Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Wat zou/ga je stemmen?
cdH 1 4,00%
Ecolo 4 16,00%
MR 4 16,00%
PS 2 8,00%
FN 2 8,00%
Andere 10 40,00%
Ik ga niet stemmen/Blanco/Ik ben minderjarig 2 8,00%
Ik heb niet de Belgische nationaliteit 0 0%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2007, 22:55   #41
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Je moet realistisch zijn, als ze Brussel met rust laten spreken we uiteindelijk over minder dan 80.000 mensen.
Trouwens, als ze Voeren willen dan zullen volksraadpleging moeten laten doorgaan (wat misschien nog niet eens in hun voordeel zal zijn in Voeren)
Als ze consequent zijn zal dat dan ook in de negen Duitstalige gemeenten moeten, en daar hebben de Duitstaligen nog altijd een meerderheid en die zullen zeker zeker niet bij Frankrijk willen!
Die volksraadpleging in Voeren vond vorig jaar al plaats. Voerbelangen haalde 60%, Retour �* Liège 40% Wat De Duitstaligen betreft: Ik zie ze ook niet rap voor Frankrijk kiezen.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 23:14   #42
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Die volksraadpleging in Voeren vond vorig jaar al plaats. Voerbelangen haalde 60%, Retour �* Liège 40% Wat De Duitstaligen betreft: Ik zie ze ook niet rap voor Frankrijk kiezen.
Ja, maar dat is omdat al die Nederlanders op de Vlaamse partij stemmen! Voor de OCMW raad mogen ze niet meestemmen, en daar halen ze maar 51% of zo, toch niet echt comfortabel he!
Ik zou er echt van schrikken als die Nederlanders zouden mogen meestemmen over de toekomst van Voeren hoor, dat zou een precedent zijn.
Oud 26 mei 2007, 23:21   #43
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja, maar dat is omdat al die Nederlanders op de Vlaamse partij stemmen! Voor de OCMW raad mogen ze niet meestemmen, en daar halen ze maar 51% of zo, toch niet echt comfortabel he!
Ik zou er echt van schrikken als die Nederlanders zouden mogen meestemmen over de toekomst van Voeren hoor, dat zou een precedent zijn.
Ik ben er zeker van dat de Voerenaars zullen kiezen voor Vlaanderen. Sinds de Vlamingen aan de macht zijn is Voeren een rustige gemeente, steeds minder mensen willen nog terug naar de tijd dat de Franstaligen er aan de macht waren. In 1 gemeente (Remersdaal) staan de Franstaligen nog sterk, in de andere 5 niet meer.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be