Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2007, 16:41   #41
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Je moet onderscheid maken tussen de persoon en de opinies. Iemand die een draaikont is, is politiek niet betrouwbaar en kan je in een politieke beweging niet gebruiken. Maar dat wil niet zeggen dat zo’n persoon af en toe geen valide opinies kan uiten. Argumenteren op de persoon (argumentum ad hominem) is een vorm van drogreden.
Vanwaar uw a priori? Ik geloof niet in abstracte, "freischwebende" ideeën. Ideeën zijn altijd gelinkt aan personen en persoonlijkheden, aan historische en culturele contexten.

Als determinist en materialist kijk ik naar de omstandigheden waarin iemand zijn ideeën produceert, en naar de persoonlijkheid van degene die ze naar voor brengt. Al die factoren spelen mee bij de analyse van ideeën. Zomaar in het luchtledige argumenteren zonder de context te analyseren heeft nooit zin, dat is zelfs geen drogreden, dat is pure lucht.

Kijk naar Hirsi Ali's gedrag, en ge weet genoeg over haar ideeën. Haar gedrag (puur opportunisme en egoïsme) wordt perfect gerepresenteerd in wat ze zegt.

Laatst gewijzigd door C2C : 15 mei 2007 om 16:43.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 18:09   #42
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Wie luistert er nu naar dat kutloos wicht.

Ze woont niet eens meer in Europa en van overheen de atlantische oceaan gaat ze eens met haar vinger wijzen.
Oud 15 mei 2007, 19:28   #43
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Wie luistert er nu naar dat kutloos wicht.

Ze woont niet eens meer in Europa en van overheen de atlantische oceaan gaat ze eens met haar vinger wijzen.
Ik vind je opmerking weliswaar van "vindingrijkheid" getuigen maar onredelijk onvriendelijk.

Ook ik heb mijn bedenkingen bij de totale Ayaan-storie, maar stel mij tegelijk daarbij voor hoe iemand zich kan voelen en ontwikkelen na het machteloos moeten ondergaan van een verminkende ingreep op de rituele snijtafel.
Oud 15 mei 2007, 19:48   #44
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vind je opmerking weliswaar van "vindingrijkheid" getuigen maar onredelijk onvriendelijk.

Ook ik heb mijn bedenkingen bij de totale Ayaan-storie, maar stel mij tegelijk daarbij voor hoe iemand zich kan voelen en ontwikkelen na het machteloos moeten ondergaan van een verminkende ingreep op de rituele snijtafel.
Ach, zo pijnlijk is vrouwenbesnijdenis nu ook weer niet hoor. Niet pijnlijker dan mannenbesnijdenis.

Ge moogt zo'n ritueel niet misbruiken, zeker niet op zo'n fascistische manier als die van Hirsi Ali.

Laatst gewijzigd door C2C : 15 mei 2007 om 19:49.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 21:01   #45
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ach, zo pijnlijk is vrouwenbesnijdenis nu ook weer niet hoor. Niet pijnlijker dan mannenbesnijdenis.

Ge moogt zo'n ritueel niet misbruiken, zeker niet op zo'n fascistische manier als die van Hirsi Ali.
Ik zag daarover al eens andere informatie, moet nog wel op Net terug te vinden zijn.

Inderdaad schijnt er een (weinig gepractiseerde) "milde" variant van deze vrouwenverminking te bestaan maar meer indruk maakten op mij de verhalen over doodbloeden en/of gruwelijke infecties, alsmede blijvende of terugkerende pijnen, chronische problemen bij urineren en zwangerschap/bevalling en last but not least: onvermogen tot sexueel welbevinden.

O.a in Soedan en Somalië (las ik) is de ingreep zeer radicaal.
http://ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaa...nbesnijde.html
Citaat:
....
Naleie zit te luisteren aan de zijkant van de zaal. Naleie: „Het merendeel van deze vrouwen wil toch dat meisjesbesnijdenis blijft bestaan. Om religieuze redenen, maar ook omdat ze bang zijn dat hun dochters niet huwbaar zijn als ze ooit teruggaan naar Soedan of Somalië. Als de heftige vorm niet mogelijk is, dan kiezen ze voor de sunna, dat betekent ’extra goed doen’. Bij sunna wordt een snee in de clitoris gemaakt. Er moet wel bloed vloeien.”
Amran Mursal (25) is ook naar het Wereldpand gekomen om zich te laten informeren. Zij zegt na afloop dat ze tegen de extreme vorm van meisjesbesnijdenis is. „Ik ben er tegen, écht, maar dan heb ik het over de echte besnijdenis. Zelf ben ik sunna, dat vind ik wel oké. Alleen even laten bloeden.” Haar buurvrouw Fatima Issa (28) knikt instemmend. „Als ik later een dochter krijg, dan krijgt die dat ook. Mijn zusje is hier in Nederland geboren en die is niet sunna. Nou, als ze de kans zou krijgen zou ze het zo doen”, vertelt ze met een trotse blik in haar ogen ....
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
Oud 15 mei 2007, 21:47   #46
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of het is een bijzonder slecht gekozen ironie, of je laat iets van je innerlijke weerzinwekkende drijfveren voor stalinisme zien.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 11:34   #47
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ayaan Hirsi Ali heeft overschot van gelijk. De humanisten, liberalen, atheïsten en verdraagzame gelovigen moeten dringend wat meer gewicht in de schaal leggen tegen reactionaire en fundamentalistische gekken.
Erdogan is nu niet bepaald een fundamentalistische gek te noemen ...

Maar het gedachtengoed van Ayaan is juist reactionair en ultra fundamentalistisch van nature (zij het weliswaar niet religieus).
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 12:39   #48
bosstraat5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Of het is een bijzonder slecht gekozen ironie, of je laat iets van je innerlijke weerzinwekkende drijfveren voor stalinisme zien.
hier laat C2C nog wat meer zien

Over besnijdenis van meisjes en jongens

http://forum.politics.be/showthread.php?t=88067

Laatst gewijzigd door bosstraat5 : 16 mei 2007 om 12:53.
bosstraat5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 13:44   #49
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
allee, daar zijn we het dan toch onderling mee eens
dat is medunkt ruimschoots voldoende om hamvraag bis te stellen, of niet ?

als dat zo moge zijn mag ik daarnaast elke bezwarende passage uit de bijbel ( zie verder ) inroepen, juist of niet ?

de rrk, en daar had ik het over, berust zich zowel op het nieuwe testament als op het oude testament, willem1940NLD
en in het oude staat toch heel wat fraais alhoewel met wat inventiviteit vindt ge ook genoeg in 't nieuwe hoor

zover was ik al... nu jij nog
vandaar !
ik ken geen énkele katoliek, of protestant, zelfs de priesters daarvan niet,die STRIKT alles naleven wat er in de bijbel staat..."Oog om oog, tand om tand " bvb.Als je dat strikt naleeft, kom je snel in de gevangenis terecht
Veel moslims leven de koran-geboden wél strikt na, of proberen het toch op z'n minste.De gevangenissen zitten dan ook stampvol van die mannen.Vooral dat gebod dat zegt dat het niet mooi is om te stelen, maar als je het toch moet doen, dat je dan ongelovigen moet bestelen, word met veel ijver toegepast...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 14:00   #50
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zeveraar,
die ellenlange discussie herbegin ik niet
de Koran is voor jou ( als verwoed tegenstander ) en voor de islam extremisten exact... niet meer en niet minder
net zoals de Bijbel destijds ook plots exact zus of zo geïnterpreteerd diende te worden naargelang het in het kraampje past
Ja, DESTIJDS...Je zegt het zelf, onze voorouders deden zulke dingen destijds...Vandaag zijn we daar te beschaafd voor geworden.
De moslims NIET.Die hebben geen verlichting doorgemaakt, en zitten middenin een letterlijke toepassing van de koran-teksten.VANDAAG! En daar moet dus vandaag tegen ingegrepen worden...Het is niet omdat mijn voorouders zus of zo gedaan hebben, dat ik, en mijn generatie, noch de volgende(n), daar voor moeten opdraaien.
Maar onze voorouders hebben zelfs helemaal niets fout gedaan dan ook nog: wie heeft er bvb de slavernij afgeschaft? Wie, alsniet de blanken?
Kom ook niet af met de kruistochten, dat waren militaire verdedigingsakties tegen moslim-uitbreiding en agressieve veroveringstochten.Net zoals de aanval van Algerije door de Fransen, en de daaropvolgende kolonisatie: Alger was een zeeroversnest dat heel de Middellandse Zee onveilig maakte, en de noordafrikaanse zeerovers gingen slaven halen tot zelfs op de Engelse kusten.De Franse ,Spaanse & Portugese Atlantische Oceaan- kust, en vooral �*lle Middellandse Zee kusten aan Europese zijde waren hun lievelingsdoel.Daar werd alles platgebrand, leeggeroofd, en de bevolkingen ontvoerd naar de arabische landen , om als werkbeest, en seksslaaf te dienen...
Ge kunt het draaien of keren hoe je wil, sinds de islam bestaat, is het onze direkte konkurrent, en vijand.Hen verdedigen, ten koste van uw eigen volk, staat gelijk aan verraad.Onvergeeflijk is zoiets....
Oud 16 mei 2007, 14:04   #51
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Student geschiedenis met minor politicologie zijnde, mocht ik vorige week naar het NAVO-hoofdkwartier om een paar voordrachten te zien.
Er waren veel buitenlandse studenten, waaronder een Turkse.
Zij zag eruit als een een of ander Italiaans fotomodel; maar het was een Turkse.

