Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 16:14   #41
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mengen? Schaf dan de islam af voor te beginnen, want die zegt dat moslim-meisjes niet mogen "mengen" met niet-moslims.Of wilt ge eerst alleman bekeren tot dat geloof?
Dat er geen zuiver Vlaams of Nederlands ras (meer) bestaat, zou wel kunnen, maar dat is nu ook geen reden voor er halve of hele arabieren van te maken.Als er nu echt allochtonen nodig zijn in deze gewesten, dat ze die dan in Polen of aan de Baltische zee gaan halen.Die zien er tenminste menselijk uit, en gedragen zich normaal.
Iyeeeaah hardcore racist

Kheb al twee relaties met Marokkaans meisjes achter de rug; ni dat hun ouders daar iets van wisten, maar ge ziet: integratie kan snel gaan! Als die later een gezin stichten gaan die hun kinderen heus niet zo hardcore moslim opvoeden als nu gebeurt hoor.
In mijn ogen speelt het geen rol of hun huid een beetje gebruind is en ze zwart haar hebben, of niet. Hoewel ik persoonlijk daarentegen niet echt wordt aangetrokken door zwarte meisjes.. (buiten puur vriendschappelijk dan)
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:36   #42
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ik ken ook mensen in Merksem... maar die zijn voor "Groen!"...
Zo verwonderlijk dat u in merksem mensen kent. Wonen anders overal mensen of dacht u van niet. Het enige wat verwonderlijk is, dat u mensen kent die nog voor "groen" zijn. Zou dit liggen aan het gedoogd softdrugbeleid, aan eerst blabla en dan boemboem of aan het verbod op chocolade sigaretten. Want zoals alles aangehaald door "groen" zijn dit zeer diepgaande argumenten om groen te zijn en te stemmen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:14   #43
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee, dat is geen vorm van vermenging. Dat is een integrationwillige moeder + een dochter die met haar tijd meegaat.

Dat zou jij best eens doen. Moslims halen nog steeds voor 80 % hun partner in het buitenland. Ga dit blijven ontkennen?

Die sprinkhanenplaag zorgde wel voor de stadsvlucht en de ghettovorming in tal van stedelijke gemeenten en wijken.
We zullen maar zwijgen over de volledige geislamiseerde enclaves in Frankrijk.

Ik denk niet in die termen, ik stel vast in die termen.

Ik deel niemand in, dat doen ze zelf : door hun gedrag, door hun integratieonwil, door hun assimilatie-onwil.

Ja, het bulkt van dat soort allochtonen in onze maatschappij. Vandaar de radicaliseringsgolf zeker

Inderdaad, het knuffelbeleid heeft geen aarde aan de dijk gezet. Tijd voor verandering.

Je kan onmogelijk het migratiebeleid van de USA vergelijken met dat van België. Probeer zelf maar eens een green card te bemachtigen. Daar wordt niet mee gesmeten zoals in België via de Super-Snel-Belg jan en alleman komt binnenwandelen. Laat die linkse zever-rethoriek over muren ook maar vallen. Niemand vraagt om het optrekken van muren. Wel vraagt de burger de afschaffing van de snel-Belg-wet en een duidelijk uitzettingsbeleid van afgewezen asilezoekers.

Officieel zijn dat Belgen, maar in hart en nieren zijn dat Marrokkanen, Turken, .. Dat is nu net het probleem.

De problemen door die jongeren veroorzaakt pak je aan. En daarmee bedoel ik niet het pamperbeleid van onze justitie met gratis citytrips naar Amsterdam.
Met deze post bewijs je dat je elke vorm van nuancering radicaal afwijst en je terugtrekt in het kamp van extreem rechts, waarmee niet te praten valt.

Je karikaturale ideeën over moslims zijn een zelf-vervullende profetie geworden : Je ziet alleen wat je wil zien, je leest alleen wat in je kraam past. Je doet daarmee exact datgene wat je progressieve mensen verwijt, en je denkt op exact dezelfde manier als de moslimextremisten die je vreest. Je bent zelf een extremist geworden, blijkbaar zonder het te beseffen.

