![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Welke optie past het beste bij je ? | |||
ik heb nog nooit nva gestemd |
![]() ![]() ![]() |
104 | 71,23% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu nog steeds nva |
![]() ![]() ![]() |
13 | 8,90% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu vld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu spa |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu cdv |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu spirit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu op dedecker |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,68% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu groen! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
23 | 15,75% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu op iets anders |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,42% |
Aantal stemmers: 146. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() meer een op de poep zittende kiezer, mo hoow.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je internet hebt dan laat je toch die partijen naar jou toe komen? Vraag hen om blaadjes en zo.... registreer voor een lidmaatschap voor partijen die het doen voor weinig geld. (bub zou ik afraden... 20 euro... Vlaams Belang en N-VA zijn aan slechts 12,5 euro).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb liefst dat die partijen zo ver mogelijk van me weg blijven, eigenlijk. lid van een politieke partij zie ik me niet snel worden, tenzij misschien om deel te kunnen nemen aan de gemeentepolitiek.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat ik over internet beschik
![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 10 januari 2007 om 02:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Spijtig, de bubbels zouden een kartel kunnen vormen .
Vlaanderen zou op zijn grondvesten daveren.
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() ik heb n-va gestemd en weet het nu niet.... (het is idd een optie die ik mis)
waarschijnlijk zal het n-va worden bij gebreke aan alternatief.. SP-A en Groen! zijn sowieso aan mij niet besteed... spaar ons van Verhofstadt III... dan blijft nog CD&V-N-VA of VB... Bij het VB voel ik mij niet thuis... tja... Laatst gewijzigd door vulpes : 10 januari 2007 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() boh, je kon ook in de lokale bibliotheek of zo gezeten hebben
![]()
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burger
|
![]() Vanwaar de reden(en) om een zo drastische bocht te maken als ik vragen mag ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat de cdv geen stemmen aantrekt van nva'ers bijvoorbeeld , zegt dat niet iets ? zoals dat die twee partijen nogal verschillen ? Is het "vlaams kartel" misshien niet erg artificieel of vergis ik me nu ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 26 januari 2007 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de CD&V wel het allerlaatste alternatief kan zijn voor kiezers die de N-VA hebben verlaten wegens de afloop van de zaak-Dedecker. Dergelijke mensen hebben m.i. de N-VA immers de rug toegekeerd omdat ze de door CD&V uitgedeelde ezelsstamp én de door de eigen partijleiding gemaakte 180°-bocht maar matig konden appreciëren (om eens een eufemisme te gebruiken...) In die omstandigheden overstappen van N-VA naar CD&V lijkt me zoiets als je rechterwang aanbieden aan iemand die je net op je linkerwang een gigantische oplawaai heeft verkocht..
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lieve Vanhoutte stapte toch ook over naar CD&V omwille van het feit dat N-VA haar Vlaams-nationalisme wou ruilen voor het rechts-liberalisme van Dedecker. Mijn eerste reactie, toen ik de overstap van Dedecker naar N-VA hoorde, was: "Nu hebben we geen andere keuze dan voor de CVP te stemmen."
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
waarom geen VB? wel.. als ik VB toppolitici bezig hoor en zie dan bekruipt mij een onaangenaam gevoel... (of moet ik zeggen: een nog onaangenamer gevoel dan bij vele andere politici? ![]() Verder vind ik het VB niet echt een 'positieve' partij.. het is een partij die voor een stuk drijft op 'ongenoegens' en mensen van verschillende strekkingen samen brengt.. ik hen niet echt een beeld van wat men voorstaat, en hoe de 'verhoudingen' liggen.. welke persoon staat voor wat? (ik ben mij er terdege van bewust dat die 'problemen' zich ook in andere partijen stellen, maar 'k vind het soms uitgesproken.. ). Zo heb je ook wel heel conservatieve mensen binnen het VB.. niet dat ik mezelf de meest progressieve persoon noem, maar een A. Coolen (juist?) kan mij toch geenszins bekoren.. Verder ben ik ook van mening dat er een 'racistische' kern in het VB zit (versta mij niet verkeerd: ik zeg zeker niet dat elke VBer racistisch is, verre van.. maar je zit wel met een groep binnen die partij en er wordt niet echt 'afstand' van gedaan.. Dat stoort me wel). Ik zou mij misschien nog in bepaalde personen kunnen vinden (maar zelfs dat.. ik kan mij niet zo direct iemand voor de geest halen voor wie ik zou stemmen, maar goed, da's geen doorslaggevend criterium, mits goed zoeken zal ik er misschien wel een kunnen vinden) maar de indirecte steun die je daarmee aan de 'groepen die mij minder liggen' verleent, stoot mij tegen de borst... (meer dan bij sommige andere partijen..) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
waarom geen VB? wel.. als ik VB toppolitici bezig hoor en zie dan bekruipt mij een onaangenaam gevoel... (of moet ik zeggen: een nog onaangenamer gevoel dan bij vele andere politici? ) en 'k heb geleerd mijn intuïtie toch niet volledig terzijde te schuiven... Verder vind ik het VB niet echt een 'positieve' partij.. het is een partij die voor een stuk drijft op 'ongenoegens' en mensen van verschillende strekkingen samen brengt.. ik hen niet echt een beeld van wat men voorstaat, en hoe de 'verhoudingen' liggen.. welke persoon staat voor wat? (ik ben mij er terdege van bewust dat die 'problemen' zich ook in andere partijen stellen, maar 'k vind het soms uitgesproken.. ). Zo heb je ook wel heel conservatieve mensen binnen het VB.. niet dat ik mezelf de meest progressieve persoon noem, maar een A. Coolen (juist?) kan mij toch geenszins bekoren.. Verder ben ik ook van mening dat er een 'racistische' kern in het VB zit (versta mij niet verkeerd: ik zeg zeker niet dat elke VBer racistisch is, verre van.. maar je zit wel met een groep binnen die partij en er wordt niet echt 'afstand' van gedaan.. Dat stoort me wel). Ik zou mij misschien nog in bepaalde personen kunnen vinden (maar zelfs dat.. ik kan mij niet zo direct iemand voor de geest halen voor wie ik zou stemmen, maar goed, da's geen doorslaggevend criterium, mits goed zoeken zal ik er misschien wel een kunnen vinden) maar de indirecte steun die je daarmee aan de 'groepen die mij minder liggen' verleent, stoot mij tegen de borst... (meer dan bij sommige andere partijen..) eigenlijk ben ik op zoek naar een 'sociaal-liberale' partij... wat bedoel ik: ethisch niet al té progressief: je moet de maatschappij niet al te veel forceren.. maar ook geen retour naar 'vrouw aan de haard' bijvoorbeeld... liberaal: omdat mijn uitgangspunt de individuele vrijheid is.. niet al té veel staat, niet 'de gemeenschap', maar wel 'het individu binnen de gemeenschap' sociaal: vrij maar wel verantwoordelijk.. men maakt deel uit van een gemeenschap, dat geeft je een aantal voordelen, maar daar gaan ook een aantal plichten mee gepaard (geen free rider gedrag). Ik ben niet zo liberaal of libertaristisch (of hoe lombas het ook allemaal wil noemen ![]() Afijn.. 'k kan het moeilijk uitleggen.. maar 'vrij en verantwoordelijk' is wel iets wat ik bij N-Va het meest duidelijk heb ontmoet.. verbaasd dat het woordje 'vlaams' nog niet is gevallen? tja.. ik ben geen 'echte flamingant' ![]() zit er dan niets van meer 'romantisch vlaams-nationalisme' in me? uiteraard wel.. al heeft dat ook een sociaal tintje.. Ik ben een vlaamse, voel me 'vlaams',.. en vind taal ontzettend belangrijk.. eigenlijk is taal van belang voor 'macht': wie in zijn moedertaal kan discussiëren staat sterker dan iemand die zich moet behelpen in een tweede taal (tenzij men uiteraard perfect tweetalig is).. vandaar dat ik het ook - sociaal - belangrijk vind dat het Nederlands niet wordt weggedrumd door het Frans... Het is ook van belang voor je zelfbeeld (hetgeen ook sociaal belangrijk is.. Je hebt zelfvertrouwen nodig om je goed te voelen, écht wat te betekenen, te bereiken.. ) het is moeilijker om zelfvertrouwen te hebben indien je opgroeit met de idee dat zelfs je taal minderwaardig is.. Volgens Hans1 zal ik allicht wel als 'enggeestig' worden bestempeld, eentalig etc.. maar dat is helemaal niet het geval.. ik probeer mij uit te drukken in andere talen, vind het kennen van meerdere talen uitermate belangrijk - de wereld is immers niet beperkt tot je dorp - maar het vertrekt - naar mijn persoonlijke mening - vanuit respect voor iemands taal, om te beginnen je eigen taal... maar ik ben van de hak op de taak aan het springen.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VB zijn was even een fase in m'n leven, een opflakkering van opstandige trots. maar dan was ik gelukkig weer snel bij m'n volle verstand zodat ik terug links werd. en ik heb ze alletwee gehad, dus ik kan oordelen: links is veeeeel gezelliger. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus hang jij hier niet zo altijd de verzuurde uit, wil je? Er is meer dan alleen maar politiek in het leven, schat. ![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 januari 2007 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |