![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En waar komt uw werkloosheidsuitkering vandaan? Het systeem! Aha!
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We hebben inderdaad steeds de mond vol over vrijheid maar in feite zijn wij ongelooflijk onvrije mensen, geketend aan onze vooruitgang en slaaf van onze consumptie. We staan niet meer op wanneer we willen, we staan uren vast in de file, we zitten op ons werk, doen wat de baas zegt, volgen alle regels, betalen alle facturen, worden gedwongen nog meer te werken want plasma-TV's moeten we allemaal hebben, kopen op afbetaling, moeten naar de autokeuring, mogen niet zeggen wat we willen... Als je er goed over nadenkt, is wat we doorgaans onder vrijheid verstaan, toch erg verschillend van de vrijheid dewelke wij dagelijks beleven. Ik plaats ook vraagtekens bij al die berichten omtrent de zogenaamde 'geweldexplosie' waar iedereen nu zo hysterisch over doet en om de haverklap om strenge straffen schreeuwt. Mij lijkt het alsof er relatief gezien niet veel meer misdrijven gebeuren dan vroeger. Enige verschil is dat vroeger enkel het eigen dorp op de hoogte was terwijl nu elke vorm van geweld via internet en sms binnen enkele seconden tot in de kleinste details het ganse land rondgaat. Hierdoor zullen mensen die in een rustige wijk in een klein dorpje wonen, zich al onveilig voelen als er in het verre Oostende een moord gebeurt. Als er de week daarna in het al even verre Aarlen een andere moord gebeurt, spreekt men al van een plaatselijke geweldexplosie. België is ons dorp geworden, Vlaanderen onze buurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() 't kan toch niet zo moeilijk zijn de camerabeelden van de ring eens te bekijken om te zien wat de nummerplaat was van die .. rode bestelwagen :s
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blame the shooter, not the gun.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter voorkomen dan genezen, haal gewoon geen wapens in huis, en ge kunt niemand neerschieten.
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met messen kunt u ook iemand neersteken, ook maar verbieden? Met wat zal ik mijn vlees snijden?
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brood/vlees/steak/enz messen, vorken, glazen, bezems, lepels, potloden, pennen, kammen, kandelaars, sleutels, hamers, vijlen, zagen enzovoort hebben nog een ander nut, terwijl deze ook dodelijk zijn ja, ik begrijp uw standpunt, maar nu heb ik het over vuurwapens, en zeg nu niet dat ge daar uw soep mee opeet eh.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yep, dat kan. Allez dan, vanaf nu iedereen een blaffer op zak, de wereld zal zienbaar verbeteren.
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik schiet daarmee enkel op de ballekes ![]() ![]() ![]() Ik kan u wel volgen maar velen onder mijn vrienden zitten in een plaatselijke schuttersclub en hebben dus een eigen vuurwapen. Dit zijn allen joviale en sociale mensen die ik niet in staat acht iemand neer te schieten. De enige manier om dit geweld te stoppen, is streng sanctioneren (ik haat de term zinloos geweld, alsof er ook zoiets als zinvol geweld bestaat). De dag van vandaag wordt u bij wijze van spreken strenger beboet voor fout parkeren dan om iemands leven te ontnemen. En als iemand per sé een geweer wil kopen, dan gaat geen enkele wapenwet daar wat aan veranderen.
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Feit is, maar dat zullen de linksen onder ons uiteraard ontkennen, dat een multiculturele samenleving vrijwel gelijk staat aan een multicriminele. En daar zijn nu wel stilaan harde bewijzen genoeg voor geleverd, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat ge dan niet te dicht onder tafel zijt geschoven
![]() Citaat:
en moeten die mensen hun vuurwapen niet op de schuttersclub laten liggen? Citaat:
Is het uw hobby? Laat hem dan achter in uw schuttersclub Werkt ge voor politie, leger e.d.? Laat dat ding dan achter op uw werk. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs leger en politie kunnen hun arsenaal niet afdoend beveiligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() en in canada is er ook vrij wapenbezit, daar circuleren nog meer wapens rond dan in de vs, maar daar vallen geen doden, rara...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde vooral dat heel die wapeninzameling veel lawaai om niets is, de zoveelste poging om de brave burger zand in de ogen te strooien door te doen alsof men daarmee het probleem zal aanpakken... Gangsters die behoefte aan een wapen hebben zullen er altijd wel een hebben. De gemiddelde burger die per uitzondering eens doorslaat zal dat blijven doen: met een mes, een bijl, een staaf, noem maar op... Men moet het crapuul aanpakken ipv laten lopen als men ze dan eens vast heeft: dat is wat er moet gebeuren, maar ja, de bajes zit vol, men kan niet meer op tegen de zondvloed... Laatst gewijzigd door andev : 20 februari 2007 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geheel wapenvrij zullen we ons land (en de wereld in het algemeen) nooit krijgen. Geweldpleging kent echter vele facetten; een vuurwapen is maar één manier om iemand om het hoekje te helpen. Enkel een doortastend gerechtelijk optreden kan enig weerwerk bieden. Nu zijn de straffen veel te laks.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest kan ik u alleen gelijk geven, de vraag is wanneer dat dat doortastend optreden gaat gebeuren.
![]() |
![]() |