Zie je dan niet in dat je met zo'n standpunten elke mogelijkheid om de echte integratieproblemen bespreekbaar te maken de das omdoet?
Ik ben een hevig voorstander van een breed en diepgaand debat MET de allochtone gemeenschap over de problemen die er zijn, en niet in het minst over het schrikbewind dat een aantal allochtone jongeren van de tweede generatie in bepaalde buurten tracht te installeren. Maar zo'n debat vereist dat je elkaar eerst en vooral als gelijken beschouwt, en dat je respect toont voor de allochtone gemeenschap. Als je al bij voorbaat het gesprek weigert en je beperkt tot het eenzijdig spuien van groteske veralgemeningen en loze verwijten, en het opperen van onaanvaardbare maatregelen zoals een massale deportatie, hoe denk je dan dat de allochtone gemeenschap zal reageren? Hoe zou je zelf reageren?
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:22   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zo'n debat vereist dat je elkaar eerst en vooral als gelijken beschouwt, en dat je respect toont voor de allochtone gemeenschap.
Moest jij anno WOII geleefd hebben, dan zou je vast ook je respect hebben betuigd tegenover de bezettende nazi's. Beide ideologieën gelijken dan ook sterk op mekaar.

Gelieve misschien eerst wat te oefenen met wat meer respect te betuigen voor het nazisme? Blijkbaar staat zoiets ook niet in je "respecten-boekje".

Vertel me even waarom ik respect moet betuigen tegenover een ideologie die me naar de hel wenst, me vergelijkt met apen en zwijnen, verbiedt om met mij vriendschap te sluiten, me verplicht om extra beschermingsbelasting te betalen om te mogen blijven leven (d.i. als ik christen of joods ben) en me anders liefst een kopje kleiner maakt, me als vrouw verplicht om me in te pakken of anders als hoer te beschouwen, verkrachtbaar waar en wanneer ze wensen etc.. etc...

Kan je me even verduidelijken waarom ik persé daarvoor "RESPECT" moet hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:38   #45
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Moest jij anno WOII geleefd hebben, dan zou je vast ook je respect hebben betuigd tegenover de bezettende nazi's. Beide ideologieën gelijken dan ook sterk op mekaar.

Gelieve misschien eerst wat te oefenen met wat meer respect te betuigen voor het nazisme? Blijkbaar staat zoiets ook niet in je "respecten-boekje".

Vertel me even waarom ik respect moet betuigen tegenover een ideologie die me naar de hel wenst, me vergelijkt met apen en zwijnen, verbiedt om met mij vriendschap te sluiten, me verplicht om extra beschermingsbelasting te betalen om te mogen blijven leven (d.i. als ik christen of joods ben) en me anders liefst een kopje kleiner maakt, me als vrouw verplicht om me in te pakken of anders als hoer te beschouwen, verkrachtbaar waar en wanneer ze wensen etc.. etc...

Wat doen moslims eigenlijk met niet-gelovigen uit Europa? Of bestaan die niet volgens de moslims en zijn we allemaal Christen?
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:41   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Wat doen moslims eigenlijk met niet-gelovigen uit Europa? Of bestaan die niet volgens de moslims en zijn we allemaal Christen?
Bij mijn weten is hier de sharia nog niet ingevoerd.

In Indonesie bestaan al geen "ongelovigen" meer: daar moét je (toegestane) religie worden opgegeven, in Saoudi etc... best�*�*n er geen ongelovigen meer.
Binnen vijftig jaar zullen ze hier waarschijnlijk ook stilletjes verdwenen zijn, moest ik nog leven bekeer ik me ook tot de islam tegen die tijd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 januari 2007, 18:44   #47
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is hier de sharia nog niet ingevoerd.

