gelijkwaardig te behandelen. Een US wingewest worden dus? Ben je ooit in de US geweest, heb je er ooit de mentaliteit gevoeld? het misprijzen dat ze voor hun intellectuelen hebben? Hun bijbelgetrouwheid gehoord? Bovendien vergeet je dat de US-verkiezingscampagnes duur zijn en volledig betaald worden door het zakenleven (meestal bijna 50/50 naar beide partijen). Die mensen willen uiteraard waar voor hun geld, en de verkozenen weten dat ook (of hoe naïef ben je?), zodat je idee, op die manier de kapitaallkrachtige groepen aan banden te leggen zou tegengewerkt worden door het congress én door het Witte huis…Die eten immers uit de hand van dezelfde groepen die jij langs die weg aan banden zou willen leggen Dus in theorie is dat wel mooi, maar in de praktijk komt er gegarandeerd niks van (waarom denk je dat de US het Kyotoverdrag nooit ratifiëerden? Een dergelijke "fusie" of kolonisatie zal dus de toestand niet verbeteren… Met sociale wetgeving gecompenseerde vrije markt?? Herinner je je dan niet wat er gebeurde met de voorstellen van Clinton om de sociale zekerheid te verbeteren?? De énige die dat enigszins heeft kunnen doen was Roosevelt met zijn New Deal, maar toen moest de koopkracht hersteld worden om het bedrijfsleven te redden. Met internationale markten zit een nieuwe uitgave van de New Deal er niet meer in, tenzij er een mondiale financiële crisis uitbreekt... en dan noch! Integratie en/of unificatie van de US en de EU zullen ons dus geen stap vooruit helpen, vrees ik! Ik moet eerlijk toegeven dat je herhaaldelijk verwijzen naar het 19°-eeuwse gebruik van militaire macht om gelijk welk probleem op te lossen mij niet de aangewezen weg lijkt: het zwitserse evenals het luxemburgse bankgeheim werden gebroken via diplomatiek-financiële chantage, niet door er pantsers naartoe te sturen…vliegdek schepen zou moeilijk zijn, op Rijn en Moezel! Sta me toe te herinneren dat een van de grootste verwezenlijkingen in Europa en een groot deel van de wereld n�* WO2 er juist in bestaan heeft een gans aantal zaken op te lossen zonder kannonneerboten in te zetten. (je juichte het zélf toe ivm de USSR, en dan zou jij terug van de wereld nog méér een schietbarak willen maken dan die al is?) Als je wil schieten, koop een cal 12 en mik op kleiduiven, of laad een shoot'em downspelletje op je pc: waarom geen oude Wolfenstein? daar zat al alles in, (in grote lijnen toch!) PS die twee drs. fysica publiceren nog regelmatig, doen voort met theoretisch onderzoek, maar er is nergens geld om hen te betalen, ze willen ook nog eten (beeld je in(!) en gezien hun leeftijd (de 30 nadert) zouden ze ook nog een gezin willen, wat niet al te goed past in het bohemienleven dat multinationals aan hun beginners opleggen... Toch redelijke wensen, niet? (een Audi A-6 is niet nodig...) Ik stop ermee voor die Antoon in gordijnen kruipt!! (Zou dat atavisme zijn bij hem? lange moeilijke teksten zien en de gordijnen in?) |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#59 | ||||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En Thor, de intelligentie van een mens mag niet beoordeeld worden aan de hand van een mening of een handeling. Waanzin en genie liggen te dicht bij elkaar, als het beginpunt en eindpunt van een cirkel. Zo spreekt u over een bewijs. Hoe moet ik dat beoordelen? U kan het bewijs niet geleverd hebben. Indien ik ervan uitga dat u dat ook daadwerkelijk beseft, waarom schrijft u dan een bewijs te hebben gevonden? Daar kan ik slechts naar raden. Ware intelligentie schuilt in haar ontkenning! Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#60 | ||||||||||||
|
Banneling