![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn jullie dan zo dom?
Dat is gewoon een vervelende kutles als een andere... Vergeten eens men de school uit is... is ideaal om er een grotere afkeer van politiek aan te kweken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
maar ge gaat mij niet zeggen da als ge uw ASO diploma hebt (economie) dat ge daarna nen afkeer krijgt ervan... (en dat hebt ge zelfs 5u, 'politiek' zou ge maar 1u krijgen...) En vervelend? Voor de meeste is politiek vervelend ja, omdat ze er niets van snappen (ik zeg niet dat ik nen expert ben, ma ik ben wel bereid om er meer over te weten te komen => anders zat ik hier niet hé) Dus ik zou zeggen: geef ze 1jaar lang een uur politiek op school, zodat ze tenminste verstandig kunnen stemmen in plaats van slechts 1 punt van de agenda te kennen....
![]() |
![]() |
#43 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou samen met de verkiezingen ook "parallelle" verkiezingten organizeren voor kinderen vanaf 12 jaar tot de kiesrecht-leeftijd. Die parallelle verkiezingen zouden dan niet echt tellen, maar de resultaten zouden wel bekend worden gemaakt om er discussies over te organizeren in de scholen, bijvoorbeeld in aanwezigheid van telkens een lokale vertegenwoordiger van de partijen boven het kiesdrempel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Normaal weet je op voorhand op wie je gaat stemmen (alleszins welke partij) en anderen duiden zomaar iets aan... Ik denk dat het bij de jongeren hetzelfde zou zijn... Ze zouden een bepaalde dag kunnen afspreken en iedereen moet in de klas "stemmen"... zou denk ik niet zoveel tijd in beslag nemen, hé (wat niet wil zeggen dat ik voorstander ben voor de jongerenverkiezingen...)
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Meliza : 26 januari 2005 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een jeugdparlement vormen, bv leeftijd 15 tot 22, met verkiezing en delegatie via de partijen en werkingskosten gesubsidieerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
dat ze een beetje inzichten krijgen in de standpunten van de verschillende partijen en niet de partij kiezen waarop je hoort te stemmen (invloed van ouders, vrienden, ...) Citaat:
Citaat:
(of hebben jullie die gekregen?)
![]() |
![]() |
#51 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Knack is zo in veel scholen geweest hoor. Van knack was er toen wel een brochure met kort de speerpunten van iedere partij, maar ik weet ook niet of we er toen iets mee gedaan hebben. Het is ook al zo lang geleden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Bestaat dat niet? Ik dacht dat er al iets dergelijk was (ik kan fout zijn, hoor)
_________ Kinderparlement bestaat al. Maar dat is onder toezicht, natuurlijk. Een jongerenparlement zou zichzelf organiseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jonge mensen hebben al genoeg aan hun hoofd...onafgezien van de teistering door de stijgende hormoonspiegels ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() ik doe nog altyd mijn jaarwerk voor ncz over kinderen tegenover politiek ik heb hier al veel goede ideeen gezien die ik zeker zal vernoemen in het werk
dankjewel voor alle posts zelf intereseer ik me zo niet in politiek maar ik ben dan ook nog maar 14 het enigste wat ik moet doen is naar school gaan en de lessen leren greetz |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hoe het juist werkt en hoeveel die bijeenkomen: geen idee ... Laatst gewijzigd door Flipgirl : 29 januari 2005 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Mijn voorstellen om politiek wat aantrekkelijker te maken:
- Flippo's met smoelen van politiekers - Dennis Black Magic ipv Noël Slangen - Een tv-programma getiteld "Het Strontkanon" waarbij debatten opgefleurd worden met een groot, fluo kanon vol stront (verzameld tijdens Big Brother of zo) - Partijprogramma's laten inzingen door BV's en dan... hop naar de hitparade - Gratis bier voor allerlei gelegenheden - Een reportage in Joepie die duidelijk maakt dat je gemeenteraadslid kan worden door zoveel mogelijk je smoel te laten zien op mosselfestijnen, pensenkermissen en dergelijke: zuip jezelf democraat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
verhitte debatten worden rechtstreeks uitgevochten in de ring,bokshandschoenen verplicht zonder helm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Niet de politiek moet interessanter worden, maar de jeugd...
(Ik vind dit een goeie on-liner, al zeg ik et zelf ![]()
![]() |
#60 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |