![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als determinist en materialist kijk ik naar de omstandigheden waarin iemand zijn ideeën produceert, en naar de persoonlijkheid van degene die ze naar voor brengt. Al die factoren spelen mee bij de analyse van ideeën. Zomaar in het luchtledige argumenteren zonder de context te analyseren heeft nooit zin, dat is zelfs geen drogreden, dat is pure lucht. Kijk naar Hirsi Ali's gedrag, en ge weet genoeg over haar ideeën. Haar gedrag (puur opportunisme en egoïsme) wordt perfect gerepresenteerd in wat ze zegt. Laatst gewijzigd door C2C : 15 mei 2007 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Wie luistert er nu naar dat kutloos wicht.
Ze woont niet eens meer in Europa en van overheen de atlantische oceaan gaat ze eens met haar vinger wijzen.
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Ook ik heb mijn bedenkingen bij de totale Ayaan-storie, maar stel mij tegelijk daarbij voor hoe iemand zich kan voelen en ontwikkelen na het machteloos moeten ondergaan van een verminkende ingreep op de rituele snijtafel.
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Ge moogt zo'n ritueel niet misbruiken, zeker niet op zo'n fascistische manier als die van Hirsi Ali. Laatst gewijzigd door C2C : 15 mei 2007 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Inderdaad schijnt er een (weinig gepractiseerde) "milde" variant van deze vrouwenverminking te bestaan maar meer indruk maakten op mij de verhalen over doodbloeden en/of gruwelijke infecties, alsmede blijvende of terugkerende pijnen, chronische problemen bij urineren en zwangerschap/bevalling en last but not least: onvermogen tot sexueel welbevinden. O.a in Soedan en Somalië (las ik) is de ingreep zeer radicaal. http://ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaa...nbesnijde.html Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Of het is een bijzonder slecht gekozen ironie, of je laat iets van je innerlijke weerzinwekkende drijfveren voor stalinisme zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar het gedachtengoed van Ayaan is juist reactionair en ultra fundamentalistisch van nature (zij het weliswaar niet religieus). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over besnijdenis van meisjes en jongens http://forum.politics.be/showthread.php?t=88067 Laatst gewijzigd door bosstraat5 : 16 mei 2007 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Veel moslims leven de koran-geboden wél strikt na, of proberen het toch op z'n minste.De gevangenissen zitten dan ook stampvol van die mannen.Vooral dat gebod dat zegt dat het niet mooi is om te stelen, maar als je het toch moet doen, dat je dan ongelovigen moet bestelen, word met veel ijver toegepast... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De moslims NIET.Die hebben geen verlichting doorgemaakt, en zitten middenin een letterlijke toepassing van de koran-teksten.VANDAAG! En daar moet dus vandaag tegen ingegrepen worden...Het is niet omdat mijn voorouders zus of zo gedaan hebben, dat ik, en mijn generatie, noch de volgende(n), daar voor moeten opdraaien. Maar onze voorouders hebben zelfs helemaal niets fout gedaan dan ook nog: wie heeft er bvb de slavernij afgeschaft? Wie, alsniet de blanken? Kom ook niet af met de kruistochten, dat waren militaire verdedigingsakties tegen moslim-uitbreiding en agressieve veroveringstochten.Net zoals de aanval van Algerije door de Fransen, en de daaropvolgende kolonisatie: Alger was een zeeroversnest dat heel de Middellandse Zee onveilig maakte, en de noordafrikaanse zeerovers gingen slaven halen tot zelfs op de Engelse kusten.De Franse ,Spaanse & Portugese Atlantische Oceaan- kust, en vooral �*lle Middellandse Zee kusten aan Europese zijde waren hun lievelingsdoel.Daar werd alles platgebrand, leeggeroofd, en de bevolkingen ontvoerd naar de arabische landen , om als werkbeest, en seksslaaf te dienen... Ge kunt het draaien of keren hoe je wil, sinds de islam bestaat, is het onze direkte konkurrent, en vijand.Hen verdedigen, ten koste van uw eigen volk, staat gelijk aan verraad.Onvergeeflijk is zoiets.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Turkije uit Europa houden is iets heel anders dan de Islam uit Europa houden.
De Islam bevindt zich sedert eeuwen in Europa.. in Vilnius staan prachtige moskeeën die honderden jaren oud zijn... Het turkse rijk grensde ooit aan Oostenrijk, er wonen etnische turken in Bulgarije.. diverse duitsers, fransen,engelsen, spanjaarden enz. zijn van turkse afkomst. Iemand wist ooit te vertellen dat er meer prakizerende moslims in Frankrijk zijn dan katholieken... De scheiding tussen kerk en staat is wel fundamenteel, zonder een dergelijke scheiding komt de vrijheid van godsdienst een fundamentele basisvrijheid in het gedrang..
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het spreekt vanzelf dat een middeleeuws Turkije Europa niet in komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Van Ayaan ben ik geen fan maar zij is slachtoffer, hoe je het ook wendt of keert. Erdoĝan-de-bajesklant heeft de shar�*a bovenaan op zijn semi-geheime verlanglijstje staan.
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 mei 2007 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ik moet de eerste moslim nog tegenkomen, die het "op termijn" oneens is met de opdracht tot onderwerping van het hele mensdom (indien niet middels "overtuiging", dan maar anders; o.a koran hoofdstuk 9) en de opdracht tot onderdrukking van 2e-rangs-gelovigen zijnde Joden en christenen (5:51).
Maar goed, volg gewoon in het wereldnieuws wat er zich afspeelt in landen waar moslims aan de macht zijn of komen. Overigens is de vrouwenbesnijdenis NIET opgedragen door de koran, maar overgenomen van oudere "culturen"; het christendom kent hiervan slechts enkele zeer flauwe, pijnloze en niet de gezondheid bedreigende afspiegelingen zoals de (wel brandgevaarlijke) kerstboom en de paashaas/paushaas, het eierleggend mannelijk zoogdier.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 mei 2007 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() U heeft daar semi-geheime bronnen voor?
![]() |