![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt U van verplicht buurtwerk voor langdurige werklozen? | |||
tof |
![]() ![]() ![]() |
9 | 32,14% |
een slof |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
Pinokkio is een mof |
![]() ![]() ![]() |
11 | 39,29% |
het dwarrelt wel weer vanzelf neer, dat stof |
![]() ![]() ![]() |
9 | 32,14% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() De Langdurige Werkonwilligen zijn toch al georgaiseerd.
Het VWS ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat niet alleen door markteconomismen en maatschappelijke verhoudingen, maar door regelrechte uitbuiting, lock-out, fiscaal staatsterrorisme en beroepsverbod. Bijkomend nu ook door de ongehoorde leeftijdsdiscriminatie. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2006 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() en zandterrorisme... Laatst gewijzigd door Chipie : 20 december 2006 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
-hen die recent nog een job hadden: zij kunnen relatief gemakkelijk en interimmeke oppikken om daarna weer werkloos te zijn (en terug te interimmen) -zij die recent genen job hadden: zij geraken zelfs als interimmers niet meer aan de bak. Wat men nu wil bekomen is deze laatste groep aan Poolse/Chinese lonen te werk te stellen, maar uiteraard niet aan het Oost-Europese werktempo (België is ongeveer het meest productief te wereld per één uur arbeid, iets dat veel mensen in de doofpot steken). Gevolg: beter betaalden worden weggeconcurreerd, iedereen krijgt een Oost-Europees loon: en de economie gaat slecht want plots is er geen afzetmarkt niemeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De rest was wss veel te links want hij had het zowaar over gelijke vrijheid voor iedereen en de horizontale economie. Zoiets past niet in het monopolitisch uitbuitingskapitalisme dat een flink deel van de zelfverklaarde 'liberalen' aanhangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heeft het voor jou dan een jaar geduurd?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Dat is waar, maar is men het niet aaan de samenleving verplicht om daar overheen te stappen? Ik snap dat veel werklozen dit niet graag doen, maar zou het niet meer dan logisch moeten zijn dat je na een x aantal jaren (laten we zeggen:2) je gewoon over deze bezwaren heenzet en gewoon weer gaat werken, ookal is het met een baan die je niet helemaal aanstaat?
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Omdat ik op zoek was naar de baan die ik had verwacht tijdens mijn studie, maar toendertijd zat dit er helaas niet in en ik was eerlijkgezegd te ranzig om wat anders te gaan doen. Uiteindelijk ben ik toch maar bij een waardeloos bedrijf gaan werken, want tja je moet toch wat.
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() En nu? Nu heb ik al lang niet meer een baan voor een lagergeschoolde en er zijn nog steeds genoeg banen vrij waar je geen opleiding voor nodig hebt.
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wat echter wel van belang is dat is de verdienste natuurlijk tenslotte gaan we toch allemaal alleen maar werken omwille van de verdienste he ook jij zal wel enkel vanuit deze motivatie bij dat ranzige bedrijfje zijn gaan werken nu voor veel jobs geldt dat je er eigenlijk niet voldoende mee verdiend om gewoon deftig te kunnen leven ik heb het niet eens over leven in luxe - ik heb het puur over al je rekeningen kunnen betalen , genoeg eten hebben , je kinderen op school op schoolreis kunnen laten meegaan enz Nu om dit alles te kunnen is het noodzakelijk om toch ongeveer een loon te hebben van minimaal 1200 euro netto dat verhofstadt eens zorgt dat al zijn niet ingevulde banen minstens zoveel opbrengen ze zullen heel rap ingevuld zijn dan rest er natuurlijk nog de vraag wat men dan met de nog steeds 100000 en werklozen die er dan nog steeds overblijven zal doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind buurtwerk prachtig maar dan wel op vrijwillige basis, anders kan het voor mij zeker niet, ik zie het al gebeuren als zo een ongemotiveerde werkzoekend die aan het uitbollen is mijn moeder in een rusthuis moet verzorgen
![]()
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
DE arbeidsmarkt is ook een markt, maar het zijn juist diegenen die het hardst over de vrije markt roepen, die zoveel mogelijk DWANG willen gebruiken, om op arbeidscondities te kunnen besparen.. Citaat:
Onderbetaalde jobs bv maken alle discussie meteen overbodig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Als ik het moest doen, je moeder gedwongen verzorgen, zou ik er snel voor zorgen dat ze meteen een meer professionele verzorger krijgt in de kliniek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ideaal is natuurlijk een baan waar je voldoening uit haalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik ook, maar die tijd is lang voorbij. Citaat:
Citaat:
Maar dit veronderstelt zelf jobs aanbieden ipv te beloven dat de privé er wel 2OO.OOOO zal bijmaken./quote] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor jonge mensen is zo'n tussenjob normaal. Maar als je er definitief moet bij neerleggen is het wel efkens wat anders... Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2006 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar toch blijf ik bij mijn standpunt. ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tenzij ze me op of boven de armoedegrens beginnen te betalen voor wat ik graag doe. Of is dat teveel gevraagd soms? Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2006 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |