Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2004, 21:19   #41
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
In ieder geval zou een ontslag voor eens en altijd een DUIDELIJK signaal aan de Amerikanen zijn dat men het ook in DIT land stilaan KOTSBEU wordt om steeds maar te kappen op de Amerikanen.

[size=7]FLAHAUT BUITEN![/size]
Hij kan meehelpen zoeken naar de Iraakse massavernietigingswapens.
Die lijken moeilijk te vinden.

Mocht hij in die missie niet slagen, dan kan hij helpen om andere smoesjes te verzinnen waarom de USA aan de andere kant van de wereld zich moet gaan moeien.

De USA moet zich moeien omdat de Europeanen hun oogjes dichtknepen en hun broek vol scheten van een dictator als Saddam Hussein. 1988...Halabja duizenden doden onder de Koerdische bevolking.....Sbrenica 1994 honderden moslimmannen worden afgeslacht...Europa stond erbij en keek ernaar....hypocrieten!!!
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 21:25   #42
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Dat is al duizenden jaren zo. Elk leger werkt zo.
Het is misschien slecht, maar het is een noodzakelijk kwaad om oorlogsmachines te maken. En oorlogsmachines zijn nodig om oorlogen te winnnen.
Maar het is wel een boemerang die vroeg of laat naar jezelf terugkeert. Zo was Timothy McVeigh -die een Amerikaans overheidsgebouw in Oklahoma opblies met 168 doden tot gevolg- een Irak-veteraan uit de Tweede Golfoorlog in 1990-1991. Hij had in Irak een enorme haat voor de Amerikaanse overheid opgelopen. Wijlen McVeigh zei dat hij in de Golfoorlog, waarvan hij gelauwerd terugkeerde, tot de konklusie was gekomen dat de Irakezen ook maar gewone mensen waren en niet de kwaadaardige vijanden die hij voor ogen had toen hij van huis vertrok. McVeigh zei dat de Amerikaanse burgers de overheid in het gareel moeten houden. Op de vraag of geweld daarvoor de aangewezen metode is antwoordde hij dat de overheid het voorbeeld geeft. "Wat hebben we gedaan tegen Soedan? Tegen Afghanistan, Belgrado? Wat doen we met de doodstraf? Het lijkt erop dat de federale overheid voortdurend geweld als optie gebruikt."
Mc Veigh is gewoon in het verkeerde milieu terechtgekomen. Hij was na zijn militaire loopbaan vooral actief in allerhande extreem-rechtse milities die de omverwerping van het Amerikaanse liberale bestel op het oog hadden. Vandaar zijn haat tegen de Federale overheid.
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 21:37   #43
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Hij kan meehelpen zoeken naar de Iraakse massavernietigingswapens.
Die lijken moeilijk te vinden.

Mocht hij in die missie niet slagen, dan kan hij helpen om andere smoesjes te verzinnen waarom de USA aan de andere kant van de wereld zich moet gaan moeien.

De USA moet zich moeien omdat de Europeanen hun oogjes dichtknepen en hun broek vol scheten van een dictator als Saddam Hussein. 1988...Halabja duizenden doden onder de Koerdische bevolking.....Sbrenica 1994 honderden moslimmannen worden afgeslacht...Europa stond erbij en keek ernaar....hypocrieten!!!
totaal onjuist wat je daar schrijft Woutertje .. Dat is niet de reden waarom de VS zich daar ging moeien..
Oud 1 februari 2004, 13:23   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RomeoAvioli
Lieve Tavek,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Zalig,
Ooit op de KMS geweest kerelke ? Ferm goei school, ferm goei opleiding, tis dermee dat er (militaire) studenten vanuit heel de wereld naar brussel komen voor hun master....onze officieren, generaals, enzo zijn echt niet incompetent. Tzijn btw over het algemeen meer nederlandstaligen in zulke hoge posities als franstaligen.....
In welke promotie zat de Minister van Defensie ? Ik wist niet dat hij ook op de ERM gezeten had, misschien moet http://www.mil.be/mod/mod/index.asp?LAN=N&PLACE=1 dan aangepast worden ?

We mogen terecht fier zijn op de huidige minister, het zou een groot verlies zijn voor het ganse land en voor het leger in het bijzonder, indien hij zou moeten opstappen omwille van zijn nochtans terechte kritiek. Het is ook niet lief van sommigen alhier om de draak te steken met zijn zogezegde dubbele kin, die duidelijk het resultaat is van noeste arbeid waardoor het zonder twijfel atletische lichaam van weleer een beetje afgedekt wordt.
In elk geval heeft de minister de afgelopen jaren het nodige respect van de militairen verdiend, en dat is zeker niet omdat ze niet veel keuze hebben. Hopelijk kan hij zijn rit volledig uitzitten, en wie weet er nog een derde ambtstermijn bij krijgen.

Totaal terzijde en off-topic: wat is het Griekse woord voor hond ?
Ten eerst:

Ik heb nooit gezegd dat de minister van defensie op de KMS had gezeten en TAW ofzo had gedaan Het zou inderdaad beter zijn geweest, maar zo werkt een democratie niet he. Het is niet altijd de beste man op de beste plaats, maar de populairste of de best in sucking up....

Ten tweede:

Inderdaad, respect heeft hij verdiend. Ik mag me te herinneren dat een duitse officier in Afghanistan heeft opgemerkt dat belgie het enigste land is dat zijn twee hoogste gezagdragers naar de militairen stuurt met de feestdagen....

(btw men broer is militair, dus daarmee dat ik er hier en daar wat vanaf weet, maar ik zal niet claimen dat ik "kenner" ben, excuses)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2004, 13:41   #45
RomeoAvioli
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ten tweede:

Inderdaad, respect heeft hij verdiend. Ik mag me te herinneren dat een duitse officier in Afghanistan heeft opgemerkt dat belgie het enigste land is dat zijn twee hoogste gezagdragers naar de militairen stuurt met de feestdagen....

(btw men broer is militair, dus daarmee dat ik er hier en daar wat vanaf weet, maar ik zal niet claimen dat ik "kenner" ben, excuses)
In elk geval meer dan ikzelf, dus excuses zijn zeker niet nodig, want ik ben totaal niet geïnformeerd over het leger. Wat een goed idee om de legerdienst te droppen. Dank u wel meneer Pinxten, u mag dan wel een overloper zijn, maar bij mij kan u niets meer verkeerd doen.
Het schijnt echter dat er niet veel foto's van Defensie te vinden waarop de huidige minister niet staat. Watermarking waarschijnlijk
RomeoAvioli is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be