In Indonesie bestaan al geen "ongelovigen" meer: daar moét je (toegestane) religie worden opgegeven, in Saoudi etc... best�*�*n er geen ongelovigen meer.
Binnen vijftig jaar zullen ze hier waarschijnlijk ook stilletjes verdwenen zijn, moest ik nog leven bekeer ik me ook tot de islam tegen die tijd.
dhimi
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 19:20   #48
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat je respect moet hebben voor de letterlijke inhoud van een antieke religieuze grondtekst, maar dat je respect moet hebben voor een gemeenschap van mensen van allochtone origine die binnen onze landsgrenzen leven. Dat lijkt me wel een verschil.

Het is op dit forum denk ik al genoegzaam uitgelegd in geuren en kleuren dat het een redeneringsfout is om een religieuze grondtekst te vereenzelvigen met de eigenlijke religie. Je moet echt eens de moeite nemen om te gaan grasduinen in het Oud Testament, dan zul je lezen dat daar allerlei dingen in staan die gelukkig nu niet meer van toepassing zijn.
Dat er in elke religie ook fundamentalisten bestaan, dwz mensen die menen de grondtekst letterlijk te moeten interpreteren, is geen reden om er maar meteen van uit te gaan dat die fundamentalistische strekking de bovenhand heeft. Als ik bijvoorbeeld zou stellen dat alle christenen 's nachts kruisen gaan verbranden en witten punthoeden opzetten dan zou dat ook een licht overtrokken veralgemening zijn.

Volgens mij vergt het niet zo'n immense intellectuele capaciteit om de logica van het bovenstaande te bevatten, en ik denk dan ook dat je dit zelf ook wel ergens beseft. Je wil het gewoon niet begrijpen. Een triest geval van intellectuele luiheid.
Oud 11 januari 2007, 19:26   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij vergt het niet zo'n immense intellectuele capaciteit om de logica van het bovenstaande te bevatten, en ik denk dan ook dat je dit zelf ook wel ergens beseft. Je wil het gewoon niet begrijpen. Een triest geval van intellectuele luiheid
vraag is wie wie niet begrijpt.

Men kan van ideologie veranderen: de huidige duitse bevolking zijn geen nazi's. Er is een verschil tussen het bekritizeren van de nazi-ideologie en de volgelingen.

Hetzelfde geldt voor islam. Maar zeer velen hebben nog steeds niet door dat islamkritiek niet hetzelfde is als racisme. In dat geval zou kritiek op nazisme ook racisme zijn.

Oud 11 januari 2007, 21:01   #50
Banneling

Standaard

Citaat:
Met deze post bewijs je dat je elke vorm van nuancering radicaal afwijst en je terugtrekt in het kamp van extreem rechts, waarmee niet te praten valt.
Met jouw posts bewijs je dat je een extreem linkse zeveraar bent die krampachtig blijft plakken aan zijn multicultureel correct heilsverhaaltje. Met linkse beroepspamperaars valt niet te praten en nog minder iets te realiseren. Dat heeft d egeschiedenis inmiddels al bewezen.

Citaat:
Je karikaturale ideeën over moslims zijn een zelf-vervullende profetie geworden : Je ziet alleen wat je wil zien, je leest alleen wat in je kraam past.
Je karikaturale multikulfantasietjes bewijzen dat je nooit van onder je kerktoren vandaan komt, je progressieve minimaliseringspogingen bewijzen dat je verkrampt aan de progressieve heilsverhaal over die zogenaamde multikulturele verrijking blijft vasthouden en het vertikt om de samenlevingsproblemen onder ogen te zien.

Citaat:

Je doet daarmee exact datgene wat je progressieve mensen verwijt, en je denkt op exact dezelfde manier als de moslimextremisten die je vreest. Je bent zelf een extremist geworden, blijkbaar zonder het te beseffen.
Je bent een linkse extremist geworden, zo eentje die de toekomst van zijn kinderen bereid is te verkopen omdat hij het toch zo verrijkend en progressief vindt om te lullen over een verrijking die niet bestaat. Een linkse extremist en potentieel verrader - zonder het te beseffen-, bereid om diep zijn broek af te steken en zijn oogkleppen nog wat verder op te spannen voor het sluipend islamitisch gif dat overal in Europa onze cultuur, tradities, waarden en steden aangetast heeft.

Citaat:
Zie je dan niet in dat je met zo'n standpunten elke mogelijkheid om de echte integratieproblemen bespreekbaar te maken de das omdoet?
Zie je dan niet integratieproblemen enkel voorkomen waar uw islamitische verrijkers geland zijn ; zie je dan niet dat andere niet-islamitische volkeren zich probleemloos inpassen?
Zie je dan niet dat samen met de invasie van uw islamitische verrijkers, onze woordenschat ook verrijkt werd met termen als 'samenlevingsproblemen', 'ghetto's', 'integratieonwil', 'criminele jongeren', etc. Besef je dan niet dat de autochtone burger er nooit om gevraagd heeft dat dit land en Europa een niet-aflatende invasie van islamitische integratieonwilligen te verwerken krijgt en derhalve ook niet wil opdraaien voor de integratie van die onintegreerbaren, noch voor de kost ervan.

Citaat:
Ik ben een hevig voorstander van een breed en diepgaand debat MET de allochtone gemeenschap over de problemen die er zijn, en niet in het minst over het schrikbewind dat een aantal allochtone jongeren van de tweede generatie in bepaalde buurten tracht te installeren. Maar zo'n debat vereist dat je elkaar eerst en vooral als gelijken beschouwt, en dat je respect toont voor de allochtone gemeenschap. Als je al bij voorbaat het gesprek weigert en je beperkt tot het eenzijdig spuien van groteske veralgemeningen en loze verwijten, en het opperen van onaanvaardbare maatregelen zoals een massale deportatie, hoe denk je dan dat de allochtone gemeenschap zal reageren? Hoe zou je zelf reageren?
Het progressieve leuterdebat over integratie heeft niets opgeleverd. Hoeveel decennia wil men ter linkerzijde nog blijven pamperen, knuffelen en leuteren? Tot onze gevangenissen voor 99 % gevuld zijn door die verrijkers, tot onze steden voor 99 % verloederd zijn tot Marrokkaanse bidonvilles, tot onze SZ de helft van de Magrebbevolking in leven moet houden ?
Er bestaan maar één effectieve remedie : een echte immigratiestop van moslimmigranten + een echte integratieroute die bij niet-naleving fiskaal en met uitwijzing gestraft wordt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 21:06   #51
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:

Belachelijk hé, zo'n progressief lullertje die hier wat om respect komt eisen maar als eerste zal betogen voor nog meer cordon sanitaires, nog meer linkse gedachtepolitie, nog meer muilkorfwetten, ...

Citaat:
Hij vindt die waarden zo verheffend en zo verrijkend Circe en kan niet verdragen dat anderen dat niet vinden.
Oud 11 januari 2007, 21:14   #52
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat je respect moet hebben voor de letterlijke inhoud van een antieke religieuze grondtekst, maar dat je respect moet hebben voor een gemeenschap van mensen van allochtone origine die binnen onze landsgrenzen leven. Dat lijkt me wel een verschil.

Het is op dit forum denk ik al genoegzaam uitgelegd in geuren en kleuren dat het een redeneringsfout is om een religieuze grondtekst te vereenzelvigen met de eigenlijke religie. Je moet echt eens de moeite nemen om te gaan grasduinen in het Oud Testament, dan zul je lezen dat daar allerlei dingen in staan die gelukkig nu niet meer van toepassing zijn.
Dat er in elke religie ook fundamentalisten bestaan, dwz mensen die menen de grondtekst letterlijk te moeten interpreteren, is geen reden om er maar meteen van uit te gaan dat die fundamentalistische strekking de bovenhand heeft. Als ik bijvoorbeeld zou stellen dat alle christenen 's nachts kruisen gaan verbranden en witten punthoeden opzetten dan zou dat ook een licht overtrokken veralgemening zijn.

Volgens mij vergt het niet zo'n immense intellectuele capaciteit om de logica van het bovenstaande te bevatten, en ik denk dan ook dat je dit zelf ook wel ergens beseft. Je wil het gewoon niet begrijpen. Een triest geval van intellectuele luiheid.
De klassieke progressieve vluchtstrategie : men slepe er de Bijbel bij, en vergeet opzettelijk te melden dat zowat 90 % van de aborigals ontkerkelijkt is, geseculariseerd is en nooit een bijbel van kortbij heeft gezien. Men poogt vervolgens de aboriginals wijs te maken dat dezelfde trend ook bezig is bij de islamitische gemeenschap .... terwijl die in het straatbeeld en in real life aan het radicaliseren zijn (hoofddoeken bij de vleet, halal-eisen in de scholen, 80 % die geloofszuivere importpartners voor hun kinderen regelt, een moskee op op elke straathoek, fatwahs en geweld in geval van cartoons, ...)
Heel geloofwaardig die linkse praatjes ...
Oud 11 januari 2007, 22:42   #53
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De klassieke progressieve vluchtstrategie : men slepe er de Bijbel bij, en vergeet opzettelijk te melden dat zowat 90 % van de aborigals ontkerkelijkt is, geseculariseerd is en nooit een bijbel van kortbij heeft gezien. Men poogt vervolgens de aboriginals wijs te maken dat dezelfde trend ook bezig is bij de islamitische gemeenschap .... terwijl die in het straatbeeld en in real life aan het radicaliseren zijn (hoofddoeken bij de vleet, halal-eisen in de scholen, 80 % die geloofszuivere importpartners voor hun kinderen regelt, een moskee op op elke straathoek, fatwahs en geweld in geval van cartoons, ...)
Heel geloofwaardig die linkse praatjes ...
Mooi bochtenwerk. We hadden het over respect hebben voor de allochtone gemeenschap, en dat dat niets te maken heeft met enkele verzen uit de Koran.

Of denk je dat die probleemjongeren allemaal vrome moslims zijn? Haha!

Toch eigenlijk wel een beetje meelijwekkend, dat eindeloze gejammer over radicalisering en hoofddoeken en blahblahblah. Maar oplossingen voorstellen die hout snijden? Ho maar!

For problems : Take a number.
For solutions : Come right in!
Oud 11 januari 2007, 22:58   #54
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooi bochtenwerk. We hadden het over respect hebben voor de allochtone gemeenschap, en dat dat niets te maken heeft met enkele verzen uit de Koran.
Antwoordt jij maar eerst eens op de vragen die Circe stelden, Doki Bochtendraaier. Waarom zou ik respect opbrengen voor mensen die doordrongen zijn van de islamofascistische cultuur? Toch niet omdat jij dat zo broodnodig vindt zeker?

Citaat:
Of denk je dat die probleemjongeren allemaal vrome moslims zijn? Haha!
Nee, dat denk ik niet. Ik denk wel dat de grote meerderheid van probleemjongeren uit die cultuur komen. Ik weet ook dat jij een aanval van ergenis krijgt als jij met die realiteit geconfronteerd wordt. Haha.

Citaat:
Toch eigenlijk wel een beetje meelijwekkend, dat eindeloze gejammer over radicalisering en hoofddoeken en blahblahblah. Maar oplossingen voorstellen die hout snijden? Ho maar!
Tja, als je die voorstellen niet eens leest en ernstig neemt ... en het liever houdt bij het progressieve pamperbeleid dat voor niets goed is geweest zoals de geschiedenis bewijst, blijf dan maar dromen over je shariaverrijkingen in je verloederde verrijkte ghetto.

