Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2007, 10:10   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
het gaat het om het bestrijden van dat homohuwelijk en adoptie.
Beter lezen. Er staat:

Citaat:
De katholieken hebben begrip voor de situatie waarin homosexuelen zich bevinden, maar niet voor homosexualiteit. Dit blijft tegennatuurlijk en abnormaal en moet dan ook bestreden worden.
En trouwens: het homohuwelijk en homoadoptie zijn een feit en dat zal niet meer veranderen. Leer er mee leven!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 12:14   #42
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig correct.De deftige homo's die doen bv niet mee aan gayparade's.Die vinden zelf dat dit erover is en dit geen homo's meer zijn maar jeanetten en terecht.
In jouw ogen zou ik er waarschijnlijk uitzien als een "deftige homo" Marlboro, maar de emancipatie van homo's gaat niet alleen over het recht op een andere geaardheid, maar ook over het recht op een eigen identiteit en levensstijl. De Gay Pride gaat daar over. De naam van die manifestatie wordt dikwijls verkeerd begrepen als zou het gaan om mensen die trots zijn (pride) op het feit dat ze homo (gay) zijn, als zouden zij het homo zijn zélf als een bijzondere kwaliteit willen promoten of zo. Dat is niet zo, het gaat over mensen die (mogen) trots zijn op zichzelf als persoon, op hun volledige identiteit, en die met hun identiteit naar buiten mogen komen. Je mogen tonen zoals je bent, daar gaat het over.

Het leven van een doorsnee "minder zichtbare" homo als mezelf in België is vrij eenvoudig. Je hebt alle rechten, en als je niet wil dat iemand het weet dan begin je er gewoon niet over. Maar voor homo's die bijvoorbeeld heel verwijfd zijn (ik gebruik dat woord liever dan één van de vele eufemismen) is dat niet zo evident. Zij zijn het die het meest te maken krijgen met discriminatie en verbale agressie. Dat verwijfd zijn is trouwens geen keuze, die mensen hebben gewoon een natuurlijke neiging om zich op een vrouwelijke manier te gedragen. Voor hen is de Gay Pride waarschijnlijk de enige dag op het jaar dat ze eens openlijk en zonder schrik voor reacties zichzelf kunnen zijn in het openbaar. Zij leven daar echt naartoe, en je ziet ze volledig opleven als ze in vol ornaat mee marcheren. Heel ontroerend kan dat zijn. Alleen al daarvoor sta ik nog steeds heel sterk achter de manifestatie.

Zoals vele homo's vind ik het uiteraard spijtig dat het militante aspect jaar na jaar verwatert (je ziet nog bitter weinig spandoeken), en dat de organisatie blijkbaar het idee heeft dat alle rechten zo wel ongeveer verworven zijn. Meer plaats voor feestelijkheden dus, en minder slogans. Nochthans worden overal ter wereld nog homo's vervolgd, doodgeslagen en opgeknoopt, en zelfs in eigen land is nog veel werk aan de winkel. Getuige daarvan het homofobe gehalte van bepaalde posts op dit forum.

En dan is er nog de kritiek op de zogeheten vulgariteiten die tijdens de Gay Pride tentoongespreid worden. Ingeöliede spierbundels met slechts een leren schaamlapje rond de lenden, ranke elfachtige wezentjes met een weinig verhullend spandexpakje aan, etc. Tja. Het heeft geen zin om te ontkennen dat in het homomilieu een libertijnse seksuele moraal heerst. Er zijn veel minder sociale hindernissen aanwezig om met seks te experimenteren, en dus gaat het er nogal vrolijk aan toe. Ik moet daar wel onmiddellijk bij vermelden dat dit niet opgaat voor alle homo's, er zijn er een heleboel die strikt monogaam zijn en langdurige relaties hebben (zelf ben ik al 10 jaar met dezelfde partner). Het is waarschijnlijk dat aspect, die seksuele vrijheid, die voor veel conservatieven een doorn in het oog is, en niet zozeer het anders geaard zijn.
Oud 7 april 2007, 12:18   #43
piet_snot
Banneling

Standaard

Citaat:
Dacht je nu echt dat de redactie van politics dat VB zelf bij de titel had verzonnen?
Het lijkt er sterk op.
Voor zover ik kan na gaan, is dit immers geen officiele persmededeling van het VB, noch van een plaatselijke VB-afdeling. Dit lijkt een persmededeling te zijn van een individueel VB-lid, namens een andere organisatie.
De politics.be redactie suggereert met deze titel dat het hier gaat om een officieel standpunt van het VB over homoseksualiteit, wat bij mijn weten niet het geval is.
piet_snot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 15:38   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooie post Doki.
Hier sla je de nagel op de kop:

Citaat:
Het heeft geen zin om te ontkennen dat in het homomilieu een libertijnse seksuele moraal heerst. Er zijn veel minder sociale hindernissen aanwezig om met seks te experimenteren, en dus gaat het er nogal vrolijk aan toe.
Het is waarschijnlijk dat aspect, die seksuele vrijheid, die voor veel conservatieven een doorn in het oog is, en niet zozeer het anders geaard zijn.
Mochten hetero's zich op dezelfde manier in het publiek prestenteren als de gay-priders die er het grootste genoegen in scheppen om lekker te shockeren, ze zouden er evengoed van langs krijgen.

