Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2006, 21:49   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus BDW haalde De Decker niet binnen om er stemmen mee te halen?
Waarvoor dan wél?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 22:35   #42
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dus BDW haalde De Decker niet binnen om er stemmen mee te halen?
Waarvoor dan wél?
Toch wel. De stemmen van Dedecker waren de reden voor zijn opname in de partij. Zoals ik al zei, JMDD moest er zijn voor de partij.

Hij verwachtte echter al direct ontzettend veel van de N-VA. Wilde zelfs niet één verkiezing overslaan, doorbrak de "afkoelingsperiode." Het begon erop de lijken dat de N-VA een aanhangsel zou worden van JMDD, in plaats van dat JMDD zijn stemmen de N-VA zouden helpen.

Begrijp me niet verkeerd, knuppel. Ik ben helemaal niet fier op die hele saga. En je weet dat ik véél liever een onafhankelijke koers zou gevaren hebben, mét JMDD.

De partij heeft echter een andere keuze gemaakt. Een democratisch gemaakte keuze. Ik heb een tijd getwijfeld of ik de partij hierin nog zou volgen. Toch doe ik dat nu. Ben ik daarom een partijslaafje? Neen. Ik geloof nog steeds oprecht dat de N-VA de enige kans is voor Vlaanderen om haar onafhankelijkheid te bereiken. Ik heb geen andere keuze. Ik had het misschien anders gewild, deze affaire, maar ik zie geen andere partij die meer bevoegdheden voor Vlaanderen zou kunnen realiseren.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 22:41   #43
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wie zegt dat ook maar iemand die corruptie moet gedogen. Denkt u echt dat de grote meerderheid van de franstaligen een "corrupte" PS leuk vinden? Alleen vinden velen een corrupte PS een beter instrument om hun belangen te verdedigen tegen het Vlaams communautair opbod dan andere kleinere franstalige partijen. Alle kritiek op de PS vanuit Vlaanderen wordt door velen dan ook geïnterpreteerd dat de PS blijkbaar haar werk doet om de franstalige belangen te verdedigen als u dat nu leuk vindt of niet.
awel, dat communautair opbod is al een opportunistische reden genoeg om voor een volledige vlaamse autonomie te pleiten!!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 22:53   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Toch wel. De stemmen van Dedecker waren de reden voor zijn opname in de partij. Zoals ik al zei, JMDD moest er zijn voor de partij.

Hij verwachtte echter al direct ontzettend veel van de N-VA. Wilde zelfs niet één verkiezing overslaan, doorbrak de "afkoelingsperiode." Het begon erop de lijken dat de N-VA een aanhangsel zou worden van JMDD, in plaats van dat JMDD zijn stemmen de N-VA zouden helpen.

Begrijp me niet verkeerd, knuppel. Ik ben helemaal niet fier op die hele saga. En je weet dat ik véél liever een onafhankelijke koers zou gevaren hebben, mét JMDD.

De partij heeft echter een andere keuze gemaakt. Een democratisch gemaakte keuze. Ik heb een tijd getwijfeld of ik de partij hierin nog zou volgen. Toch doe ik dat nu. Ben ik daarom een partijslaafje? Neen. Ik geloof nog steeds oprecht dat de N-VA de enige kans is voor Vlaanderen om haar onafhankelijkheid te bereiken. Ik heb geen andere keuze. Ik had het misschien anders gewild, deze affaire, maar ik zie geen andere partij die meer bevoegdheden voor Vlaanderen zou kunnen realiseren.
Was het dan de bedoeling dat JMDD 'een verkiezing' zou overslaan toen BDW hem binnenhaalde?

Ik had eerder de indruk dat het de CD&V was die besliste dat JMDD eruit moest. Niet voor één verkiezing, maar helemaal.

Hopelijk kom je niet bedrogen uit nu de N-VA geen aanhangsel is geworden van JMDD maar van de CD&V...
Oud 24 december 2006, 22:59   #45
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Was het dan de bedoeling dat JMDD 'een verkiezing' zou overslaan toen BDW hem binnenhaalde?

Ik had eerder de indruk dat het de CD&V was die besliste dat JMDD eruit moest. Niet voor één verkiezing, maar helemaal.

Hopelijk kom je niet bedrogen uit nu de N-VA geen aanhangsel is geworden van JMDD maar van de CD&V...
Het probleem was complexer dan dat.