Tja, oplossingen die hout snijden ..... na 50 jaar migratie weten we hoe productief en efficient de rooien het ervan hebben gebracht.
Oud 11 januari 2007, 23:38   #55
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat denk ik niet. Ik denk wel dat de grote meerderheid van probleemjongeren uit die cultuur komen. Ik weet ook dat jij een aanval van ergenis krijgt als jij met die realiteit geconfronteerd wordt. Haha.
OK je geeft nu dus zelf toe dat de mensen waar problemen mee zijn geen moslims zijn. Dan moet je me dringend eens uitleggen hoe de Koran op deze jongeren een invloed kan hebben?

Maar eigenlijk geef je het zelf al aan. Al dat geleuter over de Koran is maar een voorwendsel. Wat kan jou het eigenlijk schelen wat er in de Koran staat, of waar de leer van Islam juist voor staat. Eigenlijk zijn het gewoon die vreemdelingen waar je de pest aan hebt en die je graag de schuld geeft van alle kwalen van de wereld.

Dat bedoel ik met die intellectuele luiheid. In plaats van je haat te omkleden met allerlei pseudo-wetenschappelijke argumenten zou ik het eigenlijk nog meer kunnen appreciëren als je gewoon eerlijk voor die haat zou uitkomen.
Oud 12 januari 2007, 08:56   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK je geeft nu dus zelf toe dat de mensen waar problemen mee zijn geen moslims zijn. Dan moet je me dringend eens uitleggen hoe de Koran op deze jongeren een invloed kan hebben?.
Dat zijn dan de gematigde moslims zeker?

Citaat:
Maar eigenlijk geef je het zelf al aan. Al dat geleuter over de Koran is maar een voorwendsel. Wat kan jou het eigenlijk schelen wat er in de Koran staat, of waar de leer van Islam juist voor staat. Eigenlijk zijn het gewoon die vreemdelingen waar je de pest aan hebt en die je graag de schuld geeft van alle kwalen van de wereld.
Het wordt hoogtijd dat mensen zoals JIJ effektief eens gaan kijken wat er in die Koran staat.
Dit is namelijk de enige manier om eens te onderzoeken hoe het komt dat nèt die koranvolgers de immigrantengroep zijn niet NIET integreerbaar zijn. Als je dan het boekje gelezen hebt ga je zien dat het een blauwdruk is voor apartheid en overheersing.

Citaat:
Dat bedoel ik met die intellectuele luiheid. In plaats van je haat te omkleden met allerlei pseudo-wetenschappelijke argumenten zou ik het eigenlijk nog meer kunnen appreciëren als je gewoon eerlijk voor die haat zou uitkomen
Misschien kan je intellectueel wat mijn lui zijn en je beter informeren in plaats van blindelings de voorgekauwde verhaaltjes te slikken.
Kan je me één islamitische maatschappij tonen waar de multiculturele verrijking heeft plaatsgevonden (invasie van Noord-Afrika, Midden-Oosten, kortom alle landen waar de Mohammedvolgers de bestaande bevolking cultureel zijn gaan verrijken) en waar de oorspronkelijke bevolking in peis en vree én op gelijkwaardige basis is kunnen blijven leven?

Hoeveel christenen, assyrische christenen, kopten, joden, zorroasters etc.. zijn er overgebleven in die islamitische multiculturele landen. Nochtans is het daar ongeveer op dezelfde manier begonnen: ze vielen binnen en concentreerden zich in de steden....

Regelmatig organizeerden ze een raid (ja hoor, dat woord hebben we ook "gekregen" van de arabieren, dat vergeten de poco's er raar genoeg steeds bij te vermelden) en verder leefden ze van de opbrengsten van de dzyiah taksen.... een soort van sociale zekerheid, betaald door de niet-moslims, zullen we maar zeggen.

