![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen *************************
VREEMD SCHIETINCIDENT OP ANTWERPSE RING *************************************** Op de Antwerpse Ring is zaterdagmorgen rond 7 uur een autopassagier licht- gewond geraakt bij een schietincident. Het slachtoffer, een man van 43 uit Sint-Niklaas, zat in een zwarte Peugeot. Die werd ter hoogte van Borgerhout rechts voorbijgestoken door een rode Ford Transit. Zonder duidelijke aanleiding opende de bestuurder het vuur. De passagier in de Peugeot raakte gewond aan het boven- been. De Ford Transit reed gewoon door en nam de E313 richting Hasselt. Het parket van Antwerpen tast volledig in het duister over deze zaak en roept getuigen op om zich te melden. Bron/vrt teletekst Waar stopt dat mensen??? Is hier weer spraken van .......(en sorry ik durf het niet te schrijven) Iets moet er nu toch gebeuren hé
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gemakkelijk op te lossen.
Pas het gerechtssysteem aan. Bij misdrijven zoals deze, zeer zware straffen die worden uitgevoerd. Als de dader Belg is, moet hij/zij zijn straf uitzitten zonder strafvermindering. Is het een buitenlander of een nieuwe Belg... terug naar zijn land sturen bij de eerste misstap en identiteit kwijt. Naast een strenger politiek beleid wat meer respect aanleren bij de jongeren aan de hand van goede educatieve programma's, en via de wetgeving de ouders verantwoordelijk maken voor de daden van hun kinderen wanneer kan aangetoont worden dat de kinderen geen goede strenge opvoeding hebben meegekregen. Voer het leger terug in, om de 'jongeren' eens te laten smaken wat respect en gehoorzaamheid inhoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Het geweld begint met wapens te fabriceren..
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En vanwaar komen die wapens? Het systeem!
Aha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De reden hiervoor, laat ik als oefening voor de lezer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is meer dan tijd dat er fors ingegrepen wordt in grote en kleine criminaliteit en de manier waarop die moet aangepakt worden enz Idem voor wat betreft de "mentaliteit" van vele lieden tegenwoordig. De daders van dat zinloos geweld moeten maar eens "explosief" worden aangepakt! Ik denk aan die vissende gast die deze jonge joggende vrouw langs een kanaal onlangs aanviel, wurgde enz... en die ergens tijdens de rechtspraak zich liet ontvallen: als ze me maar in "een bepaalde gevangenis-naam ontsnapt me" stoppen... daar ben ik op mijn gemak. Ik denk dat de reactie tov crapuul en profiteurs allerhande maar eens "explosief" moet toenemen, en dat er mag gezorgd worden dat ze niet meer "op hun gemak" zitten in de gevangenissen... Laatst gewijzigd door andev : 18 februari 2007 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Alleen een repressief zerotolerantiebeleid kan nog een oplossing brengen. Als het nog niet te laat is tenminste ....
Velen linksen denken dat zij zullen gespaard blijven van enige brutalisering door de kant van de criminelen (en meer bepaald van de "jongeren") te kiezen. Zij denken dat ze op deze manier gespaard zullen blijven. Niets is minder waar. Niets beantwoord meer aan het stereotiep van de bange blanke man als de linkse die verlamd door angst zich zo klein en verdraagzaam mogelijk tracht op te stellen in de hoop nooit gebrutaliseerd te zullen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laten we om te beginnen eens naar de VS kijken.
Die hebben zowat het strengste rechtssysteem van de Westerse wereld. Ze hebben de doodstraf, en levenslang is daar echt levenslang. Ze hebben de grootste politiemacht, die altijd en overal aanwezig is. Je kunt in de VS letterlijk geen 3 straten rijden zonder politie tegen te komen. En toch is de VS de gewelddadigste van alle Westerse landen. Nergens is er zoveel "zinloos geweld". De Amerikanen zijn dit fenomeen zodanig gewoon, dat ze er zelf niet bij stilstaan. De reden hiervoor, laat ik als oefening voor de lezer. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 18 februari 2007 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() reden is natuurlijk het grote aantal wapens
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is onze vrijheid de laatste 20 jaar groter geworden, of kleiner geworden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() in pakweg Zwitserland zijn vier maal meer wapens in omloop als in België en toch is het misdaadcijfer veel lager als in België. Maar Zwitserland is dan ook geen multikulstaat.
Laatst gewijzigd door PAJOT : 18 februari 2007 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() ik vind dat dat best wel mag, zo'n beetje geweld op z'n tijd.
dat is gezellig om te lezen in de krant, zo met een kopje koffie erbij. anders zou de krant nogal saai zijn, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() op de gezellig terras van hotel mama,love it.
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() het wapen heeft een serie nummer,jaja
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Zijn er bewijzen voor het aantal wapens dat er in zwitserland zouden zijn?
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 februari 2007 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |