![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Is een vertaling mogelijk, heb geen latijnse kennis!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Puur uit economisch oogpunt bekeken, zouden we er zelfs beter aan doen om al die oude gebouwen meteen te slopen: kathedralen, belforten, die 16-17de eeuwse voorbijgestreefde rommel rond die inefficiënt benutte grote markten, etc... Een strak betonnen torengebouw rendeert véél en véél beter in de rauwe cijfers. Ik heb een tijd in Rotterdam en in Chicago gewoond en voelde me op één of andere manier toch ontheemd... Was telkens blij als ik een tijdje 'thuis' mocht zijn. (en 'thuis' was zowel Gent als Parijs of Bordeaux)
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is toch 1000 keer mooier dan zo'n rot stad:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 februari 2007 om 12:28. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik zou graag een nieuwe Europese stad zien, zoals ze vroeger met Las Vegas hebben gedaan. Locatie kiezen en mensen laten hun ding doen. Ergens in het midden (Duitsland waarschijnlijk) voor toegankelijkheid en laat bedrijven en werknemers er naar migreren. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Ja nu dat ik het wat beter bekijk zie ik het, bedankt!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Europees Commissaris
|
Dubai is hier al een paar keer aangehaald als voorbeeld. Deze stad heeft weliswaar enkele pareltjes van moderne architectuur, zoals de Burj al-Arab, maar ze mist een ziel; die is al lang verkocht. Er is niks authentieks meer...
Ik denk bij Dubai aan megalomane bouwprojecten, die enkel gerealiseerd kunnen worden dankzij moderne slavernij en uitbuiting van gastarbeiders. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Al eens 'verloren gelopen' in een redelijk moderne stad als bijvoorbeeld Toronto?
Geen ziel, geen eigenheid, geen historiek, geen ... |
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#50 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als je even stilstaat bij de rampen die de betonboeren hebben mogen aanrichten in Brussel, dan begrijp je meteen waar het schoentje wringt. Bovendien zijn historische steden allerminst berekend op dat soort van rationele bouwwoede. Het stratenplan moet volledig herbekeken worden, je zou die steden a.h.w. volledig moeten platgooien om er zo'n modern gedrocht van te maken. Niet dat we geen illustere voorbeelden hebben: keizer Nero was in zijn tijd al visionair te noemen en meer recent heeft onze eigenste Leopold II ook menig lidteken door de hoofdstad mogen trekken. Ik kan je volgen wat dat Las Vegas European Style betreft, maar het is nog maar zeer de vraag of het er -zelfs zonder de minste overheidsbemoeienis- ooit zou komen. Vegas is gegroeid op de gokindustrie en geeft me nog altijd een heel fragiele indruk. Wel leuk voor een uitstap, een goedkoop hotelverblijf en massa's plezier in het 'Amerikaantjes-kijken'.
|
|