![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet in waarom je op een "binnenweg" nu doelbewust tegen de rijrichting wilt parkeren. Bij die meeste "binnenwegen" is er gewoon voldoende plaats aan alle zijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is en blijft geldklopperij en zoals hiernet gezegd(was ik vergeten bijzeggen);walen profiteren er ook weer van mee zoals gewoonte. Het maakt mij niet uit of het nu van de vlaamse overheid komt of niet.Er word daardoor weer jacht gemaakt om het potje aan te dikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is dus afhankelijk van auto to auto, Als ik met mijn voituur, 90 rij dan maak ik misschien net genoeg toeren om in 5' te gaan en aan 2000 toeren te blijven rijden, als ik echter met het nieuw model van mijn huidige auto hetzelfde zou doen, en aan 2000 toeren in 6' ga rijden, haal ik vlotjes 120... dus dat 90 per uur is gewoon bullshit voor bepaalde automodellen is dat zo, als ik 90 moet rijden met dat nieuw model zet ik hem in 4' en blaas tegen 3000 toeren rond om die snelheid te halen omdat hij te weinig toeren maakt om in 5' te blijven rondrijden... bv, zie de CO2 en andere smeerlapperij dan maar naar buiten vliegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar ze kunnen moeilijk flitspalen zetten voor meer dan 3000 tpm... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 klein probleempje. Hoe goed zijn die beperkingen aangegeven. Het zou me niet verwonderen dat men "expres" wat vaag is.
De staat zit met een begroting die op geen kl*ten trekt, en alles is goed om geld binnen te trekken.
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Ik gebruik enkel Nokian-banden op mijn auto. In de winter de winterbanden van het merk en de zomer met all-weathers. Hun testcentrale voor winterbanden ligt in Finland ter hoogte van de poolcirkel, die gasten kennen er dus wel iets van. Een tijdje geleden is die getest door een automagazine en kwam als beste uit de test.
Ik koop ze in een kleine bandencentrale aan de Boudewijnlaan in Pulle (Zandhoven). |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() De maatregel om de snelheid te beperken tot 90 is belachelijk. De vrachtwagens stoten veruit het meeste klein stof uit, gevolgd door de diesel personen wagens. Zelf rijd ik op benzine en veroorzaak ik dus zeer weinig fijn stof, de LPG rijders trouwens helemaal geen.
Een snelheidsbeperking invoeren is alleen maar nuttig wanneer ze echt een nut heeft (veiligheid, milieu, ...). Hier is het nut enkel het gat te dichten in de begroting. Dit is net hetzelfde met de 70 die massaal is ingevoerd. Omdat Steve Stunt het indertijd niet door het parlement kreeg om de snelheid op secundaire wegen naar 70 terug te brengen schreef hij maar een brief naar de gemeentes. De gemeentes konden dan vragen om op alle gewestwegen op hun grondgebied de snelheid naar 70 te brengen. Dit werd dan ook prompt gedaan, zonder rekening te houden met de aard van de weg. Er zijn zo veel 2x2's teruggebracht naar 70, die voorheen op 90 zaten en soms zelfs 120. Deze beperking houdt totaal geen rekening met de aard van de weg. Het is dan ook niet verwonderlijk dat deze maatregel geen draagvlak heeft bij de chauffeurs. Een heel duidelijk voorbeeld van deze idiotie is de ring rond Turnhout. Tot enkele jaren geleden kon je daar 90. Het is een 2x2 met brede middenberm en een afgelegen fietspad (gescheiden door pechstrook/parkeerstrook en een grasberm). Op bijna alle kruispunten staan verkeerslichten. De meeste ongelukken gebeurden hier aan de verkeerslichten en waren typische roodlicht ongevallen. Men brengt de snelheid terug tot 70, terwijl snelheid niet de voornaamste oorzaak was van de ongelukken hier. Voor roodlichtrijders kan men prima roodlichtcamera's installeren. U raadt het al dat heeft men hier dus niet gedaan. Men heeft net in het midden tussen de verkeerslichten camera's geplaatst om de mensen die eens 80 rijden een fette boete te kunnen toeschuiven. Hier is duidelijk het bewijs geleverd dat ze hier als hoofddoel het boete-innen beschouwen niet de verkeersveiligheid. Voorbeelden zoals deze kan iedereen wel in zijn buurt vinden. We hebben dit allemaal te danken aan enkele rode kiekens die zo nodig ministertje wilden spelen. Ze laten een ongelooflijke knoeiboel achter. Met Het Land Uyt hebben we hopelijk het ergste gezien. Hij kan niet eens een wet maken die ondubbelzinnig is. Altijd zegt hij erbij dat hij hoopt op de interpretatie van de politie (bv. zone 30 aan scholen). Je moet maar eens een steenezel van een agent tegenkomen en je hebt het aan je been, zo is er geen rechtszekerheid meer. Zo snel mogelijk ander en beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
120 in 5de: 5,2 tot 5,5l/100km 140 in 5de: 6,2 tot 6,5l/100km 90 in 4de: 6,2 tot 6,8l/100km Hoezo, dit zorgt ervoor dat we minder stof de lucht inblazen? ![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 14 maart 2007 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb geen verbruiksmeter maar ik kan wel mijn verbruik inschatten over langere afstand op de snelweg.