Laatst gewijzigd door circe : 12 januari 2007 om 08:59.
Oud 12 januari 2007, 12:34   #57
Banneling

Standaard

Citaat:
OK je geeft nu dus zelf toe dat de mensen waar problemen mee zijn geen moslims zijn.
Leer lezen Doki, en doe wat aan je progressieve minimaliseringsverslaving. Ik zei dat niet ALLE aangewaaide moslimjongeren in de criminaliteit zitten, wel een heel groot deel.

Citaat:
Dan moet je me dringend eens uitleggen hoe de Koran op deze jongeren een invloed kan hebben?
De koran bepaalt de leefwereld van deze jongeren, de koran bepaalt de opvoeding die de ouders aan die jongeren geven, en de waarden die ze meekrijgen. Gezien die koran bulkt van de religieus-racistische verzen tav niet-moslims toe, is het makkelijk te begrijpen waarom die jongeren zich zo afzetten tgo alles wat Westers is en waarom ze geen respect opbrengen voor de waarden en gebruiken van hun nieuwe cultuur.

Citaat:
Zie hierboven. Ik heb geen enkel probleem met volledig geassimileerde en geseculariseerde allochtonen. Ik heb enkel een probleem met de islamitische religie en cultuur.

Citaat:
Dat bedoel ik met die intellectuele luiheid. In plaats van je haat te omkleden met allerlei pseudo-wetenschappelijke argumenten zou ik het eigenlijk nog meer kunnen appreciëren als je gewoon eerlijk voor die haat zou uitkomen.
Doe die oefening zelf eens. Kom jouw immense haat en weerzin tgo iedereen die niet progressief en politiek correct denkt onder ogen. Kom je haat onder ogen door de ware onverdraagzame aard van de linkse haatmechanismen (als het cordon sanitaire, de linkse gedachtepolitie, de progressieve muilkorfwetten) te erkennen.
Oud 12 januari 2007, 12:38   #58
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien kan je intellectueel wat mijn lui zijn en je beter informeren in plaats van blindelings de voorgekauwde verhaaltjes te slikken.
Kan je me één islamitische maatschappij tonen waar de multiculturele verrijking heeft plaatsgevonden (invasie van Noord-Afrika, Midden-Oosten, kortom alle landen waar de Mohammedvolgers de bestaande bevolking cultureel zijn gaan verrijken) en waar de oorspronkelijke bevolking in peis en vree én op gelijkwaardige basis is kunnen blijven leven?

Hoeveel christenen, assyrische christenen, kopten, joden, zorroasters etc.. zijn er overgebleven in die islamitische multiculturele landen. Nochtans is het daar ongeveer op dezelfde manier begonnen: ze vielen binnen en concentreerden zich in de steden....

Regelmatig organizeerden ze een raid (ja hoor, dat woord hebben we ook "gekregen" van de arabieren, dat vergeten de poco's er raar genoeg steeds bij te vermelden) en verder leefden ze van de opbrengsten van de dzyiah taksen.... een soort van sociale zekerheid, betaald door de niet-moslims, zullen we maar zeggen.

Oei, oei, oei Circe, zo'n lastige vragen voor Doki. Daar zal hij natuurlijk niet op antwoorden.
Oud 12 januari 2007, 14:09   #59
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Inderdaad. Bovendien zouden autochtonen en allochtonen zich tegen 2050 wel eens meer kunnen "mengen" met elkaar in de maatschappij, bijvoorbeeld ook qua relaties, kinderen, enz... Ik denk sowieso dat er geen zuiver Nederlands of zuiver Vlaams ras meer zal bestaan.
Maar meisje toch, dat heeft in onze contreien nooit bestaan.
Vermenging, huwen en kinderen krijgen met mensen uit alle windstreken van de wereld heeft hier altijd bestaan. Hoe zou het komen denk je dat je hier 'Belgen' ziet met allerlei haarkleuren en allerlei oogkleuren, zelfs variaties in huidskleur. Geef jij maar eens het goede voorbeeld en doe mee aan de vermenging, zodat er wat meer diverse kleurtjes komen in onder meer je nakomelingen.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 17:45   #60
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn dan de gematigde moslims zeker?

Het wordt hoogtijd dat mensen zoals JIJ effektief eens gaan kijken wat er in die Koran staat.
Dit is namelijk de enige manier om eens te onderzoeken hoe het komt dat nèt die koranvolgers de immigrantengroep zijn niet NIET integreerbaar zijn. Als je dan het boekje gelezen hebt ga je zien dat het een blauwdruk is voor apartheid en overheersing.

Niet dat de geschiedenis van Islam, en nog veel minder de inhoud van de Koran ook maar iets te maken hebben met de integratieproblemen in België - twee zaken die jij blijbaar zonder veel moeite aan elkaar knoopt, maar waarvan je niet het minste bewijs kan produceren- , maar nu je het
er toch over hebt :

Het is een wijdverspreid misverstand (dat uiteraard ijverig aangewakkerd wordt door sommige mensen) dat de arabische wereld historisch steeds haar huidige zwakke en in zichzelf gekeerde vorm heeft gehad. Momenteel verkeert dit deel van de wereld in een gigantische crisis, en worden vele moslimstaten bestuurd door ultraconservatieve leiders die er niet in slagen om de achterstand die hun landen hebben opgelopen op vlak van democratisering, technologie, onderwijs, sociale voorzieningen en noem maar op bij te halen. Die problematische periode is begonnen na de imperialistische periode, wanneer voornamelijk Engeland en Frankrijk geleidelijk hun invloed in de regio hebben verloren. Toen grote delen van de wereld (dikwijls op bloedige wijze) werden veroverd door een handvol Europese staten zijn er bestaande staatsgrenzen verlegd en nieuwe getekend die totaal geen rekening hielden met de lokale structuren. Ook werden er allerlei wetten en structuren opgedrongen door de kolonisator die niet overeenkwamen met de eigen cultuur. Het resultaat is dat die autochtone cultuur totaal ontwricht is geraakt, en toen de kolonisatoren uiteindelijk vertrokken implodeerden die opgedrongen structuren volledig. De regio heeft zich daar tot op de dag van vandaag niet van hersteld : zowel Afrika (ook de niet-islamitische streken) als het Midden-Oosten zijn een puinhoop.
Maar als je vroeger teruggaat, naar de periode voor de kolonisatie, dan zie je een heel ander beeld : dat van een hoog ontwikkelde, trotse en open cultuur, met een voor die tijd verrassend moderne graad van tolerantie jegens mensen met andere levensopvattingen (daar zijn historische aanwijzingen voor).
Ik ga hier niet beweren dat de moslimwereld voor de 19de eeuw steeds een vreedzame regio is geweest, geleid door pacifisten. Verre van. Maar het punt is dat elke cultuur in de loop van de geschiedenis zo zijn sterke en zwakke periodes heeft gekend. Kijk bijvoorbeeld naar onze middeleeuwen, of naar de machtshonger van de Franse Lodewijk de 14de. Dat zijn periodes waarin West-Europa cultureel stagneerde en waarin oorlog en onzekerheid deel uitmaakten van ieders leven. Of wat dacht je van de kolonisatie van de nieuwe wereld, of van het derde rijk van die meneer met zijn snorretje? Dat zijn schandvlekken op de geschiedenis, en niet van islamitische signatuur! Op dit moment maakt de arabische wereld zo'n zwakke periode mee, en niemand weet hoelang het nog zal duren voor er verbetering in komt. Voor afrika is het nog erger gesteld.
En dat er dan veel mensen uit die regio's graag willen migreren naar regio's waar het momenteel beter leven is, dat is een verschijnsel dat zou oud is als de geschiedenis zelf.

Het is daarom een grove vorm van historische vervalsing om een paar verzen uit de Koran te gaan beschouwen als de oorzaak van de problematische situatie in heel de arabische wereld, en te doen alsof die problemen altijd al bestaan hebben, sinds het schrijven van die verzen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be