Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2004, 20:55   #41
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik hoop dat u het aandeel van de Palestijnen in deze niet ontkent. Inderdaad, stond die muur maar op de grenzen van 1967, maar hadden de Arabische landen de oorlog maar niet verklaard aan Israel en waren de Palestijnen maar niet begonnen met hun initfada's.
Ik ontken het aandeel van de Palestijnen niet, maar als we er dan toch de geschiedenis bijhalen dan kunnen we evengoed zeggen waarom de Joden en massen getroken zijn naar Palestina en daar een eigen staat hebben gesticht, alhoewel er al een Palestijnse staat was op dat moment.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 20:56   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het zijn gewoon gifgasgranaten zoals degene die ze gebruikt hebben in WOI.
De paardemarkt voor Zeebrugge ligt er vol mee. (kijk maar op een zeekaart ten westen van Zeebrugge mag je niet vissen noch je anker uitwerpen)

Daar kun je toch moeilijk een stad mee wegvagen ?

Moesten ze nu een scudkop vinden met 300kg gifgas ja dan hebben we een WMD.
En dat is dan nog peanuts in vergelijking met een atoombom, waterstofbom of neutronenbom
met diezelfde "insecticiden" heeft mijnheer Hoessein in 1989 wel een heel dorp van 2000 man uitgemoord. Het was weer te denken dat er zo'n reacties zouden komen
90 jaar geleden zijn hier ook mensen gestorven door het gebruik van mosterdgas.
In België duiken nog regelmatig dergelijke tuigen op.
Hoe zou je willen dat in Irak na 15 jaar alle obussen zouden verdwenen zijn ?
Als de oorlog tegen Irak gevoerd wordt om wat in 1989 gebeurde is dat wel rijkelijk laat vindt je niet ?
Om aan te tonen dat Irak een echte bedreiging vormde zijn wel andere bewijzen nodig.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 21:57   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
ik hoop dat u het aandeel van de Palestijnen in deze niet ontkent. Inderdaad, stond die muur maar op de grenzen van 1967, maar hadden de Arabische landen de oorlog maar niet verklaard aan Israel en waren de Palestijnen maar niet begonnen met hun initfada's.
Ik ontken het aandeel van de Palestijnen niet, maar als we er dan toch de geschiedenis bijhalen dan kunnen we evengoed zeggen waarom de Joden en massen getroken zijn naar Palestina en daar een eigen staat hebben gesticht, alhoewel er al een Palestijnse staat was op dat moment.
Tutut. Een Brits mandaat waarvan vandaag 2/3de Jordanië is en 1/3 Israel, inclusief bezette Westbank en Gaza.
Oud 12 januari 2004, 22:51   #44
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Misschien beschouwt Bobke de Koerden niet echt als mensen, eerder als insecten. Hij gaat voor de genocide op de Koerden. Afijn, dat is wat ik er van belsuit. Ik hoop dat ik mij vergis
voor heel wat "pacifisten" is een dode blijkbaar pas erg als hij door de Amerikanen wordt gemaakt. Niets nieuws onder de zon maw
Het "pacifisme" van de amerikanen komt spijtig genoeg alleen tot uiting als er olie in de grond zit. En liefst véél olie.

Is er een geoloog in de zaal die ook wat olie kan vinden in Palestina ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 23:20   #45
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het "pacifisme" van de amerikanen komt spijtig genoeg alleen tot uiting als er olie in de grond zit. En liefst véél olie
u probeert spijtig genoeg af te wijken van wat ik zei, dit heeft er niets mee te maken, ik zeg helemaal niet dat Amerika pacifistisch is of niet hypocriet, maar ik duid wel duidelijk een ontegensprekelijke hypocrisie aan onder de zogenaamd "pacifisten" die toch altijd zo inzitten met de mensenrechten

Citaat:
Is er een geoloog in de zaal die ook wat olie kan vinden in Palestina ?
de Amerikanen hebben nochthans altijd het voortouw genomen in de vredesbesprekingen in het MO (en een redelijk objectieve), terwijl Europa braaf op de achtergrond bleef keken en enkel maar wat anti-Israelcrap kan spuien (cf.Michel).
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2004, 23:56   #46
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het "pacifisme" van de amerikanen komt spijtig genoeg alleen tot uiting als er olie in de grond zit. En liefst véél olie
u probeert spijtig genoeg af te wijken van wat ik zei, dit heeft er niets mee te maken,
Oei. Probeer ik ergens van af te wijken ? Is het dan een schande als ik zelf mijn eigen pad bewandel ? Welke boodschap in uw litanieën is mij dan ontsnapt ? Ze moet mij alleszins niet tot overpeinzingen hebben aangezet. Probeer nog eens (maar vergeet niet te blokken, hé ! )

Citaat:
ik zeg helemaal niet dat Amerika pacifistisch is of niet hypocriet, maar ik duid wel duidelijk een ontegensprekelijke hypocrisie aan onder de zogenaamd "pacifisten" die toch altijd zo inzitten met de mensenrechten
Ben niet mee. Waarin zit volgens u de hypochrisie ? Quote en duid het even zodat we er verder kunnen op ingaan.

Citaat:
de Amerikanen hebben nochthans altijd het voortouw genomen in de vredesbesprekingen in het MO (en een redelijk objectieve), terwijl Europa braaf op de achtergrond bleef keken en enkel maar wat anti-Israelcrap kan spuien (cf.Michel).
Amerikanen objectief ? Waar las u dat ? In het partijblad van Sharon ? Lees ook eens een Palestijnse krant. En een geschiedenisboek.

Veel blokgenot aan de VUB !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 01:37   #47
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ben niet mee. Waarin zit volgens u de hypochrisie ? Quote en duid het even zodat we er verder kunnen op ingaan
ziezo:

Citaat:
dat heb ik nergens geschreven. Ik heb geschreven dat indien het van de "pacifisten" afhing, Saddam nu nog z'n bevolking aan het uitmoorden was. Of heb ik het fout?
Citaat:
Amerikanen objectief ? Waar las u dat ? In het partijblad van Sharon ? Lees ook eens een Palestijnse krant.
en een Palestijnse krant is volgens u dan wel objectief?
Ik heb het over de vredesbesprekingen van Camp David

Citaat:
Veel blokgenot aan de VUB
ik zit aan de UA
Oud 13 januari 2004, 08:47   #48
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

De VS objectief ? Een land dat al bijna 150miljard$ steun gegeven heeft de laatste decenia is objectief? Ach ja als je compleet naief bent kan je zoiets denken het beleid van de VS is absoluut niet objectief. De eropese landen zijn heel wat objectiever als op het israel/palestijnse problemen aankomt zij steunen tenminste beide kanten.

anti-Israelcrap ? Ach doe niet belachelijk europa en israel komen economisch en politiek goed overeen alleen als er een complete debiel in israel (als sharon) aan de macht is zijn er problemen .
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2004, 09:25   #49
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9

anti-Israelcrap ? Ach doe niet belachelijk europa en israel komen economisch en politiek goed overeen alleen als er een complete debiel in israel (als sharon) aan de macht is zijn er problemen .
Europa heeft de laatste jaren een eenzijdige anti-Israel politiek gevoerd, "ontwikkelingshulp" gegeven aan palestijnse organizaties waarvan iedereen wist dat ze gebruikt werden om jonge mensen te brainwashen, om geweren en granaten te kopen en om bomgordels te fabriceren.