In Nederland of België met een matige lading (2 personen en wat campingmateriaal) bij 120 km/u is mijn verbruik ongeveer 9 l / 100 km. In Duitsland met een snelheid die regelmatig piekt tot ongeveer 200 km/u en meestal rond de 160 km/u ligt daalt mijn verbruik naar 8,6 l / 100 km. Ik heb wel een zeer lange hoogste versnelling, waardoor het toerental bij zeer hoge snelheden nog steeds relatief laag blijft. Ik spreek hier over een benzine 2.0 l in een grote en zware auto met automatische versnelling. De optimum snelheid van een wagen, waarbij hij het minste verbruikt, is sterk afhankelijk van het type, de motorisatie en de verhoudingen van de versnellingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie niet in waarom je 90 in 4de zou rijden. Ik ken geen enkele auto die het niet aankan om 90 in 5de te rijden.
Laatst gewijzigd door araneus : 14 maart 2007 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
binnenkort krijgt iedereen die niet van de goede partij lid is een boete. Een kind kan begrijpen dat dit in uw ogen geen probleem vormt. Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 maart 2007 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij doet nooit iets verkeerds? En uw uitleg is typische goedkope sp-a prietpraat. Heb je al eens een ruime afstand afgelegd mee die al dan niet zogezegde smog?Je moet het maar eens doen zo'n lange afstand afleggen aan 90 per uur. Ik heb idd wel wat trager kunnen en proberen rijden dan anders maar als je echt een lange afstand moet afleggen,niet voor mij om constant naar m'n meter te zitten kijken zodatk niet over de 90 per uur zou zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er mensen zijn die beweren dat je die borden niet ziet, dan is er duidelijk iets fout met de ogen van die automobilisten. Daarenboven staan er bij herhaling dat dit foefje echt niet opgaat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is en blijft: hou je je aan de snelheid dan betaal je geen boete. Er is daar niets SP.a-achtig aan. En ja, ik heb al eens een lange afstand aan 90 km/u afgelegd toen ik met een overvolle kleine vrachtwagen op de snelweg Kortrijk-Gent aan het rijden was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kun je ook iets meer vertellen over die autoverzekering van je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die zoneborden zijn het grootste gif dat men de laatste tijd gecreëerd heeft. Men moet constant onthouden in welke zone men zit en het is bijna nooit logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los van de discussie of het nu echt een doeltreffende maatregel is, wil ik even opmerken dat men in België nog altijd veel te individualistisch denkt als het over verkeer gaat. Iedereen meent dat hij koning en keizer is en zelf mag bepalen hoe snel hij rijdt. Dat is nu eenmaal het drama van de Belgische of Vlaamse weggebruiker. Heus, ik ben geen voorstander van de huidige superboetes (straf is immers niet verhouding tot de overtreding), maar de automobilisten moeten in België bijna eerst het mes op de keel worden gezet vooraleer ze zich eindelijk voegen naar de voorschriften en afspraken. Dat is eigenlijk beste wel triestig. Enig gemeenschapsdenken in het verkeer zoals |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog beter zou de regionalisering van de verkeerscode zijn, zodat 70 (of 80 als in Nederland) de voorgeschreven snelheid wordt buiten de bebouwde kom. |
|
![]() |
![]() |