![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het leven van een doorsnee "minder zichtbare" homo als mezelf in België is vrij eenvoudig. Je hebt alle rechten, en als je niet wil dat iemand het weet dan begin je er gewoon niet over. Maar voor homo's die bijvoorbeeld heel verwijfd zijn (ik gebruik dat woord liever dan één van de vele eufemismen) is dat niet zo evident. Zij zijn het die het meest te maken krijgen met discriminatie en verbale agressie. Dat verwijfd zijn is trouwens geen keuze, die mensen hebben gewoon een natuurlijke neiging om zich op een vrouwelijke manier te gedragen. Voor hen is de Gay Pride waarschijnlijk de enige dag op het jaar dat ze eens openlijk en zonder schrik voor reacties zichzelf kunnen zijn in het openbaar. Zij leven daar echt naartoe, en je ziet ze volledig opleven als ze in vol ornaat mee marcheren. Heel ontroerend kan dat zijn. Alleen al daarvoor sta ik nog steeds heel sterk achter de manifestatie. Zoals vele homo's vind ik het uiteraard spijtig dat het militante aspect jaar na jaar verwatert (je ziet nog bitter weinig spandoeken), en dat de organisatie blijkbaar het idee heeft dat alle rechten zo wel ongeveer verworven zijn. Meer plaats voor feestelijkheden dus, en minder slogans. Nochthans worden overal ter wereld nog homo's vervolgd, doodgeslagen en opgeknoopt, en zelfs in eigen land is nog veel werk aan de winkel. Getuige daarvan het homofobe gehalte van bepaalde posts op dit forum. En dan is er nog de kritiek op de zogeheten vulgariteiten die tijdens de Gay Pride tentoongespreid worden. Ingeöliede spierbundels met slechts een leren schaamlapje rond de lenden, ranke elfachtige wezentjes met een weinig verhullend spandexpakje aan, etc. Tja. Het heeft geen zin om te ontkennen dat in het homomilieu een libertijnse seksuele moraal heerst. Er zijn veel minder sociale hindernissen aanwezig om met seks te experimenteren, en dus gaat het er nogal vrolijk aan toe. Ik moet daar wel onmiddellijk bij vermelden dat dit niet opgaat voor alle homo's, er zijn er een heleboel die strikt monogaam zijn en langdurige relaties hebben (zelf ben ik al 10 jaar met dezelfde partner). Het is waarschijnlijk dat aspect, die seksuele vrijheid, die voor veel conservatieven een doorn in het oog is, en niet zozeer het anders geaard zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover ik kan na gaan, is dit immers geen officiele persmededeling van het VB, noch van een plaatselijke VB-afdeling. Dit lijkt een persmededeling te zijn van een individueel VB-lid, namens een andere organisatie. De politics.be redactie suggereert met deze titel dat het hier gaat om een officieel standpunt van het VB over homoseksualiteit, wat bij mijn weten niet het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie post Doki.
Hier sla je de nagel op de kop: Citaat:
Citaat:
Het zal daarom wellicht niemand verbazen dat homokoppels die 'gewoon doen' zoals iedereen, probleemloos door het leven gaan ondanks hun andersgeaardheid.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VB-ers zijn doorgaans erg katholiek en hebben, net als 'Rome', problemen met ethische kwesties. Tegen Rome bestaat bij de BRT echter géén 'nota' wegens schending van mensenrechten. Integendeel. Rome haalt bijna elke dag ongestoord de media. Een écht struikelblok voor het VB (voor Rome trouwens ook) is adoptie van kinderen door mensen die er op sexueel vlak erg libertijnse opvattingen op nahouden. Vermits homo-sexuelen wegens hun geaardheid geen kinderen kunnen verwekken zouden ze er dus beter ook geen aanspraak op maken.
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja,en,wat bedoeld de man er volgens u dan mee?Juits,dat weet je niet want staat er nergens ook bij.ts. Wat bedoeld de man mee bestrijden;niet dat er geen homo's meer zouden mogen zijn en we ze niet respecteren,neen,het gaat het om het bestrijden van dat homohuwelijk en adoptie.En daar sta ik volledig achter dus ik zou niet weten waarom ik/men daar niet zou achter staan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() 11 jaar monogame trio relatie.
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() De topic opener opener doet weer duidelijk aan DESINFORMATIE.
Dit is GEEN recatie van het VB. maar wel van een VB lid die in deze niet spreekt als VB'er maar als woordvoerder van een organisatie waar hij lid van is. De waarheid heeft ook zijn rechten. En homoseksualiteit wijkt af vand e norm... dus is abnormaal. Zo simpel is dat; Er zijn nog zoveel zaken die abnormaal zijn. Dat wil niet zeggen dat men tegen homo's is. Maar mocht iedereen homo zijn/worden. Dan was de mensheid als uitgestorven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is pure desinformatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de VB-webstek heb ik in elk geval nog geen enkel bericht over deze zaak gelezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 7 april 2007 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Edina : 7 april 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Wel, ik heb net de vraag gesteld aan de moderatie
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=854 Hopelijk weten we snel hoe het zit.
![]() |
#57 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
Ik zal de afzender nu vragen vanuit welke organisatie hij spreekt. En het dan aanpassen zoals het hoort. Maarten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Hahaha, nu zwijgen de rakkertjes allemaal. Met het schaamrood op de wangen druipen ze af.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
Maarten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik neem men beschuldiging van desinformatie terug. Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 april 2007 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |