Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 09:46   #41
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De mijne komt uit Duitsland, met een groen formulierke ingevoerd, nen 2 liter van 170 PK. In België ist inderdaad een paar PK minder.

Maar als ik het goed begrijp komt her er dus bovenop?

Da's dan echt wel heel erg. Een belastingsverhoging van om en bij de 670 euro. Ik kan het nog steeds maar moeilijk geloven. Dacht te hebben gelezen in de krant, dat het één het ander zou vervangen.
Als je zo'n BMW kan betalen, zal je de taks ook wel kunnen betalen zeker?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 13:10   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Terwijl arme jan moet rondtuffen in z'n auto van voor 1997, en zich blauw betaald aan CO2 taksen & gepest met wetten dat z'n bak niet buitenmag op Ozon-dagen, rijdt rijke An in haar nieuwe hybrid benzine/electro wagen die je onmogelijk nog CO2-vervuilend kan noemen.

Allicht nog wat subsidies erbij, en je hebt de meest associale belasting die je kan inbeelden.
Waarom moeten belastingen absoluut sociaal zijn? Als het doel effectief zou zijn om de CO2 uitstoot zwaar te verminderen zal het een asociale maatregel moeten zijn, want sociale belastingen zullen de rijken niet doen minderen en de minder rijken ook niet. Asociale zullen nog steeds weinig invloed op rijken hebben, maar wel veel meer invloed op de minder rijken. Netto-resultaat: veel minder CO2 uitstoot dan bij een sociale belasting.

Een taks op effectief verbruik zou natuurlijk het beste zijn als we niet in zo'n klein landje leefden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 23:32   #43
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Als je zo'n BMW kan betalen, zal je de taks ook wel kunnen betalen zeker?
Daar gaat het me niet om.
Waar het me om gaat, is dat wij onderhand de rekening aan het betalen zijn voor alles wat mis loopt. Pensioenen nog betaalbaar voor de komende generaties? Spaar toch zelf maar bij voor het zekerste. Milieu naar de knoppen? Tja, wij zullen het gelag betalen voor generaties van nonchalance.
We worden ouder?
Aha, dat wordt langer werken, soms zelfs voor minder loon. Want een paar extra jaartjes genieten na 40 jaar arbeid, ho maar, dat kan niet. Werken zul je die extra jaartjes godverdoeme!
Sorteren dit, sorteren dat....

Begrotingstekort? Hup, het CO2-alibi om de staatskas te spijzen.
Het loopt stilaan over!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 00:39   #44
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Begrotingstekort? Hup, het CO2-alibi om de staatskas te spijzen.
Het loopt stilaan over!
cru gezegd, maar ik deel je mening, vooral die laatste zin!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 16:54   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als inderdaad de belasting moet verschuiven van arbeid naar gebruik,dan moeten we beseffen dat "gebruik" een vlag is die vele ladingen zal dekken....

Er was ook nog iets over het milieu,maar ik kan me niet meer herinneren wat....
(een overheid die niet zeer massaal TECHNISCH GERICHT onderzoek (in alle aspecten ivm energie en nieuwe technologien) ,op universitair niveau, subsidieert is NIET geinteresseerd in "milieu".De Belgische overheid is er zo eentje)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be