Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 januari 2004, 16:56   #41
Maus
Banneling

Maus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SH85
SoLiDe

*paars
*sociaal-liberaal en niet links-liberaal van spirit (waar de nadruk ligt op links...)
*volledig zelfstandig, keen kartel
*positieve protesstem
*dynamisch
*"Klein Maar Fijn"
Dus weeral kandidaat om te stranden op de kiesdrempel.
Maus is offline  
Oud 28 januari 2004, 18:06   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
SoLiDe

*paars
*sociaal-liberaal en niet links-liberaal van spirit (waar de nadruk ligt op links...)
*volledig zelfstandig, keen kartel
*positieve protesstem
*dynamisch
*"Klein Maar Fijn"
*Paars? Dat hebben we nu al en ik heb niet de indruk dat het geweldig draait. Wie meent van wel zal wel op de paarse regeringspartijen stemmen vermoed ik en niet op één of andere dwergpartij die hetzelfde beweert.
Solide vult dus geen concreet bestaand en niet-bediend kiespubliek in.
*Sociaal-liberaal is niet links-liberaal... Die nuance snap ik zelfs niet, laat staan de gemiddelde kiezer. Bovendien is het liberale veld van links naar rechts door Spirit, LA en VLD-Vivant al stevig ingenomen.
*BUB heeft ook geen kartel aangegaan. Zou ik daarom op hen stemmen?
*"Positieve proteststem", dat is niet meer dan een slogan natuurlijk. Er bestaan maar liefst een tiental serieuze oppositiepartijen in België, dus zo hard zit men ook niet op jullie te wachten.
*"Dynamisch", wil dat zeggen dat jullie op alle vlakken onzichtbaar zijn en blijven? Ik kan me niet herinneren ooit één concreet dossier te hebben gezien dat Solide aanhaalde, één keer dat Solide naar buiten kwam met een analyse of een oplossing.
*Klein is klein, dat houdt niet noodzakelijk in dat je goed bezig bent. Bovendien is het toch de bedoeling in de politiek dat je toch een zekere voortuitgang boekt. Eeuwig een dwerg blijven is niet echt lucratief.

Face it: Na maar liefst 10 jaar te bestaan staat Solide nog steeds nergens en ik heb niet de indruk dat er verandering in komt. Bovendien vormt Paars de regering, dus welke relevantie hebben jullie dan nog?
Wat, buiten jullie eigen ijdelheid, houdt jullie dan nog op de been?
zorroaster is offline  
Oud 28 januari 2004, 20:05   #43
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

en de NVA dan

*Vlaams-nationalistisch: dat is het Blok ook...
*"Voor 6 miljoen Vlamingen", de BUB kan ook "Voor 10 miljoen Belgen" schrijven, dus eigenlijk een holle slogan
*de NVA heeft toch ook 1zeteltje in het federaal parlement
*Ik heb toch ook weinig gehoord van Geert Bouergois zijn voorstellen

En voor SoLiDe doet het electorale resultaat er niet aan toe... Wij laten zien dat er nog een alternatief is, en niet die van negativisme en modder-smijterij zoals het Blok. Wij zullen altijd meedoen, als symboliek en als positieve proteststem, het kan niet dat al de burgers tevreden zijn met regering-Verafstoodt. Wij zijn er als alternatief, en dat zal zo blijven..
§tijn is offline  
Oud 28 januari 2004, 20:40   #44
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
en de NVA dan

*Vlaams-nationalistisch: dat is het Blok ook...
*"Voor 6 miljoen Vlamingen", de BUB kan ook "Voor 10 miljoen Belgen" schrijven, dus eigenlijk een holle slogan
*de NVA heeft toch ook 1zeteltje in het federaal parlement
*Ik heb toch ook weinig gehoord van Geert Bouergois zijn voorstellen
De N-VA:

*democratisch nationalisme
*200.000 stemmen
*12.000 leden (en groeiend ledenaantal)
*één van de beste federale parlementariërs (dat u weinig van zijn voorstellen hoort ligt eerder aan u dan)

Leg daar Solide maar eens naast! Geen één schamel zeteltje, geen bekende figuren, geen overtuigend programma (anders had je wel meer volk getrokken), geen vooruitgang...
zorroaster is offline  
Oud 28 januari 2004, 20:40   #45
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En voor SoLiDe doet het electorale resultaat er niet aan toe... Wij laten zien dat er nog een alternatief is, en niet die van negativisme en modder-smijterij zoals het Blok. Wij zullen altijd meedoen, als symboliek en als positieve proteststem, het kan niet dat al de burgers tevreden zijn met regering-Verafstoodt. Wij zijn er als alternatief, en dat zal zo blijven..
Het is dus meer een hobby dan een project, zo te horen?
zorroaster is offline  
Oud 28 januari 2004, 22:42   #46
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Mooi. Hoe klein ook, toch een positief signaal dat België nog bestaat in de harten van sommige, rechtschapen mensen.
Ik krijg er zowaar tranen van in mijn ogen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 28 januari 2004, 23:24   #47
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
U kan zich aansluiten bij die andere "federalisten" zoals B-Plus en Rudy van Nespen die wel beweren dat zij voor de federale staat zijn, maar in geen geval bevoegdheden willen afdragen aan het regionale niveau, a priori uitgesloten.
Kan U even aanhalen, waar ik pleit tegen het afstaan van bevoegdheden aan de gewesten?

Om het nog eens even duidelijk te maken: Ik ben unitarist, maar vind ook dat de bevoegdheidspakketten homogeen moeten zijn. Liefst federaal, maar het kan ook regionaal.
In mijn ogen liever niet, maar niet �* priori uitgesloten, hoor!

Ik heb liever, dat wanneer U mij aanhaalt, U mij ook juist citeert!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 29 januari 2004, 00:13   #48
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
U kan zich aansluiten bij die andere "federalisten" zoals B-Plus en Rudy van Nespen die wel beweren dat zij voor de federale staat zijn, maar in geen geval bevoegdheden willen afdragen aan het regionale niveau, a priori uitgesloten.
Kan U even aanhalen, waar ik pleit tegen het afstaan van bevoegdheden aan de gewesten?

Om het nog eens even duidelijk te maken: Ik ben unitarist, maar vind ook dat de bevoegdheidspakketten homogeen moeten zijn. Liefst federaal, maar het kan ook regionaal.
In mijn ogen liever niet, maar niet �* priori uitgesloten, hoor!

Ik heb liever, dat wanneer U mij aanhaalt, U mij ook juist citeert!
Zwart op wit dan maar, want Rudy weet zelf niet meer wat hij geschreven heeft zo te zien!

Rudy van Nespen schreef op blz. 9 van "Monarch dicteert senator de wet":

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad, dat heb ik ook ingezien. Echter, met die homogene bevoegdheidspakketten ben ik slechts akkoord als dat homogenen bevoegdheidspakketten voor de federale staat zijn. Nieuwe splitsingen zijn hoegenaamd niet nodig.
Zo denk ik er ook over, tegen mijn eigen partij in...
Je wil dus alleen maar homogene bevoegdheidspakketten als die een federalisering inhouden en geen regionalisering. Je bevestigt hier immers klaar en duidelijk die stelling van Patriot.
Moet ik jouw geheugen spelen eigenlijk? Of verander je zo snel van visie dat je het zelf niet meer kan bijhouden?
zorroaster is offline  
Oud 30 januari 2004, 11:46   #49
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

En toen bleef het stil. Erg stil...
zorroaster is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be