Ten eerste was het helemaal niet de bedoeling dat het kartel afsprong. Eigenlijk begon het probleem met het lek dat het nieuws verspreidde voordat de N-VA de CD&V had kunnen verwittigen.
Uit een eerste emotionele impuls hadden ze gezegd dat ze niet met JMDD op een lijst wilden staan, en omdat dat in de media werd uitgesmeerd konden ze daar niet meer op terug komen. (Slechte reclame, hé.)
Wanneer JMDD één verkiezing had overgeslagen, zou de wereld dat al snel vergeten zijn, en zouden ze daar de volgende keer geen probleem van maken.
Oud 24 december 2006, 23:01   #46
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoop doet leven.

We hebben onze gok gemaakt. Nu moeten we ermee verder. Het kan lukken of het kan mislukken. En we kunnen maar één garantie geven: dat we onze uiterste best zullen doen.

Of dat genoeg is zal enkel de toekomst (en de kiezer) uitwijzen.
Oud 24 december 2006, 23:03   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij verwachtte echter al direct ontzettend veel van de N-VA. Wilde zelfs niet één verkiezing overslaan, doorbrak de "afkoelingsperiode."

Iedereen en dus ook BDW wist toch op voorhand dat een JMDD niet in een partij komt als gewoon lid maar wel om op de lijst te staan.
De echte reden was het njet van de CD&V.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 23:05   #48
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Iedereen en dus ook BDW wist toch op voorhand dat een JMDD niet in een partij komt als gewoon lid maar wel om op de lijst te staan.
De echte reden was het njet van de CD&V.
Lees ook even wat ik daarna gezegd heb.
Oud 24 december 2006, 23:10   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem was complexer dan dat.

Ten eerste was het helemaal niet de bedoeling dat het kartel afsprong. Eigenlijk begon het probleem met het lek dat het nieuws verspreidde voordat de N-VA de CD&V had kunnen verwittigen.
Uit een eerste emotionele impuls hadden ze gezegd dat ze niet met JMDD op een lijst wilden staan, en omdat dat in de media werd uitgesmeerd konden ze daar niet meer op terug komen. (Slechte reclame, hé.)
Wanneer JMDD één verkiezing had overgeslagen, zou de wereld dat al snel vergeten zijn, en zouden ze daar de volgende keer geen probleem van maken.
Met andere woorden: de CD&V mocht zijn gezicht niet verliezen (slechte reclame, hé). De N-VA daarentegen....
Oud 24 december 2006, 23:10   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees ook even wat ik daarna gezegd heb.
Heb ik gelezen, maar mijn post was al verzonden dan.
En zoals je zegt, N-VA heeft gegokt op het feit dat CD&V zijn beloften zal nakomen maar indien niet betekent dat volgens mij het einde van N-VA.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 23:14   #51
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: de CD&V mocht zijn gezicht niet verliezen (slechte reclame, hé). De N-VA daarentegen....
Zo is het inderdaad jammer genoeg uitgedraaid. Ik had het ook anders gewild hoor.

Feit is wel dat het probleem makkelijk had kunnen opgelost worden had JMDD één verkiezing willen overslaan. Dat had niemand gezichtsverlies gekost, en JMDD had mooi werk voor Vlaanderen kunnen doen in het Vlaams parlement.

Jammer genoeg was het ego van JMDD te groot hiervoor.
Oud 24 december 2006, 23:15   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoop doet leven.

We hebben onze gok gemaakt. Nu moeten we ermee verder. Het kan lukken of het kan mislukken. En we kunnen maar één garantie geven: dat we onze uiterste best zullen doen.

Of dat genoeg is zal enkel de toekomst (en de kiezer) uitwijzen.
Déja VU.

Aan de leiband van een belgicistische partij kan 'het' enkel mislukken, hoezeer je als Vlaams-nationalist ook je best doet.
Oud 24 december 2006, 23:15   #53
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Heb ik gelezen, maar mijn post was al verzonden dan.
En zoals je zegt, N-VA heeft gegokt op het feit dat CD&V zijn beloften zal nakomen maar indien niet betekent dat volgens mij het einde van N-VA.
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat dat het einde van de N-VA betekent. Daarom stoort het me een beetje dat de media stelt dat we "voor de postjes hebben gekozen" of "voor de zekerheid."

Dat is helemaal niet zo. Als de CD&V zijn belofte verbreekt, dan hangen we er aan. We hebben een zeer risicovolle gok gedaan. We hebben gegokt de strategie waarvan we denken dat ze voor de meeste Vlaamse bevoegdheden zal zorgen.
Oud 24 december 2006, 23:17   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het inderdaad jammer genoeg uitgedraaid. Ik had het ook anders gewild hoor.

Feit is wel dat het probleem makkelijk had kunnen opgelost worden had JMDD één verkiezing willen overslaan. Dat had niemand gezichtsverlies gekost, en JMDD had mooi werk voor Vlaanderen kunnen doen in het Vlaams parlement.

Jammer genoeg was het ego van JMDD te groot hiervoor.
Het ego van De Wever is nog veel groter.
Oud 24 december 2006, 23:19   #55
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Déja VU.

Aan de leiband van een belgicistische partij kan 'het' enkel mislukken, hoezeer je als Vlaams-nationalist ook je best doet.
Dat is jouw mening, en ik begrijp ze. De N-VA heeft echter beslist om toch maar die kans te wagen. Ook de VU heeft dankzij beleidsdeelname veel voor Vlaanderen kunnen realiseren.

We zullen volgend jaar zien wie er gelijk had. Maar dan zijn de kaarten al gelegd.

En als jij gelijk hebt, knuppel, dan zal de N-VA inderdaad serieuse klappen krijgen, en dan zal ook ik misschien moeten toegeven dat het VB de enige kans voor Vlaanderen zal zijn. Laten we hopen dat het zover niet komt.

Als de N-VA gelijk heeft, dan krijgen we een mooie staatshervorming met meer bevoegdheden voor Vlaanderen.

Het zal er allemaal van afhangen hoe groot het Vlaams kartel wordt om paars te doorbreken. De kiezer zal beslissen wat de toekomst van Vlaanderne is.
Oud 24 december 2006, 23:20   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat dat het einde van de N-VA betekent. Daarom stoort het me een beetje dat de media stelt dat we "voor de postjes hebben gekozen" of "voor de zekerheid."

Dat is helemaal niet zo. Als de CD&V zijn belofte verbreekt, dan hangen we er aan. We hebben een zeer risicovolle gok gedaan. We hebben gegokt de strategie waarvan we denken dat ze voor de meeste Vlaamse bevoegdheden zal zorgen.
Ik hoop het voor jullie, want je kent het spreekwoord: 'eens een tsjeef... altijd een tsjeef'.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 23:22   #57
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het ego van De Wever is nog veel groter.
In mijn (zeldzame) contacten met De Wever heb ik hem nochtans altijd een bescheiden en sympathieke man gevonden.

Het enige wat mij ontzettend stoorde was zijn contstante blok-bashen. Hij heeft echter ook ingezien dat deze strategie verkeerd was en is daar reeds een paar maanden mee gestopt. Nu is het nog wachten op de omgekeerde beweging.
Oud 24 december 2006, 23:24   #58
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik hoop het voor jullie, want je kent het spreekwoord: 'eens een tsjeef... altijd een tsjeef'.
Wanneer we een paar maanden voor de finish afhaken, bereiken we helemaal niets voor Vlaanderen. Dit kartel is onze enige kans om een grote staatshervorming te realiseren.

Ik hou evenveel van de CD&V als jij, zwartengeel. Maar ik heb ervoor gekozen om er in deze laatste maanden voor de verkiezingen 100% voor te gaan om Vlaanderen sterker te maken.
Oud 24 december 2006, 23:26   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Niets kwetst meer dan de waarheid.

Citaat:
Dat is helemaal niet zo. Als de CD&V zijn belofte verbreekt, dan hangen we er aan.
Toen de 'Vlaamse' coalitiepartijen hun beloften verbraken hingen jullie ook, en hoe praatte Bourgeois er zich toen uit?

Citaat:
We hebben een zeer risicovolle gok gedaan.
Zeg dus nooit dat je niet van tevoren wist dat de N-VA zou gedwongen worden te geven en toe te geven.

Citaat:
We hebben gegokt de strategie waarvan we denken dat ze voor de meeste Vlaamse bevoegdheden zal zorgen.
In dat geval zal zelfs het minimum als het enig haalbare verkocht worden.
Oud 24 december 2006, 23:30   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit kartel is onze enige kans om een grote staatshervorming te realiseren.
Zucht.

Vlaans-nationalisten horen niet mee te werken aan het hervormen van de Belgische staat. Zij moeten werken aan het vormen van de Vlaamse staat.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be