Zij vond het zeer belangrijk dat de seculiere staat behouden bleef in Turkije; en dat de erfenis van Ataturk behouden bleef. Ze geloofde niet dat de Koran het woord van God was; maar geloofde wel dat er een God was.
Het was een zeer interessant gesprek dat mij heeft doen inzien dat het beeld dat hier heerst van de Turkse migrant, die vaak uit achterlijke gebieden in Turkije afkomstig is, absoluut niet representatief is voor de Turkse bevolking. Zij zei dat zelf, aangezien ze hier al bijna een jaar studeerde aan een postdoctoraatsopleiding, en ze al kennis had gemaakt met de Turkse allochtonen hier, die ze boeren vond.
het staat vast dat de noordafrikaanse en Turkse migranten hier bij ons wel niet tot de intellectuele elite van hun thuisland zal behoren, op enkele uitzonderingen na...Eerder het tegendeel: het meest verpauperde "racaille"....
Oud 16 mei 2007, 14:06   #52
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Lid worden van de EU heeft wel verstrekkender gevolgen dan een lidmaatschap van de NAVO.
Turkije is nu reeds een belangrijke handelspartner van de EU, van onze welvaart kunnen ze dus al voor een deel meegenieten. De redenen waarom Turkije voor mij niet bij de EU mag: ze zouden de grootste fractie worden, terwijl ze niet eens een Europees land zijn, zowel geografisch als cultureel. Ze zijn relatief armer dan Europa, en Europa heeft al werk genoeg om Oost-Europa te ontwikkelen. Turkije maakt het zichzelf ook moeilijk: in de hele Cyprus affaire (waardoor onlangs de onderhandelingen nog maar eens afsprongen), het onderdrukken van de Koerden, ontkennen van de wreedheden tegen de Armeniërs, gebrekkige religieuze vrijheid, gebrek aan vrije meningsuiting en censuur.
meer is dat niet zie, maar meer als genoeg om hen buiten de EU te houden...
Oud 16 mei 2007, 14:08   #53
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bosstraat5 Bekijk bericht
hier laat C2C nog wat meer zien

Over besnijdenis van meisjes en jongens

http://forum.politics.be/showthread.php?t=88067
Merci voor je verwijzing naar het andere forum. Er staat zo ontzettend veel info op het forum dat interessante discussies wel eens aan de aandacht ontsnappen.
Oud 16 mei 2007, 14:13   #54
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

hopelijk pakt iemand jou ook eens zo aan, je zal wel anders piepen Zonder verdoving, een giletmeske, en uw voorhuid eraf...en dat is nog niks vergeleken met wat ze kleine meisjes van zes �* acht jaar aandoen...Al eens gezien op een video?Griezelig hoor...
Oud 16 mei 2007, 14:18   #55
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Turkije uit Europa houden is iets heel anders dan de Islam uit Europa houden.
De Islam bevindt zich sedert eeuwen in Europa.. in Vilnius staan prachtige moskeeën die honderden jaren oud zijn... Het turkse rijk grensde ooit aan Oostenrijk, er wonen etnische turken in Bulgarije.. diverse duitsers, fransen,engelsen, spanjaarden enz. zijn van turkse afkomst. Iemand wist ooit te vertellen dat er meer prakizerende moslims in Frankrijk zijn dan katholieken...

De scheiding tussen kerk en staat is wel fundamenteel, zonder een dergelijke scheiding komt de vrijheid van godsdienst een fundamentele basisvrijheid in het gedrang..
Oud 16 mei 2007, 14:47   #56
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Turkije uit Europa houden is iets heel anders dan de Islam uit Europa houden.
De Islam bevindt zich sedert eeuwen in Europa.. in Vilnius staan prachtige moskeeën die honderden jaren oud zijn... Het turkse rijk grensde ooit aan Oostenrijk, er wonen etnische turken in Bulgarije.. diverse duitsers, fransen,engelsen, spanjaarden enz. zijn van turkse afkomst. Iemand wist ooit te vertellen dat er meer prakizerende moslims in Frankrijk zijn dan katholieken...

De scheiding tussen kerk en staat is wel fundamenteel, zonder een dergelijke scheiding komt de vrijheid van godsdienst een fundamentele basisvrijheid in het gedrang..
Het gaat er niet om dat er geen Islam in Europa mag zijn, of in Turkije. Het gaat idd om de scheiding tussen kerk en staat. Maar als de grote meerderheid van de Turkse bevolking verkiest terug in de middeleeuwen te leven, wie bepaalt dan dat zoiets onwenselijk is? Het is onzin dat een bepaalde elite, gesteund door het leger – en door Hirsi Ali - dat wil tegenhouden. Dat loopt fout af, dat kan ik je op een briefje geven.
Het spreekt vanzelf dat een middeleeuws Turkije Europa niet in komt.
Oud 16 mei 2007, 15:15   #57
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Erdogan is nu niet bepaald een fundamentalistische gek te noemen ...

Maar het gedachtengoed van Ayaan is juist reactionair en ultra fundamentalistisch van nature (zij het weliswaar niet religieus).
Leuk geprobeerd maar daar trapt echt niemand in.

Van Ayaan ben ik geen fan maar zij is slachtoffer, hoe je het ook wendt of keert.

Erdoĝan-de-bajesklant heeft de shar�*a bovenaan op zijn semi-geheime verlanglijstje staan.
Oud 16 mei 2007, 15:18   #58
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hopelijk pakt iemand jou ook eens zo aan, je zal wel anders piepen Zonder verdoving, een giletmeske, en uw voorhuid eraf...en dat is nog niks vergeleken met wat ze kleine meisjes van zes �* acht jaar aandoen...Al eens gezien op een video?Griezelig hoor...
Het is, met kleine regionale variaties, eerder vergelijkbaar met splitsing en/of amputatie van de eikel, onverdoofd ook nog.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 mei 2007 om 15:36.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 15:28   #59
willem1940NLD

Standaard

Ik moet de eerste moslim nog tegenkomen, die het "op termijn" oneens is met de opdracht tot onderwerping van het hele mensdom (indien niet middels "overtuiging", dan maar anders; o.a koran hoofdstuk 9) en de opdracht tot onderdrukking van 2e-rangs-gelovigen zijnde Joden en christenen (5:51).

Maar goed, volg gewoon in het wereldnieuws wat er zich afspeelt in landen waar moslims aan de macht zijn of komen.

Overigens is de vrouwenbesnijdenis NIET opgedragen door de koran, maar overgenomen van oudere "culturen"; het christendom kent hiervan slechts enkele zeer flauwe, pijnloze en niet de gezondheid bedreigende afspiegelingen zoals de (wel brandgevaarlijke) kerstboom en de paashaas/paushaas, het eierleggend mannelijk zoogdier.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 mei 2007 om 15:34.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 15:37   #60
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Erdoĝan-de-bajesklant heeft de shar�*a bovenaan op zijn semi-geheime verlanglijstje staan.
U heeft daar semi-geheime bronnen voor?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be