Citaat:
Ik moet daar wel onmiddellijk bij vermelden dat dit niet opgaat voor alle homo's, er zijn er een heleboel die strikt monogaam zijn en langdurige relaties hebben (zelf ben ik al 10 jaar met dezelfde partner).
Zo ken ik er idd ook.
Het zal daarom wellicht niemand verbazen dat homokoppels die 'gewoon doen' zoals iedereen, probleemloos door het leven gaan ondanks hun andersgeaardheid.
Oud 7 april 2007, 15:52   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochthans worden overal ter wereld nog homo's vervolgd, doodgeslagen en opgeknoopt, en zelfs in eigen land is nog veel werk aan de winkel. Getuige daarvan het homofobe gehalte van bepaalde posts op dit forum.
In eigen land vindt je zelfs geen VB-er die pleit voor vervolging van homo's, van de kerktoren gegooid worden of de strop.
VB-ers zijn doorgaans erg katholiek en hebben, net als 'Rome', problemen met ethische kwesties.
Tegen Rome bestaat bij de BRT echter géén 'nota' wegens schending van mensenrechten. Integendeel. Rome haalt bijna elke dag ongestoord de media.

Een écht struikelblok voor het VB (voor Rome trouwens ook) is adoptie van kinderen door mensen die er op sexueel vlak erg libertijnse opvattingen op nahouden. Vermits homo-sexuelen wegens hun geaardheid geen kinderen kunnen verwekken zouden ze er dus beter ook geen aanspraak op maken.
Oud 7 april 2007, 16:53   #46
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beter lezen. Er staat:

En trouwens: het homohuwelijk en homoadoptie zijn een feit en dat zal niet meer veranderen. Leer er mee leven!

Ja,en,wat bedoeld de man er volgens u dan mee?Juits,dat weet je niet want staat er nergens ook bij.ts.

Wat bedoeld de man mee bestrijden;niet dat er geen homo's meer zouden mogen zijn en we ze niet respecteren,neen,het gaat het om het bestrijden van dat homohuwelijk en adoptie.En daar sta ik volledig achter dus ik zou niet weten waarom ik/men daar niet zou achter staan?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 17:42   #47
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Een conservatief regime kan het zo weer afschaffen hoor.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 17:56   #48
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
..... (zelf ben ik al 10 jaar met dezelfde partner). ....
11 jaar monogame trio relatie.
Oud 7 april 2007, 18:11   #49
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In eigen land vindt je zelfs geen VB-er die pleit voor vervolging van homo's, van de kerktoren gegooid worden of de strop.
VB-ers zijn doorgaans erg katholiek en hebben, net als 'Rome', problemen met ethische kwesties.
Tegen Rome bestaat bij de BRT echter géén 'nota' wegens schending van mensenrechten. Integendeel. Rome haalt bijna elke dag ongestoord de media.

Een écht struikelblok voor het VB (voor Rome trouwens ook) is adoptie van kinderen door mensen die er op sexueel vlak erg libertijnse opvattingen op nahouden. Vermits homo-sexuelen wegens hun geaardheid geen kinderen kunnen verwekken zouden ze er dus beter ook geen aanspraak op maken.
Nu maak je weer dezelfde foute veralgemening als Léonard en company : Ik zeg er expliciet bij dat er een heleboel homo's zijn die strikt monogaam zijn en een stabiele relatie hebben. Wees gerust, het zijn niet de feestvarkentjes die met hun poepke staan te zwaaien op de Gay Pride die zich kandidaat adoptieouder stellen hoor, die hebben daar geen tijd voor.
Oud 7 april 2007, 18:27   #50
ilfalco
Minister-President

Standaard

De topic opener opener doet weer duidelijk aan DESINFORMATIE.

Dit is GEEN recatie van het VB. maar wel van een VB lid die in deze niet spreekt als VB'er maar als woordvoerder van een organisatie waar hij lid van is.

De waarheid heeft ook zijn rechten.

En homoseksualiteit wijkt af vand e norm... dus is abnormaal. Zo simpel is dat;
Er zijn nog zoveel zaken die abnormaal zijn. Dat wil niet zeggen dat men tegen homo's is.

Maar mocht iedereen homo zijn/worden. Dan was de mensheid als uitgestorven.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 18:30   #51
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De openingspost werd ondertekend door:
Philippe Van der Sande,
voorzitter Beweging voor Christelijke Solidariteit

Buiten in de titel vind ik geen enkele verwijzing naar VB.
Kan je misschien een rechtstreeks link naar de VB site zelf plaatsen aub?
blijkbaar doet politics.be doelbewust aan desinformatie door te doen alsof deze persmededeling die NIET van het VB is te doen overkomen als een Vb persmededeling.

Dit is pure desinformatie.
Oud 7 april 2007, 18:35   #52
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
blijkbaar doet politics.be doelbewust aan desinformatie door te doen alsof deze persmededeling die NIET van het VB is te doen overkomen als een Vb persmededeling.

Op de VB-webstek heb ik in elk geval nog geen enkel bericht over deze zaak gelezen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 19:25   #53
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,en,wat bedoeld de man er volgens u dan mee?Juits,dat weet je niet want staat er nergens ook bij.ts.

Wat bedoeld de man mee bestrijden;niet dat er geen homo's meer zouden mogen zijn en we ze niet respecteren,neen,het gaat het om het bestrijden van dat homohuwelijk en adoptie.En daar sta ik volledig achter dus ik zou niet weten waarom ik/men daar niet zou achter staan?
Dat weet ik wel, want het staat er letterlijk. Het gaat inderdaad niet over het bestrijden van homo's, maar wel om het bestrijden van de homoseksualiteit. Dat gaat wel wat verder dan het bestrijden van het homohuwelijk en homoadoptie. Het komt er op neer dat hij wil bereiken dat homo's hun homoseksualiteit onderdrukken.
Oud 7 april 2007, 19:29   #54
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nee, het VB heeft wel degelijk een probleem met homoadoptie. Want ik heb ze nog nooit voor adoptie horen pleiten van homo's die er geen libertijnse seksuele opvattingen op nadhouden en al helemaal niet horen protesteren tegen adoptie door heterokoppels die er wel libertijnse seksuele opvattingen op nahouden. Niet onnozel doen hé!

Laatst gewijzigd door Edina : 7 april 2007 om 19:43.
Oud 7 april 2007, 19:32   #55
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees eerder dat Van der Sande zijn persmedeling nier correct heeft opgesteld . En ik heb trouwens nog geen reactie van het VB op die persmededeling gehoord. Nochtans is Van der Sande ook VB'er. Meer zelfs hij is OCMW-raadslid voor het VB, voormalig fractievoorzitter van het VB in de Antwerpse Provincieraad én persverantwoordelijke van het VB Antwerpen.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 april 2007 om 19:33.
Oud 7 april 2007, 20:40   #56
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Wel, ik heb net de vraag gesteld aan de moderatie
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=854
Hopelijk weten we snel hoe het zit.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 20:53   #57
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De openingspost werd ondertekend door:
Philippe Van der Sande,
voorzitter Beweging voor Christelijke Solidariteit

Buiten in de titel vind ik geen enkele verwijzing naar VB.
Kan je misschien een rechtstreeks link naar de VB site zelf plaatsen aub?
Ik heb het even opgezocht: het was op het eerste zicht een persbericht van het Vlaams Belang. De afzender gebruikte het adres "vlaamsbelang.org". In de ondertekening wordt verwezen naar Beweging voor Chistelijke Solidariteit. Ik zie dat de redactie van Politics.be ondertussen een correctie heeft aangebracht op de algemene website.
Ik zal de afzender nu vragen vanuit welke organisatie hij spreekt. En het dan aanpassen zoals het hoort.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 20:59   #58
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Hahaha, nu zwijgen de rakkertjes allemaal. Met het schaamrood op de wangen druipen ze af.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 21:10   #59
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is een fout. Een fout die gemaakt wordt door degene die het bericht doorstuurde. Niks vooringenomen aan. Wij doen niet aan desinformatie en eenieder die onze organisatie kent zou dat moeten weten.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 21:32   #60
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is een fout. Een fout die gemaakt wordt door degene die het bericht doorstuurde. Niks vooringenomen aan. Wij doen niet aan desinformatie en eenieder die onze organisatie kent zou dat moeten weten.
Een gedeelde fout dan want u kunt toch ook wel zien wat er onder de tekst stond. Niet VB . Maar die christelijke beweging.

Maar ik neem men beschuldiging van desinformatie terug.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 april 2007 om 21:33.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be