De 'debiel' Sharon heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de Palestijnse slachtingen van Israelische vrouwen en kinderen in bussen , scholen, restaurants en kindertuinen zijn verminderd van vijf aanslagen per week tot één aanslag om de vier maanden. Met de steun van Amerika. Want als het aan de Europeanen lag, dan was dat probleem nog steeds dramatisch voor de Israeli's. Op dat punt hebben de Europeanen een reputatie van gelul, gezeur en geklaag, maar geen efficiëntie. Bosnië was daar ook een voorbeeld van.
Oud 13 januari 2004, 09:43   #50
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Europa heeft de laatste jaren een eenzijdige anti-Israel politiek gevoerd, "ontwikkelingshulp" gegeven aan palestijnse organizaties waarvan iedereen wist dat ze gebruikt werden om jonge mensen te brainwashen, om geweren en granaten te kopen en om bomgordels te fabriceren.
Europa geeft vooral materiele steun daarnaast werd ook een akkoord om de belastingsgelden die israel tegenhield toch te betalen . Dat die steun misbruikt worden bestaan vermoedens van en in sommige gevallen van misbruike zijn delen van die steun ingetrokken .
De iedereen wist is pure onzin.

Israel krijgt van allerlei economische voordelen beide kanten worden dus gesteund. Vergelijk dat met de VS die 99.9% van zijn steun aan israel geeft en je ziet duidelijk het verschil.

Citaat:
De 'debiel' Sharon heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de Palestijnse slachtingen van Israelische vrouwen en kinderen in bussen , scholen, restaurants en kindertuinen zijn verminderd van vijf aanslagen per week tot één aanslag om de vier maanden.
Ten tijde van de regering van sharon zijn er meer israelies omgekomen dan in de laatste 15 jaar ervoren. Van 87 tot 2000 zijn er een 175 israelische burgers gedood door aanslagen . Van 2001 tot nu zijn er een 350 gedood .

Ach ja het beleid van sharon werkt echt

http://www.btselem.org/

Citaat:
Met de steun van Amerika. Want als het aan de Europeanen lag, dan was dat probleem nog steeds dramatisch voor de Israeli's. Op dat punt hebben de Europeanen een reputatie van gelul, gezeur en geklaag, maar geen efficiëntie. Bosnië was daar ook een voorbeeld van.
Complete onzin europa pleit voor gesprek niet voor de harde aanpak van shaon . De laatste 3 jaar hebben bewezen dat europa gelijk heeft sharon heeft met zijn harde aanpak niks bereikt buiten dat de palestijnen en israelies elkaar meer en meer haten en dat er enorm veel doden gevallen zijn.

Bosnie? Ander land, andere situatie ander topic.
Oud 13 januari 2004, 09:46   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Als de volgende oorlog tegen de ene of de andere schurkenstaat en/of dictatuur er één is die georganiseerd wordt door alle landen (toch zeker de democratische), dan zal er hoogstwaarschijnlijk heel wat minder volk op straat komen om tegen de oorlog te protesteren. De 'pacifisten' van nu zijn niet zozeer tegen het verwijderen van Saddam, maar wel tegen het eenzijdige optreden van de VS.
Oud 13 januari 2004, 14:57   #52
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ten tijde van de regering van sharon zijn er meer israelies omgekomen dan in de laatste 15 jaar ervoren. Van 87 tot 2000 zijn er een 175 israelische burgers gedood door aanslagen . Van 2001 tot nu zijn er een 350 gedood .
't is hoe je het intrpreteerd uiteraard. Wanneer de Palestijnen het nodig vinden een nieuwe intifada te beginnen wanneer Sharon de Tempelberg bezoekt, met de bezetting van nieuwe steden tot gevolg, tja.

Beiden zijn schuldig. De aansalgen zijn gedeeltelijk een gevolg van de bezetting, en de bezetting is een gevolg van de aansalgen. Dit toont nog maar eens hoe ingewikkeld dit conflict is
Oud 13 januari 2004, 15:03   #53
k9

Standaard

Citaat:

't is hoe je het intrpreteerd uiteraard. Wanneer de Palestijnen het nodig vinden een nieuwe intifada te beginnen wanneer Sharon de Tempelberg bezoekt, met de bezetting van nieuwe steden tot gevolg, tja.

Beiden zijn schuldig. De aansalgen zijn gedeeltelijk een gevolg van de bezetting, en de bezetting is een gevolg van de aansalgen. Dit toont nog maar eens hoe ingewikkeld dit conflict is
Inderdaad beide zijn verkeerd .
Oud 13 januari 2004, 15:25   #54
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem is, dat beiden wel door blijven gaan met elkaar te beantwoorden. De internationale gemeenschap zal op den duur moeten ingrijpen om deze spiraal te doorbreken.
Oud 13 januari 2004, 16:18   #55
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Het probleem is, dat beiden wel door blijven gaan met elkaar te beantwoorden. De internationale gemeenschap zal op den duur moeten ingrijpen om deze spiraal te doorbreken.
Negotiaties lopen al meer als 30 jaar vast.

Ben je dan voorstander van een gewapend optreden?
Oud 13 januari 2004, 16:25   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"ingrijpen" wil niet noodzakelijk zeggen dat er wapens aan te pas komen, maar als dit écht noodzakelijk is, ja dan wel. Op voorwaarde dat dit door de internationale gemeenschap gebeurt en niet door de een of andere staat die denkt dat ze de enige ter wereld is.
Oud 14 januari 2004, 11:44   #57
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

de meest logische oplossing wordt onmogelijk gemaakt: Israel weigert blauwhelmen toe te laten om de 2 partijen te scheiden en grote broer USA steunt hun daarin... tsja, de VN maakt natuurlijk ook deel uit van het wereldwijde antisemitisch complot

van de andere kant: ik heb geen enkel probleem met Europese steun aan de Palestijnen / mensen in de vluchtelingenkampen want werkloosheid en gebrek aan basisvoorzieningen daar is schrijnend.
Als Arafat en co er echter dikke auto's van kopen en andere luxe-brol, draai die geldkraan dan maar dicht.
Oud 14 januari 2004, 11:50   #58
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

oh ja, back on topic: de mortiergranaten zijn oude rommel die inderhaast achtergelaten is in de jaren '80. Inventarisatie was nooit echt een forte van het Saddam-regime dus ik geloof wel degelijk dat men ze gewoon vergeten is...

dit aanwenden als bewijs voor de oorlog is natuurlijk de grootste zever: niemand betwijfelde ooit dat Hoessein chemische wapens inzette tegen Iran of z'n eigen onderdanen, de meeste mensen herinneren zich de beelden.
Maar indertijd werd dat nooit zwaar veroordeeld. 't Is niet echt een "skeleton in the closet" als iedereen allang weet dat er een welbepaald skelet in die welbepaalde kast zit...

maar 't is in elk geval goed voor het milieu
Oud 14 januari 2004, 12:03   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Zucht, de Denen, altijd weer de Denen.. Ik wist dat het geen goed idee was ze Schleswick-Hollstein te ontfutselen, ze zouden ooit wraak nemen..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 12:16   #60
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
de meest logische oplossing wordt onmogelijk gemaakt: Israel weigert blauwhelmen toe te laten om de 2 partijen te scheiden en grote broer USA steunt hun daarin... tsja, de VN maakt natuurlijk ook deel uit van het wereldwijde antisemitisch complot
Doe niet belachelijk israel weigerd dat om gegronde reden. Kijk naar 67 toen de blauwhelmen uit egypte weggingen toen egypte hen bedreigde. Kijk naar de recente gebeurtenissen toen enkele israelische soldaten werden ontvoerd door terroristen vermomd als blauwhelmen voor een post van de blauwhelmen in libanon,...

het enige verschil dat de blauwhelmen gaan maken is dat als israel terug op terroristen schiet ze meer kans zullen hebben een blauwhelm te raken.

Citaat:
van de andere kant: ik heb geen enkel probleem met Europese steun aan de Palestijnen / mensen in de vluchtelingenkampen want werkloosheid en gebrek aan basisvoorzieningen daar is schrijnend.
Als Arafat en co er echter dikke auto's van kopen en andere luxe-brol, draai die geldkraan dan maar dicht.
De fondsen van de PLO worden geschat op 3 tot 5miljard $ . Het BNP van de west bank en gaza op 1.5miljard $ . Waar denk je dat al dat geld van de PLO vandaan komt?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be