Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2003, 20:51   #41
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
En als ik mij nu helemaal geen Belg wens te voelen en ik helemaal geen Belg wens te zijn of worden? Mag ik hier dan nog blijven wonen of zijn er goede redenen om bepaalde mensen het recht te ontzeggen om op een bepaald stukje grond te gaan wonen omwille van een gevoelstoestand?
Ik leer bij. Volgens welk(e) artikel(s) uit het Belgische wetboek is het verplicht om Nederlands te leren?
Thomas, voor alle duidelijkheid:
1. er staat nergens in het Belgische wetboek dat 'men', noch 'mensen' verplicht worden om Nederlands te leren. dat is echter ook hélemaal niet wat ik gezegd, noch bedoeld heb.
2. De wet stelt overigens Nederlands, Frans en Duits op gelijke voet, elk met een erkenning die in zekere mate duidelijk terrirotiaal beperkt is.
3. Wat ik wel bedoelde is dat de wet (in Vlaanderen) het nederlands als enige taal van het openbare leven erkent (met enkele uitzonderingen zoals militairen, wat grensgemeenten met faciliteiten e.a.).
4. Die erkenning is dus, voor die allochtonen die hier aan ons openbare leven willen deelnemen een impliciete verplichting. Het is een nederlands-onkundige bijvoorbeeld niet doenbaar om 'het geheel van de wet' in Vlaanderen (d.w;z. Belgische en Vlaamse regels) te kennen zonder nederlands te beheersen.
5. Wat ik eveneens bedoelde is dat een zinvolle persoonlijke ontplooiing (beroep, sociaal en politiek leven, ...) eveneens kennis van het nederlands vereist.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2003, 12:09   #42
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Citaat:
En als ik mij nu helemaal geen Belg wens te voelen en ik helemaal geen Belg wens te zijn of worden? Mag ik hier dan nog blijven wonen of zijn er goede redenen om bepaalde mensen het recht te ontzeggen om op een bepaald stukje grond te gaan wonen omwille van een gevoelstoestand?
Ik leer bij. Volgens welk(e) artikel(s) uit het Belgische wetboek is het verplicht om Nederlands te leren?
1. er staat nergens in het Belgische wetboek dat 'men', noch 'mensen' verplicht worden om Nederlands te leren. dat is echter ook hélemaal niet wat ik gezegd, noch bedoeld heb.
2. De wet stelt overigens Nederlands, Frans en Duits op gelijke voet, elk met een erkenning die in zekere mate duidelijk terrirotiaal beperkt is.
3. Wat ik wel bedoelde is dat de wet (in Vlaanderen) het nederlands als enige taal van het openbare leven erkent (met enkele uitzonderingen zoals militairen, wat grensgemeenten met faciliteiten e.a.).
4. Die erkenning is dus, voor die allochtonen die hier aan ons openbare leven willen deelnemen een impliciete verplichting. Het is een nederlands-onkundige bijvoorbeeld niet doenbaar om 'het geheel van de wet' in Vlaanderen (d.w;z. Belgische en Vlaamse regels) te kennen zonder nederlands te beheersen.
5. Wat ik eveneens bedoelde is dat een zinvolle persoonlijke ontplooiing (beroep, sociaal en politiek leven, ...) eveneens kennis van het nederlands vereist.
eu, ik weet nu niet of je op mij reageerde of op die tekst. Want die tekst heb ik NIET geschreven.
Oud 1 januari 2004, 01:46   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Er bestaat ook niet zoiets als "één uniforme, statische definitie van wat een mens is". Nochthans spreekt men constant over "mensen". Men spreekt zelfs over mensenrechten. Die mensenrechten zijn echter ook maar uitvindingen van mensen. mens zou dus eveneens een perfecte en beperkte definitie kunnen geven van wat een vlaming is.
Iedereen is het erover eens dat een Egyptenaar er niet uitziet als een eskimo ? Iedereen is het er ook over eens dat een Aboriginal geen lichamelijke trekken heeft van een Zweed ?? Wel een Vlaming ziet er normaal gezien niet uit als een Chileen, of een Japanner.
In welk Latijnsamerikaans land was het nu weer dat iemand van japanse origine staatshoofd werd?
Werd een zekere Oostenrijker geen staatshoofd in Duitsland (tot ieders miserie trouwens) Werd een Duitser geen koning van België? Zoek je zelf nog wat andere voorbeelden of moet ik alles voor jou doen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2004, 09:56   #44
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Er bestaat ook niet zoiets als "één uniforme, statische definitie van wat een mens is". Nochthans spreekt men constant over "mensen". Men spreekt zelfs over mensenrechten. Die mensenrechten zijn echter ook maar uitvindingen van mensen. mens zou dus eveneens een perfecte en beperkte definitie kunnen geven van wat een vlaming is.
Iedereen is het erover eens dat een Egyptenaar er niet uitziet als een eskimo ? Iedereen is het er ook over eens dat een Aboriginal geen lichamelijke trekken heeft van een Zweed ?? Wel een Vlaming ziet er normaal gezien niet uit als een Chileen, of een Japanner.
In welk Latijnsamerikaans land was het nu weer dat iemand van japanse origine staatshoofd werd?
Werd een zekere Oostenrijker geen staatshoofd in Duitsland (tot ieders miserie trouwens) Werd een Duitser geen koning van België? Zoek je zelf nog wat andere voorbeelden of moet ik alles voor jou doen?
Je maakt een mooie sprong van feit naar norm, helaas kan ik daar niet mee akkoord gaan !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 02:37   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Je maakt een mooie sprong van feit naar norm, helaas kan ik daar niet mee akkoord gaan !
Wil jij de wereld dan jouw normen opleggen?
Binnenkort komt er een plaats als Paus vrij, schijnt het: haast je!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 15:31   #46
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Thomas, unhebt 100% gelijk. Mijn antworod was gericht aan DIES.

Citaat:
Citaat:
eu, ik weet nu niet of je op mij reageerde of op die tekst. Want die tekst heb ik NIET geschreven.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 15:47   #47
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Thomas, unhebt 100% gelijk. Mijn antworod was gericht aan DIES.

Citaat:

prima

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be